Opel Vectra A byl skvělá podnikatelská vizitka. Patřil k nejkrásnějším ve třídě
Když se před 35 lety představil první Opel Vectra, ve vnitřním prostoru nikterak nevynikal. Navzdory tomuto nedostatku se pro mnohé stal suverénně nejkrásnějším modelem střední třídy. Propracované obliny jeho karoserie se nám líbí i dnes, kdy už nástupce ascony a předchůdce insignie patří mezi silniční rarity.
Rok 1988 přivedl na svět spoustu nezapomenutelných aut: sériovou Škodu Favorit, první generaci kombi BMW 3 Touring, futuristicky zaoblený Volkswagen Passat B3 nebo moderní kompakty Fiat Tipo a Renault 19. Opel v témže roce soustředil veškerou svoji pozornost na uvedení modelu střední třídy s novým jménem Vectra.
Nástupce letitého hranatého Opelu Ascona se veřejnosti odhalil v srpnu 1988 a stejně jako přímý předchůdce si vystačil s dvěma karoseriemi: pětidveřovým liftbackem a čtyřdveřovým sedanem. Nabídka pohonných verzí byla však nesmírně bohatá – základní model sázel na skromný čtyřválec 1.4 (55 kW) s karburátorem, naopak následující podzim ve Frankfurtu obohatila paletu špičková verze 2000 16V, na přání dokonce i s pohonem 4x4. A po povedené modernizaci se Opel Vectra dočkal dokonce vidlicového šestiválce.
Zmíněná specifikace CDX 2.5 V6 o výkonu 125 kW jako jediná obouvala šestnáctipalcová kola, prodávala se výhradně v karoserii sedan a dokázala uhánět rychlostí až 233 km/h. Na jaře 1995, při startu posledního roku výroby první generace vectry, u nás stála 769.300 Kč. Naproti tomu ani základní model GLX 1.6 o skromném výkonu 55 kW se tehdy nikterak nepodbízel – ve stejné době stál 488.000 Kč.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!