Volkswagen Golf II (1983–1992): Benzin, nafta, ale už i elektřina!
10
/
20
Prohlédnout znovu
Volkswagen Golf II (1983–1992): Benzin, nafta, ale už i elektřina!
Třídveřový Golf GTI G60 poháněl zážehový čtyřválec s objemem 1781 cm3, který měl s dmychadlem G60 výkon 160 k (118 kW) a Golfu dovolil dosáhnout rychlost 216 km/h.
|
Volkswagen
Golf druhé generace si zachoval základní tvary Giugiarovy karoserie Golfu první generace.
|
Volkswagen
Golf II si ponechal typické široké střešní C sloupky. Zvětšily se černé plastové nárazníky a zadní světla dostala jiný tvar.
|
Volkswagen
Volkswagen Golf druhé generace (Typ 19) měl rozvor 2 475 mm a vnější rozměry 3985 x 1665 x 1415 mm. Byl větší než Golf I.
|
Volkswagen
VW Golf II měl novou palubní desku se všemi přístroji a ovladači ve snadném dosahu řidiče. Výdechy ventilace byly po stranách a uprostřed.
|
Volkswagen
Golf GTI druhé generace se dodával pouze ve třídveřové verzi a poháněl jej čtyřválec s objemem 1781 cm3, který měl se vstřikováním paliva Bosch K-Jetronic nejvyšší výkon 112 k (82 kW).
|
Volkswagen
Vedle tří a pětidveřového provedení Golfu II se, podobně jako u první generace, dodával na trh dvou a čtyřdveřový sedan, nazvaný Volkswagen Jetta (Typ A2).
|
Volkswagen
V roce 1984 vyvinul Volkswagen ve spolupráci s RWE elektrickou verzi Golfu II nazvanou Golf citySTROMer.
|
Volkswagen
Třídveřový VW Golf CL Match v tenisově bílé barvě s bíle natřenými koly a nárazníky.
|
Volkswagen
Model Golf 1.6 Turbo Diesel (GTD) byl poháněn přeplňovaným vznětovým čtyřválcem s výkonem 70 k (51 kW).
|
Volkswagen
V roce 1986 se v Evropě začal nabízet Golf GTI 16V, poháněný řadovým čtyřválcem se čtyřmi ventily na válec a nejvyšším výkonem 139 koní.
|
Volkswagen
V únoru 1986 představil Volkswagen první Golf s pohonem všech kol nazvaný Golf Syncro. Nabízel se pouze v pětidveřové verzi s motorem 1,8 litru s výkonem 90 koní.
|
Volkswagen
Při faceliftu v roce 1987 byla odstraněna trojúhelníková okna v předních dveřích a změnil se design vodorovných lamel přední mřížky.
|
Volkswagen
Pětidveřový VW Golf po faceliftu v roce 1987. Vůz měl širší plastové lišty na bocích a nárazníky částečně lakované v barvě vozu.
|
Volkswagen
Golf Manhattan z roku 1988 měl po faceliftu širší lamely mřížky chladiče a malý spoiler pod předním nárazníkem.
|
Volkswagen
Třídveřový VW Golf GTI 16V dostal při faceliftu v roce 1989 velké plastové nárazníky se zabudovanými mlhovkami.
|
Volkswagen
Speciál Rallye Golf z roku 1989 měl rozšířené blatníky a obdélníkové světlomety. Měl pohon všech kol čtyřválcem přeplňovaným turbodmychadlem s objemem 1763 cm3 a výkonem 160 k (118 kW).
|
Volkswagen
Ve spolupráci s rakouskou firmou Steyr-Daimler-Puch vzniklo 7735 vozů Golf Country, schopných jízdy ve středně těžkém terénu.
|
Volkswagen
Takhle vypadaly Golfy druhé generace prodávané v Kanadě. Od evropských se lišily obdélníkovými světlomety a pozičními světly na blatnících.
|
Karel Haas
Designer Herbert Schäfer pózuje u prvních tří generací Volkswagenu Golf. Golf II je uprostřed.
|
Volkswagen
Nová Mazda 6 s pohonem zadních kol je tu! Je na elektřinu i se spalovákem
Nissan podporuje i bourá trend SUV. Představil i dva nové sedany
Nová závodní Škoda je jenom pro PlayStation. Proto ji může řídit každý
Americká dálniční policie elektromobily neřeší. Nakoupila Mustangy s V8
První jízda s novou Dacií Duster: Spalováky jsou jistota, hybrid budí rozpaky
Chystá se špičkový Defender Octa. Má být všude nejlepší