Martin Vaculík zpovídá experta na LPG: Jak je to s přestavbami moderních aut?
Technický expert Světa motorů Martin Vaculík se dlouhodobě věnuje tématu alternativních pohonů automobilů a počítá se mezi propagátory LPG.
Pohon zkapalněným propan-butanem je totiž nejen levnější, když uživateli šetří běžně korunu na kilometr, ale i ekologičtější, když obsahuje méně uhlíku (CO2) a hoří čistěji.
Martin nedávno otestoval Toyotu RAV4 hybrid přestavenou na LPG a s její funkcí byl velmi spokojen. Například jej překvapilo, že na plyn se přepíná již po pár stech metrech jízdy.
O moderních motorech, kdy tento kombinuje přímé i nepřímé vstřikování, přitom lidová slovesnost hlásá, že k přestavbám na plyn jsou nevhodné. Aby zjistil, jakou směsí čar a kouzel se dá i nový motor k dobré funkci na LPG přinutit, zajel Martin na rozumy za Markem Osvaldem z firmy Autogas centrum plus ve Strakonicích.
Hodinové povídání použil v nedávném hlavním tématu pro Svět motorů o LPG, vy jej zde nyní dostáváte v úplné verzi. Moderní přímovstřikové motory jsou vysoce namáhané již z podstaty a plyn, je-li správně namontován, propojen s OBD a dostatečně obohacuje, snášejí velmi dobře. "Patnáct let jsem neměl podpálenou hlavu ani vysypaný katalyzátor," hlásí hrdě Marek Osvald.