Vzpomínáme na BMW řady 8 (E31): Když se spojila krása s luxusem a silou

17/24
Přehled fotografií
Zavřít
  • Claus Luthe dal čtyřmístnému kupé řady 8 elegantní tvary s plochou přídí, výklopnými světlomety a splývavou zádí.
    Claus Luthe dal čtyřmístnému kupé řady 8 elegantní tvary s plochou přídí, výklopnými světlomety a splývavou zádí.| Zdroj: Wheelsage.org
  • BMW řady 8 mělo příď vozu nápadně se podobající supersportu BMW M1 (E26), vyráběného v letech 1978 až 1981.
    BMW řady 8 mělo příď vozu nápadně se podobající supersportu BMW M1 (E26), vyráběného v letech 1978 až 1981.| Zdroj: auto-mania.cz
  • Prototyp kupé BMW 8 E31 byl postaven v roce 1987 a do sériové výroby se dostal prakticky beze změn.
    Prototyp kupé BMW 8 E31 byl postaven v roce 1987 a do sériové výroby se dostal prakticky beze změn.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Čtyřmístné kupé BMW E31 mělo bezrámová okna dveří a a obešlo se bez pevných střešních B sloupků.
    Čtyřmístné kupé BMW E31 mělo bezrámová okna dveří a a obešlo se bez pevných střešních B sloupků.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Potkávací a mlhové světlomety byly vyklápěcí, směrové blikače, parkovací a dálkové světlomety byly umístěny v nárazníku.
    Potkávací a mlhové světlomety byly vyklápěcí, směrové blikače, parkovací a dálkové světlomety byly umístěny v nárazníku.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Silně skloněné zadní okno plynule navazovalo na víko kufru s objemem 360 litrů.
    Silně skloněné zadní okno plynule navazovalo na víko kufru s objemem 360 litrů.| Zdroj: Karel Haas
  • Nádherné červené BMW 850i se objevilo v roce 2016 na výstavě veteránů Legendy v pražských Bohnicích.
    Nádherné červené BMW 850i se objevilo v roce 2016 na výstavě veteránů Legendy v pražských Bohnicích.| Zdroj: Karel Haas
  • V ostře useknuté zádi kupé byly umístěny velké sdružené svítilny.
    V ostře useknuté zádi kupé byly umístěny velké sdružené svítilny.| Zdroj: Karel Haas
  • Na začátku výroby se BMW řady 8 nabízelo pouze ve verzi 850i s pohonem zadních kol motorem V12.
    Na začátku výroby se BMW řady 8 nabízelo pouze ve verzi 850i s pohonem zadních kol motorem V12.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Kupé BMW řady 8 mělo nezávislé zavěšení předních kol se vzpěrami McPherson a vzadu víceprvkové zavěšení.
    Kupé BMW řady 8 mělo nezávislé zavěšení předních kol se vzpěrami McPherson a vzadu víceprvkové zavěšení.| Zdroj: Wheelsage.org
  • V nízké přídi nemohly chybět typické „ledvinky“ a v nárazníku malý spoiler.
    V nízké přídi nemohly chybět typické „ledvinky“ a v nárazníku malý spoiler.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Luxusní interiér měl přehlednou palubní desku s kapličkou ručkových přístrojů před volantem.
    Luxusní interiér měl přehlednou palubní desku s kapličkou ručkových přístrojů před volantem.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Přední dělená kožená sedadla měla nastavitelné opěrky hlavy a byly v nich zakotvené bezpečnostní pásy.
    Přední dělená kožená sedadla měla nastavitelné opěrky hlavy a byly v nich zakotvené bezpečnostní pásy.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Od roku 1992 se v německém Buchloe ručně vyráběl model Alpina B12 5.7, vycházející z typu 850CSi.
    Od roku 1992 se v německém Buchloe ručně vyráběl model Alpina B12 5.7, vycházející z typu 850CSi.| Zdroj: Wikipedia
  • V roce 1990 byly vyrobeny tři prototypy kabrioletu, vycházející z kupé BMW 850i. Jeden z prototypů je vystaven v muzeu BMW v Mnichově.
    V roce 1990 byly vyrobeny tři prototypy kabrioletu, vycházející z kupé BMW 850i. Jeden z prototypů je vystaven v muzeu BMW v Mnichově.| Zdroj: Wikipedia
  • Kupé BMW 850i mělo rozvor náprav 2 684 mm a bylo dlouhé 4 780 mm.
    Kupé BMW 850i mělo rozvor náprav 2 684 mm a bylo dlouhé 4 780 mm.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Hladké boky kupé osvěžovaly malé výstupky nad koly.
    Hladké boky kupé osvěžovaly malé výstupky nad koly.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Kupé BMW 850i se až do roku 1997 vyváželo do Spojených států. Na bocích za předními koly mělo poziční světla.
    Kupé BMW 850i se až do roku 1997 vyváželo do Spojených států. Na bocích za předními koly mělo poziční světla.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Pozdější modely měly čtyřramenný volant. Na středové konzoli mělo kupé mimo jiné palubní počítač, rádio a ovládání klimatizace.
    Pozdější modely měly čtyřramenný volant. Na středové konzoli mělo kupé mimo jiné palubní počítač, rádio a ovládání klimatizace.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Sportovní oddělení automobilky BMW postavilo v roce 1990 jeden až tři prototypy BMW M8. Zadní kola poháněl šestilitrový motor V12 s výkonem až 600 koní.
    Sportovní oddělení automobilky BMW postavilo v roce 1990 jeden až tři prototypy BMW M8. Zadní kola poháněl šestilitrový motor V12 s výkonem až 600 koní.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Ladičská firma Alpina vyrobila 97 kusů B12 5.0 a 57 kusů B12 5.7 (na obrázku). Alpiny měly na kapotě větrací otvory.
    Ladičská firma Alpina vyrobila 97 kusů B12 5.0 a 57 kusů B12 5.7 (na obrázku). Alpiny měly na kapotě větrací otvory.| Zdroj: Wheelsage.org
  • V letech 1989 až 1999 bylo vyrobeno přes 30 600 kusů kupé BMW řady 8 první generace.
    V letech 1989 až 1999 bylo vyrobeno přes 30 600 kusů kupé BMW řady 8 první generace.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Model BMW 840Ci poháněl čtyřlitrový vidlicový osmiválec s maximálním výkonem 285 k (210 kW).
    Model BMW 840Ci poháněl čtyřlitrový vidlicový osmiválec s maximálním výkonem 285 k (210 kW).| Zdroj: Wheelsage.org
  • Řada 8 se vrátila až v roce 2018, kdy se začala vyrábět druhá generace v podobě kabrioletu, dvoudveřového kupé a čtyřdveřového Gran Coupé.
    Řada 8 se vrátila až v roce 2018, kdy se začala vyrábět druhá generace v podobě kabrioletu, dvoudveřového kupé a čtyřdveřového Gran Coupé.| Zdroj: Wheelsage.org
Claus Luthe dal čtyřmístnému kupé řady 8 elegantní tvary s plochou přídí, výklopnými světlomety a splývavou zádí.
BMW řady 8 mělo příď vozu nápadně se podobající supersportu BMW M1 (E26), vyráběného v letech 1978 až 1981.
Prototyp kupé BMW 8 E31 byl postaven v roce 1987 a do sériové výroby se dostal prakticky beze změn.
Čtyřmístné kupé BMW E31 mělo bezrámová okna dveří a a obešlo se bez pevných střešních B sloupků.
Potkávací a mlhové světlomety byly vyklápěcí, směrové blikače, parkovací a dálkové světlomety byly umístěny v nárazníku.
Silně skloněné zadní okno plynule navazovalo na víko kufru s objemem 360 litrů.
Nádherné červené BMW 850i se objevilo v roce 2016 na výstavě veteránů Legendy v pražských Bohnicích.
V ostře useknuté zádi kupé byly umístěny velké sdružené svítilny.
Na začátku výroby se BMW řady 8 nabízelo pouze ve verzi 850i s pohonem zadních kol motorem V12.
Kupé BMW řady 8 mělo nezávislé zavěšení předních kol se vzpěrami McPherson a vzadu víceprvkové zavěšení.
V nízké přídi nemohly chybět typické „ledvinky“ a v nárazníku malý spoiler.
Luxusní interiér měl přehlednou palubní desku s kapličkou ručkových přístrojů před volantem.
Přední dělená kožená sedadla měla nastavitelné opěrky hlavy a byly v nich zakotvené bezpečnostní pásy.
Od roku 1992 se v německém Buchloe ručně vyráběl model Alpina B12 5.7, vycházející z typu 850CSi.
V roce 1990 byly vyrobeny tři prototypy kabrioletu, vycházející z kupé BMW 850i. Jeden z prototypů je vystaven v muzeu BMW v Mnichově.
Kupé BMW 850i mělo rozvor náprav 2 684 mm a bylo dlouhé 4 780 mm.
Hladké boky kupé osvěžovaly malé výstupky nad koly.
Kupé BMW 850i se až do roku 1997 vyváželo do Spojených států. Na bocích za předními koly mělo poziční světla.
Pozdější modely měly čtyřramenný volant. Na středové konzoli mělo kupé mimo jiné palubní počítač, rádio a ovládání klimatizace.
Sportovní oddělení automobilky BMW postavilo v roce 1990 jeden až tři prototypy BMW M8. Zadní kola poháněl šestilitrový motor V12 s výkonem až 600 koní.
Ladičská firma Alpina vyrobila 97 kusů B12 5.0 a 57 kusů B12 5.7 (na obrázku). Alpiny měly na kapotě větrací otvory.
V letech 1989 až 1999 bylo vyrobeno přes 30 600 kusů kupé BMW řady 8 první generace.
Model BMW 840Ci poháněl čtyřlitrový vidlicový osmiválec s maximálním výkonem 285 k (210 kW).
Řada 8 se vrátila až v roce 2018, kdy se začala vyrábět druhá generace v podobě kabrioletu, dvoudveřového kupé a čtyřdveřového Gran Coupé.