Volkswagen Golf II (1983–1992): Benzin, nafta, ale už i elektřina!

4/20
Přehled fotografií
Zavřít
  • Třídveřový Golf GTI G60 poháněl zážehový čtyřválec s objemem 1781 cm3, který měl s dmychadlem G60 výkon 160 k (118 kW) a Golfu dovolil dosáhnout rychlost 216 km/h.
    Třídveřový Golf GTI G60 poháněl zážehový čtyřválec s objemem 1781 cm3, který měl s dmychadlem G60 výkon 160 k (118 kW) a Golfu dovolil dosáhnout rychlost 216 km/h.| Zdroj: Volkswagen
  • Golf druhé generace si zachoval základní tvary Giugiarovy karoserie Golfu první generace.
    Golf druhé generace si zachoval základní tvary Giugiarovy karoserie Golfu první generace.| Zdroj: Volkswagen
  • Golf II si ponechal typické široké střešní C sloupky. Zvětšily se černé plastové nárazníky a zadní světla dostala jiný tvar.
    Golf II si ponechal typické široké střešní C sloupky. Zvětšily se černé plastové nárazníky a zadní světla dostala jiný tvar.| Zdroj: Volkswagen
  • Volkswagen Golf druhé generace (Typ 19) měl rozvor 2 475 mm a vnější rozměry 3985 x 1665 x 1415 mm. Byl větší než Golf I.
    Volkswagen Golf druhé generace (Typ 19) měl rozvor 2 475 mm a vnější rozměry 3985 x 1665 x 1415 mm. Byl větší než Golf I.| Zdroj: Volkswagen
  • VW Golf II měl novou palubní desku se všemi přístroji a ovladači ve snadném dosahu řidiče. Výdechy ventilace byly po stranách a uprostřed.
    VW Golf II měl novou palubní desku se všemi přístroji a ovladači ve snadném dosahu řidiče. Výdechy ventilace byly po stranách a uprostřed.| Zdroj: Volkswagen
  • Golf GTI druhé generace se dodával pouze ve třídveřové verzi a poháněl jej čtyřválec s objemem 1781 cm3, který měl se vstřikováním paliva Bosch K-Jetronic nejvyšší výkon 112 k (82 kW).
    Golf GTI druhé generace se dodával pouze ve třídveřové verzi a poháněl jej čtyřválec s objemem 1781 cm3, který měl se vstřikováním paliva Bosch K-Jetronic nejvyšší výkon 112 k (82 kW).| Zdroj: Volkswagen
  • Vedle tří a pětidveřového provedení Golfu II se, podobně jako u první generace, dodával na trh dvou a čtyřdveřový sedan, nazvaný Volkswagen Jetta (Typ A2).
    Vedle tří a pětidveřového provedení Golfu II se, podobně jako u první generace, dodával na trh dvou a čtyřdveřový sedan, nazvaný Volkswagen Jetta (Typ A2).| Zdroj: Volkswagen
  • V roce 1984 vyvinul Volkswagen ve spolupráci s RWE elektrickou verzi Golfu II nazvanou Golf citySTROMer.
    V roce 1984 vyvinul Volkswagen ve spolupráci s RWE elektrickou verzi Golfu II nazvanou Golf citySTROMer.| Zdroj: Volkswagen
  • Třídveřový VW Golf CL Match v tenisově bílé barvě s bíle natřenými koly a nárazníky.
    Třídveřový VW Golf CL Match v tenisově bílé barvě s bíle natřenými koly a nárazníky.| Zdroj: Volkswagen
  • Model Golf 1.6 Turbo Diesel (GTD) byl poháněn přeplňovaným vznětovým čtyřválcem s výkonem 70 k (51 kW).
    Model Golf 1.6 Turbo Diesel (GTD) byl poháněn přeplňovaným vznětovým čtyřválcem s výkonem 70 k (51 kW).| Zdroj: Volkswagen
  • V roce 1986 se v Evropě začal nabízet Golf GTI 16V, poháněný řadovým čtyřválcem se čtyřmi ventily na válec a nejvyšším výkonem 139 koní.
    V roce 1986 se v Evropě začal nabízet Golf GTI 16V, poháněný řadovým čtyřválcem se čtyřmi ventily na válec a nejvyšším výkonem 139 koní.| Zdroj: Volkswagen
  • V únoru 1986 představil Volkswagen první Golf s pohonem všech kol nazvaný Golf Syncro. Nabízel se pouze v pětidveřové verzi s motorem 1,8 litru s výkonem 90 koní.
    V únoru 1986 představil Volkswagen první Golf s pohonem všech kol nazvaný Golf Syncro. Nabízel se pouze v pětidveřové verzi s motorem 1,8 litru s výkonem 90 koní.| Zdroj: Volkswagen
  • Při faceliftu v roce 1987 byla odstraněna trojúhelníková okna v předních dveřích a změnil se design vodorovných lamel přední mřížky.
    Při faceliftu v roce 1987 byla odstraněna trojúhelníková okna v předních dveřích a změnil se design vodorovných lamel přední mřížky.| Zdroj: Volkswagen
  • Pětidveřový VW Golf po faceliftu v roce 1987. Vůz měl širší plastové lišty na bocích a nárazníky částečně lakované v barvě vozu.
    Pětidveřový VW Golf po faceliftu v roce 1987. Vůz měl širší plastové lišty na bocích a nárazníky částečně lakované v barvě vozu.| Zdroj: Volkswagen
  • Golf Manhattan z roku 1988 měl po faceliftu širší lamely mřížky chladiče a malý spoiler pod předním nárazníkem.
    Golf Manhattan z roku 1988 měl po faceliftu širší lamely mřížky chladiče a malý spoiler pod předním nárazníkem.| Zdroj: Volkswagen
  • Třídveřový VW Golf GTI 16V dostal při faceliftu v roce 1989 velké plastové nárazníky se zabudovanými mlhovkami.
    Třídveřový VW Golf GTI 16V dostal při faceliftu v roce 1989 velké plastové nárazníky se zabudovanými mlhovkami.| Zdroj: Volkswagen
  • Speciál Rallye Golf z roku 1989 měl rozšířené blatníky a obdélníkové světlomety. Měl pohon všech kol čtyřválcem přeplňovaným turbodmychadlem s objemem 1763 cm3 a výkonem 160 k (118 kW).
    Speciál Rallye Golf z roku 1989 měl rozšířené blatníky a obdélníkové světlomety. Měl pohon všech kol čtyřválcem přeplňovaným turbodmychadlem s objemem 1763 cm3 a výkonem 160 k (118 kW).| Zdroj: Volkswagen
  • Ve spolupráci s rakouskou firmou Steyr-Daimler-Puch vzniklo 7735 vozů Golf Country, schopných jízdy ve středně těžkém terénu.
    Ve spolupráci s rakouskou firmou Steyr-Daimler-Puch vzniklo 7735 vozů Golf Country, schopných jízdy ve středně těžkém terénu.| Zdroj: Volkswagen
  • Takhle vypadaly Golfy druhé generace prodávané v Kanadě. Od evropských se lišily obdélníkovými světlomety a pozičními světly na blatnících.
    Takhle vypadaly Golfy druhé generace prodávané v Kanadě. Od evropských se lišily obdélníkovými světlomety a pozičními světly na blatnících.| Zdroj: Karel Haas
  • Designer Herbert Schäfer pózuje u prvních tří generací Volkswagenu Golf. Golf II je uprostřed.
    Designer Herbert Schäfer pózuje u prvních tří generací Volkswagenu Golf. Golf II je uprostřed.| Zdroj: Volkswagen
Třídveřový Golf GTI G60 poháněl zážehový čtyřválec s objemem 1781 cm3, který měl s dmychadlem G60 výkon 160 k (118 kW) a Golfu dovolil dosáhnout rychlost 216 km/h.
Golf druhé generace si zachoval základní tvary Giugiarovy karoserie Golfu první generace.
Golf II si ponechal typické široké střešní C sloupky. Zvětšily se černé plastové nárazníky a zadní světla dostala jiný tvar.
Volkswagen Golf druhé generace (Typ 19) měl rozvor 2 475 mm a vnější rozměry 3985 x 1665 x 1415 mm. Byl větší než Golf I.
VW Golf II měl novou palubní desku se všemi přístroji a ovladači ve snadném dosahu řidiče. Výdechy ventilace byly po stranách a uprostřed.
Golf GTI druhé generace se dodával pouze ve třídveřové verzi a poháněl jej čtyřválec s objemem 1781 cm3, který měl se vstřikováním paliva Bosch K-Jetronic nejvyšší výkon 112 k (82 kW).
Vedle tří a pětidveřového provedení Golfu II se, podobně jako u první generace, dodával na trh dvou a čtyřdveřový sedan, nazvaný Volkswagen Jetta (Typ A2).
V roce 1984 vyvinul Volkswagen ve spolupráci s RWE elektrickou verzi Golfu II nazvanou Golf citySTROMer.
Třídveřový VW Golf CL Match v tenisově bílé barvě s bíle natřenými koly a nárazníky.
Model Golf 1.6 Turbo Diesel (GTD) byl poháněn přeplňovaným vznětovým čtyřválcem s výkonem 70 k (51 kW).
V roce 1986 se v Evropě začal nabízet Golf GTI 16V, poháněný řadovým čtyřválcem se čtyřmi ventily na válec a nejvyšším výkonem 139 koní.
V únoru 1986 představil Volkswagen první Golf s pohonem všech kol nazvaný Golf Syncro. Nabízel se pouze v pětidveřové verzi s motorem 1,8 litru s výkonem 90 koní.
Při faceliftu v roce 1987 byla odstraněna trojúhelníková okna v předních dveřích a změnil se design vodorovných lamel přední mřížky.
Pětidveřový VW Golf po faceliftu v roce 1987. Vůz měl širší plastové lišty na bocích a nárazníky částečně lakované v barvě vozu.
Golf Manhattan z roku 1988 měl po faceliftu širší lamely mřížky chladiče a malý spoiler pod předním nárazníkem.
Třídveřový VW Golf GTI 16V dostal při faceliftu v roce 1989 velké plastové nárazníky se zabudovanými mlhovkami.
Speciál Rallye Golf z roku 1989 měl rozšířené blatníky a obdélníkové světlomety. Měl pohon všech kol čtyřválcem přeplňovaným turbodmychadlem s objemem 1763 cm3 a výkonem 160 k (118 kW).
Ve spolupráci s rakouskou firmou Steyr-Daimler-Puch vzniklo 7735 vozů Golf Country, schopných jízdy ve středně těžkém terénu.
Takhle vypadaly Golfy druhé generace prodávané v Kanadě. Od evropských se lišily obdélníkovými světlomety a pozičními světly na blatnících.
Designer Herbert Schäfer pózuje u prvních tří generací Volkswagenu Golf. Golf II je uprostřed.