Znáte Excalibur? Americká neoklasika se dala koupit i v Česku, navíc za rozumnou cenu

18/23
Přehled fotografií
Zavřít
  • Excalibur čtvrté série, vyráběný v letech 1981 až 1985 byl podstatně větší než předchůdce. Rozvor náprav vzrostl na 3 175 mm.
    Excalibur čtvrté série, vyráběný v letech 1981 až 1985 byl podstatně větší než předchůdce. Rozvor náprav vzrostl na 3 175 mm.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Mercedes-Benz SSK z roku 1928 inspiroval designera Brookse Stevense ke stavbě konceptu Excalibur.
    Mercedes-Benz SSK z roku 1928 inspiroval designera Brookse Stevense ke stavbě konceptu Excalibur.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Dvoumístný roadster Excalibur první série měl malé blatníky oddělené od karoserie a výřezy na bocích nahrazující dveře.
    Dvoumístný roadster Excalibur první série měl malé blatníky oddělené od karoserie a výřezy na bocích nahrazující dveře.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Trojice hadic výfukového potrubí byla vyvedena po obou stranách.
    Trojice hadic výfukového potrubí byla vyvedena po obou stranách.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Excalibur SS Roadster měl světlomety umístěné na vodorovné tyči před chladičem.
    Excalibur SS Roadster měl světlomety umístěné na vodorovné tyči před chladičem.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Čtyřmístný Excalibur SS Phaeton druhé série dostal v roce 1970 zcela nový žebřinový podvozek.
    Čtyřmístný Excalibur SS Phaeton druhé série dostal v roce 1970 zcela nový žebřinový podvozek.| Zdroj: thestar.com
  • Excalibury druhé série měly přední blatníky prodloužené až k prahům a na obou stranách měl dveře bez klik.
    Excalibury druhé série měly přední blatníky prodloužené až k prahům a na obou stranách měl dveře bez klik.| Zdroj: gullwingmotorcars.com
  • Roadster Excalibur série 2 měl náhradní kola umístěná po stranách u předních blatníků.
    Roadster Excalibur série 2 měl náhradní kola umístěná po stranách u předních blatníků.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Komfortnější třetí série (Series III) se vyráběla v letech 1976 až 1980 opět v provedení dvoumístný Roadster a čtyřmístný Phaeton (na obrázku).
    Komfortnější třetí série (Series III) se vyráběla v letech 1976 až 1980 opět v provedení dvoumístný Roadster a čtyřmístný Phaeton (na obrázku).| Zdroj: Wheelsage.org
  • Třetí série měla přední blatníky s boky lépe chránícími před ostřikem od předních kol.
    Třetí série měla přední blatníky s boky lépe chránícími před ostřikem od předních kol.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Nezbytnou součástí Excaliburů byla čtveřice houkaček před chladičem.
    Nezbytnou součástí Excaliburů byla čtveřice houkaček před chladičem.| Zdroj: Wikipedia
  • Excalibur Series III měl velké koncové svítilny, velké blinkry na předních blatnících a kryty náhradních kol.
    Excalibur Series III měl velké koncové svítilny, velké blinkry na předních blatnících a kryty náhradních kol.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Čtyřmístný Excalibur Phaeton 4. série měl vzadu zavazadelník s víkem otevíraným nahoru.
    Čtyřmístný Excalibur Phaeton 4. série měl vzadu zavazadelník s víkem otevíraným nahoru.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Vzorně udržovaný Excalibur Roadster byl k vidění na výstavě veteránů Legendy 2016 v pražských Bohnicích.
    Vzorně udržovaný Excalibur Roadster byl k vidění na výstavě veteránů Legendy 2016 v pražských Bohnicích.| Zdroj: Karel Haas
  • Excalibury 4. série měly dělené přední okno a po stranách hledáčkové světlomety.
    Excalibury 4. série měly dělené přední okno a po stranách hledáčkové světlomety.| Zdroj: Karel Haas
  • Zajímavě tvarovaná záď měla nahoru zvednutou odtokovou hranu.
    Zajímavě tvarovaná záď měla nahoru zvednutou odtokovou hranu.| Zdroj: Karel Haas
  • Čtvrtá série Excaliburu měla dvě výfukové hadice po obou stranách motorového prostoru.
    Čtvrtá série Excaliburu měla dvě výfukové hadice po obou stranách motorového prostoru.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Excalibur Phaeton 5. série převzal od předchůdce masivní členité nárazníky.
    Excalibur Phaeton 5. série převzal od předchůdce masivní členité nárazníky.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Novinkou páté série byl čtyřdveřový sedan s jednodílným předním oknem a pevnou střechou.
    Novinkou páté série byl čtyřdveřový sedan s jednodílným předním oknem a pevnou střechou.| Zdroj: historics.co.uk
  • Modelů Excalibur Touring Sedan páté série bylo vyrobeno jen 47 kusů.
    Modelů Excalibur Touring Sedan páté série bylo vyrobeno jen 47 kusů.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Poslední šestá série z let 1992 až 1997 se už vyráběla pod novým majitelem, neboť bratři Stevensové museli svou firmu prodat.
    Poslední šestá série z let 1992 až 1997 se už vyráběla pod novým majitelem, neboť bratři Stevensové museli svou firmu prodat.| Zdroj: Wheelsage.org
  • 6. série Excaliburu se poznala podle široké chromované lišty na bocích v úrovni klik dveří.
    6. série Excaliburu se poznala podle široké chromované lišty na bocích v úrovni klik dveří.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Luxusní interiér s měkce obloženými hranami zval k zážitkovému svezení.
    Luxusní interiér s měkce obloženými hranami zval k zážitkovému svezení.| Zdroj: Wheelsage.org
Excalibur čtvrté série, vyráběný v letech 1981 až 1985 byl podstatně větší než předchůdce. Rozvor náprav vzrostl na 3 175 mm.
Mercedes-Benz SSK z roku 1928 inspiroval designera Brookse Stevense ke stavbě konceptu Excalibur.
Dvoumístný roadster Excalibur první série měl malé blatníky oddělené od karoserie a výřezy na bocích nahrazující dveře.
Trojice hadic výfukového potrubí byla vyvedena po obou stranách.
Excalibur SS Roadster měl světlomety umístěné na vodorovné tyči před chladičem.
Čtyřmístný Excalibur SS Phaeton druhé série dostal v roce 1970 zcela nový žebřinový podvozek.
Excalibury druhé série měly přední blatníky prodloužené až k prahům a na obou stranách měl dveře bez klik.
Roadster Excalibur série 2 měl náhradní kola umístěná po stranách u předních blatníků.
Komfortnější třetí série (Series III) se vyráběla v letech 1976 až 1980 opět v provedení dvoumístný Roadster a čtyřmístný Phaeton (na obrázku).
Třetí série měla přední blatníky s boky lépe chránícími před ostřikem od předních kol.
Nezbytnou součástí Excaliburů byla čtveřice houkaček před chladičem.
Excalibur Series III měl velké koncové svítilny, velké blinkry na předních blatnících a kryty náhradních kol.
Čtyřmístný Excalibur Phaeton 4. série měl vzadu zavazadelník s víkem otevíraným nahoru.
Vzorně udržovaný Excalibur Roadster byl k vidění na výstavě veteránů Legendy 2016 v pražských Bohnicích.
Excalibury 4. série měly dělené přední okno a po stranách hledáčkové světlomety.
Zajímavě tvarovaná záď měla nahoru zvednutou odtokovou hranu.
Čtvrtá série Excaliburu měla dvě výfukové hadice po obou stranách motorového prostoru.
Excalibur Phaeton 5. série převzal od předchůdce masivní členité nárazníky.
Novinkou páté série byl čtyřdveřový sedan s jednodílným předním oknem a pevnou střechou.
Modelů Excalibur Touring Sedan páté série bylo vyrobeno jen 47 kusů.
Poslední šestá série z let 1992 až 1997 se už vyráběla pod novým majitelem, neboť bratři Stevensové museli svou firmu prodat.
6. série Excaliburu se poznala podle široké chromované lišty na bocích v úrovni klik dveří.
Luxusní interiér s měkce obloženými hranami zval k zážitkovému svezení.