Volvo série 300 (1976 až 1991): Jak se nizozemský DAF stal švédským Volvem

2/20
Zavřít
  • Nejvýkonnější verze 360 GLT měla pětistupňovou manuální převodovku, bezdotykové zapalování a velurová sedadla.
    Nejvýkonnější verze 360 GLT měla pětistupňovou manuální převodovku, bezdotykové zapalování a velurová sedadla.| Zdroj: Volvo
  • Předchůdcem vozů Volvo série 300 byl nizozemský DAF 66, vyráběný v letech 1972 až 1975.
    Předchůdcem vozů Volvo série 300 byl nizozemský DAF 66, vyráběný v letech 1972 až 1975.| Zdroj: DAF
  • Volvo 343 DL mělo rozvor 2395 mm, bylo dlouhé 4190 mm, široké 1660 mm a vysoké 1392 mm.
    Volvo 343 DL mělo rozvor 2395 mm, bylo dlouhé 4190 mm, široké 1660 mm a vysoké 1392 mm.| Zdroj: Volvo
  • Kompaktní Volvo 343 mělo velké zadní víko s ostrou odtokovou hranou a otevíralo se nahoru společně se zadním oknem.
    Kompaktní Volvo 343 mělo velké zadní víko s ostrou odtokovou hranou a otevíralo se nahoru společně se zadním oknem.| Zdroj: Volvo
  • Všechny ručkové přístroje před volantem byly Značky Smith. Později přešlo Volvo na přístroje VDO.
    Všechny ručkové přístroje před volantem byly Značky Smith. Později přešlo Volvo na přístroje VDO.| Zdroj: Volvo
  • Uvnitř měl hatchback Volvo 343 DL dělená přední sedadla s integrovanými opěrkami hlav a zadní lavici na kterou se vešly dvě až tři osoby.
    Uvnitř měl hatchback Volvo 343 DL dělená přední sedadla s integrovanými opěrkami hlav a zadní lavici na kterou se vešly dvě až tři osoby.| Zdroj: Volvo
  • Volvo 343 mělo obdélníkové hlavní světlomety mezi kterými byla umístěna černá maska chladiče s vodorovnou mřížkou.
    Volvo 343 mělo obdélníkové hlavní světlomety mezi kterými byla umístěna černá maska chladiče s vodorovnou mřížkou.| Zdroj: Volvo
  • Volvo 343 GL mělo vpředu a vzadu velké černé plastové nárazníky a pod předním nárazníkem černý spoiler.
    Volvo 343 GL mělo vpředu a vzadu velké černé plastové nárazníky a pod předním nárazníkem černý spoiler.| Zdroj: Volvo
  • Pro třídveřové Volvo 343 byla typická boční okna s nahoru zvednutý dolním rámem a větracími otvory v sloupcích C.
    Pro třídveřové Volvo 343 byla typická boční okna s nahoru zvednutý dolním rámem a větracími otvory v sloupcích C.| Zdroj: Volvo
  • V srpnu 1979 byl jako model 1980 představen pětidveřový hatchback Volvo 345.
    V srpnu 1979 byl jako model 1980 představen pětidveřový hatchback Volvo 345.| Zdroj: Volvo
  • Pětidveřové Volvo 345 mělo na rozdíl od 343 svislé větrací otvory v sloupcích C.
    Pětidveřové Volvo 345 mělo na rozdíl od 343 svislé větrací otvory v sloupcích C.| Zdroj: Volvo
  • Na ženevském autosalonu v roce 1979 představila italská karosárna Bertone koncept třídveřového kupé Volvo Tundra, vycházející z hatchbacku Volvo 343.
    Na ženevském autosalonu v roce 1979 představila italská karosárna Bertone koncept třídveřového kupé Volvo Tundra, vycházející z hatchbacku Volvo 343.| Zdroj: Bertone
  • Koncept Tundra navrhl Marcello Gandini a jeho základní rysy později použil u modelu Citroen BX.
    Koncept Tundra navrhl Marcello Gandini a jeho základní rysy později použil u modelu Citroen BX.| Zdroj: Bertone
  • S upraveným Volvem 343 s motorem Alpine/Gordini vyhrál Per-Inge Walfridsson v roce 1980 evropský šampionát v rallycrossu.
    S upraveným Volvem 343 s motorem Alpine/Gordini vyhrál Per-Inge Walfridsson v roce 1980 evropský šampionát v rallycrossu.| Zdroj: Volvo
  • Volvo 345 GLS poháněl dvoulitrový čtyřválcový motor s výkonem 122 koní. Vůz měl manuální pětistupňovou převodovku.
    Volvo 345 GLS poháněl dvoulitrový čtyřválcový motor s výkonem 122 koní. Vůz měl manuální pětistupňovou převodovku.| Zdroj: Wheelsage.org
  • V létě 1981 prošla série 300 faceliftem, při kterém dostala novou masku chladiče s obdélníkovým mřížováním a odlišně tvarované nárazníky zasahující více do boků.
    V létě 1981 prošla série 300 faceliftem, při kterém dostala novou masku chladiče s obdélníkovým mřížováním a odlišně tvarované nárazníky zasahující více do boků.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Volvo 360 GLT se odlišovala spoilerem pod předním nárazníkem a větším zadním spoilerem.
    Volvo 360 GLT se odlišovala spoilerem pod předním nárazníkem a větším zadním spoilerem.| Zdroj: Volvo
  • V roce 1985 prošla série 300 další modernizací. Z viditelných změn to byly například nárazníky v barvě vozu prodloužené po stranách až k podběhům kol.
    V roce 1985 prošla série 300 další modernizací. Z viditelných změn to byly například nárazníky v barvě vozu prodloužené po stranách až k podběhům kol.| Zdroj: Volvo
  • Od roku 1984 se Volvo 360 dodávalo také jako čtyřdveřový sedan se stupňovitou zádí.
    Od roku 1984 se Volvo 360 dodávalo také jako čtyřdveřový sedan se stupňovitou zádí.| Zdroj: Volvo
  • Model Volvo 360 Action z roku 1989. O rok později byla výroba modelu 360 ukončena. Nahradilo jej Volvo 440/460.
    Model Volvo 360 Action z roku 1989. O rok později byla výroba modelu 360 ukončena. Nahradilo jej Volvo 440/460.| Zdroj: Volvo
Nejvýkonnější verze 360 GLT měla pětistupňovou manuální převodovku, bezdotykové zapalování a velurová sedadla.
Předchůdcem vozů Volvo série 300 byl nizozemský DAF 66, vyráběný v letech 1972 až 1975.
Volvo 343 DL mělo rozvor 2395 mm, bylo dlouhé 4190 mm, široké 1660 mm a vysoké 1392 mm.
Kompaktní Volvo 343 mělo velké zadní víko s ostrou odtokovou hranou a otevíralo se nahoru společně se zadním oknem.
Všechny ručkové přístroje před volantem byly Značky Smith. Později přešlo Volvo na přístroje VDO.
Uvnitř měl hatchback Volvo 343 DL dělená přední sedadla s integrovanými opěrkami hlav a zadní lavici na kterou se vešly dvě až tři osoby.
Volvo 343 mělo obdélníkové hlavní světlomety mezi kterými byla umístěna černá maska chladiče s vodorovnou mřížkou.
Volvo 343 GL mělo vpředu a vzadu velké černé plastové nárazníky a pod předním nárazníkem černý spoiler.
Pro třídveřové Volvo 343 byla typická boční okna s nahoru zvednutý dolním rámem a větracími otvory v sloupcích C.
V srpnu 1979 byl jako model 1980 představen pětidveřový hatchback Volvo 345.
Pětidveřové Volvo 345 mělo na rozdíl od 343 svislé větrací otvory v sloupcích C.
Na ženevském autosalonu v roce 1979 představila italská karosárna Bertone koncept třídveřového kupé Volvo Tundra, vycházející z hatchbacku Volvo 343.
Koncept Tundra navrhl Marcello Gandini a jeho základní rysy později použil u modelu Citroen BX.
S upraveným Volvem 343 s motorem Alpine/Gordini vyhrál Per-Inge Walfridsson v roce 1980 evropský šampionát v rallycrossu.
Volvo 345 GLS poháněl dvoulitrový čtyřválcový motor s výkonem 122 koní. Vůz měl manuální pětistupňovou převodovku.
V létě 1981 prošla série 300 faceliftem, při kterém dostala novou masku chladiče s obdélníkovým mřížováním a odlišně tvarované nárazníky zasahující více do boků.
Volvo 360 GLT se odlišovala spoilerem pod předním nárazníkem a větším zadním spoilerem.
V roce 1985 prošla série 300 další modernizací. Z viditelných změn to byly například nárazníky v barvě vozu prodloužené po stranách až k podběhům kol.
Od roku 1984 se Volvo 360 dodávalo také jako čtyřdveřový sedan se stupňovitou zádí.
Model Volvo 360 Action z roku 1989. O rok později byla výroba modelu 360 ukončena. Nahradilo jej Volvo 440/460.