Výroční test Škody Tudor: První auto, jaké Svět motorů testoval!

8/34
Přehled fotografií
Zavřít
  • Škoda Tudor
    Škoda Tudor| Zdroj: Svět Motorů
  • Palubní deska je jednoduchá, přehledná a luxusně obložená. Přístrojový štít připomíná Škodu 105 S, kde však stupnice rychloměru začínala až dvacítkou a sebevědomě vrcholila hodnotou 160 km/h.
    Palubní deska je jednoduchá, přehledná a luxusně obložená. Přístrojový štít připomíná Škodu 105 S, kde však stupnice rychloměru začínala až dvacítkou a sebevědomě vrcholila hodnotou 160 km/h.| Zdroj: Svět Motorů
  • Na rozdíl od současných aut využívají obě řady sedadel tudoru společnou lavici. Vzadu nechybí prémiové příslušenství: dvojité věšáky kabátů a podokenní popelníky.
    Na rozdíl od současných aut využívají obě řady sedadel tudoru společnou lavici. Vzadu nechybí prémiové příslušenství: dvojité věšáky kabátů a podokenní popelníky.| Zdroj: Svět Motorů
  • Vpravo nad tenoučkým plynem nenápadně vykukuje kulatý pedál, jímž se ovládá elektrický startér. Při současné manipulaci s oběma působí řidič tak trochu jako autista.
    Vpravo nad tenoučkým plynem nenápadně vykukuje kulatý pedál, jímž se ovládá elektrický startér. Při současné manipulaci s oběma působí řidič tak trochu jako autista.| Zdroj: Svět Motorů
  • Dlouhou řadicí páku doplňuje táhlo ruční brzdy zakončené tvarem důchodcovské hole. Na zabrzděná kola neupozorňuje žádná kontrolka, což si škodovky s motorem vzadu ponechaly až do roku 1990.
    Dlouhou řadicí páku doplňuje táhlo ruční brzdy zakončené tvarem důchodcovské hole. Na zabrzděná kola neupozorňuje žádná kontrolka, což si škodovky s motorem vzadu ponechaly až do roku 1990.| Zdroj: Svět Motorů
  • Spínací skříňka se probouzí nalevo od volantu, otočení klíče však slouží pouze jako šém k oživení elektroinstalace .
    Spínací skříňka se probouzí nalevo od volantu, otočení klíče však slouží pouze jako šém k oživení elektroinstalace .| Zdroj: Svět Motorů
  • Žádná imitace přírodního materiálu, (nejen) palubní deska je skutečně vyrobena z opravdového dřeva. Mechanické hodiny přišroubované na víku uzavíratelné schránky před spolujezdcem představují neoriginální dobový doplněk.
    Žádná imitace přírodního materiálu, (nejen) palubní deska je skutečně vyrobena z opravdového dřeva. Mechanické hodiny přišroubované na víku uzavíratelné schránky před spolujezdcem představují neoriginální dobový doplněk.| Zdroj: Svět Motorů
  • Díky společné lavici pro přední cestující vznikl bohatý prostor pro nohy. Místo mohutné záslepky uprostřed palubní desky mohlo být nainstalované rádio.
    Díky společné lavici pro přední cestující vznikl bohatý prostor pro nohy. Místo mohutné záslepky uprostřed palubní desky mohlo být nainstalované rádio.| Zdroj: Svět Motorů
  • Škoda Tudor
    Škoda Tudor| Zdroj: Svět Motorů
  • „Prostornost karoserie je taková, že vzadu mohou sedět nouzově i tři osoby vedle sebe,“ dočítáme se v dobovém Světě motorů. První test Světa motorů vyšel v historickém čísle 19 ročníku 1947 a jeho předmětem byla stejná Škoda 1101 „Tudor“.
    „Prostornost karoserie je taková, že vzadu mohou sedět nouzově i tři osoby vedle sebe,“ dočítáme se v dobovém Světě motorů. První test Světa motorů vyšel v historickém čísle 19 ročníku 1947 a jeho předmětem byla stejná Škoda 1101 „Tudor“.| Zdroj: Svět Motorů
  • Výplně jsou celočalouněné, vedle klik ke stahování okna a otevírání se v obou dveřích našlo místo i pro odkládací kapsu
    Výplně jsou celočalouněné, vedle klik ke stahování okna a otevírání se v obou dveřích našlo místo i pro odkládací kapsu| Zdroj: Svět Motorů
  • Čtvrtek 12. srpna 2020, čas 6.34. Zelený tudor posádky Světa motorů vyráží z pražské Opletalovy ulice vstříc tisícimílovému dobrodružství
    Čtvrtek 12. srpna 2020, čas 6.34. Zelený tudor posádky Světa motorů vyráží z pražské Opletalovy ulice vstříc tisícimílovému dobrodružství| Zdroj: Svět Motorů
  • Škoda Tudor
    Škoda Tudor| Zdroj: Svět Motorů
  • V táhlém stoupání na vrchol Pezinské Baby obstála stará škodovka se ctí, stačil jí k tomu lehce vytočený třetí převodový stupeň
    V táhlém stoupání na vrchol Pezinské Baby obstála stará škodovka se ctí, stačil jí k tomu lehce vytočený třetí převodový stupeň| Zdroj: Svět Motorů
  • Stažená střecha kabrioletu má za jízdy nepopsatelné kouzlo, jenže pak se musíte defi nitivně rozloučit s výhledem vzad
    Stažená střecha kabrioletu má za jízdy nepopsatelné kouzlo, jenže pak se musíte defi nitivně rozloučit s výhledem vzad| Zdroj: Svět Motorů
  • Škoda Tudor
    Škoda Tudor| Zdroj: Svět Motorů
  • Při troše improvizace může hmotné víko zavazadelníku suplovat třeba slunečník nebo deštník. Vzorně zorganizovaný kufr odděluje místo pro zavazadla a nouzové technické vybavení.
    Při troše improvizace může hmotné víko zavazadelníku suplovat třeba slunečník nebo deštník. Vzorně zorganizovaný kufr odděluje místo pro zavazadla a nouzové technické vybavení.| Zdroj: Svět Motorů
  • Karburační čtyřválec o zdvihovém objemu 1089 cm3 se skrývá v závětří rozložitého chladiče, při případném nárazu jej chrání třiceticentimetrový prostor od přední masky. Spádová nádrž je uložena vysoko nad agregátem.
    Karburační čtyřválec o zdvihovém objemu 1089 cm3 se skrývá v závětří rozložitého chladiče, při případném nárazu jej chrání třiceticentimetrový prostor od přední masky. Spádová nádrž je uložena vysoko nad agregátem.| Zdroj: Svět Motorů
  • Vnější osvětlení nepatří mezi chloubu veteránů. S podobně šeptavými refl ektory proto doporučujeme jezdit jen za denního světla. Dálková světla se spouštějí netradičně nožním tlačítkem.
    Vnější osvětlení nepatří mezi chloubu veteránů. S podobně šeptavými refl ektory proto doporučujeme jezdit jen za denního světla. Dálková světla se spouštějí netradičně nožním tlačítkem.| Zdroj: Svět Motorů
  • Takhle subtilní a miniaturní svítilny na rozměrné zádi připomínají spíš sedící berušky. Světelný výkon tomu samozřejmě odpovídá.
    Takhle subtilní a miniaturní svítilny na rozměrné zádi připomínají spíš sedící berušky. Světelný výkon tomu samozřejmě odpovídá.| Zdroj: Svět Motorů
  • Škoda Tudor
    Škoda Tudor| Zdroj: Svět Motorů
  • Škoda 1101
    Škoda 1101| Zdroj: Svět Motorů
  • Fiat 500C
    Fiat 500C| Zdroj: Svět Motorů
  • Letošní narozeninový dort s motivem tudoru patřil k vůbec nejoriginálnějším dárkům v historii Světa motorů
    Letošní narozeninový dort s motivem tudoru patřil k vůbec nejoriginálnějším dárkům v historii Světa motorů| Zdroj: Svět Motorů
  • V téhle podobě s modrým lakem karoserie a registračními značkami AH-88-82 se tatáž Škoda 1101 vydala na náročnou výpravu za polární kruh, než před osmnácti lety důstojně zakotvila v továrním muzeu
    V téhle podobě s modrým lakem karoserie a registračními značkami AH-88-82 se tatáž Škoda 1101 vydala na náročnou výpravu za polární kruh, než před osmnácti lety důstojně zakotvila v továrním muzeu| Zdroj: Svět Motorů
  • Škoda Joyster
    Škoda Joyster| Zdroj: Svět Motorů
  • Novodobým tudorem se stala před šestnácti lety atraktivní Škoda Joyster, překvapení frankfurtského autosalonu. Na rozdíl od pětasedmdesátileté malé škodovky si ji však nelze koupit, ale pouze prohlédnout v továrním muzeu
    Novodobým tudorem se stala před šestnácti lety atraktivní Škoda Joyster, překvapení frankfurtského autosalonu. Na rozdíl od pětasedmdesátileté malé škodovky si ji však nelze koupit, ale pouze prohlédnout v továrním muzeu| Zdroj: Svět Motorů
  • Originál faktury dokazuje absurditu příplatků z období před pětasedmdesáti lety. Zatímco před čtvrtstoletím se i u nejluxusnější Octavie SLX připlácelo třeba za obyčejné rádio, stále to nebylo nic proti základní výbavě bez pneumatik.
    Originál faktury dokazuje absurditu příplatků z období před pětasedmdesáti lety. Zatímco před čtvrtstoletím se i u nejluxusnější Octavie SLX připlácelo třeba za obyčejné rádio, stále to nebylo nic proti základní výbavě bez pneumatik.| Zdroj: Svět Motorů
  • Škoda Tudor
    Škoda Tudor| Zdroj: Svět Motorů
  • V premiérovém ročníku Světa motorů si Škoda 1101 „Tudor“ dvakrát přivlastnila titulní stranu. Obálka technického vydání časopisu Auto, našeho přímého předchůdce, ji v prosinci 1945 představila jako absolutní novinku.
    V premiérovém ročníku Světa motorů si Škoda 1101 „Tudor“ dvakrát přivlastnila titulní stranu. Obálka technického vydání časopisu Auto, našeho přímého předchůdce, ji v prosinci 1945 představila jako absolutní novinku.| Zdroj: Svět Motorů
  • Škoda Tudor
    Škoda Tudor| Zdroj: Svět Motorů
  • Škoda Tudor
    Škoda Tudor| Zdroj: Svět Motorů
  • Původní test Škody Tudor ve Světě motorů: 1947
    Původní test Škody Tudor ve Světě motorů: 1947| Zdroj: Svět Motorů
  • Původní test Škody Tudor ve Světě motorů: 1947
    Původní test Škody Tudor ve Světě motorů: 1947| Zdroj: Svět Motorů
Škoda Tudor
Palubní deska je jednoduchá, přehledná a luxusně obložená. Přístrojový štít připomíná Škodu 105 S, kde však stupnice rychloměru začínala až dvacítkou a sebevědomě vrcholila hodnotou 160 km/h.
Na rozdíl od současných aut využívají obě řady sedadel tudoru společnou lavici. Vzadu nechybí prémiové příslušenství: dvojité věšáky kabátů a podokenní popelníky.
Vpravo nad tenoučkým plynem nenápadně vykukuje kulatý pedál, jímž se ovládá elektrický startér. Při současné manipulaci s oběma působí řidič tak trochu jako autista.
Dlouhou řadicí páku doplňuje táhlo ruční brzdy zakončené tvarem důchodcovské hole. Na zabrzděná kola neupozorňuje žádná kontrolka, což si škodovky s motorem vzadu ponechaly až do roku 1990.
Spínací skříňka se probouzí nalevo od volantu, otočení klíče však slouží pouze jako šém k oživení elektroinstalace .
Žádná imitace přírodního materiálu, (nejen) palubní deska je skutečně vyrobena z opravdového dřeva. Mechanické hodiny přišroubované na víku uzavíratelné schránky před spolujezdcem představují neoriginální dobový doplněk.
Díky společné lavici pro přední cestující vznikl bohatý prostor pro nohy. Místo mohutné záslepky uprostřed palubní desky mohlo být nainstalované rádio.
Škoda Tudor
„Prostornost karoserie je taková, že vzadu mohou sedět nouzově i tři osoby vedle sebe,“ dočítáme se v dobovém Světě motorů. První test Světa motorů vyšel v historickém čísle 19 ročníku 1947 a jeho předmětem byla stejná Škoda 1101 „Tudor“.
Výplně jsou celočalouněné, vedle klik ke stahování okna a otevírání se v obou dveřích našlo místo i pro odkládací kapsu
Čtvrtek 12. srpna 2020, čas 6.34. Zelený tudor posádky Světa motorů vyráží z pražské Opletalovy ulice vstříc tisícimílovému dobrodružství
Škoda Tudor
V táhlém stoupání na vrchol Pezinské Baby obstála stará škodovka se ctí, stačil jí k tomu lehce vytočený třetí převodový stupeň
Stažená střecha kabrioletu má za jízdy nepopsatelné kouzlo, jenže pak se musíte defi nitivně rozloučit s výhledem vzad
Škoda Tudor
Při troše improvizace může hmotné víko zavazadelníku suplovat třeba slunečník nebo deštník. Vzorně zorganizovaný kufr odděluje místo pro zavazadla a nouzové technické vybavení.
Karburační čtyřválec o zdvihovém objemu 1089 cm3 se skrývá v závětří rozložitého chladiče, při případném nárazu jej chrání třiceticentimetrový prostor od přední masky. Spádová nádrž je uložena vysoko nad agregátem.
Vnější osvětlení nepatří mezi chloubu veteránů. S podobně šeptavými refl ektory proto doporučujeme jezdit jen za denního světla. Dálková světla se spouštějí netradičně nožním tlačítkem.
Takhle subtilní a miniaturní svítilny na rozměrné zádi připomínají spíš sedící berušky. Světelný výkon tomu samozřejmě odpovídá.
Škoda Tudor
Škoda 1101
Fiat 500C
Letošní narozeninový dort s motivem tudoru patřil k vůbec nejoriginálnějším dárkům v historii Světa motorů
V téhle podobě s modrým lakem karoserie a registračními značkami AH-88-82 se tatáž Škoda 1101 vydala na náročnou výpravu za polární kruh, než před osmnácti lety důstojně zakotvila v továrním muzeu
Škoda Joyster
Novodobým tudorem se stala před šestnácti lety atraktivní Škoda Joyster, překvapení frankfurtského autosalonu. Na rozdíl od pětasedmdesátileté malé škodovky si ji však nelze koupit, ale pouze prohlédnout v továrním muzeu
Originál faktury dokazuje absurditu příplatků z období před pětasedmdesáti lety. Zatímco před čtvrtstoletím se i u nejluxusnější Octavie SLX připlácelo třeba za obyčejné rádio, stále to nebylo nic proti základní výbavě bez pneumatik.
Škoda Tudor
V premiérovém ročníku Světa motorů si Škoda 1101 „Tudor“ dvakrát přivlastnila titulní stranu. Obálka technického vydání časopisu Auto, našeho přímého předchůdce, ji v prosinci 1945 představila jako absolutní novinku.
Škoda Tudor
Škoda Tudor
Původní test Škody Tudor ve Světě motorů: 1947
Původní test Škody Tudor ve Světě motorů: 1947