Nuccio Bertone přinesl na svět počátkem osmdesátých let výjimečné dílo Citroën BX. Právě na jeho základě vytvořil skicu, kterou kvasinští vývojáři zhmotnili do fáze prototypu.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Přístrojový štít převzalo kupé ze sériového favoritu, právě zde bychom jakékoliv designové osvěžení uvítali ze všeho nejvíce|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Š 783|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Hnědá palubní deska původního favoritu barevně dokonale ladí s čalouněním sedadel, podlahy, dveřních výplní i předních sloupků|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Š 783|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Pohodlná přední sedadla prototypu pocházejí z luxusnějšího Favoritu 136 LS, obložení karosářských panelů je však zcela unikátní|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Řadicí páka s vyznačeným pětistupňovým schématem se shoduje se sériovými favority, perforovaná manžeta a tunel mezi sedadly působí na svoji dobu moderně|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Š 783|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Š 783|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Š 783|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Prostor pro zadní cestující odpovídá standardu pro favorit, rozvor 2450 mm i využitelná délka kabiny zůstaly na svém|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Celočalouněné dveřní výplně představují jeden z estetických vrcholů ztvárnění kabiny|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Š 783|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
V souvislosti s přechodem od hatchbacku ke kupé se výrazně snížila výška karoserie|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Spodní část vozu ani délka standardního favoritu se při stavbě kupodivu nezměnily, skoro všechno ostatní je ale nové|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Nejmenší optický rozdíl mezi hatchbackem a kupé se skrývá v zadní stěně. Nebýt zešikmeného skla pátých dveří a poklesu výšky, těžko byste za jízdy před sebou odhalili, že jde o tak unikátní verzi|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Jedno z omezení dynamicky vytvarovaného kupé představovala nabídka jen jediného motoru. Čtyřválcová karburátorová třináctistovka OHV by přesto dokázala se sériovým vozem zatočit.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Š 783|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Š 783|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Š 783|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Bezrámová konstrukce dveřních oken si vyžádala úpravu zavěšení zrcátek na samostatném panelu, seřizování kolíčkem zevnitř zůstalo|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Jednu z největších vnějších zvláštností kupé představují dveřní kliky, zapuštěné do výlisku pod hranou dveří. Funkčnost výborná.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš