G je fajn auto, ale v tej predrazenej luxusnej verzii pre normalneho cloveka nema velky zmysel.... straca to vyhody terenneho priblizovadla, ergonomia a vyuzitie priestoru nedava vela prijemnych moznosti a uz aj zla image je na obtiaz.
A tak som zvedavy, co pride nove. :-!
Dneska uz mas na vyber bud tu zbytecne luxusni a drahou vezi G500 + AMG modely nebo naopak uplne ostrouhanou uzitkovou variantu Professional vhodnou pro armadu, lesniky, farmare, sedlaky a pod. Nic mezi tim uz na trhu neni. Me se Geländewagen vzdycky libil a uplne nejvic ve verzich 280, 300 a 320, ktere povazuju za optimalni motorizace. Nejsou tak prehnane nakladny, jako V8 a V12, ale porad je to spolehlivy benzinovy sestivalec s hezky zvukem a dostatkem vykonu, na rozdil od tech dehtovych traktoru.
Od novy generace si nic neslibuju. Bude opet zbytecne luxusni a draha a dostane jeste vic zbytecny elektroniky.
Muj tip na Mercedes G jsou modely 320 ze zacatku tisicileti. Uvnitr porad spravne hranate, ale pritom uz tak akorat luxusni, jak se na takovy auto slusi. Technika naprosto spolehliva, karoserie uz mnohem lepe odolava korozi, nez u starsich 280 a 300 a ceny jsou dnes u v prumeru 15 let starych aut na idealni hladine. Brzy zacnou opet stoupat.