Volkswagen Karmann-Ghia (1955–1974): Ve třech to jde lépe

7/21
Zavřít
  • Kupé VW Karmann-Ghia Typ 14 mělo rozvor náprav 2 400 mm a vnější rozměry 4 140 x 1 620 x 1 325 mm.
    Kupé VW Karmann-Ghia Typ 14 mělo rozvor náprav 2 400 mm a vnější rozměry 4 140 x 1 620 x 1 325 mm.| Zdroj: Karel Haas
  • Designeři Segre, Boano, Coggiola a Savonuzzi vycházeli při návrhu kupé Typu 14 z konceptu Chrysler d'Elegance z roku 1953.
    Designeři Segre, Boano, Coggiola a Savonuzzi vycházeli při návrhu kupé Typu 14 z konceptu Chrysler d'Elegance z roku 1953.| Zdroj: curbsideclassic.com
  • Ghia navrhla karoserii kupé na upravené podvozkové plošině Brouka. Prototyp byl v roce 1953 vystavený na pařížském autosalonu na stánku Ghia.
    Ghia navrhla karoserii kupé na upravené podvozkové plošině Brouka. Prototyp byl v roce 1953 vystavený na pařížském autosalonu na stánku Ghia.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Stylové kupé se dvěma nouzovými sedadly vzadu mělo místo pro zavazadla pod přední kapotou a před motorem.
    Stylové kupé se dvěma nouzovými sedadly vzadu mělo místo pro zavazadla pod přední kapotou a před motorem.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Kupé VW Karmann-Ghia s výkonem 30 koní nazval německý časopis Auto, Motor und Sport „parodií na sportovní vůz“.
    Kupé VW Karmann-Ghia s výkonem 30 koní nazval německý časopis Auto, Motor und Sport „parodií na sportovní vůz“.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Na autosalonu ve Frankfurtu v roce 1957 se představil kabriolet Volkswagen Karmann-Ghia se stahovací plátěnou střechou umístěnou v krytu za sedadly.
    Na autosalonu ve Frankfurtu v roce 1957 se představil kabriolet Volkswagen Karmann-Ghia se stahovací plátěnou střechou umístěnou v krytu za sedadly.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Kabrioletů VW Karmann-Ghia bylo vyrobeno přes 81 tisíc. Kabriolet měl stejný rozvor a rozměry jako kupé.
    Kabrioletů VW Karmann-Ghia bylo vyrobeno přes 81 tisíc. Kabriolet měl stejný rozvor a rozměry jako kupé.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Luxusní interiér kabrioletu měl lakovanou palubní desku se třemi kruhovými ručkovými přístroji před dvouramenným volantem.
    Luxusní interiér kabrioletu měl lakovanou palubní desku se třemi kruhovými ručkovými přístroji před dvouramenným volantem.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Vzduchem chlazený plochý čtyřválec VW s rozvodem OHV a objemem 1,2 litru byl umístěn za zadní nápravou.
    Vzduchem chlazený plochý čtyřválec VW s rozvodem OHV a objemem 1,2 litru byl umístěn za zadní nápravou.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Po celozávodní dovolené v roce 1959 prošel VW Karmann-Ghia prvním faceliftem. Nejviditelnější byly zvětšené vzduchové otvory na přídi.
    Po celozávodní dovolené v roce 1959 prošel VW Karmann-Ghia prvním faceliftem. Nejviditelnější byly zvětšené vzduchové otvory na přídi.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Při faceliftu dostal Typ 14 větší světlomety montované zhruba o 5 cm výš.
    Při faceliftu dostal Typ 14 větší světlomety montované zhruba o 5 cm výš.| Zdroj: Wikipedia
  • V brazilském São Bernardo do Campo bylo v letech 1962 až 1972 vyrobeno přes 18 tisíc kupé Karmann-Ghia TC s odlišnou přední maskou a splývavou zádí.
    V brazilském São Bernardo do Campo bylo v letech 1962 až 1972 vyrobeno přes 18 tisíc kupé Karmann-Ghia TC s odlišnou přední maskou a splývavou zádí.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Nalévací hrdlo benzinové nádrže bylo přemístěno z kufru před přední okno.
    Nalévací hrdlo benzinové nádrže bylo přemístěno z kufru před přední okno.| Zdroj: Tomáš Haas
  • Velké směrové blikače na přídi zasahovaly do boků.
    Velké směrové blikače na přídi zasahovaly do boků. | Zdroj: Tomáš Haas
  • Od roku 1972 měl Karmann-Ghia zvětšená zadní světla. K motoru se přiváděl vzduch otvory na zádi.
    Od roku 1972 měl Karmann-Ghia zvětšená zadní světla. K motoru se přiváděl vzduch otvory na zádi.| Zdroj: Tomáš Haas
  • Velký stylizovaný nápis na zádi nenechával na pochybách, kdo je tvůrcem pohledné karoserie.
    Velký stylizovaný nápis na zádi nenechával na pochybách, kdo je tvůrcem pohledné karoserie. | Zdroj: Tomáš Haas
  • Kanárkově žlutý kabriolet VW Karmann-Ghia se v roce 2015 představil na srazu veteránů Legendy.
    Kanárkově žlutý kabriolet VW Karmann-Ghia se v roce 2015 představil na srazu veteránů Legendy.| Zdroj: Karel Haas
  • VW Karmann-Ghia Typ 14 měl často na náraznících trubkové nástavce procházející svislými členy.
    VW Karmann-Ghia Typ 14 měl často na náraznících trubkové nástavce procházející svislými členy.| Zdroj: Karel Haas
  • Vozy exportované do USA měly přední nárazník absorbující nárazy.
    Vozy exportované do USA měly přední nárazník absorbující nárazy.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Kupé a kabrioletů VW Karmann-Ghia Typ 14 bylo vyrobeno přes 445 tisíc kusů.
    Kupé a kabrioletů VW Karmann-Ghia Typ 14 bylo vyrobeno přes 445 tisíc kusů. | Zdroj: Wheelsage.org
  • Výroba vozů Karmann-Ghia Typ 14 skončila v německém Osnabrücku 31. července 1974.
    Výroba vozů Karmann-Ghia Typ 14 skončila v německém Osnabrücku 31. července 1974.| Zdroj: Wheelsage.org
Kupé VW Karmann-Ghia Typ 14 mělo rozvor náprav 2 400 mm a vnější rozměry 4 140 x 1 620 x 1 325 mm.
Designeři Segre, Boano, Coggiola a Savonuzzi vycházeli při návrhu kupé Typu 14 z konceptu Chrysler d'Elegance z roku 1953.
Ghia navrhla karoserii kupé na upravené podvozkové plošině Brouka. Prototyp byl v roce 1953 vystavený na pařížském autosalonu na stánku Ghia.
Stylové kupé se dvěma nouzovými sedadly vzadu mělo místo pro zavazadla pod přední kapotou a před motorem.
Kupé VW Karmann-Ghia s výkonem 30 koní nazval německý časopis Auto, Motor und Sport „parodií na sportovní vůz“.
Na autosalonu ve Frankfurtu v roce 1957 se představil kabriolet Volkswagen Karmann-Ghia se stahovací plátěnou střechou umístěnou v krytu za sedadly.
Kabrioletů VW Karmann-Ghia bylo vyrobeno přes 81 tisíc. Kabriolet měl stejný rozvor a rozměry jako kupé.
Luxusní interiér kabrioletu měl lakovanou palubní desku se třemi kruhovými ručkovými přístroji před dvouramenným volantem.
Vzduchem chlazený plochý čtyřválec VW s rozvodem OHV a objemem 1,2 litru byl umístěn za zadní nápravou.
Po celozávodní dovolené v roce 1959 prošel VW Karmann-Ghia prvním faceliftem. Nejviditelnější byly zvětšené vzduchové otvory na přídi.
Při faceliftu dostal Typ 14 větší světlomety montované zhruba o 5 cm výš.
V brazilském São Bernardo do Campo bylo v letech 1962 až 1972 vyrobeno přes 18 tisíc kupé Karmann-Ghia TC s odlišnou přední maskou a splývavou zádí.
Nalévací hrdlo benzinové nádrže bylo přemístěno z kufru před přední okno.
Velké směrové blikače na přídi zasahovaly do boků.
Od roku 1972 měl Karmann-Ghia zvětšená zadní světla. K motoru se přiváděl vzduch otvory na zádi.
Velký stylizovaný nápis na zádi nenechával na pochybách, kdo je tvůrcem pohledné karoserie.
Kanárkově žlutý kabriolet VW Karmann-Ghia se v roce 2015 představil na srazu veteránů Legendy.
VW Karmann-Ghia Typ 14 měl často na náraznících trubkové nástavce procházející svislými členy.
Vozy exportované do USA měly přední nárazník absorbující nárazy.
Kupé a kabrioletů VW Karmann-Ghia Typ 14 bylo vyrobeno přes 445 tisíc kusů.
Výroba vozů Karmann-Ghia Typ 14 skončila v německém Osnabrücku 31. července 1974.