Zachrání hybridy spalovací motory? Bude se jim věnovat i Škoda

5/12
Přehled fotografií
Zavřít
  • Motor BMW
    Motor BMW| Zdroj: Svět Motorů
  • Mercedes-Benz E 300de
    Mercedes-Benz E 300de| Zdroj: Svět Motorů
  • Nejjednodušším hybridem jsou 12V nebo 48V mild-hybridy s elektromotorem připojeným přes řemen, jako to dělá třeba Audi
    Nejjednodušším hybridem jsou 12V nebo 48V mild-hybridy s elektromotorem připojeným přes řemen, jako to dělá třeba Audi| Zdroj: Svět Motorů
  • Ferrari 296 má sice „jen“ šestiválec, ale také plug-in hybridní systém. Výkon je 610 kW a poháněna jsou jen zadní kola, pocitově funguje stejně dobře jako spalovací model.
    Ferrari 296 má sice „jen“ šestiválec, ale také plug-in hybridní systém. Výkon je 610 kW a poháněna jsou jen zadní kola, pocitově funguje stejně dobře jako spalovací model.| Zdroj: Svět Motorů
  • Semper Vivus
    Semper Vivus| Zdroj: Svět Motorů
  • V Číně je REV brán jako ideální pohon pro velká auta, jako třeba Li Auto L9
    V Číně je REV brán jako ideální pohon pro velká auta, jako třeba Li Auto L9| Zdroj: Svět Motorů
  • Vyspělejší mild-hybridy i full-hybridy sdílí stejný přístup se zabudováním elektromotoru do převodovky. Autem pak dokáže hýbat čistě na elektřinu.
    Vyspělejší mild-hybridy i full-hybridy sdílí stejný přístup se zabudováním elektromotoru do převodovky. Autem pak dokáže hýbat čistě na elektřinu.| Zdroj: Svět Motorů
  • Sériový hybrid má u spalovacího motoru připojený generátor, který vyrábí elektrickou energii pro elektromotor a baterii
    Sériový hybrid má u spalovacího motoru připojený generátor, který vyrábí elektrickou energii pro elektromotor a baterii| Zdroj: Svět Motorů
  • Mitsubishi Outlander
    Mitsubishi Outlander| Zdroj: Svět Motorů
  • Takto vypadá PHEV v druhé generaci Škody Kodiaq, která má velkou baterii a už podporuje i DC nabíjení
    Takto vypadá PHEV v druhé generaci Škody Kodiaq, která má velkou baterii a už podporuje i DC nabíjení| Zdroj: Svět Motorů
  • Zabudování full-hybridu není nijak zvlášť náročné na prostor, protože elektromotor je většinou zabudovaný v převodovce, případně s dalším elektromotorem u nápravy.
    Zabudování full-hybridu není nijak zvlášť náročné na prostor, protože elektromotor je většinou zabudovaný v převodovce, případně s dalším elektromotorem u nápravy.| Zdroj: Svět Motorů
  • Baterie MHEV a full-hybridů mají kapacitu do 2 kWh, do nějaké skuliny na podvozku nebo v kufru se tedy vejdou. Nádrž tak může zůstat na své běžné pozici pod zadní sedačkou, zatímco u PHEV se tam obvykle dává baterie a nádrž se stěhuje dozadu.
    Baterie MHEV a full-hybridů mají kapacitu do 2 kWh, do nějaké skuliny na podvozku nebo v kufru se tedy vejdou. Nádrž tak může zůstat na své běžné pozici pod zadní sedačkou, zatímco u PHEV se tam obvykle dává baterie a nádrž se stěhuje dozadu.| Zdroj: Svět Motorů
Motor BMW
Mercedes-Benz E 300de
Nejjednodušším hybridem jsou 12V nebo 48V mild-hybridy s elektromotorem připojeným přes řemen, jako to dělá třeba Audi
Ferrari 296 má sice „jen“ šestiválec, ale také plug-in hybridní systém. Výkon je 610 kW a poháněna jsou jen zadní kola, pocitově funguje stejně dobře jako spalovací model.
Semper Vivus
V Číně je REV brán jako ideální pohon pro velká auta, jako třeba Li Auto L9
Vyspělejší mild-hybridy i full-hybridy sdílí stejný přístup se zabudováním elektromotoru do převodovky. Autem pak dokáže hýbat čistě na elektřinu.
Sériový hybrid má u spalovacího motoru připojený generátor, který vyrábí elektrickou energii pro elektromotor a baterii
Mitsubishi Outlander
Takto vypadá PHEV v druhé generaci Škody Kodiaq, která má velkou baterii a už podporuje i DC nabíjení
Zabudování full-hybridu není nijak zvlášť náročné na prostor, protože elektromotor je většinou zabudovaný v převodovce, případně s dalším elektromotorem u nápravy.
Baterie MHEV a full-hybridů mají kapacitu do 2 kWh, do nějaké skuliny na podvozku nebo v kufru se tedy vejdou. Nádrž tak může zůstat na své běžné pozici pod zadní sedačkou, zatímco u PHEV se tam obvykle dává baterie a nádrž se stěhuje dozadu.