Vyvažování kol se často podceňuje. A pak hledá drahá oprava. Zbytečně

5/19
Zavřít
  • Vyvažování kol s přítlakem
    Vyvažování kol s přítlakem| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Při montáži pneumatiky na disk je vyvážení samozřejmost. Pokud ale jezdíte i několik let na jedné sadě, musíte si jej v servisu objednat. V předpisu výrobce automobilu není. Doporučujeme vyvážení jednou ročně.
    Při montáži pneumatiky na disk je vyvážení samozřejmost. Pokud ale jezdíte i několik let na jedné sadě, musíte si jej v servisu objednat. V předpisu výrobce automobilu není. Doporučujeme vyvážení jednou ročně.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Před vyvažováním je důležité z kol odstranit nečistoty. Velké pneuservisy na to mají pračky s plastovými kuličkami.
    Před vyvažováním je důležité z kol odstranit nečistoty. Velké pneuservisy na to mají pračky s plastovými kuličkami.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Lepidlo ze starých závaží je potřeba pečlivě odstranit. Jinak nachytá nečistoty a způsobí nevyvážení kol.
    Lepidlo ze starých závaží je potřeba pečlivě odstranit. Jinak nachytá nečistoty a způsobí nevyvážení kol.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Častou příčinou nekvalitního vyvážení jsou opotřebené upínací prvky. Perfektní souosost s vyvažovačkou je základní podmínka.
    Častou příčinou nekvalitního vyvážení jsou opotřebené upínací prvky. Perfektní souosost s vyvažovačkou je základní podmínka.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Častou příčinou nekvalitního vyvážení jsou opotřebené upínací prvky. Perfektní souosost s vyvažovačkou je základní podmínka.
    Častou příčinou nekvalitního vyvážení jsou opotřebené upínací prvky. Perfektní souosost s vyvažovačkou je základní podmínka.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Častou příčinou nekvalitního vyvážení jsou opotřebené upínací prvky. Perfektní souosost s vyvažovačkou je základní podmínka.
    Častou příčinou nekvalitního vyvážení jsou opotřebené upínací prvky. Perfektní souosost s vyvažovačkou je základní podmínka.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Pokud při odvalování kola po válci působí síly přes 80 Nm, vyzve stroj mechanika k řešení a označí místo, v němž je tlak nejvyšší.
    Pokud při odvalování kola po válci působí síly přes 80 Nm, vyzve stroj mechanika k řešení a označí místo, v němž je tlak nejvyšší.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Dle zkušeností Luboše Růžičky většinou stačí pootočit pneumatiku na disku a příští měření přítlaku už skončí pod limitem.
    Dle zkušeností Luboše Růžičky většinou stačí pootočit pneumatiku na disku a příští měření přítlaku už skončí pod limitem.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Dle zkušeností Luboše Růžičky většinou stačí pootočit pneumatiku na disku a příští měření přítlaku už skončí pod limitem.
    Dle zkušeností Luboše Růžičky většinou stačí pootočit pneumatiku na disku a příští měření přítlaku už skončí pod limitem.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Když samotné pootočení pneumatiky nepomůže, musí ji mechanik zout a přesně stanovit házivost ráfku. Stroj se pak snaží vypočítat pozici gumy tak, aby se házivosti vzájemně vyrušily.
    Když samotné pootočení pneumatiky nepomůže, musí ji mechanik zout a přesně stanovit házivost ráfku. Stroj se pak snaží vypočítat pozici gumy tak, aby se házivosti vzájemně vyrušily.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Vyvažování kol s přítlakem
    Vyvažování kol s přítlakem| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Vyvažování kol s přítlakem
    Vyvažování kol s přítlakem| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Vyvažování kol s přítlakem
    Vyvažování kol s přítlakem| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Vyvažování kol s přítlakem
    Vyvažování kol s přítlakem| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Chytrý stroj měří také tah do strany, který vzniká mezi špatně sjetou pneumatikou a vozovkou.
    Chytrý stroj měří také tah do strany, který vzniká mezi špatně sjetou pneumatikou a vozovkou.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Výsledkem vyvažování s přítlakem je také doporučená pozice kol na autě, přičemž stroj zohledňuje dvě věci. Zaprvé aby více házivá kola byla vzadu a zadruhé aby se jejich tahy do strany vzájemně vyrušily.
    Výsledkem vyvažování s přítlakem je také doporučená pozice kol na autě, přičemž stroj zohledňuje dvě věci. Zaprvé aby více házivá kola byla vzadu a zadruhé aby se jejich tahy do strany vzájemně vyrušily.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Pokud mechanik chce, může moderní vyvažovačce označit pozici paprsků. Ona pak závaží schová za ně.
    Pokud mechanik chce, může moderní vyvažovačce označit pozici paprsků. Ona pak závaží schová za ně.| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
  • Dobrý pneuservis má dnes k dispozici závaží nejen stříbrná, ale třeba také černá
    Dobrý pneuservis má dnes k dispozici závaží nejen stříbrná, ale třeba také černá| Zdroj: Svět motorů/Jiří Pekárek
Vyvažování kol s přítlakem
Při montáži pneumatiky na disk je vyvážení samozřejmost. Pokud ale jezdíte i několik let na jedné sadě, musíte si jej v servisu objednat. V předpisu výrobce automobilu není. Doporučujeme vyvážení jednou ročně.
Před vyvažováním je důležité z kol odstranit nečistoty. Velké pneuservisy na to mají pračky s plastovými kuličkami.
Lepidlo ze starých závaží je potřeba pečlivě odstranit. Jinak nachytá nečistoty a způsobí nevyvážení kol.
Častou příčinou nekvalitního vyvážení jsou opotřebené upínací prvky. Perfektní souosost s vyvažovačkou je základní podmínka.
Častou příčinou nekvalitního vyvážení jsou opotřebené upínací prvky. Perfektní souosost s vyvažovačkou je základní podmínka.
Častou příčinou nekvalitního vyvážení jsou opotřebené upínací prvky. Perfektní souosost s vyvažovačkou je základní podmínka.
Pokud při odvalování kola po válci působí síly přes 80 Nm, vyzve stroj mechanika k řešení a označí místo, v němž je tlak nejvyšší.
Dle zkušeností Luboše Růžičky většinou stačí pootočit pneumatiku na disku a příští měření přítlaku už skončí pod limitem.
Dle zkušeností Luboše Růžičky většinou stačí pootočit pneumatiku na disku a příští měření přítlaku už skončí pod limitem.
Když samotné pootočení pneumatiky nepomůže, musí ji mechanik zout a přesně stanovit házivost ráfku. Stroj se pak snaží vypočítat pozici gumy tak, aby se házivosti vzájemně vyrušily.
Vyvažování kol s přítlakem
Vyvažování kol s přítlakem
Vyvažování kol s přítlakem
Vyvažování kol s přítlakem
Chytrý stroj měří také tah do strany, který vzniká mezi špatně sjetou pneumatikou a vozovkou.
Výsledkem vyvažování s přítlakem je také doporučená pozice kol na autě, přičemž stroj zohledňuje dvě věci. Zaprvé aby více házivá kola byla vzadu a zadruhé aby se jejich tahy do strany vzájemně vyrušily.
Pokud mechanik chce, může moderní vyvažovačce označit pozici paprsků. Ona pak závaží schová za ně.
Dobrý pneuservis má dnes k dispozici závaží nejen stříbrná, ale třeba také černá