Vyvažování kol se často podceňuje. A pak hledá drahá oprava. Zbytečně
14
/
19
Prohlédnout znovu
Vyvažování kol se často podceňuje. A pak hledá drahá oprava. Zbytečně
Vyvažování kol s přítlakem
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Při montáži pneumatiky na disk je vyvážení samozřejmost. Pokud ale jezdíte i několik let na jedné sadě, musíte si jej v servisu objednat. V předpisu výrobce automobilu není. Doporučujeme vyvážení jednou ročně.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Před vyvažováním je důležité z kol odstranit nečistoty. Velké pneuservisy na to mají pračky s plastovými kuličkami.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Lepidlo ze starých závaží je potřeba pečlivě odstranit. Jinak nachytá nečistoty a způsobí nevyvážení kol.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Častou příčinou nekvalitního vyvážení jsou opotřebené upínací prvky. Perfektní souosost s vyvažovačkou je základní podmínka.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Častou příčinou nekvalitního vyvážení jsou opotřebené upínací prvky. Perfektní souosost s vyvažovačkou je základní podmínka.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Častou příčinou nekvalitního vyvážení jsou opotřebené upínací prvky. Perfektní souosost s vyvažovačkou je základní podmínka.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Pokud při odvalování kola po válci působí síly přes 80 Nm, vyzve stroj mechanika k řešení a označí místo, v němž je tlak nejvyšší.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Dle zkušeností Luboše Růžičky většinou stačí pootočit pneumatiku na disku a příští měření přítlaku už skončí pod limitem.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Dle zkušeností Luboše Růžičky většinou stačí pootočit pneumatiku na disku a příští měření přítlaku už skončí pod limitem.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Když samotné pootočení pneumatiky nepomůže, musí ji mechanik zout a přesně stanovit házivost ráfku. Stroj se pak snaží vypočítat pozici gumy tak, aby se házivosti vzájemně vyrušily.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Vyvažování kol s přítlakem
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Vyvažování kol s přítlakem
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Vyvažování kol s přítlakem
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Vyvažování kol s přítlakem
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Chytrý stroj měří také tah do strany, který vzniká mezi špatně sjetou pneumatikou a vozovkou.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výsledkem vyvažování s přítlakem je také doporučená pozice kol na autě, přičemž stroj zohledňuje dvě věci. Zaprvé aby více házivá kola byla vzadu a zadruhé aby se jejich tahy do strany vzájemně vyrušily.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Pokud mechanik chce, může moderní vyvažovačce označit pozici paprsků. Ona pak závaží schová za ně.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Dobrý pneuservis má dnes k dispozici závaží nejen stříbrná, ale třeba také černá
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid
Nové BMW M4 CS oficiálně: Bráška sedanu M3 CS má 550 koní