Opel Vectra A|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Podobné půlkruhovité uspořádání přístrojového štítu jsme u různých modelů Opelu běžně vídali až do počátku nového tisíciletí|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Opel Vectra A|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Palubní deska má hezkou architekturu a skvěle zvládnutou ergonomii, tříramenný volant nejstarších verzí zatím ve středu neměl airbag|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Opel Vectra A|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Opel Vectra A|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ventilace a případná klimatizace se nastavovaly posuvnými táhly|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Přední sedačky jsou příjemné. Na rozdíl od favoritu či nejlevnějšího tuzexového Fiatu Tipo mají čalouněné opěrky, o něž si lze i opřít hlavu.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Vnitřní prostor vzadu není rozhazovačný, ale při troše skromnosti zde i dospělí cestující zvládnou absolvovat dlouhé vzdálenosti|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Výplň připomíná škodovku krytem reproduktoru či kombinací elektrického nastavování zrcátka a okenní kličky|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Opel Vectra A|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
V dobách, kdy lidé neměli praktické zkušenosti s klimatizací, patřilo mezi módní luxusní prvky výbavy automobilů výklopné či výsuvné střešní okno|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Opel Vectra A|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Tvar chladičové masky odpovídá opelům z pozdních osmdesátek. Vectra si toto uspořádání uchovala až do roku 1992.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Opel Vectra A|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Opel Vectra A|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Design nového opelu střední třídy v roce 1988 překopal veškeré dosavadní (hranaté) pořádky|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Silueta západoněmeckého sedanu byla ve své době neopakovatelná, až na pár hran na zádi šlo o odvážnou monumentální vejcovitou sochu|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Opel Vectra A|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Opel Vectra A|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Opel Vectra A|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Zaoblená karoserie první vectry má dodnes šmrnc. Škoda že současný motoristický svět se k líbivým, pevným, aerodynamickým a úsporným sedanům obrací zády.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Opel Vectra A|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Zavazadlový prostor sedanu nabízel využitelný objem 530 litrů, na což se kompaktní octavia s výklopnou stěnou dotáhla rok po ukončení výroby první vectry|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Základním motorem v české nabídce byla zážehová šestnáctistovka, daleko větší oblibě i elánu se však těšil o dvě deci objemnější čtyřválec|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Opel Vectra A|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Opel Vectra A|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Opel Vectra A|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Osmdesátkový trend širokých zadních svítilen prolomila vectra nápaditými světelnými sloupy v rohu karoserie|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Opel Vectra A|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Opel Vectra A|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Opel Vectra A|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Opel Vectra A|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Opel Vectra se na trhu udržel v letech 1988 až 2008. Druhá generace tvarově vycházela z předchůdce, v případě posledního modelu šlo charakterově o úplně jiné auto.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Opel Vectra 2002|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Inzerát z roku 1993 vábí na V6 Business s rádiem Grundig, klimatizací a mobilním telefonem Eurotel|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger