toptenku nula samozřejmě sudá ani lichá není, to skutečně vědí i děti na základní škole, a že by ses někdy dopracoval dál na vejšku kde se pak skutečně pro některé matematické operace nula různě definuje (kladná a zaporná a nebo právě sudá lichá) vzhledem k projevu nepředpokládám ;-)
Každopádně to že jí magistrát může zahrnout do sudých čísel se dá skutečně očekávat.
No bohuzel jak pisu uz delsi dobu, tak kvalita jde dolu. Plno clanku je opsanych ze zahranicnich webu doslova. Ted jsem nedavno zjistil, ze treba clanek o autoradiich u VW nebo jak se to jmenovalo je okopirovany odjinud. Jeslti tomu se da jeste rikat novinarska prace...
nebyt komousu, je prazsky mestsky okruh davno dostavenej, podobne jako ve všech velky zapodoevropskych zemich, kde bota komunisty nezahubila vse, kam slapla, protože tam nikdy neslapla
spousta lidi ti bude tvrdit, ze nebyt komousu, nestoji ani ta (nedostavena) D1.
a to ze na zapade byla dalnicni sit vpodstate hotova v době, kdy se tady budoval rozvinuty socialismus, a kazde leto se bojovalo o zrno, pro ne není argument
Nojo letí to = a ve světě třeba v Paříži se podobný stavě od 50. let = a u nás se na dálnicích začalo makat už před 2. světovou. Podle tehdejšího hodnocení sme měli dokonce 2. nejlepší silniční síť v Evropě. Zlom přišel po válce = jinde se ve velkym rozjela stavba dálnic a okruhů měst atd. = no a jak u nás víš snad sám
Jj nebejt komoušů je pražskej dávno dostavěnej = třeba ten pařížskej komplet otevřeli 1973
Český komunisti označili okruh Prahy za prioritní stavbu už roku 1963 = jen ho nepostavili :-)
Těžko říct, realizace jistě vázla, nadruhou stranu projektová činnost byla vysoce na úrovni a dodnes se podle zákosu jede protože byl tak dobře koncepčně řešený že i dnes v zásadě vyhovuje (jasně pár věcí už mimo je). Dneska je problém jen v současné politice - od dob Béma se na to nesáhlo, místo aby se plynule navázalo na stavbu Blanky tak jí horkotěžko dokončili a od té doby to stojí, naopak zelení maniaci řeší jestli vůbec okruh potřebujeme a nestačili by stávající povrchové komunikace. To je problém, né nějací komunisti co tu skoro 30let nejsou.
Projektova cinnost za komancu na takove urovni, ze s D1 jaksi netrefili mesta po ceste. Uplne zakladni fail. Jasne, politicke zadani te doby, ale stejne.
Opomenu že trasa D1 v zásadě vycházela z plánů dávno předcházející komunistům, ale vyhnout se malým městům byl právě naopak smysl, byla to dálnice a né okreska. V tom je opět ukázka nadčasovosti, kdy to ty menší aglomerace míjí a ty jsou obsluhovány přivadeči, což je tisíckrát lepší řešení než kdyby to bylo klikatý jak had aby to tu zajelo k Benešovu, tu k Jihlavě, támhle k Havl. Brodu atd., lidi by dneska řvali jak jim to tam ničí źivotní prostředí atd ;-)
To chyba právě není, dálnice funguje skutečně jinak než okreska, spojuje velké aglomerace, menší se napojují delším či kratším přivaděčem, podle toho jak to vyhovuje trasování. Dnes se dálnice plánují co nejpříměji, pochopitelně pokud něco leží na trase tak se tomu nějak extra vyhýbat nebude, ale D1 toto vyčítat opravdu nelze.
Nejen čisté benzíny, v článku není zmínka ani o žádné výjimce pro elektromobily.
A jak koukám, ideální auto bude dodávka nebo malý osobák homologovaný jako nákladní, tohle vše tam může jet bez omezení. A do šesti tun se vejdou i Avie, co na tom že smrdí úplně nejvíc. Holt rozkaz zněl jasně ! >:D
to ne, ale porad plati, ze 1 dyzl zamori tolik ovzdusi, co 10 benzinaku.
tady
[odkaz]
je výsledek benzinaku v RDE testu - NOx vypusti polovinu laboratorního limitu a PM 3/4 laboratorního limitu a to to nemá filtr, ani to neni zadnej drobecek.
takobvych testu probehlo uz několik a zatím zadnej zverejnenej co se tyce naftaku. proc zverejnujou jen benzinaky a ne naftaky??
tedy aby to bylo spravedlive, dyzl by mel zakaz lichy/sude, benzinak by mel zakaz ten, jehož poslední cislice RZ je shodna s poslední cislici dne v datumu.
tedy dyzlem bys nevyjel v polovine dnu, benzinakem v 10% dnu.
a benzinovy jednicky by mely vyjimku
>:D Máš jedničku na SPZ že? >:D Já tedy nevím, kolikrát do roka je ta smogová situace tak kritická. Jestli to zažiji 5x ročně, tak přeháním a to jezdím denně do Prahy.
Já bych když už zavedl emisní zóny jako v D a hlavně viz můj příspěvek níže o zprůjezdnění Prahy a okolí.
a ze jednicek je v datumu nejvic te nanapadlo??
třeba ze po 31. rijnu nedavno nasledoval 1. listopad??
a mesicu s 31 dny je 7, takze ti co mají jednicku by byli znevyhodneni.
podobne jako budou znevyhodneni ti, co mají lichy číslo ...
kdys je poradne vylestis lestenkou, tak jsou ciste tak, ze se na nich daj usmazit vajicka a rovnou je dat nekomu kdo jede okolo v dieselu aby si pochutnal
kterej moderni dyzl s SCR ma tolik jedovatého NOx jako tenhle supreb 1.8tsi v RDE testu:
[odkaz]
???
dyzly s euro6 vypousteji v realnym provozu prumerne 500mg NOx /km,
tedy 1 naftak s euro6 vypusti v prumeru tolik jedovatého NOx jako 15 tehle benzinovych superbu
když chces porovnat starsi benziny, tak je porovnej se starším dyzlem a ne s tim nejnovejsim
limity pro benzin je od euro4 vpodstate porad stejnej, jen o 1/4 klesly NOx a u primovstriku se zacaly merit PM. a mozna mnohe atmosfericke euro4 jsou cistsi nez primovstrikove euro6...
když si ten test chces nechat udelat, tak si hu musíš zaplatit, ne ze muzes a predpokladam, ze razitko daj jen certifikovany laboratore
jo, pises, ze "Moderní diesely se SCR jsou čistší než mnohé starší benziny s katalyzátorem. "
jak stary? nejaky 20 lety vykopávky?? to myslis vazne porovnávat stary 20 lety auto co se brzo rozpadne s autem co je ještě na vyrobni lince??
vsadim boty, ze většina benzinaku s euro3 je v realu cistsich nez nejnovejsi naftaky s euro 6c
Jak je definováno centrum? Výsledek bude akorát zvýšení záteže v přilehlých částech centru. Namísto cesty z Dejvic na Vinohrady hezky centrem pojede okolo... zácpy se budou tvořit daleko horší, protože přes okrajové části v takových směrech nevedou dostatečně dimenzované komunikace. Bude se popojídět v úzkých uličkách a v sídlištích
Good job ! >:D
Místo okruhu, či jiných objízdných tras to radši dáme sežrat řidičum i obyvatelům >:D
Já tohle bohužel vím.... Ale radši budou omezovat a zhoršovat dopravu.. to je jednodušší. Co na tom, že hustčí zácpa = mnohonásobné přidávání plynu a více exhalací....
Já bych spíše když už, tak motivoval Pražáky z centra, aby po něm nejezdili autem, protože MHD je zde naprosto super dostupná. Pak 2 stanice metra někdo radši cuká autem.. nechápu :-)
Že je radní pro dopravu [odkaz] nedostudovanej namyšlenej b l b píšu = od tý doby co byl zvolenej = mnou teda NE :-)
Já bych všechny prachy a síly vrhnul na dostavbu vnějšího okruhu [odkaz] absolutní priorita = smutný že to věděl i komouš začátkem 60. let = a to bylo setsakra míň aut!
Ale jak tu správně padlo = to sou stavby který se měly stavět před 50 lety. Musim souhlasit že pražská MHD je docela funkční = asi bude muset přijít zpoplatnění vjezdů do centra ála Londýn :-|
Zpoplatnění vjezdů do centra opět přesune dopravu kolem centra a nepomůže. Vždyť to musíš vidět sám, dojíždíš z podobného směru, jako já. Lidi se i přes zjevné komplikace, zúžení, zavírání tunelů a podobně, do centra hrnou pořád. Radši stojí v zácpě, hledají objížďky a místa k parkování.
Já vidím jedinou cestu právě tu opačnou = zlepšit průjezdnost kolem Prahy a všechny hlavní tahy blíže centru zprůjezdnit a né ještě zužovat do 1 pruhu u každé zastávky, nebo postavit mimoúrovňové křižovatky. Provoz bude plynulejší a i ekologičtější.
Já naštěstí nejezdim moc přes Vltavu = to je kritickej bod. Jakmile zůstáváš jen na jednom břehu jakžtakž to de = když musíš pendlovat přes = to bejvá nejhorší
Dolínek plánující další zúžení už tak nedostatečný magistrály = to je prostě de bil
Nejhorší je že vrhnout prachy na tu dostavbu vnějšího okruhu a mít ho za 10 let hotovej = to vůbec neni problém. Popravdě viz ta Aljaška apod. šlo by to i rychlejš. Ale nějak neni vůle nebo co = nechápu
Okolo letiště taky jezdim = ten kousíček okruhu mezi Evropskou a D5 je fajn = zbytek před nim a za nim už tak slavnej neni :-)
Ono to stojí za prd všude = v blbou dobu. Ale to přejíždění Vltavy mi většinou přijde celkově nejhorší.
Prostě okruhy který měly bejt postavený před 50 lety chyběj. Děsí mě že nevidim světýlko ani na konci tunelu. Termíny jako 2035 a 2040 apod. = tam nedokouknu >:-[]
Když se začala stavět Blanka, tuším, že tam bylo na cedulích napsán termín dokončení 2013. Jako student jsem na to koukal, projížděl stavbou a říkal jsem si... tyjo, to už budu mít po škole až jí postaví, to je v nedohlednu >:D Kdybych tenkrát věděl.... >:D
Tam je to peklo. Už tam moc nejezdím ráno, přetáhl jsem přítelkyni na západ k sobě >:D Ale když už, tak já jedu až k Hostivaři po spojce a pak Prahou na Vinohrady. To se celkem dá.
Hele reálně - Dolínek je poslední člověk na světě kterýho se budu zástávat, ALE - v době kdy sedí v radě regulérní cyklofašisté se svýma fantasmagoriema, je jeho přístup ještě akceptovatelný.
S vnějším okruhem souhlas, ale s tím nemá radní Prahy nic společnýho. Mýto v Praze mimochodem zavést nejde, neb právě nejsou splněny základní legislativní podmínky - okruh >:D
Nereálný, vnitroměstký provoz je dnes ve stavu kdy ještě nedosahuje ani bežné západní úrovně, naopak mhd jezdí stále ještě skoro polovina lidí což je vysoce nadprůměrné číslo. Dlouhodobý trend je posledních 15let jasný.
P+P za 10 kacek to jisti, do centra autem nezajizdim nekolik let, stejne tam neni kde zaparkovat aby tam clovek zaroven nenechal sumu jak na rocni pojistku daneho auta >:D
se divim ze Praha nezavede myrtne na vjezd do centra, aut by ubylo hned a jeste by na tom vydelali a mohli za to pak treba stavet cyklostezky >:-[]
P+R jsou brutálně poddimenzovaná, nebo chybí napojení na MHD. Pokud přijedeš do Prahy z jednoho směru a potřebuješ pokračovat jiným, je to taky nanic. Když zaplatíš za vjezdt, vytížíš tím akorát okolí, které je neplacené.
ja vyuzivam to na cernaku, a jeste se menstalo ze bych tam nezaparkoval, ano obcas na tom vzdalenejsim, takze to na metro pak mam treba desivych 300-400 metru >:D ale jo, poddimenzovane jsou urcite, a snad vybudoujou v pristich desetiletich dalsi tak jak se budou budovat nove trasy nebo stanice metra
a neplacene okoli, ja bych to spoplatnil po cele Praze a basta, kdo chce jezdit zaplati a kdo nepotrebuje tak proste nepojede, no jeste ze jsem z Prahy utek na hory, vychovavat v tom hnusu dite bych asi nezvladnul :-!
jeste me napadlo udelat na vjezdech do Prahy hrdla, treba vsude na kousku udelat omezeni jen na 1 pruh, ac lidem co jezdi po Praze asi zadne zacpy jiz nevadi a berou to jako denni rytual, takze by to asi stejne nepomohlo a jen by si vystaly v tech frontach o par desitek minut vic a smradili o to vic
ja sem zvedavej, jak budou pepici ječet, az se zacne omezovat parkovani a pohyb v jinych mestech nez pha.
a chuťovka bude, az se zacnou bránit prujezdne obce treba smerem na hory a nebudou chtit dýchat ty smrady z aut.
přitom reseni je celkem jednoduchy - na zacatku každý obce, mestecka, města postavit semafor a cervena zakazujici vjezd by se rozsvítila vždycky, kdy by se v obci, nebo ještě lepe za obci, zacaly tvorit kolony, takze auta by zastavila v polich mimo obec az se prujezd uvolni ...
U nas se 70% novych aut proda v Praze, mozna jich i 50% v Praze zustane jezdit a ted jim tam zakazou jezdit. Paradoxne nerozlisuji auta nova a stara. Spis by to chtelo zakazat diesely bez filtru uplne, tedy EU4 a niz a zbyle poradne kontrolovat a pritvrdit v pokutach, treba 150tisic korun pokuta za kuchani nebo sesrotovani. Vyber si.
Re: SPATNE - predevsim zakaz mimoprazskych aut v Praze
Se probuďte. Podle A už dneska zdaleka nepoznáte, zda se jedná o pražáka či nikoliv.
Jednak písmena už nemají vazbu na místo bydliště/sídlo firmy (když třeba pražák přijde zaregistrovat svoje auto na plzeňský úřad, dostane P), taktéž při prodeji ojetiny z kraje do kraje už značky zůstávají (takže pražák může mít auto s P, protože první majitel registroval auto v Plzni) a jednak hromada aut má A, ale přitom jsou mimopražští, protože auto je na pražské sídlo firmy, ale firma podniká mimo Prahu nebo auto je jiného majitele (typicky operák) a auto je napsané na leasingovku, která sídlí v Praze a auto se registrovalo v Praze.
A samozřejmě když si ostravák koupí auto, tak může zajet do Prahy, zaregistrovat auto v Praze a dostane A na značku.
Nezrozumiteľné SPZ, registrácie krížom-krážom, brňák s Áčkom a pražák s bohviečím, už sa v tom ani divá sviňa nevyzná.
Najlepšie by bolo povoliť vjazd len tým ekologickým dieslom, čo tu o nich stále niekto spieva a bude vymaľované. Smog zmizne, a tie fialky z výfukov bude radosť dýchať. ;-)
Kdyby to mysleli vážně, zakážou vjezd dieselů neplnících Euro6 (pokud teda ne všech) a benziňáků neplnících Euro4 a bude to fungovat a zároveň to bude fér.
Hrátky se sudými a lichými čísly zřejmě okoukali v západní Evropě v 70-80tých letech minulého století, kdy byla vlastně všechna auta (naprostá většina zážehový motor bez katalyzátoru) podobně špatná a tak šlo o omezení jejich počtu. Dneska, kdy se emise jednotlivých aut liší až řádově, už je to ale naprostá pitomost...
To je super nápad. Každý takový opatření je dobrý. S tím smogem se musí něco dělat. My s ním taky bojujeme. Koupili jsme si čističku vzduchu https://www.vzdusin.cz/…Splendid-Aura-Li , která nám vyčistí vzduch v bytě od prachu, pylu atd.
Pamatuji si situace ještě několik let zpátky, kdy bylo znečištěné ovzduší v Praze opravdu velký problém. Myslím si ale, že za posledních několik let se to celkem zlepšilo. V Praze jsem často a poslední dobou mi ten vzduch tam určitě přijde čistější. Mimochodem, docela zajímavý článek o čistotě vzduchu v Praze mají třeba tady - https://www.praha-cista.cz/lepsi-vzduch/