Chrysler Airflow (1934–1937): Ve službách filipínského prezidenta

1/20
Zavřít
  • Sedan Airflow vyfotografovaný před aerodynamickou lokomotivou měl dokumentovat jeho nízký odpor vzduchu.
    Sedan Airflow vyfotografovaný před aerodynamickou lokomotivou měl dokumentovat jeho nízký odpor vzduchu.| Zdroj: Chrysler
  • Čtyřdveřový Chrysler Airflow měl světlomety zapuštěné do karoserie mezi chladičem a blatníky, zahnutou maskou chladiče připomínající vodopád a dělené přední okno ve tvaru písmene V.
    Čtyřdveřový Chrysler Airflow měl světlomety zapuštěné do karoserie mezi chladičem a blatníky, zahnutou maskou chladiče připomínající vodopád a dělené přední okno ve tvaru písmene V.| Zdroj: Chrysler
  • Airflow z roku 1934 měl splývavou záď s krytem pro náhradní kolo. Zadní kola byla schovaná pod odnímatelnými kryty s ozdobou ve stylu Art Deco.
    Airflow z roku 1934 měl splývavou záď s krytem pro náhradní kolo. Zadní kola byla schovaná pod odnímatelnými kryty s ozdobou ve stylu Art Deco.| Zdroj: Chrysler
  • Airflow měl rám se dvěma podélnými nosníky, ale karoserie byla z ocelového plechu na trubkové konstrukci bez tehdy obvyklého dřevěného rámu.
    Airflow měl rám se dvěma podélnými nosníky, ale karoserie byla z ocelového plechu na trubkové konstrukci bez tehdy obvyklého dřevěného rámu.| Zdroj: Chrysler
  • Palubní deska s kruhovými ukazateli uprostřed a zavíracími skříňkami po stranách. Dlouhá zahnutá řadicí páka manuální převodovky byla na podlaze.
    Palubní deska s kruhovými ukazateli uprostřed a zavíracími skříňkami po stranách. Dlouhá zahnutá řadicí páka manuální převodovky byla na podlaze.| Zdroj: Chrysler
  • Airflow měl motor posunutý dopředu nad přední nápravu, takže měl krátkou kapotu motoru zvedanou spolu s maskou chladiče.
    Airflow měl motor posunutý dopředu nad přední nápravu, takže měl krátkou kapotu motoru zvedanou spolu s maskou chladiče.| Zdroj: Chrysler
  • Sedan Chrysler Airflow z roku 1934 měl přední dveře se závěsy vpředu a zadní „sebevražedné“ dveře se závěsy vzadu.
    Sedan Chrysler Airflow z roku 1934 měl přední dveře se závěsy vpředu a zadní „sebevražedné“ dveře se závěsy vzadu.| Zdroj: Chrysler
  • Přední lavicové sedadlo bylo posazeno do trubkového rámu, jehož horní část tvořila držadlo pro cestující na zadních sedadlech. Také zadní lavice byla velmi pohodlná s opěrkami loktů po stranách.
    Přední lavicové sedadlo bylo posazeno do trubkového rámu, jehož horní část tvořila držadlo pro cestující na zadních sedadlech. Také zadní lavice byla velmi pohodlná s opěrkami loktů po stranách.| Zdroj: Chrysler
  • Zadní kola Chrysleru Airflow poháněl řadový osmiválec s objemem 4,9 litru. Později byl objem zvýšen na 5,3 litru a výkon ze 122 na 130 koní.
    Zadní kola Chrysleru Airflow poháněl řadový osmiválec s objemem 4,9 litru. Později byl objem zvýšen na 5,3 litru a výkon ze 122 na 130 koní.| Zdroj: Chrysler
  • Souběžně se sedanem se vyrábělo dvoudveřové kupé se splývavou zádí a širokými dveřmi se třemi závěsy vpředu.
    Souběžně se sedanem se vyrábělo dvoudveřové kupé se splývavou zádí a širokými dveřmi se třemi závěsy vpředu.| Zdroj: Chrysler
  • Některá kupé měla odlišné větrací otvory motorového prostoru a jednodušší nárazníky.
    Některá kupé měla odlišné větrací otvory motorového prostoru a jednodušší nárazníky.| Zdroj: Chrysler
  • Airflow z roku 1935 měl novou masku chladiče, jeden větrací otvor na bocích a široké chromované nárazníky se svislými sloupky.
    Airflow z roku 1935 měl novou masku chladiče, jeden větrací otvor na bocích a široké chromované nárazníky se svislými sloupky.| Zdroj: Chrysler
  • Místo „vodopádové“ mřížky dostal Airflow (na obrázku vpravo) konvenčněji řešenou masku chladiče, podobnou masce modelu Airstream (vlevo).
    Místo „vodopádové“ mřížky dostal Airflow (na obrázku vpravo) konvenčněji řešenou masku chladiče, podobnou masce modelu Airstream (vlevo).| Zdroj: Chrysler
  • Osmimístný Chrysler Airflow Custom Imperial (CW) z roku 1935 měl rozvor 3 720 mm a karoserií LeBaron.
    Osmimístný Chrysler Airflow Custom Imperial (CW) z roku 1935 měl rozvor 3 720 mm a karoserií LeBaron.| Zdroj: Chrysler
  • DeSoto, divize koncernu Chrysler, nabízela v letech 1934 až 1936 levnější verzi Chrysleru Airflow, nazvanou DeSoto Airflow a vyráběnou ve čtyřdveřovém a dvoudveřovém provedení.
    DeSoto, divize koncernu Chrysler, nabízela v letech 1934 až 1936 levnější verzi Chrysleru Airflow, nazvanou DeSoto Airflow a vyráběnou ve čtyřdveřovém a dvoudveřovém provedení.| Zdroj: Chrysler
  • V roce 1936 dostal Airflow další novou masku chladiče se svislým mřížováním a jednou vodorovnou lištou.
    V roce 1936 dostal Airflow další novou masku chladiče se svislým mřížováním a jednou vodorovnou lištou.| Zdroj: Chrysler
  • Na zádi se objevil zavazadelník s víkem otevíraným nahoru a zadní světla byla přemístěna z nárazníku do blatníků.
    Na zádi se objevil zavazadelník s víkem otevíraným nahoru a zadní světla byla přemístěna z nárazníku do blatníků.| Zdroj: Chrysler
  • Vozy Airflow ročníku 1937 měly nižší masku chladiče s vodorovným mřížováním a na kapotě motoru se objevily dvě malé vodorovné mřížky.
    Vozy Airflow ročníku 1937 měly nižší masku chladiče s vodorovným mřížováním a na kapotě motoru se objevily dvě malé vodorovné mřížky.| Zdroj: Chrysler
  • V posledním roce výroby byly sedany Airflow zkrášleny bočními chromovanými lištami ve výši klik dveří.
    V posledním roce výroby byly sedany Airflow zkrášleny bočními chromovanými lištami ve výši klik dveří.| Zdroj: Chrysler
  • Airflow Custom Imperial se stal v roce 1937 oficiálním vozem filipínského prezidenta Manuela L. Quezona.
    Airflow Custom Imperial se stal v roce 1937 oficiálním vozem filipínského prezidenta Manuela L. Quezona.| Zdroj: Chrysler
Sedan Airflow vyfotografovaný před aerodynamickou lokomotivou měl dokumentovat jeho nízký odpor vzduchu.
Čtyřdveřový Chrysler Airflow měl světlomety zapuštěné do karoserie mezi chladičem a blatníky, zahnutou maskou chladiče připomínající vodopád a dělené přední okno ve tvaru písmene V.
Airflow z roku 1934 měl splývavou záď s krytem pro náhradní kolo. Zadní kola byla schovaná pod odnímatelnými kryty s ozdobou ve stylu Art Deco.
Airflow měl rám se dvěma podélnými nosníky, ale karoserie byla z ocelového plechu na trubkové konstrukci bez tehdy obvyklého dřevěného rámu.
Palubní deska s kruhovými ukazateli uprostřed a zavíracími skříňkami po stranách. Dlouhá zahnutá řadicí páka manuální převodovky byla na podlaze.
Airflow měl motor posunutý dopředu nad přední nápravu, takže měl krátkou kapotu motoru zvedanou spolu s maskou chladiče.
Sedan Chrysler Airflow z roku 1934 měl přední dveře se závěsy vpředu a zadní „sebevražedné“ dveře se závěsy vzadu.
Přední lavicové sedadlo bylo posazeno do trubkového rámu, jehož horní část tvořila držadlo pro cestující na zadních sedadlech. Také zadní lavice byla velmi pohodlná s opěrkami loktů po stranách.
Zadní kola Chrysleru Airflow poháněl řadový osmiválec s objemem 4,9 litru. Později byl objem zvýšen na 5,3 litru a výkon ze 122 na 130 koní.
Souběžně se sedanem se vyrábělo dvoudveřové kupé se splývavou zádí a širokými dveřmi se třemi závěsy vpředu.
Některá kupé měla odlišné větrací otvory motorového prostoru a jednodušší nárazníky.
Airflow z roku 1935 měl novou masku chladiče, jeden větrací otvor na bocích a široké chromované nárazníky se svislými sloupky.
Místo „vodopádové“ mřížky dostal Airflow (na obrázku vpravo) konvenčněji řešenou masku chladiče, podobnou masce modelu Airstream (vlevo).
Osmimístný Chrysler Airflow Custom Imperial (CW) z roku 1935 měl rozvor 3 720 mm a karoserií LeBaron.
DeSoto, divize koncernu Chrysler, nabízela v letech 1934 až 1936 levnější verzi Chrysleru Airflow, nazvanou DeSoto Airflow a vyráběnou ve čtyřdveřovém a dvoudveřovém provedení.
V roce 1936 dostal Airflow další novou masku chladiče se svislým mřížováním a jednou vodorovnou lištou.
Na zádi se objevil zavazadelník s víkem otevíraným nahoru a zadní světla byla přemístěna z nárazníku do blatníků.
Vozy Airflow ročníku 1937 měly nižší masku chladiče s vodorovným mřížováním a na kapotě motoru se objevily dvě malé vodorovné mřížky.
V posledním roce výroby byly sedany Airflow zkrášleny bočními chromovanými lištami ve výši klik dveří.
Airflow Custom Imperial se stal v roce 1937 oficiálním vozem filipínského prezidenta Manuela L. Quezona.