Zapomenuté škodovky: Vyzkoušeli jsme unikátní třídveřový favorit! Jaké je garde pro devadesátky?

8/22
Přehled fotografií
Zavřít
  • Nuccio Bertone přinesl na svět počátkem osmdesátých let výjimečné dílo Citroën BX. Právě na jeho základě vytvořil skicu, kterou kvasinští vývojáři zhmotnili do fáze prototypu.
    Nuccio Bertone přinesl na svět počátkem osmdesátých let výjimečné dílo Citroën BX. Právě na jeho základě vytvořil skicu, kterou kvasinští vývojáři zhmotnili do fáze prototypu.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Přístrojový štít převzalo kupé ze sériového favoritu, právě zde bychom jakékoliv designové osvěžení uvítali ze všeho nejvíce
    Přístrojový štít převzalo kupé ze sériového favoritu, právě zde bychom jakékoliv designové osvěžení uvítali ze všeho nejvíce| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Š 783
    Škoda Š 783| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Hnědá palubní deska původního favoritu barevně dokonale ladí s čalouněním sedadel, podlahy, dveřních výplní i předních sloupků
    Hnědá palubní deska původního favoritu barevně dokonale ladí s čalouněním sedadel, podlahy, dveřních výplní i předních sloupků| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Š 783
    Škoda Š 783| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Pohodlná přední sedadla prototypu pocházejí z luxusnějšího Favoritu 136 LS, obložení karosářských panelů je však zcela unikátní
    Pohodlná přední sedadla prototypu pocházejí z luxusnějšího Favoritu 136 LS, obložení karosářských panelů je však zcela unikátní| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Řadicí páka s vyznačeným pětistupňovým schématem se shoduje se sériovými favority, perforovaná manžeta a tunel mezi sedadly působí na svoji dobu moderně
    Řadicí páka s vyznačeným pětistupňovým schématem se shoduje se sériovými favority, perforovaná manžeta a tunel mezi sedadly působí na svoji dobu moderně| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Š 783
    Škoda Š 783| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Š 783
    Škoda Š 783| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Š 783
    Škoda Š 783| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Prostor pro zadní cestující odpovídá standardu pro favorit, rozvor 2450 mm i využitelná délka kabiny zůstaly na svém
    Prostor pro zadní cestující odpovídá standardu pro favorit, rozvor 2450 mm i využitelná délka kabiny zůstaly na svém| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Celočalouněné dveřní výplně představují jeden z estetických vrcholů ztvárnění kabiny
    Celočalouněné dveřní výplně představují jeden z estetických vrcholů ztvárnění kabiny| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Š 783
    Škoda Š 783| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • V souvislosti s přechodem od hatchbacku ke kupé se výrazně snížila výška karoserie
    V souvislosti s přechodem od hatchbacku ke kupé se výrazně snížila výška karoserie| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Spodní část vozu ani délka standardního favoritu se při stavbě kupodivu nezměnily, skoro všechno ostatní je ale nové
    Spodní část vozu ani délka standardního favoritu se při stavbě kupodivu nezměnily, skoro všechno ostatní je ale nové| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Nejmenší optický rozdíl mezi hatchbackem a kupé se skrývá v zadní stěně. Nebýt zešikmeného skla pátých dveří a poklesu výšky, těžko byste za jízdy před sebou odhalili, že jde o tak unikátní verzi
    Nejmenší optický rozdíl mezi hatchbackem a kupé se skrývá v zadní stěně. Nebýt zešikmeného skla pátých dveří a poklesu výšky, těžko byste za jízdy před sebou odhalili, že jde o tak unikátní verzi| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Jedno z omezení dynamicky vytvarovaného kupé představovala nabídka jen jediného motoru. Čtyřválcová karburátorová třináctistovka OHV by přesto dokázala se sériovým vozem zatočit.
    Jedno z omezení dynamicky vytvarovaného kupé představovala nabídka jen jediného motoru. Čtyřválcová karburátorová třináctistovka OHV by přesto dokázala se sériovým vozem zatočit.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Š 783
    Škoda Š 783| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Š 783
    Škoda Š 783| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Š 783
    Škoda Š 783| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Bezrámová konstrukce dveřních oken si vyžádala úpravu zavěšení zrcátek na samostatném panelu, seřizování kolíčkem zevnitř zůstalo
    Bezrámová konstrukce dveřních oken si vyžádala úpravu zavěšení zrcátek na samostatném panelu, seřizování kolíčkem zevnitř zůstalo| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Jednu z největších vnějších zvláštností kupé představují dveřní kliky, zapuštěné do výlisku pod hranou dveří. Funkčnost výborná.
    Jednu z největších vnějších zvláštností kupé představují dveřní kliky, zapuštěné do výlisku pod hranou dveří. Funkčnost výborná.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Nuccio Bertone přinesl na svět počátkem osmdesátých let výjimečné dílo Citroën BX. Právě na jeho základě vytvořil skicu, kterou kvasinští vývojáři zhmotnili do fáze prototypu.
Přístrojový štít převzalo kupé ze sériového favoritu, právě zde bychom jakékoliv designové osvěžení uvítali ze všeho nejvíce
Škoda Š 783
Hnědá palubní deska původního favoritu barevně dokonale ladí s čalouněním sedadel, podlahy, dveřních výplní i předních sloupků
Škoda Š 783
Pohodlná přední sedadla prototypu pocházejí z luxusnějšího Favoritu 136 LS, obložení karosářských panelů je však zcela unikátní
Řadicí páka s vyznačeným pětistupňovým schématem se shoduje se sériovými favority, perforovaná manžeta a tunel mezi sedadly působí na svoji dobu moderně
Škoda Š 783
Škoda Š 783
Škoda Š 783
Prostor pro zadní cestující odpovídá standardu pro favorit, rozvor 2450 mm i využitelná délka kabiny zůstaly na svém
Celočalouněné dveřní výplně představují jeden z estetických vrcholů ztvárnění kabiny
Škoda Š 783
V souvislosti s přechodem od hatchbacku ke kupé se výrazně snížila výška karoserie
Spodní část vozu ani délka standardního favoritu se při stavbě kupodivu nezměnily, skoro všechno ostatní je ale nové
Nejmenší optický rozdíl mezi hatchbackem a kupé se skrývá v zadní stěně. Nebýt zešikmeného skla pátých dveří a poklesu výšky, těžko byste za jízdy před sebou odhalili, že jde o tak unikátní verzi
Jedno z omezení dynamicky vytvarovaného kupé představovala nabídka jen jediného motoru. Čtyřválcová karburátorová třináctistovka OHV by přesto dokázala se sériovým vozem zatočit.
Škoda Š 783
Škoda Š 783
Škoda Š 783
Bezrámová konstrukce dveřních oken si vyžádala úpravu zavěšení zrcátek na samostatném panelu, seřizování kolíčkem zevnitř zůstalo
Jednu z největších vnějších zvláštností kupé představují dveřní kliky, zapuštěné do výlisku pod hranou dveří. Funkčnost výborná.