Žigulík býval vzácný a bude ještě víc. Na co si při koupi dávat pozor?
2
/
40
Prohlédnout znovu
Žigulík býval vzácný a bude ještě víc. Na co si při koupi dávat pozor?
VAZ 2107
|
Auto Tip Klassik/Ondřej Lilling
Zatímco přední náprava občas vinou odcházejícího pomocného čepu vykazuje značné vůle, zadní bývá většinou zcela bezproblémová
|
Auto Tip Klassik
Táhly ventilace nikdy nehýbejte před dosažením provozní teploty motoru – kohouty se pak mohou přestat hýbat a stanou se tekoucími pastmi
|
Auto Tip Klassik
„Odkdy má žigulík zamykací nádrž?“ křičel ironicky na esenbáky gauner Charvát ve slavném filmu Smrt stopařek. Měl samozřejmě pravdu…
|
Auto Tip Klassik
Sovětské licence se dočkalo i praktické kombi Fiat 124 Familiare, vyráběné pod označením VAZ 2102, po modernizaci z roku 1981 jako VAZ 2104. Využívala je rovněž československá Veřejná bezpečnost.
|
Auto Tip Klassik
Vrchol realistického snění o novém autě býval oblíbeným testovacím vozem v tehdejším motoristickém tisku. Častým hostem se stával například v legendárním týdeníku Svět motorů.
|
Auto Tip Klassik
Původní verzi VAZ 2101 poháněla dýchavičná dvanáctistovka, základ vozu představoval italský Fiat 124, na němž sovětští konstruktéři uplatnili více než padesát technických změn
|
Auto Tip Klassik
Přední sedačky základního modelu VAZ 2101 nedisponovaly hlavovými opěrkami, horkem rozpálená koženka není v letních měsících nikterak příjemná
|
Auto Tip Klassik
Drtivá většina motorů v žigulících využívá klasické plnění válců karburátorem a rozdělovač, jednobodová vstřikovací jednotka dorazila až v roce 1994. A to už si u nás ruskou ladu koupil málokdo.
|
Auto Tip Klassik
Rady před koupí lady
|
Auto Tip Klassik
VAZ 2107
|
Auto Tip Klassik/Ondřej Lilling
VAZ 2107
|
Auto Tip Klassik/Ondřej Lilling
VAZ 2107
|
Auto Tip Klassik/Ondřej Lilling
Finální modely VAZ 2107 s anatomickými sedadly, poctivým čalouněním a moderní palubní deskou se vyráběly od roku 1981. Poslední sedan přitom sjel z ruské výrobní linky až v prosinci 2012!
|
Auto Tip Klassik/Ondřej Lilling
VAZ 2107
|
Auto Tip Klassik/Ondřej Lilling
VAZ 2107
|
Auto Tip Klassik/Ondřej Lilling
VAZ 2107
|
Auto Tip Klassik/Ondřej Lilling
VAZ 2107
|
Auto Tip Klassik/Ondřej Lilling
VAZ 2107
|
Auto Tip Klassik/Ondřej Lilling
VAZ 2107
|
Auto Tip Klassik/Ondřej Lilling
VAZ 2107
|
Auto Tip Klassik/Ondřej Lilling
VAZ 2107
|
Auto Tip Klassik/Ondřej Lilling
VAZ 2107
|
Auto Tip Klassik/Ondřej Lilling
VAZ 2107
|
Auto Tip Klassik/Ondřej Lilling
Než se v roce 1984 představila moderní samara, nejdražší a nejluxusnější sovětské auto pro běžný lid ztělesňoval VAZ 2107 s mohutnou chromovanou přední maskou a honosnou výbavou
|
Auto Tip Klassik/Ondřej Lilling
VAZ 2107
|
Auto Tip Klassik/Ondřej Lilling
VAZ 2107
|
Auto Tip Klassik/Ondřej Lilling
VAZ 2107
|
Auto Tip Klassik/Ondřej Lilling
VAZ 2107
|
Auto Tip Klassik/Ondřej Lilling
Kapota se podobně třeba jako u klasických BMW odklápí vpřed, s mnichovskými sedany se shodují rovněž podélně uložené motory nebo pohon zadních kol
|
Auto Tip Klassik/Ondřej Lilling
VAZ 2107
|
Auto Tip Klassik/Ondřej Lilling
VAZ 2107
|
Auto Tip Klassik/Ondřej Lilling
Se svépomocnými domácími opravami se u klasických aut počítalo. Praktický a z dnešního hlediska vtipný detail tak představuje lampička se spínačem reagujícím na zdvihnutí kapoty.
|
Auto Tip Klassik/Ondřej Lilling
VAZ 2107
|
Auto Tip Klassik/Ondřej Lilling
VAZ 2107
|
Auto Tip Klassik/Ondřej Lilling
VAZ 2107
|
Auto Tip Klassik/Ondřej Lilling
VAZ 2107
|
Auto Tip Klassik/Ondřej Lilling
VAZ 2107
|
Auto Tip Klassik/Ondřej Lilling
VAZ 2107
|
Auto Tip Klassik/Ondřej Lilling
VAZ 2107
|
Auto Tip Klassik/Ondřej Lilling
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid
Nové BMW M4 CS oficiálně: Bráška sedanu M3 CS má 550 koní