České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v mnoha případech dokonce potřebné komunikace chybí. Chyb se na nich dá najít nepočítaně! Vybrali jsme jich sedm.
postřehů: kanály, to je kapitola sama o sobě. Dnes se dělají kontrolní šachty pomalu co deset metrů, bezohledně na řidiče (čehokoliv) zapuštěné hluboko pod úroveň vozovky a nebo trčí nad ní... Pokud jedete ve městě, kde to neznáte, nemáte šanci sledovat hromadu značek, přechody s chodci a ještě kolaře, kteří se nenamáhají ani ukázat změnu směru jízdy... Dálnice! To je komedie sama pro sebe. Rakušáci jsou už u Mikulova, mi jsme nekopli ještě do země. Po Hitlerovi tu máme dálniční těleso kolem Brna až do Svitav, nachystáno včetně mostů, zanesené v katastru, stačí pokládat koberec, nic se neděje, i když silnice Brno - Svitavy prostě na ten provoz nestíhá a je velmi nebezpečná. O D35 ani nemluvě, začala se řešit teprve v posledních pěti letech. Jinak co se týče dnes oprav silnic, připadá mi to, jako s dnešní elektronikou - spotřební zboží, co vydrží max pár dní po záruce, viz ostravské vlnobití, nový povrch na D1, který se již opravuje, dálnice Kroměříž - Vyškov, kde se povrch již frézuje a spáry jsou pomalu jak na D1 před rekonstrukcí. Zajímavostí je, že se na D1 přes Brno a až po Rohlenku místo betonu dal asfalt...přes Brno jsou již po dvou letech koleje jak blázen. Holt je potřeba, aby stavební firmy nestály...a my cálovali...
Kanály to je kapitola sama pro sebe >:D Nejlepší na tom je, že ani nejsou v jedné linii >:D Od té doby co jezdím na motorce si jich všímám o to více a někdy kličkovat mezi nimi, to je o hubu....
A nejhorší ze všeho je, že se nedokážou domluvit při rekonstrukcích a místo jedné uzavírky ochromí hned několik v blízkém okolí, ideálně všechny alternativy v jednom směru, a pak nemáš kudy kam. Děje se to v Praze, děje se to na venkově...
A nejhorší ze všeho...jsou političtí trpaslíci
Ale můžeme být v rámci Evropy v klidu. To takové pobaltské země, to je občas nadělení. Litva, Lotyšsko, Estónsko... nejlepší je Riga. To je jeden velkej kruhovej objezd a značení pouze na velké tabuli před městem a pak už nic... když jsem tam byl úplně poprvé (ještě nebyla vymoženost v podobě GPS navigace), objel jsem to dvakrát dokola :-)
A Estónsko? Cesty takové... jak to popsat... na některých hlavních tazích jsou dokonce dřevěné mosty :-)
>:-[] Takovou zkušenost nemám, ale trochu mne děsíš, chtěl jsem tam jet někdy na dovolenou >:D Nejlepší je, že tu nadáváme na Poláky a tam je to kolikrát v o dost lepším stavu... i když tam mne zase navigace naváděla na dálnici, která bude stát za 2 roky >:D >:D
neděs se, pobaltí stojí za podívanou. Zjistíš, jak ti lidé tam jsou fajn (a ne taková ta vřelost z povinnosti) a hlavně co dokázali po oddělení se od Ruska. Jsou obdivuhodní.
Byl jsem tam poprvé v roce 1994 a pak téměř každý rok a ten progress je neuvěřitelnej. A hlavně způsob, jak se vyrovnali s tzv. globální krizí, kdy se doslova semknuli, a i přes to zůstali demokraty ;)
Sakra, zvonil mi do toho telefon, tak sem napsal kravinu >:D >:D Jejich ekonomika vzrostla a vidím to i na projektech, které realizují. A že jsou tam hezký holky, to už jsem poznal >:D
v bulharsku kolem sofie to bylo pred 5 lety taky nadeleni. zpet jsme proto volili nocni prujezd centrem. bez navigace (jezdim stale zasadne bez navigace), to byl trochu adrenalin, ale zrejme mi trochu toho orientacniho smyslu jeste zustalo.
evidentne plati, ze cim bliz rusku, tim hur. rusko nikdy nikomu neprineslo nic dobryho. vidime to dnes na ukrajine, ktere se nedari z vlivu Ruska vymanit
Ale to je zkušenost pár let stará, ne? Já letos projížděl Litvu, Lotyšsko a Estonsko a hlavní cesty byly naprosto v pohodě, a takové Lotyšsko (paradoxně nejchudší v regionu) má cesty na super úrovni. Estonsko hlavní tahy rovněž parádní.
na motorce me zatáčet a klickovat vždycky bavilo ;-)
ale do doby, nez se deti postavej na vlastní nohy, sem si motorku zakazal ;-\
takze ted jezdcum na tech dabelskych strojích jen tise zavidim. a samozrejme jim uhejbam :-)
Genitálně umístěné kanály mají ještě level 2 a to když se odfrézuje povrch a pak tam trčí. Level 3 je to za tmy. Minulý týden zkušenost při jízdě přes Louny, ani tím podělaným sprejem se to neráčili označit.
Kanály ach kanály. Máme je v ulici, kde po jedné straně parkují auta, takže je průjezd dvou aut velmi těsný, takže nezbývá nic jiného, než pravým kolem přejíždět ty kanály zapuštěné až 10 cm pod úroveň a nebo před každým při míjení zastavit. Vzniklo to tím, že dali prostě nový povrch a kanály nezvedli.
Nachystáno vč. mostů a zaneseno do katastru? Aha, tak to bych se rád podíval >:-[]
Ano, je sice ostuda, že dálnice na Svitavy není, ale jako zase s rozumem. Po Hitlerovi zůstaly torza, patky, popř. sloupy. Pochybuji, že by s ohledem na stáří a zchátrání byly tyto stavení konstrukce dnes vůbec využitelné.
Asfalt místo betonu byl myslím zvolen kvůli hluku.
Pravděpodobně by nebyly využitelné mosty (hlavně nebyly kompletní), ale těleso dálnice (připravený hlinitý podklad), skutečně existuje a na některých místech i s kamenivem. A nejdražší na tom všem jsou přece pozemky a velké zemní úpravy. Navézt kamenivo, postavit mosty a natáhnout koberec je jenom asi polovina ceny dálnice...
Právě... to je jeden z kardinálních problémů. Vlastníci pozemků. A potom samý referenda o tom kudyma to povede. Je jasný, že to vždycky bude někomu vadit. Takže se furt dohadujou, jakože dál plánujou a čas letí... já si pamatuju, že jako kluk jsem o silnici na Svitavy slyšel už od našich. Tehdy to stálo na Práglu, dneska na dohadech o každý stéblo trávy... A směrem na Vídeň... to je to úplně to stejný. Vždycky někomu vadí navrhovaná trasa, takže kdy a jestli vůbec se to pohne, to je otázka. Přitom z Brna až do Pohořelic je dálnica hotová. A dál až po mušovský jezera by to šlo, místo tam je. Ale co dál...
Mrkni se, nic ti nebrání. Navíc ty mosty (železniční, silniční) tam stojí 80 let a jsou jako nové, řekl bych, že v klidu přežijí i ty nově stavěné na D1. Dálniční těleso (podklad) je nachystán od Brna po Svitavy. Můžeš to nastudovat i na stránkách ŘSD, je to tam vcelku obsáhle popsáno.
Pokud si tedy projdu těleso od Brna po Svitavy, žádná zástavba na tělese není, můžeš mi to upřesnit? A kdo dělal posudek, v jakém stavu je mostní konstrukce?
Není? Zahrádkářská kolonie hned v Bystrci. Pokračujeme dál - Moravské Knínice, Čebín, Žernovník... a to jsem zatím moc daleko od Brna nedošel. U Skalic po tělese vede silnice. Jsou tam minimálně dvě chráněná území. Městečko Trnávka musí trasa obcházet úplně jinudy, protože je v cestě samotná obec... A už vůbec nemluvím o nějakém prostoru k napojení na D1, to je vůbec blbé místo...
Mám dost velkou část té dálnice prošlou a projetou na kole, takže mluvím z osobní zkušenosti. Dvě třetiny plánované trasy nejdou použít.
To už v arabských i azijských zemích pochopili dávno, že ve vozovce nemá být žádná šachta a vpustě jsou budovány bočně do chodníkových těles. Tady se dementi drží nějakého nesmyslnéhu úzusu a serou to do vozovky.
Kdy jím dojede, že kanalizační potrubí je potřeba pokládat do země pod chodníkem a ne pod vozovku?????
Na to je potřeba mít diplom z Oxfordu? Nebo stačí zdravý rozum? 8-s8-s
a stači zdravý rozum na to, abys pochopil, že sítě jsou historicky někudy vedeny a nestaví se z čistého stolu? Stačí selský rozum na to, abys pochopil, že i silniční těleso je nutno někde překřížit? Stačí selský rozum na to, abys pochopil, že třeba v arabských zemích budou úplně jiné odtokové poměry? Že tam asi nebude sníh/zmrazky...? Stačí selský rozum na to, abys pochopil, že IG sítě se do prostoru chodníku při zachování ochranných pásem zkrátka nevlezou?
Stačí???
Takové chytrolíny jako jsi ty, co o věci nic neví a soudí, opravdu jsou zapotřebí... 8-s8-s:no:
V zásadě to píšeš správně. Neznám chodník, kam by se vešlo kanalizační potrubí, vodovodní, plynovod, popřípadě parovod, a pak veškerá kabeláž. :yes:;-)
Ovšem ono by stačilo mít potrubí tak, aby revizní šachty nevycházely přesně pod kola. To stejný šoupátka. A kanálový vpustě aby byly zapuštěný bočně do zelenýho pásu nebo do chodníku u krajnice. Někde už se o to snaží ale všechno se už asi předělat nepodaří.
jazdim casto na motorke, takze kvalita cestneho povrchu je pre mna klucova, musim povedat ze cz cesty urcite nie su najhorsie, na sk su teda horsie. CZ cesty su akurat uzke, ale ked som bol na jar v okoli Ceskeho Krumlova, tak cca 95% zrekonstruovanych v poslednych 20 rokoch.
Na sk ma hadam polovica ciest este asfalt z komunizmu. Bratislava rozbita, ze tak rozbite cesty som nevidel naozaj v nijakom meste a to ani v Albansku. A to som z Albanska nebol nijako nadseny, takze im nemam dovod nadrziavat.
A to madari su na tom este horsie, mimo ciest prvej triedy je to tragedia.
Este aj Albanci maju cesty 1vej triedy lepsie (bol som tam v lete) ako na sk. druha a tretia trieda tam je samozrejme uz o inom=tragedia.
Chorvatsko a cierna hora = super cesty, predbiehaju aj cz a sk. v ciernej hore akurat chybaju dialnice.
Rumunsko, krajina z ktorej sme sa smiali ma lepsie cesty 1vej triedy ako sk. druha a tretia cca podobne, rozflakane, ale da sa na nich jazdit. Bosna cca rovnako ako na sk
Hej hej, slovenske cesty to je paradicka, bol som na dovolenke na Sardinii a tam takmer vsade znacky upozornujuce na vymole a nerovnosti - pritom nasou domacou optikou uplne v pohode a keby sa tamojsi cestari presli po Bajkalskej alebo inej fajnovke v nasom hlavnom meste, vsetky znacky by hned zvesili :-)
Po delší době jsem nedávno projel Blavou... no teda některý úseky jsou fakt už ani ne na teréňák. Myslel jsem, že tam nechám všechny kola, obě nápravy a vůbec komplet podvozek... >:D
Ale to není jen o Slovensku. Tady je to někde taky paráda. U nás v Brně miluju autobusový zastávky. To jsou kolikrát muldy jak hovado ! Někde to už zpevňujou ale moc pomalu. Supr je taky křižovatka u Semilasa. Při jejím přejíždění doporučuju buď krokem nebo zatnou břišní svaly a pevně zkousnout zuby. Jinak ... :no:8-s
1) nekvalitní povrchy
když už je rekonstrukce, položí se živičná směs na stávající (ne)podklad. Ve výsledku samozřejmě silnice nemůže dlouho vydržet
2) móda zužování jízdních pruhů na průtazích
tohle vymyslelo úplné pako. Když už obcí je udělán široký průtah, tak jej zadrbeme... Ano, klidně opticky zužujme, ale nechme aspoň ty krajnice. Je tristní, když se na kdysi bezproblémovou cestu dnes kamion skoro nevleze a kombajn má problém, navíc díky úzkému profilu všichni jedou stejnou stopu, takže koleje se vyjíždějí mnohem rychleji
4) nebezpečné a nepřehledné úseky
nikdo s nimi nic nedělá, maximálně přibude cedule pozor - úsek častých dopravních nehod. Proč se nevěnuje těmto úsekům pozornost? Proč tady zbytečně umírají lidé jen proto, že je špatné dopravní značení, špatné/nepřehledné technické řešení atp.? Raději platíme jako společnost HZS, RZS, pojišťovny, lékařskou péči poškozených, místo aby šly peníze do opravy nebezpečných úseků.
5) neschopnost realizovat dopravní stavby
kapitola sama pro sebe.
ANO, opravdu líp nebude (i díky tomu, co jsme si zvolili... těšme se na více Ťoků ve vládě) :-!
Vrcholem toho, co popisuješ, je sloučení bodů 1 a 2. Oprava silnice se provede novým povrchem na stávající, ale zároveň se silnice o něco zúží...
K pruhům... včera jsem po dlouhé době zase jel Prahou, jaký byl můj šok, když jsem zjistil, že po Patočkově nově vede v celé délce cyklopruh! Tam, kde se dříve jezdilo klidně ve dvou širokých pruzích je teď místa docela na doraz. Sice stále dva pruhy, ale úzké. Pruh odnikud nikam, hodně široký a maximálně zbytečný.
Ne vždy. Například nám tady u Nechanic rekonstruují cestu, která není nijak zvlášť využívaná, značně komplexně. Dělají nové propusti u pangejtů, rozšiřují cestu vybagrováním a navezením kameniva a na to základního asfaltu. Prostě dělají kvalitní podklad. Naprosto to nechápu, protože to je obecní čtyřka... Zřejmě na to chtějí nahnat nějaký obchvat v budoucnu při rekonstrukci té jedničky, co tudy prochází.
Odpověď je jednoduchá. Nejsou nejlepší, ale nejsou nejhorší.
A silnice se špatným povrchem, silnice které se opravují dříve než je po opravě stihnou otevřít, zvlněné dálnice, nelogicky umístěné kanály atd najdeme, a nemusíme hledat dlouho, i v německu. Celkově mohu říct že naše nově postavené dálnice či silnice kladně hodnotí i kolegové z německa.
Co ovšem na našich dálnicích chybí, ačkoli na starších je vybudováno, jsou odpočívky bez služeb (benzínky apod.)
Od přechodů pro chodce na nesmyslných místech, přes příšerný mor kruhových objezdů, až po semafory. Vše má být řešeno podchody, nadchody a mimoúrovňově. U nás ale naopak bariéry rostou. To ony jsou důvodem nehod. Plynulost provozu by měla být na prvním místě!
Spousta přechodů je zbytečných či nesmyslných (a zejména tam, kde už je nadchod či podchod, ale lenivci ho nechtějí používat), ale že by vše šlo řešit mimoúrovňově? Ani nejlepší země to tak neřeší, protože to prostě technicky NEJDE.
namísto aby v označených autech dozorovali nad bezpečným provozem, tak načapávají rychleji jedoucí auta na bezpečných místech, kde je značka omezení rychlosti nesmyslná.
tomu se říká represe
taky mi to vadi
na prevenci odchazejici vláda uplne rezignovala
a to nejen v oblasti dopravy
jen samy narizeni, hlaseni, pokuty, klekani ...
no já bych raději kdyby více stíhali prasata v neoznačených autech než postávali u silnice a kontrolovali, zda svítíme... Mimochodem, policista mě naposledy zastavil před 10 lety a odešel jsem s domluvou. Horší je to však s kamerami...
ze uzke silnice 5. tridy pokryji krasnym asfaltem, dokonce předtím i vyfrezuji, ale silnici ještě vic zuzi a kraje jen doplacaj odfrezovanym starym asfaltem. mam pocit, ze novy povrch polozi jen na 1 prujezd finiseru. vyhnout se pak i osobnimu autu je docela o hubu, uz jsme si s protijedoucím i urazili zrcatka.
jeden rovny usek i vysekali krovi okolo a najednou bylo videt, jak je silnice vysoko nad okolnim terenem a skoncit mimo silnici by znamenalo zrusit auto. tak se jezdilo docela opatrne. ted uz je to opet zarostly, takze ten pocit zmizel a uz se jezdi zase jako kdyby silnice byla stejne vysoko jako okolni teren ..
Kdyby kraje aspoň doplácali. U nás je teď několik silniček, kde nový povrch položili tak, že vyčnívá 10 cm nad původní krajnici. Když auto sklouzne z povrchu při vyhýbání, znamená to spolehlivě zničenou nápravu, protože jde rovnou na asfalt. Navíc se z takové hrany už nedá vyhrabat nahoru, zůstane tam viset.
jj, to máme také v okolí, pak jde krásně pozorovat, jak kdo po tom ujel do příkopu..nevím, kdo tu kravinu vymyslel, mají hubu plnou keců o zvyšování bezpečnosti a na druhé straně tu bezpečnost tímto tedy rapidně snižují..
Ještě se mi líbí ty nové plechové "sloupky" s odrazkami, kdy po sečení trávy v příkopu nezbude pak ani jeden..
Máš pravdu, tohle je docela problém a někdy si říkám, že bychom za to měli trestat všechny, kteří takovou nebezpečnou silnici vybudují (tímto způsobem zrenovují). Nehledě na to, že docela často se dočtu, že se pod těžším autem (či autobusem) utrhla krajnice. Není divu, když kolikrát ta domnělá krajnice už krajnicí dávno není. A jak píše modroslunečník či Hittman, když tě to"vcucne", máš zaděláno na proražení olejové vany nebo to můžou odnést i trubky, co vedou brzdovou kapalinu a nebo se z toho už vůbec nevymotáš a to už je pak na pováženou. Ano, skutečnost, že se silnice tímto způsobem zužují je v době trendu velkých SUV problém, na který už pár lidí dojelo a bezesporu i dojede.
+ oproti minulosti mnohem lepší stav silnic prvních tříd
+ docela slušné značení
- silnice jsou přehlcené auty kvůli nedokončené dálniční sítě
- souběhy uzavírek
- někdy se stejný úsek opravuje i několikrát za sebou
- i na rekonstruovaných silnicích 1. tříd se většinou nedělají mimoúrovňové křižovatky
možná bych připojil kruhové objezdy, kde uprostřed je vysoký kopec hlíny a spousta zeleně, ale Ty, jako řidič, nemáš naprosto šanci vidět, zda naproti někdo na kruhový objezd vjel, případně existují kruhové objezdy, kde nevidíš víc, než čtvrtinu kruhu a kolikrát nemáš tušení, zda v kruhu nějaké auto jede nebo ne. To pak může být tak trochu vabank na takový kruháč vjet
Nejlepší je vybudovaný KO s odbočením pouze doleva, jinak ty ostatní jsou slepé. Je to do budoucna. A aby to řidiči nezkracovali přes střed, tak se tam nandají betonové bloky.
Nedávno se dokončila rekonstrukce povrchu na sjezdu 39 z D11 mezi Poděbrady a Kolínem. Povrch si to zasloužil, ale při té příležitosti někoho napadlo přemalovat i čáry v obou směrech. Z normálního a logického na omalovánky, v obou směrech se přišlo o jeden pruh. Fyzicky se nic nezměnilo, jen teď brzdíte za odbočujícím a koukáte na lány bílé barvy na vozovce, dřív se dalo druhým pruhem...
aby komunikace vlastnil a provozoval soukromy subjekt, ktery bude mit zajem na tom, aby mu tam lidi jezdili, jezdili bezpecne a za to si nechal zaplatit?
Stejne ty silnice stoji miliardy Kc schovane ve statnim rozpoctu. Sice jsou bezplatne, ale nikoliv zadarmo.
Neco mi rika, ze soukromy subjekt by si poresil stavajici problematicke zakazky na vystavby a opravy silnic, takze v konecnem dusledku by jezdeni vyslo levneji. Soucasne predpokladam, ze by klesly dane, protoze rozpocet Min dopravy by klesl o nekolik radu.
Přesně! Na toto téma sem již píši roky. Soukromé dálnice se s velkým úspěchem staví v Austrálii a v konečné bilanci jsou všichni vítězové. Dálnice je postavena rychle a kvalitně, motoristé mají radost a stát (daňový poplatníci) ušetří. :-! Ale tady u nás jsou dálnice velký kšeft pro politiky všech barev. A proto budou motoristé dál trpět a naříkat... >:-[]
D1 a její oprava je kapitola sama o sobě. Viz nedávno otevřená půlka u Jihlavy u který se zjistili, že vlastně stojí totálně za hov´* a možná se snad dokonce bude bourat a dělat celá znova!!!! Takhle to tady totiž chodí, co nejlevněšjí zakázka, ti co to stavěli ojebávali materiál, beton prej nekvalitní, když sem po tom jel poprvý nestačil sem se divit tomu, že to stejně drncalo. Humus prostě ...
A co na D1 vůbec nechápu je to, proč se nedělají 3 pruhy ... Je vidět, že stát vůbec nemyslí na budoucnost. Je to hlavní naše dálnice, neustále ucpaná, plná kamionů kvůli kterým nemůžete jet plynule a oni jí pořád plánují jako dvouproudovku ... :no:
Ještě bych doplnil balisety, ty zelené bazmeky co rvou všude možně, viz. teď třeba aviatická. Význam žádnej, cyklisté nebo motorkáři v krizovce určitě také jistě ocení. Ale stojí to přes ticku a na silnice je tolik prachů, že to není kam rvát. Stejně tak různé miniostrůvky uprostřed silnice atp.
BTW ty "neviditelné značky" v článku - na školení v práci nám říkali, že dopravní omezení končí 100 metrů za místem práce, resp. technikou s tím spojenou. Ale jestli je to nějaká vyhláška, upřesnění, to nevím.
Jestli mě něco vytáčí, tak semafory, kde jen tak ze srandy naskakuje červená, aby auta musela úplně zbytečně zastavit a následně se rozjet. To musel vymyslet mameluk mající pocit, že je v dané ulici málo smradu, prachu a hluku... nic jiného totiž takový semafor nepřináší...
Nevím jestli míra korupce v Česku stoupá nebo klesá, ale podle kvality nově postavených silnic nejspíš to první. Čím je nějaká silnice/dálnice novější, tím je kvalita povrchu horší. Aktuálně třeba těch slavně otevřených 5 km jakodálnice R4 kolem Dubence - kvalita povrchu horší než leckde na vesnici cestou ke kravínu... Při možnostech současných technologií je křivost povrchu až neuvěřitelná... Nevím s čím silničáři pracovali před 20-30ti lety, ale výsledky byly tenkrát výrazně lepš.
se vším, co se uvádí v článku souhlasím.
Akorát autor i starší lidé zapomínají, že za komančů byly v Československu nejlepší silnice ve východním bloku a všivhni nám je zaviděli.
Teď my závidíme všem kolem.
Díky pane Kalousku, Sobotko, Grossi, Klausi, Luxi, Pitharte........ :no::no::no:
U kanálu snad ani nejde o to, jestli je moc vysoko, nebo nízko, ale že jejich umístění "navrhují" tak, aby se co nejpravděpodobněji po nich muselo projet. Měl bych pro ty chytráky malý zlepšovák - co třeba uprostřed jízdního pruhu, tam jsem kanál totiž ještě neviděl! ;-\
Práce na silnici je na přes ústa povolaným, zvlášť po tom, co se tu čas od času objeví, jak jinde ve světě to jde mnohonásobně efektivněji. Nejvíc mě štve, že někde je dramaticky a na velmi frekventované silnici omezena průjezdnost na půl roku a více, ale kdykoliv a v kteroukoliv dobu tam tudy jedu, TAK TAM NIKDO NIC NEDĚLÁ!!!
Mohu uvést i příklad - hlavní (a stále jediný) tah z Hradce Králové do Polska je imrvére rozbouchaný už aspoň 2 nebo 3 roky a za tu dobu udělali snad 3 km (když přeháním) nového povrchu. Než dorazí ke Smiřicím, tak můžou dělat ten povrch zase od začátku (to je někde u Předměřic).
Další oblíbená činnost je udělat komplet nový povrch (minimálně půl roku se tam nedá ani vjet) a přiští rok to rozbouchat a začít tam dávat potrubí nebo něco podobného (další rok se tam nedá vjet opět). Něco podobného vymysleli v Malšovicích v Hradci Králové - 2. rokem je tam zákaz vjezdu s malou pauzou (cca 14 dní už tam konečně zase zákaz není, ale nedávám tomu dlouhé trvání), přitom úsek sotva 500 m dlouhý a jak si s ním dokážou na úkor občanů vyhrát. 8-s
Ve Svinarech je už druhým rokem zavřený železný most (rozuměj - za 2 roky na něj nikdo ani nemákl!). Tedy osobní auta tam nesmí, ale mnohem těžší autobusy se tam vesele prohání dál (pak mi ovšem uniká smysl, vyjma chladnokrevné buzerace), takže kdo potřebuje jet ze Svinar do Svinárek, najede 12 km středem Hradce přes další rozkopané a věčně ucpané silnice, přitom přes most je to sotva 150 m! :*) Se divím, že místním je to jedno...
Usek Jaromer - HK se prubezne opravuje uz asi 5 let, protoze byl kompletne rozbity a najednou to samozrejme delat nemuzou. Chybi jen dodelat Trotinu. Na druhou stranu je pravda, ze kolem Cernozic to uz jednou predelavali...
Jenže oni neopravují úsek Jaroměř - HK, ale už roky se nonstop matlají na úseku Předměřice nad Labem - Smiřice, jak jsem napsal. Momentálně jsou těsně za přejezdem před Smiřicemi (který opravovali, ač tam už xx let žádný vlak nejel a nikdy nepojede!). :no: A ničeho rozbitého jsme si tam tedy nevšiml, aspoň ne tak, aby se v tom vrtali roky a byly tam neustále kilometrové fronty. Určitě by to ještě počkalo, než tam bude o pár metrů vedle hotová paralelní dálnice.
Místní stavbaři jsou jediní na světě, kteří umí položit úplně nový povrch dálnice už hrbatý a tím podstatně zkrátí dobu potřebnou k zahájení nutných oprav...machři..... >:-[] Příklady: D1 za Devíti kříži směr Praha a D1 od Vyškova směr Kroměříž.
Ano, v porovnání se západní Evropou na tom nejsme úplně nejlépe a najde se spousta nesmyslů a bohužel se často zbytečně šetří a pak to stojí dvakrát tolik, ano, ano...
Ale...mohli bychom na tom být taky daleko hůř...a vůbec s kým se to srovnáváme, naše silniční i železniční síť je hustá, jako málo kde jinde a hodnota nutných investic tak v porovnání s jinými státy není přímo úměrná síle ekonomiky. A bohužel pro Prahu se i lidé z těch nejmenších vesnic chtějí dostat kulturně domů.
Co se týká dálnice na Vídeň, nutno podotknout, že na rakouské straně jí chybí podstatně větší kus, než na té naší.
A ohledně kolon se není čemu divit, počet aut neustále roste a stále více lidí jezdí autem i pro 4 rohlíky, kromě toho většina lidí absolutně neovládá pravidlo zipu nebo plynulost jízdy, tak se potom není čemu divit...
VŠECHNY vedoucí pracovníky (nikoliv ale management...), a hlavně mistry od všech těch lopaťáků od SÚS a podobných firem bych poslal na POVINNOU EXKURZI do Francie, aby poznali jak se opravují silnice...
PO "opravě" silnice v Česku vypadá jako tankodrom, záplaty přes záplaty atd.Mimo to trvanlivost takové "opravy" je max. do další zimy, ale obvykle jen do nejbližšího deště....
Ve Francii poznáte záplatu jen podle změny barvy silnice,jinak je záplata absolutně v rovině se starým povrchem a podle různé barvy záplat lze dovozovat, že opravy jsou staré i několik let ....
Celý problém vidím v tom, že české "opravy" nikdo nekontroluje, způsob "oprav" je tristní, do díry se bez dalšího nahází jakási obalovačka a v nejlepším případě se uplácá za asistnece přítomného lopaťáka. Mimo to na tyhle "opravy" existují téměř neomezené fondy, které se podle potřeby i navyšují .....
Projel jsem spoustu zemí Evropy a tvrdím, že naše dálnice by se takto neměly označovat a už vůbec na nich vybírat mýto! Vždy jsem tvrdil, že by jsme se při opravách dálnic měli poučit od Rakušanů, kde práce probíhaly v nepřetržitém provozu na tři směny. Zklamáním byl loňský čtyřnásobný průjezd Rakouskem. Oni se snad poučili od ŘSD a v noci na opravovaných úsecích nebylo ani živáčka!
Je dobře, že tato diskuze je stále "živá". Samozřejmě lidi, kteří by měli komentáře v této diskuzi číst a vzít si ponaučení tak nečiní. Jak jinak by se mohlo stát, že za Jihlavou směr Brno se loni v létě objevila další nová drkotající část dálnice D1. Už předloni se na těchto stránkách poukazovalo na tuto "neřest" U devítí křížů a od Vyškova na Kroměříž a oni lemplové v tom pokračují. Pane Ťok ....ZASTAVTE TO!
smrtelne tempo je v cesku tradice... staci koukat na to jak se temer nic nedeje na opravovanem mostu u Kr.Pole nadrazi v Brne. par jedincu se o neco opira, neco prenasi sem tam, tot vse. Dozorovat opravy na D1 uz stat umi, ale taky az po dloooooouhem case a trvale medialni masazi se zabery, kdy se skutecne snad i dny na usecich nic nedeje, * sedici v bagru mastic SMSky neni pracujici clovek. Tak at dozoruji i dalsi stavby jejich zadavatele a budou se divit kolik casu se proflaka a pred kolika tydny uz to mohlo byt hotove. A o D1 radej pomlcet, to co predvadi u Rohlenky je sila nejvetsi, uz druhy rok tam masti jediny most... a stale verim ze ta sama flakacu plna firma. Za tu dobu by stal novej.