Výroční test Škody Tudor: První auto, jaké Svět motorů testoval!
19
/
34
Prohlédnout znovu
Výroční test Škody Tudor: První auto, jaké Svět motorů testoval!
Škoda Tudor
|
Svět Motorů
Palubní deska je jednoduchá, přehledná a luxusně obložená. Přístrojový štít připomíná Škodu 105 S, kde však stupnice rychloměru začínala až dvacítkou a sebevědomě vrcholila hodnotou 160 km/h.
|
Svět Motorů
Na rozdíl od současných aut využívají obě řady sedadel tudoru společnou lavici. Vzadu nechybí prémiové příslušenství: dvojité věšáky kabátů a podokenní popelníky.
|
Svět Motorů
Vpravo nad tenoučkým plynem nenápadně vykukuje kulatý pedál, jímž se ovládá elektrický startér. Při současné manipulaci s oběma působí řidič tak trochu jako autista.
|
Svět Motorů
Dlouhou řadicí páku doplňuje táhlo ruční brzdy zakončené tvarem důchodcovské hole. Na zabrzděná kola neupozorňuje žádná kontrolka, což si škodovky s motorem vzadu ponechaly až do roku 1990.
|
Svět Motorů
Spínací skříňka se probouzí nalevo od volantu, otočení klíče však slouží pouze jako šém k oživení elektroinstalace .
|
Svět Motorů
Žádná imitace přírodního materiálu, (nejen) palubní deska je skutečně vyrobena z opravdového dřeva. Mechanické hodiny přišroubované na víku uzavíratelné schránky před spolujezdcem představují neoriginální dobový doplněk.
|
Svět Motorů
Díky společné lavici pro přední cestující vznikl bohatý prostor pro nohy. Místo mohutné záslepky uprostřed palubní desky mohlo být nainstalované rádio.
|
Svět Motorů
Škoda Tudor
|
Svět Motorů
„Prostornost karoserie je taková, že vzadu mohou sedět nouzově i tři osoby vedle sebe,“ dočítáme se v dobovém Světě motorů. První test Světa motorů vyšel v historickém čísle 19 ročníku 1947 a jeho předmětem byla stejná Škoda 1101 „Tudor“.
|
Svět Motorů
Výplně jsou celočalouněné, vedle klik ke stahování okna a otevírání se v obou dveřích našlo místo i pro odkládací kapsu
|
Svět Motorů
Čtvrtek 12. srpna 2020, čas 6.34. Zelený tudor posádky Světa motorů vyráží z pražské Opletalovy ulice vstříc tisícimílovému dobrodružství
|
Svět Motorů
Škoda Tudor
|
Svět Motorů
V táhlém stoupání na vrchol Pezinské Baby obstála stará škodovka se ctí, stačil jí k tomu lehce vytočený třetí převodový stupeň
|
Svět Motorů
Stažená střecha kabrioletu má za jízdy nepopsatelné kouzlo, jenže pak se musíte defi nitivně rozloučit s výhledem vzad
|
Svět Motorů
Škoda Tudor
|
Svět Motorů
Při troše improvizace může hmotné víko zavazadelníku suplovat třeba slunečník nebo deštník. Vzorně zorganizovaný kufr odděluje místo pro zavazadla a nouzové technické vybavení.
|
Svět Motorů
Karburační čtyřválec o zdvihovém objemu 1089 cm3 se skrývá v závětří rozložitého chladiče, při případném nárazu jej chrání třiceticentimetrový prostor od přední masky. Spádová nádrž je uložena vysoko nad agregátem.
|
Svět Motorů
Vnější osvětlení nepatří mezi chloubu veteránů. S podobně šeptavými refl ektory proto doporučujeme jezdit jen za denního světla. Dálková světla se spouštějí netradičně nožním tlačítkem.
|
Svět Motorů
Takhle subtilní a miniaturní svítilny na rozměrné zádi připomínají spíš sedící berušky. Světelný výkon tomu samozřejmě odpovídá.
|
Svět Motorů
Škoda Tudor
|
Svět Motorů
Škoda 1101
|
Svět Motorů
Fiat 500C
|
Svět Motorů
Letošní narozeninový dort s motivem tudoru patřil k vůbec nejoriginálnějším dárkům v historii Světa motorů
|
Svět Motorů
V téhle podobě s modrým lakem karoserie a registračními značkami AH-88-82 se tatáž Škoda 1101 vydala na náročnou výpravu za polární kruh, než před osmnácti lety důstojně zakotvila v továrním muzeu
|
Svět Motorů
Škoda Joyster
|
Svět Motorů
Novodobým tudorem se stala před šestnácti lety atraktivní Škoda Joyster, překvapení frankfurtského autosalonu. Na rozdíl od pětasedmdesátileté malé škodovky si ji však nelze koupit, ale pouze prohlédnout v továrním muzeu
|
Svět Motorů
Originál faktury dokazuje absurditu příplatků z období před pětasedmdesáti lety. Zatímco před čtvrtstoletím se i u nejluxusnější Octavie SLX připlácelo třeba za obyčejné rádio, stále to nebylo nic proti základní výbavě bez pneumatik.
|
Svět Motorů
Škoda Tudor
|
Svět Motorů
V premiérovém ročníku Světa motorů si Škoda 1101 „Tudor“ dvakrát přivlastnila titulní stranu. Obálka technického vydání časopisu Auto, našeho přímého předchůdce, ji v prosinci 1945 představila jako absolutní novinku.
|
Svět Motorů
Škoda Tudor
|
Svět Motorů
Škoda Tudor
|
Svět Motorů
Původní test Škody Tudor ve Světě motorů: 1947
|
Svět Motorů
Původní test Škody Tudor ve Světě motorů: 1947
|
Svět Motorů
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid