Kultovní Alfa Romeo 75 z Engine Praha v testu Martina Vaculíka|
Zdroj: auto.cz
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Ruční brzda má podobu madla a je určitě o kus praktičtější než elektrické ovládání bočních oken umístěné na stropě. Po letech však samozřejmě selhávají třmeny s ráčnou, takže člověk má strach za ni vzít.|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Takto vypadá zavazadelník základních verzí, nalevo pod podlážkou je rezervní kolo. Zadní sedačky nelze sklopit.|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Kolem celého vozu se táhne dvakrát zalomená černá linie. O prvního provedení šla i přes zadní blatníky a víko zavazadelníku. S faceliftem v roce 1988 se vzadu proměnila v efektní pryžový spoiler. Už od roku 1987 jej však měly verze America, což je trochu matoucí název variant určených pro Evropu, tvarově však vycházející z amerických „Milano“.|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Praskající gumová těsnění kolem klik jsou jedním důvodů, proč nebylo léta možné udělat celkovou renovaci vozů. Tyto a jiné pryžové díly vůbec nebyly na trhu.|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Třílitrový šestiválec verzí America a QV o výkonu 136 či 141 kW je charismatický, pružný a odolný motor. Ničí jej dnešní oleje, a i když moc nejezdíte, žádá pravidelné výměny ozubeného řemene.|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Vrcholná provedení však bývají „napadena“ dobovým ABS, kde brzdný tlak vytvářela sestava elektrické pupy a kulového zásobníku. Po letech krajně nespolehlivá věc.|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Zadní náprava je příčně ustavena Wattovým přímovodem. Na rozdíl od obvyklejší Panhardské tyče nezpůsobuje boční pohyby nápravy při propružení.|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Zadní brzdy jsou umístěné u rozvodovky kvůli snížení neodpérovaných hmot. Špatná zpráva pro ty, kdo nemají zvedák a servis si dělají sami.|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Pod půlkou auta vede ke spodním předním ramenům torzní tyč. Je chráněna pryžovým povlakem. Když se ten oloupe, napadne ji koroze a může prasknout.|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Ureznout umí také uložení předního příčného stabilizátoru. Na tomto snímku ještě vzorný stav.|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Zde vidíte unikátní koncepci zadní část s nápravou DeDion a nádrží vytlačenou až na pravou zadní stranu. Na levé je prohlubeň pro rezervní kolo, výfuk se tísní mezi nimi. Jeho efektní středové umístění tak není frajeřina – konstruktérům nic jiného nezbylo.|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
I u korozí téměř nedotčeného auta začíná hnědý mor hlodat zrovna v místě, kam se zakládá zvedák. Už desetiletá auta nebylo jak zvednout.|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner
Alfa Romeo 75 1.8 Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Marek Pirner