Zkusili jsme oživit plasty na Škodě 120 L z roku 1986. Podívejte se na výsledek

1/16
Přehled fotografií
Zavřít
  • Oživení plastů
    Oživení plastů| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Stav před leštěním
    Stav před leštěním| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Stav po leštění
    Stav po leštění| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Prvním krokem před aplikací jakékoli chemie musí být pečlivá příprava. Plastový nárazník musíme umýt a odmastit, abychom jej zbavili všech nečistot. Aplikováním oživovače na špinavý nárazník bychom je pouze zakonzervovali.
    Prvním krokem před aplikací jakékoli chemie musí být pečlivá příprava. Plastový nárazník musíme umýt a odmastit, abychom jej zbavili všech nečistot. Aplikováním oživovače na špinavý nárazník bychom je pouze zakonzervovali.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Na odmaštění jsme zvolili obyčejný isopropanol, ale sáhnout můžete i po některém z přípravků určených na čištění aut. Doporučuje se pracovat ve stínu. Plastové díly musí být před ošetřením zcela suché.
    Na odmaštění jsme zvolili obyčejný isopropanol, ale sáhnout můžete i po některém z přípravků určených na čištění aut. Doporučuje se pracovat ve stínu. Plastové díly musí být před ošetřením zcela suché.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Následuje už příprava samotné chemie. Oživovač se podle použití ředí vodou – na exteriérové plasty v poměru 1:3. Smícháváme ho tedy v připravené lahvičce s rozprašovačem.
    Následuje už příprava samotné chemie. Oživovač se podle použití ředí vodou – na exteriérové plasty v poměru 1:3. Smícháváme ho tedy v připravené lahvičce s rozprašovačem.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Nádobku musíme před otevřením pečlivě protřepat a výslednou směs v ní poté ještě pečlivěji. Čistý přípravek konzistencí připomíná tekuté lepidlo. Zajímavá je i výrazná vůně, evokující ovocné nápoje.
    Nádobku musíme před otevřením pečlivě protřepat a výslednou směs v ní poté ještě pečlivěji. Čistý přípravek konzistencí připomíná tekuté lepidlo. Zajímavá je i výrazná vůně, evokující ovocné nápoje.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Pořádnou dávku naředěného oživovače nanášíme na aplikátor, což je houbička obšitá utěrkou z mikrovlákna, kterým jej rozetřeme po nárazníku.
    Pořádnou dávku naředěného oživovače nanášíme na aplikátor, což je houbička obšitá utěrkou z mikrovlákna, kterým jej rozetřeme po nárazníku.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Sice je možné ho nastříkat i rovnou na ošetřovaný díl, kvůli snaze o minimální kontaminaci karoserie ale volíme rozetření. Přípravek pak ve stínu potřebuje několik minut na zaschnutí a vstřebání.
    Sice je možné ho nastříkat i rovnou na ošetřovaný díl, kvůli snaze o minimální kontaminaci karoserie ale volíme rozetření. Přípravek pak ve stínu potřebuje několik minut na zaschnutí a vstřebání.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Po zaschnutí první vrstvy jsou na nárazníku stále vyšisované fleky přímo v plastu, ale zlepšení je viditelné. Postupně se tedy probojováváme až k třem vrstvám. Jasný rozdíl je pak vidět už z dálky – nárazník má sytější barvu a zmizela i většina šmouh. Zblízka jsou ale vidět malé flíčky na povrchu, které nejdou nijak setřít.
    Po zaschnutí první vrstvy jsou na nárazníku stále vyšisované fleky přímo v plastu, ale zlepšení je viditelné. Postupně se tedy probojováváme až k třem vrstvám. Jasný rozdíl je pak vidět už z dálky – nárazník má sytější barvu a zmizela i většina šmouh. Zblízka jsou ale vidět malé flíčky na povrchu, které nejdou nijak setřít.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Univerzálnost přípravku nabízí vyzkoušet jeho účinky ještě na dalších dílech. Na řadu tedy přicházejí gumové zástěrky zadních kol, které jsou ještě o dost vyšisovanější než plastové nárazníky. Oživovač se na gumu nanáší buď neředěný, nebo v poměru jedna ku jedné. Vzhledem ke stavu zástěrek volíme koncentrát.
    Univerzálnost přípravku nabízí vyzkoušet jeho účinky ještě na dalších dílech. Na řadu tedy přicházejí gumové zástěrky zadních kol, které jsou ještě o dost vyšisovanější než plastové nárazníky. Oživovač se na gumu nanáší buď neředěný, nebo v poměru jedna ku jedné. Vzhledem ke stavu zástěrek volíme koncentrát.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Na zástěrky jej nanášíme přímo mikrovláknitým hadříkem, což nebyla nejlepší volba. Je hodně savý, spousta přípravku tak přijde vniveč.
    Na zástěrky jej nanášíme přímo mikrovláknitým hadříkem, což nebyla nejlepší volba. Je hodně savý, spousta přípravku tak přijde vniveč.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Celkem dobře se s ním ale pracuje – oživovač se díky poddajnosti hadříku dobře vtírá i do rohů a záhybů jednotlivých písmen, chce to ale hodně snahy.
    Celkem dobře se s ním ale pracuje – oživovač se díky poddajnosti hadříku dobře vtírá i do rohů a záhybů jednotlivých písmen, chce to ale hodně snahy.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • To, jak se zlepšil vzhled nárazníku, není nic ve srovnání se změnou zástěrek. Rozdíl v barevnosti je po aplikaci krému a zaschnutí úplně neuvěřitelný. Zástěrky jsou sytě černé, jejich vzhled se pomalu blíží tomu továrnímu. Ošetřená záď vozu je najednou jako vyměněná.
    To, jak se zlepšil vzhled nárazníku, není nic ve srovnání se změnou zástěrek. Rozdíl v barevnosti je po aplikaci krému a zaschnutí úplně neuvěřitelný. Zástěrky jsou sytě černé, jejich vzhled se pomalu blíží tomu továrnímu. Ošetřená záď vozu je najednou jako vyměněná.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • U přípravku zřejmě záleží na tom, který materiál se rozhodnete ošetřit a jaké rozředění zvolíte. Vzhled nárazníků z tvrdého plastu nesporně vylepšil, ale výsledek není úplně dokonalý.
    U přípravku zřejmě záleží na tom, který materiál se rozhodnete ošetřit a jaké rozředění zvolíte. Vzhled nárazníků z tvrdého plastu nesporně vylepšil, ale výsledek není úplně dokonalý.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Oživení plastů
    Oživení plastů| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Oživení plastů
Stav před leštěním
Stav po leštění
Prvním krokem před aplikací jakékoli chemie musí být pečlivá příprava. Plastový nárazník musíme umýt a odmastit, abychom jej zbavili všech nečistot. Aplikováním oživovače na špinavý nárazník bychom je pouze zakonzervovali.
Na odmaštění jsme zvolili obyčejný isopropanol, ale sáhnout můžete i po některém z přípravků určených na čištění aut. Doporučuje se pracovat ve stínu. Plastové díly musí být před ošetřením zcela suché.
Následuje už příprava samotné chemie. Oživovač se podle použití ředí vodou – na exteriérové plasty v poměru 1:3. Smícháváme ho tedy v připravené lahvičce s rozprašovačem.
Nádobku musíme před otevřením pečlivě protřepat a výslednou směs v ní poté ještě pečlivěji. Čistý přípravek konzistencí připomíná tekuté lepidlo. Zajímavá je i výrazná vůně, evokující ovocné nápoje.
Pořádnou dávku naředěného oživovače nanášíme na aplikátor, což je houbička obšitá utěrkou z mikrovlákna, kterým jej rozetřeme po nárazníku.
Sice je možné ho nastříkat i rovnou na ošetřovaný díl, kvůli snaze o minimální kontaminaci karoserie ale volíme rozetření. Přípravek pak ve stínu potřebuje několik minut na zaschnutí a vstřebání.
Po zaschnutí první vrstvy jsou na nárazníku stále vyšisované fleky přímo v plastu, ale zlepšení je viditelné. Postupně se tedy probojováváme až k třem vrstvám. Jasný rozdíl je pak vidět už z dálky – nárazník má sytější barvu a zmizela i většina šmouh. Zblízka jsou ale vidět malé flíčky na povrchu, které nejdou nijak setřít.
Univerzálnost přípravku nabízí vyzkoušet jeho účinky ještě na dalších dílech. Na řadu tedy přicházejí gumové zástěrky zadních kol, které jsou ještě o dost vyšisovanější než plastové nárazníky. Oživovač se na gumu nanáší buď neředěný, nebo v poměru jedna ku jedné. Vzhledem ke stavu zástěrek volíme koncentrát.
Na zástěrky jej nanášíme přímo mikrovláknitým hadříkem, což nebyla nejlepší volba. Je hodně savý, spousta přípravku tak přijde vniveč.
Celkem dobře se s ním ale pracuje – oživovač se díky poddajnosti hadříku dobře vtírá i do rohů a záhybů jednotlivých písmen, chce to ale hodně snahy.
To, jak se zlepšil vzhled nárazníku, není nic ve srovnání se změnou zástěrek. Rozdíl v barevnosti je po aplikaci krému a zaschnutí úplně neuvěřitelný. Zástěrky jsou sytě černé, jejich vzhled se pomalu blíží tomu továrnímu. Ošetřená záď vozu je najednou jako vyměněná.
U přípravku zřejmě záleží na tom, který materiál se rozhodnete ošetřit a jaké rozředění zvolíte. Vzhled nárazníků z tvrdého plastu nesporně vylepšil, ale výsledek není úplně dokonalý.
Oživení plastů