Fiat 131 Supermirafiori|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Přístrojový štít je jednoduše uspořádaný, navíc dokonale čitelný i přehledný. A spolu s otáčkoměrem se sem dostaly i ručičkové hodiny.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Nadčasová palubní deska je esteticky i ergonomicky povedená, hnědá barva obkladů působí přitažlivě. Vrchní ploše dominuje rozlehlá uzavíratelná schránka.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Schéma řazení na manžetě páky představuje vtipný detail, v případě soudobých škodovek je řidiči našli na čelním skle|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Panel ovládání ventilace je zároveň místem pro montáž rádia – zde originálního dobového přístroje Blaupunkt Bristol s kazetovým přehrávačem|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Testovaný vůz je vybaven elektrickým ovládáním předních oken a centrálním zamykáním. O podobných prvcích si mohli majitelé vozů s původem v zemích RVHP nechat leda zdát.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Majitelé Fiatu Uno tohle dobře znají – rozestavení pedálů nikdy není úplně v rovině, skoro jako by každý z nich namontoval jiný pracovník podle vlastního úsudku|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Výplně dveří jsou poctivě čalouněné, madlo k zavírání slouží i jako pohodlná, ale příliš subtilní loketní opěrka|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Klubovou atmosféru doplňují detaily jako sklopná zadní loketní opěrka|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Krásný zvuk motoru, dokonalý výhled, pohodlná sedadla, snadné ovládání a komfortní podvozek – ideál rodinného cestování pozdních 70. let|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Podle tehdejších předpisů jsou přední blatníky osazeny blikači, stejně jako u nejstarší pandy chrání dveře mohutné panely|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Boční silueta a některé detaily stále lehce odkazují na původní Fiat 124, předlohu žigulíku. Jenže proč ne, líbivé zůstávají dodnes.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Proti předchozímu Fiatu 124 s kulatými světlomety se nástupce 131 zcela vzdal jakýchkoliv zakřivení ve prospěch úseček. Vydrželo to pak i jeho nástupcům se jmény Regata a Tempra.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Vzorně čalouněný zavazadlový prostor se chlubí skvělým obestavěním, boky už neomezuje rezervní kolo ani nádrž|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Největšímu zájmu se mezi zákazníky těšila zvučná zážehová šestnáctistovka v různých výkonnostních verzích. Pod kapotou hnědého supermirafi ori pracuje dvouvačková verze o výkonu 71 kW.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Lité disky patřily do programu příslušenství a opticky vytvářejí z decentního sedanu sportovní model|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Zadní skupinové svítilny snad všech sedanů z počátku osmé dekády minulého století mají téměř stejný tvar a podobné uspořádání|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Na rozdíl od soudobých vozů Volvo pro export do USA jsou nárazníky neodpružené|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat 131 Supermirafiori|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Samolepka za čelním sklem slouží jako rádce k doporučení maximální rychlosti na první tři převodové stupně, a tedy nejvhodnějšímu okamžiku k přeřazení|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Na zadním okně téměř čtyřicetiletého fiatu dodnes září samolepka připomínající hrdé úspěchy Fiatu 131 ve světovém šampionátu automobilových soutěží|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Fiat Regata s moderním pohonem předních kol se vyráběl opět ve verzích sedan a kombi, kupé tentokrát oželel|
Zdroj: acz
Kupé bylo naopak určeno spíše pro sportovněji založené řidiče|
Zdroj: Auto Tip Klassik
Kombi uspokojilo různorodé rodinné nároky|
Zdroj: Auto Tip Klassik
K československým zákazníkům se Fiat 131 nejčastěji dostával přes podniky Tuzex a Mototechna, bylo jej však možné nechat dovézt také individuálně nebo pořídit formou odkupu výstavního exponátu z veletrhu|
Zdroj: Auto Tip Klassik