Vzpomínáme na BMW řady 8 (E31): Když se spojila krása s luxusem a silou
5
/
24
Prohlédnout znovu
Vzpomínáme na BMW řady 8 (E31): Když se spojila krása s luxusem a silou
Claus Luthe dal čtyřmístnému kupé řady 8 elegantní tvary s plochou přídí, výklopnými světlomety a splývavou zádí.
|
Wheelsage.org
BMW řady 8 mělo příď vozu nápadně se podobající supersportu BMW M1 (E26), vyráběného v letech 1978 až 1981.
|
auto-mania.cz
Prototyp kupé BMW 8 E31 byl postaven v roce 1987 a do sériové výroby se dostal prakticky beze změn.
|
Wheelsage.org
Čtyřmístné kupé BMW E31 mělo bezrámová okna dveří a a obešlo se bez pevných střešních B sloupků.
|
Wheelsage.org
Potkávací a mlhové světlomety byly vyklápěcí, směrové blikače, parkovací a dálkové světlomety byly umístěny v nárazníku.
|
Wheelsage.org
Silně skloněné zadní okno plynule navazovalo na víko kufru s objemem 360 litrů.
|
Karel Haas
Nádherné červené BMW 850i se objevilo v roce 2016 na výstavě veteránů Legendy v pražských Bohnicích.
|
Karel Haas
V ostře useknuté zádi kupé byly umístěny velké sdružené svítilny.
|
Karel Haas
Na začátku výroby se BMW řady 8 nabízelo pouze ve verzi 850i s pohonem zadních kol motorem V12.
|
Wheelsage.org
Kupé BMW řady 8 mělo nezávislé zavěšení předních kol se vzpěrami McPherson a vzadu víceprvkové zavěšení.
|
Wheelsage.org
V nízké přídi nemohly chybět typické „ledvinky“ a v nárazníku malý spoiler.
|
Wheelsage.org
Luxusní interiér měl přehlednou palubní desku s kapličkou ručkových přístrojů před volantem.
|
Wheelsage.org
Přední dělená kožená sedadla měla nastavitelné opěrky hlavy a byly v nich zakotvené bezpečnostní pásy.
|
Wheelsage.org
Od roku 1992 se v německém Buchloe ručně vyráběl model Alpina B12 5.7, vycházející z typu 850CSi.
|
Wikipedia
V roce 1990 byly vyrobeny tři prototypy kabrioletu, vycházející z kupé BMW 850i. Jeden z prototypů je vystaven v muzeu BMW v Mnichově.
|
Wikipedia
Kupé BMW 850i mělo rozvor náprav 2 684 mm a bylo dlouhé 4 780 mm.
|
Wheelsage.org
Hladké boky kupé osvěžovaly malé výstupky nad koly.
|
Wheelsage.org
Kupé BMW 850i se až do roku 1997 vyváželo do Spojených států. Na bocích za předními koly mělo poziční světla.
|
Wheelsage.org
Pozdější modely měly čtyřramenný volant. Na středové konzoli mělo kupé mimo jiné palubní počítač, rádio a ovládání klimatizace.
|
Wheelsage.org
Sportovní oddělení automobilky BMW postavilo v roce 1990 jeden až tři prototypy BMW M8. Zadní kola poháněl šestilitrový motor V12 s výkonem až 600 koní.
|
Wheelsage.org
Ladičská firma Alpina vyrobila 97 kusů B12 5.0 a 57 kusů B12 5.7 (na obrázku). Alpiny měly na kapotě větrací otvory.
|
Wheelsage.org
V letech 1989 až 1999 bylo vyrobeno přes 30 600 kusů kupé BMW řady 8 první generace.
|
Wheelsage.org
Model BMW 840Ci poháněl čtyřlitrový vidlicový osmiválec s maximálním výkonem 285 k (210 kW).
|
Wheelsage.org
Řada 8 se vrátila až v roce 2018, kdy se začala vyrábět druhá generace v podobě kabrioletu, dvoudveřového kupé a čtyřdveřového Gran Coupé.
|
Wheelsage.org
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid
Nové BMW M4 CS oficiálně: Bráška sedanu M3 CS má 550 koní
Toyota Land Cruiser 76 zaujme i dnes. Řídili jsme nejnovější facelift