Výměna čelního skla: Proč je to komplikovanější proces než kdysi
102
/
112
Prohlédnout znovu
Výměna čelního skla: Proč je to komplikovanější proces než kdysi
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Na úvod je potřeba odstrojit vše, co k čelnímu sklu přiléhá. Na demontáž stěračů bývá potřeba stahovák.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Těmito speciálními zahnutými noži se dřív dalo vyříznout celé sklo. Jak se karosářské spáry zmenšily, slouží už jen k vytvoření otvoru pro protažení struny.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Zpočátku jsme nechápali, proč mechanik natahuje strunu kolem celého skla.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Rychle jsme to pochopili, když začal uvnitř točit klikou a struna se zařízla do lepidla. Přípravek VAS 6452 eliminuje riziko poškození karoserie.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
To je ona, čelní kamera. Její plastový úchyt je nedílnou součástí nového skla, mechanik přemontuje vnitřní jednotku.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Nanášení lepidla na nové sklo. Aby mechanici neměli křeče v rukách, vytlačují kartuše akumulátorovou pistolí.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Nové sklo je na svém místě. Zatímco předchozí operace by zvládl jeden mechanik, na tuto musí být dva.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Pravidelnost spár po okrajích skla se nastavuje karosářskými měrkami hned po usazení, dokud s ním ještě jde hnout.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Než se bude kalibrovat kamera, musí servis změřit geometrii. Vozidlo musí mít zcela rovnou jízdní osu, nesmí být čtyřstopé ani v řádech milimetrů.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Na podvozku mechanik nenašel žádné vůle ani poškození, a tak pouze malinko hnul nápravnicí. Až budou mít tyto vozy více najeto, musí jejich majitelé počítat s tím, že geometrii lze seřídit jen na podvozku bez vůlí. Takže kamínek v čelním skle může znamenat, že budou muset dát ještě třeba 20 000 Kč do opravy podvozku.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Testovaný vůz měl již po 2400 najetých kilometrech nevyhovující záklon pravého předního kola. Zřejmě nějaká díra ve vozovce.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Za chvilku byla geometrie auta opět v předepsaných tolerancích
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Měření geometrie kol
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Zaměření kamery
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Zaměření kamery začíná nastavením desky s terči do jízdní osy vozidla v předepsané vzdálenosti od něj
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Zaměření kamery
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Zaměření radaru je opět o nastavení příslušné desky přesně do jízdní osy. Pomáhá s tím i laserové ukazovátko.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Zaměření kamery
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Zaměření kamery
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Kamera po připojení na diagnostiku sama pozná, kam se má dívat, a na vozovce pak přesně ví, kudy vozidlo pojede i za několik set metrů.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Zaměření kamery
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Zaměření kamery
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Zaměření kamery
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Zaměření kamery
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Zaměření kamery
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Zaměření kamery
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Zaměření radaru je opět o nastavení příslušné desky přesně do jízdní osy. Pomáhá s tím i laserové ukazovátko.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Zaměření kamery
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Po připojení na diagnostiku si radar opět načte nový střed jízdní osy.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výměna čelního skla
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Nový Opel Grandland je konečně grand. Na elektřinu zvládne až 700 km
Vzácné SUV Monteverdi Sahara je na prodej. Dnes stojí pakatel
Jozef Kabaň bude zase navrhovat lidová auta. V čínském SAIC Motor
Škoda Kodiaq 1.5 TSI stojí pod milion. A kolik dáte za plug-in hybrid?
Český tuning se nebál ničeho. Vzpomeňte s námi na křídla a mračítka!
Skoro dvojnásobný dojezd. Firma uvádí powerbanky pro elektrické dodávky