Výroční test Škody Tudor: První auto, jaké Svět motorů testoval!
17
/
34
Prohlédnout znovu
Výroční test Škody Tudor: První auto, jaké Svět motorů testoval!
Škoda Tudor
|
Svět Motorů
Palubní deska je jednoduchá, přehledná a luxusně obložená. Přístrojový štít připomíná Škodu 105 S, kde však stupnice rychloměru začínala až dvacítkou a sebevědomě vrcholila hodnotou 160 km/h.
|
Svět Motorů
Na rozdíl od současných aut využívají obě řady sedadel tudoru společnou lavici. Vzadu nechybí prémiové příslušenství: dvojité věšáky kabátů a podokenní popelníky.
|
Svět Motorů
Vpravo nad tenoučkým plynem nenápadně vykukuje kulatý pedál, jímž se ovládá elektrický startér. Při současné manipulaci s oběma působí řidič tak trochu jako autista.
|
Svět Motorů
Dlouhou řadicí páku doplňuje táhlo ruční brzdy zakončené tvarem důchodcovské hole. Na zabrzděná kola neupozorňuje žádná kontrolka, což si škodovky s motorem vzadu ponechaly až do roku 1990.
|
Svět Motorů
Spínací skříňka se probouzí nalevo od volantu, otočení klíče však slouží pouze jako šém k oživení elektroinstalace .
|
Svět Motorů
Žádná imitace přírodního materiálu, (nejen) palubní deska je skutečně vyrobena z opravdového dřeva. Mechanické hodiny přišroubované na víku uzavíratelné schránky před spolujezdcem představují neoriginální dobový doplněk.
|
Svět Motorů
Díky společné lavici pro přední cestující vznikl bohatý prostor pro nohy. Místo mohutné záslepky uprostřed palubní desky mohlo být nainstalované rádio.
|
Svět Motorů
Škoda Tudor
|
Svět Motorů
„Prostornost karoserie je taková, že vzadu mohou sedět nouzově i tři osoby vedle sebe,“ dočítáme se v dobovém Světě motorů. První test Světa motorů vyšel v historickém čísle 19 ročníku 1947 a jeho předmětem byla stejná Škoda 1101 „Tudor“.
|
Svět Motorů
Výplně jsou celočalouněné, vedle klik ke stahování okna a otevírání se v obou dveřích našlo místo i pro odkládací kapsu
|
Svět Motorů
Čtvrtek 12. srpna 2020, čas 6.34. Zelený tudor posádky Světa motorů vyráží z pražské Opletalovy ulice vstříc tisícimílovému dobrodružství
|
Svět Motorů
Škoda Tudor
|
Svět Motorů
V táhlém stoupání na vrchol Pezinské Baby obstála stará škodovka se ctí, stačil jí k tomu lehce vytočený třetí převodový stupeň
|
Svět Motorů
Stažená střecha kabrioletu má za jízdy nepopsatelné kouzlo, jenže pak se musíte defi nitivně rozloučit s výhledem vzad
|
Svět Motorů
Škoda Tudor
|
Svět Motorů
Při troše improvizace může hmotné víko zavazadelníku suplovat třeba slunečník nebo deštník. Vzorně zorganizovaný kufr odděluje místo pro zavazadla a nouzové technické vybavení.
|
Svět Motorů
Karburační čtyřválec o zdvihovém objemu 1089 cm3 se skrývá v závětří rozložitého chladiče, při případném nárazu jej chrání třiceticentimetrový prostor od přední masky. Spádová nádrž je uložena vysoko nad agregátem.
|
Svět Motorů
Vnější osvětlení nepatří mezi chloubu veteránů. S podobně šeptavými refl ektory proto doporučujeme jezdit jen za denního světla. Dálková světla se spouštějí netradičně nožním tlačítkem.
|
Svět Motorů
Takhle subtilní a miniaturní svítilny na rozměrné zádi připomínají spíš sedící berušky. Světelný výkon tomu samozřejmě odpovídá.
|
Svět Motorů
Škoda Tudor
|
Svět Motorů
Škoda 1101
|
Svět Motorů
Fiat 500C
|
Svět Motorů
Letošní narozeninový dort s motivem tudoru patřil k vůbec nejoriginálnějším dárkům v historii Světa motorů
|
Svět Motorů
V téhle podobě s modrým lakem karoserie a registračními značkami AH-88-82 se tatáž Škoda 1101 vydala na náročnou výpravu za polární kruh, než před osmnácti lety důstojně zakotvila v továrním muzeu
|
Svět Motorů
Škoda Joyster
|
Svět Motorů
Novodobým tudorem se stala před šestnácti lety atraktivní Škoda Joyster, překvapení frankfurtského autosalonu. Na rozdíl od pětasedmdesátileté malé škodovky si ji však nelze koupit, ale pouze prohlédnout v továrním muzeu
|
Svět Motorů
Originál faktury dokazuje absurditu příplatků z období před pětasedmdesáti lety. Zatímco před čtvrtstoletím se i u nejluxusnější Octavie SLX připlácelo třeba za obyčejné rádio, stále to nebylo nic proti základní výbavě bez pneumatik.
|
Svět Motorů
Škoda Tudor
|
Svět Motorů
V premiérovém ročníku Světa motorů si Škoda 1101 „Tudor“ dvakrát přivlastnila titulní stranu. Obálka technického vydání časopisu Auto, našeho přímého předchůdce, ji v prosinci 1945 představila jako absolutní novinku.
|
Svět Motorů
Škoda Tudor
|
Svět Motorů
Škoda Tudor
|
Svět Motorů
Původní test Škody Tudor ve Světě motorů: 1947
|
Svět Motorů
Původní test Škody Tudor ve Světě motorů: 1947
|
Svět Motorů
Zkoušeli jsme alkoholtestery: Jistota stojí tisíce, představa pár korun
Tipy na výlet: Škoda Muzeum láká na nové výstavy. K vidění budou skutečné legendy
Volva dostanou funkci, kterou již dlouho nabízejí třeba Waze či Google mapy
Kdy se mění čas v roce 2024? Dejte si pozor na zvýšené riziko nehody
Před startem Safari rallye: Udrží Toyota africkou neporazitelnost?
Světové Auto roku 2024 je Kia EV9. Cenu za design získala Toyota Prius