Zapomenuté škodovky: Vyzkoušeli jsme unikátní třídveřový favorit! Jaké je garde pro devadesátky?
15
/
22
Prohlédnout znovu
Zapomenuté škodovky: Vyzkoušeli jsme unikátní třídveřový favorit! Jaké je garde pro devadesátky?
Nuccio Bertone přinesl na svět počátkem osmdesátých let výjimečné dílo Citroën BX. Právě na jeho základě vytvořil skicu, kterou kvasinští vývojáři zhmotnili do fáze prototypu.
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Přístrojový štít převzalo kupé ze sériového favoritu, právě zde bychom jakékoliv designové osvěžení uvítali ze všeho nejvíce
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Š 783
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Hnědá palubní deska původního favoritu barevně dokonale ladí s čalouněním sedadel, podlahy, dveřních výplní i předních sloupků
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Š 783
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Pohodlná přední sedadla prototypu pocházejí z luxusnějšího Favoritu 136 LS, obložení karosářských panelů je však zcela unikátní
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Řadicí páka s vyznačeným pětistupňovým schématem se shoduje se sériovými favority, perforovaná manžeta a tunel mezi sedadly působí na svoji dobu moderně
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Š 783
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Š 783
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Š 783
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Prostor pro zadní cestující odpovídá standardu pro favorit, rozvor 2450 mm i využitelná délka kabiny zůstaly na svém
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Celočalouněné dveřní výplně představují jeden z estetických vrcholů ztvárnění kabiny
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Š 783
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
V souvislosti s přechodem od hatchbacku ke kupé se výrazně snížila výška karoserie
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Spodní část vozu ani délka standardního favoritu se při stavbě kupodivu nezměnily, skoro všechno ostatní je ale nové
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Nejmenší optický rozdíl mezi hatchbackem a kupé se skrývá v zadní stěně. Nebýt zešikmeného skla pátých dveří a poklesu výšky, těžko byste za jízdy před sebou odhalili, že jde o tak unikátní verzi
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Jedno z omezení dynamicky vytvarovaného kupé představovala nabídka jen jediného motoru. Čtyřválcová karburátorová třináctistovka OHV by přesto dokázala se sériovým vozem zatočit.
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Š 783
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Š 783
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Š 783
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Bezrámová konstrukce dveřních oken si vyžádala úpravu zavěšení zrcátek na samostatném panelu, seřizování kolíčkem zevnitř zůstalo
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Jednu z největších vnějších zvláštností kupé představují dveřní kliky, zapuštěné do výlisku pod hranou dveří. Funkčnost výborná.
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
TEST Audi A4 Avant 40 TDI – Dlouhé nohy za skvělou cenu
Ford oblékl Mustang GT3 do barev jeho předchůdců. Čím se inspiroval?
Budeme jezdit na čpavek? V Japonsku zkoumají alternativu k fosilním palivům
V nové Dacii Duster se vyspí i čahouni. Můžete ji proměnit v malý obytňák
Jak se liší světla Volkswagenů Passat a Tiguan? Desetitisíce diod má jen jeden
Borgward Isabella (1954-1962): Labutí píseň impéria