Ferrari 288 GTO (1984–1987): Závodní auto, které se k závodění nikdy nedostalo

15/15
Přehled fotografií
Zavřít
  • 288 GTO měl velká vnější zpětná zrcátka a čtyři obdélníková světla po stranách přední masky.
    288 GTO měl velká vnější zpětná zrcátka a čtyři obdélníková světla po stranách přední masky.| Zdroj: Ferrari
  • Ferrari 288 GTO vycházelo ze staršího modelu 308 GTB, vyráběného v letech 1975 až 1985.
    Ferrari 288 GTO vycházelo ze staršího modelu 308 GTB, vyráběného v letech 1975 až 1985.| Zdroj: Ferrari
  • Dvoudveřové dvoumístné kupé Ferrari 288 GTO se odlišovalo od 308 GTB vyboulenými blatníky a většími spoilery.
    Dvoudveřové dvoumístné kupé Ferrari 288 GTO se odlišovalo od 308 GTB vyboulenými blatníky a většími spoilery.| Zdroj: Ferrari
  • Na bocích za zadními koly mělo GTO šikmé větrací otvory zlepšující chlazení brzd.
    Na bocích za zadními koly mělo GTO šikmé větrací otvory zlepšující chlazení brzd.| Zdroj: Ferrari
  • Na kapotě a za výklopnými světly byly štěrbiny k odvádění horkého vzduchu z motorového prostoru.
    Na kapotě a za výklopnými světly byly štěrbiny k odvádění horkého vzduchu z motorového prostoru.| Zdroj: Ferrari
  • Na kapotě a za výklopnými světly byly štěrbiny k odvádění horkého vzduchu z motorového prostoru.
    Na kapotě a za výklopnými světly byly štěrbiny k odvádění horkého vzduchu z motorového prostoru.| Zdroj: Ferrari
  • V černém interiéru GTO byla dvojice kožených sedadel a jednoduchá palubní deska s kapličkou před volantem.
    V černém interiéru GTO byla dvojice kožených sedadel a jednoduchá palubní deska s kapličkou před volantem.| Zdroj: RM Sotheby's/Tom Wood
  • Zadní kola Ferrari 288 GTO poháněl motor V8 umístěný podélně před zadní nápravou.
    Zadní kola Ferrari 288 GTO poháněl motor V8 umístěný podélně před zadní nápravou.| Zdroj: RM Sotheby's/Tom Wood
  • Ocelový plech byl použit jen u dveří, ostatní panely karoserie byly zhotoveny z lisovaného sklolaminátu, kevlaru a uhlíkových vláken.
    Ocelový plech byl použit jen u dveří, ostatní panely karoserie byly zhotoveny z lisovaného sklolaminátu, kevlaru a uhlíkových vláken.| Zdroj: Ferrari
  • Vzadu nemohla chybět typická kruhová světla. Převodovka byla umístěna za motorem.
    Vzadu nemohla chybět typická kruhová světla. Převodovka byla umístěna za motorem.| Zdroj: RM Sotheby's
  • Vzadu nemohla chybět typická kruhová světla. Převodovka byla umístěna za motorem.
    Vzadu nemohla chybět typická kruhová světla. Převodovka byla umístěna za motorem.| Zdroj: RM Sotheby's
  • Kupé Ferrari 288 GTO mělo stejně jako 308 GTB protáhnuté střešní C sloupky a svislé zadní okno.
    Kupé Ferrari 288 GTO mělo stejně jako 308 GTB protáhnuté střešní C sloupky a svislé zadní okno.| Zdroj: Ferrari
  • Ferrari 308 GTB v úpravě pro rallye se na rozdíl od GTO na závody dostalo. Tento vůz byl vystaven na Rétromobile 2017.
    Ferrari 308 GTB v úpravě pro rallye se na rozdíl od GTO na závody dostalo. Tento vůz byl vystaven na Rétromobile 2017.| Zdroj: Ferrari
  • Ferrari 288 GTO Evoluzione poháněl silnější motor V8 s výkonem 659 koní. V pozměněné aerodynamické přídi byly umístěny výklopné hlavní světlomety.
    Ferrari 288 GTO Evoluzione poháněl silnější motor V8 s výkonem 659 koní. V pozměněné aerodynamické přídi byly umístěny výklopné hlavní světlomety.| Zdroj: RM Sotheby's/Kevin Van Campenhout
  • Při pohledu zezadu připomínal Evoluzione řadou větracích otvorů cedník.
    Při pohledu zezadu připomínal Evoluzione řadou větracích otvorů cedník.| Zdroj: RM Sotheby's/Kevin Van Campenhout
288 GTO měl velká vnější zpětná zrcátka a čtyři obdélníková světla po stranách přední masky.
Ferrari 288 GTO vycházelo ze staršího modelu 308 GTB, vyráběného v letech 1975 až 1985.
Dvoudveřové dvoumístné kupé Ferrari 288 GTO se odlišovalo od 308 GTB vyboulenými blatníky a většími spoilery.
Na bocích za zadními koly mělo GTO šikmé větrací otvory zlepšující chlazení brzd.
Na kapotě a za výklopnými světly byly štěrbiny k odvádění horkého vzduchu z motorového prostoru.
Na kapotě a za výklopnými světly byly štěrbiny k odvádění horkého vzduchu z motorového prostoru.
V černém interiéru GTO byla dvojice kožených sedadel a jednoduchá palubní deska s kapličkou před volantem.
Zadní kola Ferrari 288 GTO poháněl motor V8 umístěný podélně před zadní nápravou.
Ocelový plech byl použit jen u dveří, ostatní panely karoserie byly zhotoveny z lisovaného sklolaminátu, kevlaru a uhlíkových vláken.
Vzadu nemohla chybět typická kruhová světla. Převodovka byla umístěna za motorem.
Vzadu nemohla chybět typická kruhová světla. Převodovka byla umístěna za motorem.
Kupé Ferrari 288 GTO mělo stejně jako 308 GTB protáhnuté střešní C sloupky a svislé zadní okno.
Ferrari 308 GTB v úpravě pro rallye se na rozdíl od GTO na závody dostalo. Tento vůz byl vystaven na Rétromobile 2017.
Ferrari 288 GTO Evoluzione poháněl silnější motor V8 s výkonem 659 koní. V pozměněné aerodynamické přídi byly umístěny výklopné hlavní světlomety.
Při pohledu zezadu připomínal Evoluzione řadou větracích otvorů cedník.