Jízdní vlastnosti Audi Coupé jsou dodnes hodné pověsti značky, a to překvapivě i se základní motorizací|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Audi Coupé B4|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Audi Coupé B4|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Otevřené dveře s volným okenním sklem přesně odpovídají zažitým představám o pravém sportovním kupé. Na zpracování výplní je vidět obrovský smysl designérů pro detail.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Do této architektury palubní desky jsme se zakoukali už ve výchozím Audi 80, v kabině působivého třídveřového kupé nám však přijde ještě líbivější|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Audi Coupé B4|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Středový panel je mohutný, ergonomie však příkladná. Chválíme pozici řadicí páky, umožňující rychlé změny převodů.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Audi Coupé B4|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Přední sedadla připomínají spíše luxusní křesla z obývacího pokoje, boční vedení je téměř závodnické|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Navzdory homologaci zadní lavice pro tři cestující je tento prostor určen spíše pro dva pasažéry. Jen tak si budou moci naplno vychutnat atmosféru vozu.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Audi Coupé B4|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Díky nízkému těžišti, krátkému rozvoru náprav a minimálním karosářským převisům si v kupé se skromným dvoulitrovým čtyřválcem dodnes užijete spoustu zábavy|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Audi Coupé B4|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Audi Coupé B4|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Z tohoto úhlu pohledu by si člověk málem spletl atraktivní kupé s výchozím sedanem. Přední část se shoduje s Audi 80 a podle nás za třicet let ani o píď nezestárla.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Původní tvář Audi Coupé dává jasně najevo, že model vychází z předchozí generace sedanu, interně označené B3|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Přestože i zadní partie vozu mají velmi blízko k sedanu Audi 80, individualita jim nechybí. Oblý design klasických audi nestárne.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Největší předností audi z hlediska každodenního provozu se stal velký zavazadelník s obrovskou vyklápěcí stěnou|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Podélně uložený čtyřválec o objemu dvou litrů, výkon 85 kW, točivý moment 168 N.m, katalyzátor, mechanické vstřikování benzinu. U audi sice nejlevnější standard, zato v Československu tehdy smělý sen.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Patnáctipalcová kola bývala počátkem devadesátek běžná, i velká kompaktní octavia startovala koncem dekády na pouhých čtrnáctkách|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Vrcholem bylo Coupé S2 s pětiválcem, turbem, výkonem 162 kW a mezinápravovým diferenciálem Torsen|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Vrcholem bylo Coupé S2 s pětiválcem, turbem, výkonem 162 kW a mezinápravovým diferenciálem Torsen|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ikonickým vrcholem předchozího kupé B2 se stalo v roce 1980 Audi Quattro|
Zdroj: Audi
Frankfurtský autosalon IAA přivedl v září 1989 na svět karoserii kabriolet.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger