Vzpomínáme na Peugeot 205 Turbo 16: GTI na třetí s ohromnou konkurencí

35/47
Zavřít
  • S motorem uloženým napříč před zadní poháněnou nápravou má tenhle vůz s výchozí 205 společné jen málo
    S motorem uloženým napříč před zadní poháněnou nápravou má tenhle vůz s výchozí 205 společné jen málo| Zdroj: Auto Bild Klassik
  • Rychloměr cejchovaný do 260 km/h vypadá efektně, auto ale jede maximálně 210 km/h
    Rychloměr cejchovaný do 260 km/h vypadá efektně, auto ale jede maximálně 210 km/h| Zdroj: Auto Bild Klassik
  • Dvouramenný kožený volant je stejný jako v původní 205 GTI. Pedál plynu je uchycený dole podobně jako třeba u BMW. Ovladače ventilace a topení jsou stejné jako u první verze palubní desky standardní 205.
    Dvouramenný kožený volant je stejný jako v původní 205 GTI. Pedál plynu je uchycený dole podobně jako třeba u BMW. Ovladače ventilace a topení jsou stejné jako u první verze palubní desky standardní 205.| Zdroj: Auto Bild Klassik
  • Peugeot 205 Turbo 16
    Peugeot 205 Turbo 16| Zdroj: Auto Bild Klassik
  • Přední sedadla jsou umístěna na boxech, v nichž jsou ukryty dvě palivové nádrže. I proto se sedí dost vysoko.
    Přední sedadla jsou umístěna na boxech, v nichž jsou ukryty dvě palivové nádrže. I proto se sedí dost vysoko.| Zdroj: Auto Bild Klassik
  • Čelní pohled odhalí, o kolik je širší verze Turbo 16 v porovnání se standardní 205, včetně verze GTI
    Čelní pohled odhalí, o kolik je širší verze Turbo 16 v porovnání se standardní 205, včetně verze GTI| Zdroj: Auto Bild Klassik
  • Záď se vyklápí spolu se zadními bočnicemi. Umožňuje velmi dobrý přístup k pohonu vozidla.
    Záď se vyklápí spolu se zadními bočnicemi. Umožňuje velmi dobrý přístup k pohonu vozidla.| Zdroj: Auto Bild Klassik
  • Motor uložený před zadní nápravou přináší také velmi malý moment setrvačnosti neboli polární moment. Auto se tak v zatáčkách chová neutrálně, což ale může být zrádné.
    Motor uložený před zadní nápravou přináší také velmi malý moment setrvačnosti neboli polární moment. Auto se tak v zatáčkách chová neutrálně, což ale může být zrádné.| Zdroj: Auto Bild Klassik
  • V přídi se neukrývá zavazadelník, jak by se mohlo zdát, ale prostor pro uložení rezervního kola. A také hydrauliky brzd. Všimněte se příčné výztuhy předních podběhů.
    V přídi se neukrývá zavazadelník, jak by se mohlo zdát, ale prostor pro uložení rezervního kola. A také hydrauliky brzd. Všimněte se příčné výztuhy předních podběhů.| Zdroj: Auto Bild Klassik
  • Přeplňovaná osmnáctistovka z řady XU s hliníkovým blokem je zcela ojedinělou verzí motorů této řady. Nikde jinde nefigurovala.
    Přeplňovaná osmnáctistovka z řady XU s hliníkovým blokem je zcela ojedinělou verzí motorů této řady. Nikde jinde nefigurovala.| Zdroj: Auto Bild Klassik
  • Peugeot 205 Turbo 16
    Peugeot 205 Turbo 16| Zdroj: Remi Dargegen/RM Sothebys
  • Peugeot 205 Turbo 16
    Peugeot 205 Turbo 16| Zdroj: Remi Dargegen/RM Sothebys
  • Peugeot 205 Turbo 16
    Peugeot 205 Turbo 16| Zdroj: Remi Dargegen/RM Sothebys
  • Peugeot 205 Turbo 16
    Peugeot 205 Turbo 16| Zdroj: Remi Dargegen/RM Sothebys
  • Peugeot 205 Turbo 16
    Peugeot 205 Turbo 16| Zdroj: Remi Dargegen/RM Sothebys
  • Peugeot 205 Turbo 16
    Peugeot 205 Turbo 16| Zdroj: Remi Dargegen/RM Sothebys
  • Peugeot 205 Turbo 16
    Peugeot 205 Turbo 16| Zdroj: Remi Dargegen/RM Sothebys
  • Peugeot 205 Turbo 16
    Peugeot 205 Turbo 16| Zdroj: Remi Dargegen/RM Sothebys
  • Peugeot 205 Turbo 16
    Peugeot 205 Turbo 16| Zdroj: Remi Dargegen/RM Sothebys
  • Peugeot 205 Turbo 16
    Peugeot 205 Turbo 16| Zdroj: Remi Dargegen/RM Sothebys
  • Peugeot 205 Turbo 16
    Peugeot 205 Turbo 16| Zdroj: Remi Dargegen/RM Sothebys
  • Peugeot 205 Turbo 16
    Peugeot 205 Turbo 16| Zdroj: Remi Dargegen/RM Sothebys
  • Peugeot 205 Turbo 16
    Peugeot 205 Turbo 16| Zdroj: Remi Dargegen/RM Sothebys
  • Peugeot 205 Turbo 16
    Peugeot 205 Turbo 16| Zdroj: Remi Dargegen/RM Sothebys
  • Peugeot 205 Turbo 16
    Peugeot 205 Turbo 16| Zdroj: Remi Dargegen/RM Sothebys
  • Peugeot 205 Turbo 16
    Peugeot 205 Turbo 16| Zdroj: Remi Dargegen/RM Sothebys
  • Peugeot 205 Turbo 16
    Peugeot 205 Turbo 16| Zdroj: Remi Dargegen/RM Sothebys
  • Peugeot 205 Turbo 16
    Peugeot 205 Turbo 16| Zdroj: Remi Dargegen/RM Sothebys
  • Peugeot 205 Turbo 16
    Peugeot 205 Turbo 16| Zdroj: Remi Dargegen/RM Sothebys
  • Peugeot 205 Turbo 16
    Peugeot 205 Turbo 16| Zdroj: Remi Dargegen/RM Sothebys
  • Peugeot 205 Turbo 16
    Peugeot 205 Turbo 16| Zdroj: Remi Dargegen/RM Sothebys
  • Peugeot 205 Turbo 16
    Peugeot 205 Turbo 16| Zdroj: Remi Dargegen/RM Sothebys
  • Peugeot 205 Turbo 16
    Peugeot 205 Turbo 16| Zdroj: acz
  • Peugeot 205 Turbo 16
    Peugeot 205 Turbo 16| Zdroj: Peugeot
  • Peugeot 205 Turbo 16
    Peugeot 205 Turbo 16| Zdroj: Peugeot
  • Peugeot 205 Turbo 16
    Peugeot 205 Turbo 16| Zdroj: Peugeot
  • Peugeot 205 Turbo 16
    Peugeot 205 Turbo 16| Zdroj: Peugeot
  • Peugeot 205 Turbo 16
    Peugeot 205 Turbo 16| Zdroj: Peugeot
  • Peugeot 205 Turbo 16
    Peugeot 205 Turbo 16| Zdroj: Peugeot
  • Peugeot 205 Turbo 16
    Peugeot 205 Turbo 16| Zdroj: Peugeot
  • Peugeot 205 Turbo 16
    Peugeot 205 Turbo 16| Zdroj: Peugeot
  • Peugeot 205 Turbo 16
    Peugeot 205 Turbo 16| Zdroj: Peugeot
  • Peugeot 205 Turbo 16
    Peugeot 205 Turbo 16| Zdroj: Peugeot
  • Peugeot 205 Turbo 16
    Peugeot 205 Turbo 16| Zdroj: Peugeot
  • Peugeot 205 Turbo 16
    Peugeot 205 Turbo 16| Zdroj: Peugeot
  • Peugeot 205 Turbo 16
    Peugeot 205 Turbo 16| Zdroj: acz
  • Peugeot 205 Turbo 16
    Peugeot 205 Turbo 16| Zdroj: acz
S motorem uloženým napříč před zadní poháněnou nápravou má tenhle vůz s výchozí 205 společné jen málo
Rychloměr cejchovaný do 260 km/h vypadá efektně, auto ale jede maximálně 210 km/h
Dvouramenný kožený volant je stejný jako v původní 205 GTI. Pedál plynu je uchycený dole podobně jako třeba u BMW. Ovladače ventilace a topení jsou stejné jako u první verze palubní desky standardní 205.
Peugeot 205 Turbo 16
Přední sedadla jsou umístěna na boxech, v nichž jsou ukryty dvě palivové nádrže. I proto se sedí dost vysoko.
Čelní pohled odhalí, o kolik je širší verze Turbo 16 v porovnání se standardní 205, včetně verze GTI
Záď se vyklápí spolu se zadními bočnicemi. Umožňuje velmi dobrý přístup k pohonu vozidla.
Motor uložený před zadní nápravou přináší také velmi malý moment setrvačnosti neboli polární moment. Auto se tak v zatáčkách chová neutrálně, což ale může být zrádné.
V přídi se neukrývá zavazadelník, jak by se mohlo zdát, ale prostor pro uložení rezervního kola. A také hydrauliky brzd. Všimněte se příčné výztuhy předních podběhů.
Přeplňovaná osmnáctistovka z řady XU s hliníkovým blokem je zcela ojedinělou verzí motorů této řady. Nikde jinde nefigurovala.
Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo 16
Peugeot 205 Turbo 16