Výměna čelního skla: Proč je to komplikovanější proces než kdysi
11
/
112
Prohlédnout znovu
Výměna čelního skla: Proč je to komplikovanější proces než kdysi
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Na úvod je potřeba odstrojit vše, co k čelnímu sklu přiléhá. Na demontáž stěračů bývá potřeba stahovák.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Těmito speciálními zahnutými noži se dřív dalo vyříznout celé sklo. Jak se karosářské spáry zmenšily, slouží už jen k vytvoření otvoru pro protažení struny.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Zpočátku jsme nechápali, proč mechanik natahuje strunu kolem celého skla.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Rychle jsme to pochopili, když začal uvnitř točit klikou a struna se zařízla do lepidla. Přípravek VAS 6452 eliminuje riziko poškození karoserie.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
To je ona, čelní kamera. Její plastový úchyt je nedílnou součástí nového skla, mechanik přemontuje vnitřní jednotku.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Nanášení lepidla na nové sklo. Aby mechanici neměli křeče v rukách, vytlačují kartuše akumulátorovou pistolí.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Nové sklo je na svém místě. Zatímco předchozí operace by zvládl jeden mechanik, na tuto musí být dva.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Pravidelnost spár po okrajích skla se nastavuje karosářskými měrkami hned po usazení, dokud s ním ještě jde hnout.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Než se bude kalibrovat kamera, musí servis změřit geometrii. Vozidlo musí mít zcela rovnou jízdní osu, nesmí být čtyřstopé ani v řádech milimetrů.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Na podvozku mechanik nenašel žádné vůle ani poškození, a tak pouze malinko hnul nápravnicí. Až budou mít tyto vozy více najeto, musí jejich majitelé počítat s tím, že geometrii lze seřídit jen na podvozku bez vůlí. Takže kamínek v čelním skle může znamenat, že budou muset dát ještě třeba 20 000 Kč do opravy podvozku.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Testovaný vůz měl již po 2400 najetých kilometrech nevyhovující záklon pravého předního kola. Zřejmě nějaká díra ve vozovce.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Za chvilku byla geometrie auta opět v předepsaných tolerancích
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Zaměření kamery
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Zaměření kamery začíná nastavením desky s terči do jízdní osy vozidla v předepsané vzdálenosti od něj
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Zaměření kamery
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Zaměření radaru je opět o nastavení příslušné desky přesně do jízdní osy. Pomáhá s tím i laserové ukazovátko.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Zaměření kamery
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Zaměření kamery
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Kamera po připojení na diagnostiku sama pozná, kam se má dívat, a na vozovce pak přesně ví, kudy vozidlo pojede i za několik set metrů.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Zaměření kamery
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Zaměření kamery
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Zaměření kamery
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Zaměření kamery
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Zaměření kamery
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Zaměření kamery
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Zaměření radaru je opět o nastavení příslušné desky přesně do jízdní osy. Pomáhá s tím i laserové ukazovátko.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Zaměření kamery
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Po připojení na diagnostiku si radar opět načte nový střed jízdní osy.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Borgward Isabella (1954-1962): Labutí píseň impéria
Auta na vodík to mají asi spočítané. V USA je nikdo nechce
Alfa Romeo Milano přežila jen pár dní. Jaké hrátky se jmény byly v minulosti?
Nový Citroën C3 Aircross je stále levný a malý. Přesto uveze až sedm lidí
Festival firemní mobility Toyota & Lexus: Hradec hřmí motory aut!
Před startem Chorvatské rallye: Toyota chce ukázat svoji sílu