Výroba střešních boxů: Jak se peče rakvička?
7
/
13
Prohlédnout znovu
Výroba střešních boxů: Jak se peče rakvička?
Výroba střešních boxů: Jak se peče rakvička?
|
acz
Jednotlivé komponenty střešního boxu
|
acz
Třísetkilogramová hliníková forma na vytvarování boxu je běžně skryta očím uvnitř lisovacího stroje
|
acz
Kromě pružin do vzpěr a vložek zámků vzniká celý box v jedné továrně. Takto se například lisují drobné plastové díly.
|
acz
Výsledný tvar vyřezává fréza na dřevěném kopytě, které vyšlo z rukou modeláře
|
acz
Výběrem materiálu vše začíná. Na víko největšího boxu XX-Line se používají bílé půl centimetru silné desky.
|
acz
Nový lisovací stroj si umí desku sám podat z hromady, přesto obsluha ještě kontroluje její správné usazení. Poté už ke stroji nikdo nemůže a chrání ho bezpečnostní závora.
|
acz
Shora i zespodu se k desce přitisknou halogenové ohřívací plochy o příkonu 260 kW a následuje dvouapůlminutový proces temperování.
|
acz
Jakmile se deska ohřeje na 175 stupňů, proud vzduchu přetvaruje budoucí box. Kdyby to hned udělala forma, byl by plast v rozích zeslabený.
|
acz
Výsledný tvar vylisuje kopyto nahřáté na 80 °C. Následně je výrobek zchlazen na padesát stupňů. Proč ne méně? Aby se forma nemusela víc přihřívat.
|
acz
Před dalším opracováním musí plast ve skladu čtyřiadvacet hodin chladnout, materiál se totiž může smrštit.
|
acz
Po usazení na dřevěné kopyto ořeže fréza fi nální tvary a vyvrtá otvory na zámky a panty.
|
acz
Do boxu se instaluje plastové příslušenství a kovové výztuhy dna. Než box putuje do obchodu, zabalí ho do igelitového rukávce, přiloží návod a zavřou do krabice.
|
acz
Slavný DeLorean DMC-12 a Ford GT jsou zpět. V8 ani V6 nečekejte
Ojetý Mercedes-Benz třídy E: Pletou si ho s levnějším
Ayrton Senna ožije! Netflix uvádí seriál o legendárním pilotovi F1
Výkonné motocykly na UlovAuto.cz
TEST BMW M240i Coupé – Zapomeňte na xDrive, zadokolka je malou M2