Kultovní Alfa Romeo 75 v testu Martina Vaculíka: Nejen zespod stojí za to!

Alfa Romeo 75 je posledním modelem představeným před převzetí slavné automobilky koncernem Fiat, což pro Italy bylo něco, jako kdyby dnes škodovka převzala BMW.
Model přišel na trh v roce 1985 a vyráběl se do roku 1992, kdy jej už nahradila obyčejná předokolka s motorem napříč - Alfa Romeo 155. Hnací řetězec je naprostý unikát zajišťující vozu excelentní jízdní vlastnosti.
Výklad Martina Vaculíka pod zvedákem tentokráte stojí za to, a to se pak ještě vztekal, že zapomněl promluvit o umístění palivové nádrže, kterou mají obyčejné modely zcela vzadu, ty původně určené pro Ameriku pak mezi sedačkami a zavazadelníkem. Pod zadními sedačkami totiž místo nebylo - zabrala je převodovka se spojkou.
Pokud jste tak na Alfě Romeo 75 dosud jako přitažlivý vnímali především její brutalistní design, tak Martin vám v tomto videu vysvětlí, že unikátní jsou především jízdní vlastnosti. Do testu se mu podařilo u společnosti Engine Praha získat jeden z jistě nejzachovalejších přeživších kousků, navíc s unikátním motorem 1.8 Turbo, kde cit pro jízdu zvyšuje dokonce absence posilovače řízení.