Martin Vaculík zpovídá experta na LPG: Jak je to s přestavbami moderních aut?|
Zdroj: auto.cz
Jak je to s přestavbami moderních aut na LPG?|
Zdroj: Svět motorů
Jak je to s přestavbami moderních aut na LPG?|
Zdroj: Svět motorů
Jak je to s přestavbami moderních aut na LPG?|
Zdroj: Svět motorů
Jak je to s přestavbami moderních aut na LPG?|
Zdroj: Svět motorů
Jak je to s přestavbami moderních aut na LPG?|
Zdroj: Svět motorů
Jak je to s přestavbami moderních aut na LPG?|
Zdroj: Svět motorů
Jak je to s přestavbami moderních aut na LPG?|
Zdroj: Svět motorů
Jak je to s přestavbami moderních aut na LPG?|
Zdroj: Svět motorů
Jak je to s přestavbami moderních aut na LPG?|
Zdroj: Svět motorů
Protivností plynových přestaveb je životnost tlakových nádrží omezená na deset let. Tam, kde jsou uloženy v zavazadelníku, k tomu objektivně není moc důvodů a je to spíš tahání peněz z kapes lidí.|
Zdroj: Svět motorů
Tam, kde jsou nádrže umístěny pod autem, není povinná výměna po deseti letech žádnou zbytečnou opatrností. Fatálně zrezlé mohou být i podstatně dřív.|
Zdroj: Svět motorů
Zásadní pokrok ve vývoji plynových pohonů představují elektronicky ovládané a mnohem menší reduktory|
Zdroj: Svět motorů
Bohužel plnicí pistole nejsou po celé Evropě jednotné. Kdo by ji chtěl projet celou, bude potřebovat až pět těchto redukcí.|
Zdroj: Svět motorů
Ke spolehlivosti plynových přestaveb pomáhají pravidelné revize, zejména jsou-li spojeny s výměnou filtrů|
Zdroj: Svět motorů
Marek Osvald z Autogas centra plus ukazuje podrobné instrukce, které musí výrobci zařízení připravit ke každému autu. Žádné univerzální postupy dnes neobstojí.|
Zdroj: Svět motorů
Od vstřikovačů vedou k ventilům uvnitř sání ještě hadičky, aby se plyn dostal co nejblíže k válcům. Průchodky do sání musí být navrtány pod přesným úhlem.|
Zdroj: Svět motorů
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Nepřesná indikace hladiny plynu jen čtyřmi diodami a nefunkční palubní počítač, který pořád ukazuje nějaký benzinový ekvivalent plynové spotřeby, jsou nevýhodou individuálně přestavěných aut proti třeba „fabrickým“ daciím.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Pro nádrž na 55 l se našlo místo pod podlahou zavazadelníku. To je z pohledu koroze a spolehlivosti optimální řešení.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Motor Tyota A25 FXS je jedním z nejúčinnějších zážehových agregátů automobilové historie. Přestavba na plyn od fi rmy BRC mu překvapivě nikterak neublížila.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Od vstřikovačů vedou k ventilům uvnitř sání ještě hadičky, aby se plyn dostal co nejblíže k válcům. Průchodky do sání musí být navrtány pod přesným úhlem.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Teplá voda pro odpaření plynu se bere z hadic topení. Zde je jistota, že proudí pořád. I při spínaném hlavním čerpadle na motoru zde bývá pomocné elektrické.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Takto malinký je dnes reduktor pro výkon až 500 koní. Díky tomu má i velmi nízkou tepelnou kapacitu, takže se bleskově zahřeje na provozní teplotu.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Pro prodej v lahvích má LPG jinou sazbu spotřební daně. Je zakázáno plnění lahví z výdejních zařízení pro automobily.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Dát plnicí hrdlo pod víčko palivové nádrže je sice estetičtější než vrtat do nárazníku, ale u japonských aut s nádrží na pravé straně to nemusí být praktické. K některým plničkám si pak musíte zacouvat.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT AWD LPG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka