Volkswagen 1500 a 1600 (Typ 3): Dozadu se vešel motor i zavazadla

11/18
Zavřít
  • Dvoudveřový Volkswagen 1500 Limousine se stupňovitou zádí měl pontonovou karoserii s velkými okny.
    Dvoudveřový Volkswagen 1500 Limousine se stupňovitou zádí měl pontonovou karoserii s velkými okny.| Zdroj: Volkswagen
  • Volkswagen 1500 poháněl plochý čtyřválec s objemem 1,5 litru, odvozený z motoru Brouka. Jeho výška byla úpravou vzduchového chlazení snížena, čímž se o něco zvětšil zadní zavazadlový prostor.
    Volkswagen 1500 poháněl plochý čtyřválec s objemem 1,5 litru, odvozený z motoru Brouka. Jeho výška byla úpravou vzduchového chlazení snížena, čímž se o něco zvětšil zadní zavazadlový prostor.| Zdroj: Volkswagen
  • VW 1500 měl rozvor 2400 mm a vnější rozměry 4225 x 1605 x 1475 mm. Připravený k jízdě vážil 850 kg a dosahoval rychlost 125 km/h a verze S 135 km/h.
    VW 1500 měl rozvor 2400 mm a vnější rozměry 4225 x 1605 x 1475 mm. Připravený k jízdě vážil 850 kg a dosahoval rychlost 125 km/h a verze S 135 km/h.| Zdroj: Volkswagen
  • Všechny vyráběné verze Typu 3 měly přední zavazadlový prostor a zadní prostor pro zavazadla nad motorem.
    Všechny vyráběné verze Typu 3 měly přední zavazadlový prostor a zadní prostor pro zavazadla nad motorem.| Zdroj: Volkswagen
  • Dvoudveřový sedan VW 1500 měl proti Brouku hranatější pontonovou karoserii s velkými okny a hladkými boky.
    Dvoudveřový sedan VW 1500 měl proti Brouku hranatější pontonovou karoserii s velkými okny a hladkými boky.| Zdroj: Volkswagen
  • Současně se sedanem se začalo prodávat třídveřové kombi Variant. Na rozdíl od sedanu mělo kombi šest bočních oken a nad zadními koly svislé větrací štěrbiny.
    Současně se sedanem se začalo prodávat třídveřové kombi Variant. Na rozdíl od sedanu mělo kombi šest bočních oken a nad zadními koly svislé větrací štěrbiny.| Zdroj: Volkswagen
  • Nahoru zvedané zadní víko usnadňovalo přístup k zavazadlům. Pod podlahou kufru byl umístěn motor.
    Nahoru zvedané zadní víko usnadňovalo přístup k zavazadlům. Pod podlahou kufru byl umístěn motor.| Zdroj: Volkswagen
  • Zadní zavazadelník se dal prodloužit sklopením zadních sedadel.
    Zadní zavazadelník se dal prodloužit sklopením zadních sedadel.| Zdroj: Volkswagen
  • V karosárně Karmann bylo také postaveno 12 prototypů kabrioletů odvozených ze sedanů Typu 3. Ty se ale do výroby nedostaly.
    V karosárně Karmann bylo také postaveno 12 prototypů kabrioletů odvozených ze sedanů Typu 3. Ty se ale do výroby nedostaly.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Kabriolet VW 1500 měl plátěnou střechu složenou za zadními sedadly.
    Kabriolet VW 1500 měl plátěnou střechu složenou za zadními sedadly. | Zdroj: Volkswagen
  • Od srpna 1965 byla nabídka rozšířena o dvoudveřový model VW 1600 TL (Touren-Limousine) se splývavou zádí.
    Od srpna 1965 byla nabídka rozšířena o dvoudveřový model VW 1600 TL (Touren-Limousine) se splývavou zádí.| Zdroj: Volkswagen
  • VW 1600 TL měl objem prostoru pro zavazadla 260 litrů a na zadních blatnících svislé větrací štěrbiny.
    VW 1600 TL měl objem prostoru pro zavazadla 260 litrů a na zadních blatnících svislé větrací štěrbiny.| Zdroj: Tomáš Haas
  • VW 1600 Variant v pozdějším provedení s pozměněnými předními blikači a zadními svítilnami.
    VW 1600 Variant v pozdějším provedení s pozměněnými předními blikači a zadními svítilnami.| Zdroj: favcars.com
  • V jednoduché palubní desce byly před dvouramenným volantem umístěny tři samostatné kruhové přístroje.
    V jednoduché palubní desce byly před dvouramenným volantem umístěny tři samostatné kruhové přístroje.| Zdroj: favcars.com
  • V brazilském São Bernardo se v letech 1968 až 1980 vyráběl model VW 1600, který se od evropského provedení výrazně lišil.
    V brazilském São Bernardo se v letech 1968 až 1980 vyráběl model VW 1600, který se od evropského provedení výrazně lišil.| Zdroj: classiccarcatalogue.com
  • Podvozek brazilského VW 1600 byl převzat z kupé VW Karmann-Ghia a motor z Brouka. Ten měl větrák nad motorem, takže kufr se dozadu nevešel.
    Podvozek brazilského VW 1600 byl převzat z kupé VW Karmann-Ghia a motor z Brouka. Ten měl větrák nad motorem, takže kufr se dozadu nevešel.| Zdroj: curbsideclassic.com
  • V Brazílii se také vyrábělo kombi VW 1600 Variant se čtyřmi bočními okny a čtyřmi světlomety.
    V Brazílii se také vyrábělo kombi VW 1600 Variant se čtyřmi bočními okny a čtyřmi světlomety.| Zdroj: curbsideclassic.com
  • VW 1600 TL v brazilském podání mělo čtyři světlomety a odlišně tvarované sloupky C a boční okna.
    VW 1600 TL v brazilském podání mělo čtyři světlomety a odlišně tvarované sloupky C a boční okna.| Zdroj: wikiwand.com
Dvoudveřový Volkswagen 1500 Limousine se stupňovitou zádí měl pontonovou karoserii s velkými okny.
Volkswagen 1500 poháněl plochý čtyřválec s objemem 1,5 litru, odvozený z motoru Brouka. Jeho výška byla úpravou vzduchového chlazení snížena, čímž se o něco zvětšil zadní zavazadlový prostor.
VW 1500 měl rozvor 2400 mm a vnější rozměry 4225 x 1605 x 1475 mm. Připravený k jízdě vážil 850 kg a dosahoval rychlost 125 km/h a verze S 135 km/h.
Všechny vyráběné verze Typu 3 měly přední zavazadlový prostor a zadní prostor pro zavazadla nad motorem.
Dvoudveřový sedan VW 1500 měl proti Brouku hranatější pontonovou karoserii s velkými okny a hladkými boky.
Současně se sedanem se začalo prodávat třídveřové kombi Variant. Na rozdíl od sedanu mělo kombi šest bočních oken a nad zadními koly svislé větrací štěrbiny.
Nahoru zvedané zadní víko usnadňovalo přístup k zavazadlům. Pod podlahou kufru byl umístěn motor.
Zadní zavazadelník se dal prodloužit sklopením zadních sedadel.
V karosárně Karmann bylo také postaveno 12 prototypů kabrioletů odvozených ze sedanů Typu 3. Ty se ale do výroby nedostaly.
Kabriolet VW 1500 měl plátěnou střechu složenou za zadními sedadly.
Od srpna 1965 byla nabídka rozšířena o dvoudveřový model VW 1600 TL (Touren-Limousine) se splývavou zádí.
VW 1600 TL měl objem prostoru pro zavazadla 260 litrů a na zadních blatnících svislé větrací štěrbiny.
VW 1600 Variant v pozdějším provedení s pozměněnými předními blikači a zadními svítilnami.
V jednoduché palubní desce byly před dvouramenným volantem umístěny tři samostatné kruhové přístroje.
V brazilském São Bernardo se v letech 1968 až 1980 vyráběl model VW 1600, který se od evropského provedení výrazně lišil.
Podvozek brazilského VW 1600 byl převzat z kupé VW Karmann-Ghia a motor z Brouka. Ten měl větrák nad motorem, takže kufr se dozadu nevešel.
V Brazílii se také vyrábělo kombi VW 1600 Variant se čtyřmi bočními okny a čtyřmi světlomety.
VW 1600 TL v brazilském podání mělo čtyři světlomety a odlišně tvarované sloupky C a boční okna.