Vyvažování kol se často podceňuje. A pak hledá drahá oprava. Zbytečně
3
/
19
Prohlédnout znovu
Vyvažování kol se často podceňuje. A pak hledá drahá oprava. Zbytečně
Vyvažování kol s přítlakem
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Při montáži pneumatiky na disk je vyvážení samozřejmost. Pokud ale jezdíte i několik let na jedné sadě, musíte si jej v servisu objednat. V předpisu výrobce automobilu není. Doporučujeme vyvážení jednou ročně.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Před vyvažováním je důležité z kol odstranit nečistoty. Velké pneuservisy na to mají pračky s plastovými kuličkami.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Lepidlo ze starých závaží je potřeba pečlivě odstranit. Jinak nachytá nečistoty a způsobí nevyvážení kol.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Častou příčinou nekvalitního vyvážení jsou opotřebené upínací prvky. Perfektní souosost s vyvažovačkou je základní podmínka.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Častou příčinou nekvalitního vyvážení jsou opotřebené upínací prvky. Perfektní souosost s vyvažovačkou je základní podmínka.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Častou příčinou nekvalitního vyvážení jsou opotřebené upínací prvky. Perfektní souosost s vyvažovačkou je základní podmínka.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Pokud při odvalování kola po válci působí síly přes 80 Nm, vyzve stroj mechanika k řešení a označí místo, v němž je tlak nejvyšší.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Dle zkušeností Luboše Růžičky většinou stačí pootočit pneumatiku na disku a příští měření přítlaku už skončí pod limitem.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Dle zkušeností Luboše Růžičky většinou stačí pootočit pneumatiku na disku a příští měření přítlaku už skončí pod limitem.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Když samotné pootočení pneumatiky nepomůže, musí ji mechanik zout a přesně stanovit házivost ráfku. Stroj se pak snaží vypočítat pozici gumy tak, aby se házivosti vzájemně vyrušily.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Vyvažování kol s přítlakem
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Vyvažování kol s přítlakem
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Vyvažování kol s přítlakem
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Vyvažování kol s přítlakem
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Chytrý stroj měří také tah do strany, který vzniká mezi špatně sjetou pneumatikou a vozovkou.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Výsledkem vyvažování s přítlakem je také doporučená pozice kol na autě, přičemž stroj zohledňuje dvě věci. Zaprvé aby více házivá kola byla vzadu a zadruhé aby se jejich tahy do strany vzájemně vyrušily.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Pokud mechanik chce, může moderní vyvažovačce označit pozici paprsků. Ona pak závaží schová za ně.
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Dobrý pneuservis má dnes k dispozici závaží nejen stříbrná, ale třeba také černá
|
Svět motorů/Jiří Pekárek
Ojeté BMW řady 5 (F10/F11/F07): Tentokrát se to povedlo
Plug-in hybridní Mercedes-AMG E 53 má české ceny. Překročí 3 miliony
Audi oznamuje prvního jezdce pro Formuli 1. Nico Hülkenberg se přesune z Haasu
Zánovní kompaktní SUV na UlovAuto.cz
TEST VW T-Cross 1.0 TSI DSG – Elektromobilitě vstříc i se spalovákem
Škoda Kodiaq aneb Tohle vás zajímalo nejvíce. Co umí a co ne?