Mazda 323 F|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Mazda 323 F|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Mazda 323 F|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Inzeráty propagujícími Mazdu se to v českém porevolučním tisku hemžilo, vyšší ceny kompenzovala vedle bohaté výbavy šestiletá záruka proti korozi|
Zdroj: Auto Tip Klassik
Při tvorbě materiálu jsme mezi diapozitivy nalezli dobovou fotografii sedanu a kombi 323 z roku 1993|
Zdroj: Auto Tip Klassik
Proti silniční šedi bojovaly automobilky v devadesátkách pestrými odstíny laků, což křičelo i z inzerce|
Zdroj: Auto Tip Klassik
Mazda 323 F|
Zdroj: Auto Tip Klassik
Poslední vydání Mazdy 323 vsadilo na moderní design karoserie i interiéru, skalní fandy předchozích generací však zvenčí ani uvnitř ničím neuchvátilo|
Zdroj: Auto Tip Klassik
Mazda 323 F|
Zdroj: Auto Tip Klassik
Podzim roku 1994 přinesl na trh kupé, fastback a sedan, na jaře 1997 spolu s modernizací dorazil i třídveřový hatchback|
Zdroj: Auto Tip Klassik
Mazda 323 F (BA) (1994)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Palubní deska s airbagy a moderní architekturou je velmi nadčasová, designéry chválíme za prosté, leč elegantní dílo|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Mazda 323 F (BA) (1994)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Mazda 323 F (BA) (1994)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Mazda 323 F (BA) (1994)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Přední sedačky zůstaly i v novém modelu komfortní, škoda jen nepohodlně tvrdé společné loketní opěrky mezi nimi|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Loketní opěrku podědilo opěradlo po minulé generaci, opěrky se však osamostatnily a potah sedadel vsadil na modernější strukturu látky|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Mazda 323 F (BA) (1994)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Elektricky výsuvné střešní okno zůstalo v nabídce i po roce 1994, klimatizaci u nás zákazníci příliš neznali, a tak ji ani nevyžadovali|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Mazda 323 F (BA) (1994)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Krásnější auto nižší střední třídy než Mazdu 323 F jiná automobilka v devadesátých letech nepředstavila|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Mazda 323 F (BA) (1994)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Mazda 323 F (BA) (1994)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Mazda 323 F (BA) (1994)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Mazda 323 F (BA) (1994)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Hlavní mezigenerační rozdíl v zavazadelníku představuje zvětšené víko, rozevírající se až k nárazníku|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Osmnáctistovka na rozdíl od soudobého kupé MX-3 využívá pouze čtveřici válců, šestiválce pro Mazdu 323 F BA vsadily na dvoulitrový objem|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Litý disk kola se středovou pokličkou vypadá hezky, ale známe i mnohem působivější designy|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Projektorové přední reflektory se proti předchůdci chlubily mnohem lepší svítivostí, jenže hlavní efekt zmizel. Blikače zůstaly pod nimi.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Mazda 323 F (BA) (1994)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Mazda 323 F (BA) (1994)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Mazda 323 F (BA) (1994)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Mazda 323 F (BG) (1994)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Japonské automobily v interiéru většinou zastaraly rychleji než evropské. V tomto případě však jednoduchá a uklizená palubní deska modelu BG působí dodnes nadčasově.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Mazda 323 F (BG) (1994)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Mazda 323 F (BG) (1994)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Přední sedadla jsou pohodlná a hezká. Cestujícím je dopřána spousta prostoru.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Zadní opěrky jsou spíše naznačené, v nižší střední třídě působila sklopná loketní opěrka luxusně|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Mazda 323 F (BG) (1994)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Dnešní klimatizaci v osmdesátých letech nahrazovalo otevíratelné střešní okno, jež nabízela i klasická kompaktní mazda|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Mazda 323 F (BG) (1994)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Mazda 323 F (BG) (1994)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Mazda 323 F (BG) (1994)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Zavazadlový prostor původního modelu je štědrý, k žánru konce osmdesátek patří pevným zadním čelem omezený přístup|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Šestnáctistovka představovala v nabídce modelu 323 F BG druhý nejslabší motor. Přesto i díky tunové hmotnosti přebohatě stačila.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Litá kola patřívala do katalogu příslušenství a zdaleka ne každý za ně byl ochoten připlácet. Ani základní poklice však nevypadají špatně.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Výklopné čelní světlomety vypadají zpoza volantu nevšedně. A co teprve při míjení z protijedoucího vozu! Poziční svítilny sousedí s blikači pod společným spodním krytem.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Reflexní proužek mezi zadními svítilnami byl na počátku devadesátek módní hit|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Mazda 323 F (BG) (1994)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger