Přestože kopřivnické Tatře zůstala v produkčním programu už jen výroba nákladních aut, výstavní expozici osobáků jí může leckterá světová automobilka závidět.
Nechci byt hruby. Proto jen napisu, ze tak to dopada, kdyz clanky pise nekdo, kdo nema zakladni znalosti zemepisu.
Anebo mluvi o nejake jine Koprivnici, kterou my nezname. Ta jeho totiz lezi ve Slezsku.
Já vím že to tak může vypadat a nějaké ty chybky v článcích přecházím - sám jich taky nadělám dost - ale mě ten nápis přijde prostě nesmyslný. I kdyby šlo o muzeum na severu, tak bych označil klenotnici jako severní. Severskou bych označil spíš expozici týkající se například dobývání Arktidy nebo něco podobného..
Expozice Tatry v Kopřivnici mi prostě nepřijde ani jedno z toho..
Vůbec ne, jde jen o faktickou přesnost. Tohle je celkem paradoxní - obvykle se píše třeba o Karviné, Havířovu, Opavě (!) jako o severomoravských městech, když to je Slezsko jak poleno. Tady vidím poprvě, že by se psalo o moravském městě jako o slezském. >:D Navíc ta severskost je úplně mimo. Já vím, že v Čechách na tu geografii moc kluci nejste, ale my z východu to obvykle vnímáme jinak.
Pro všechny, kteří neřeší, kde ta Kopřivnice je, návštěvu doporučuji. A navíc v tomto malém městečku jsou úžasná auto-moto muzea dvě - teprve 2-3 roky je otevřeno Old Timer muzeum....to je docela unikát, divil bych se, kdyby někde jinde na světě v podobně velikém místě byla dvě nádherná muzea.
Nejvíce mě pobavila reakce bráchových britských přátel, jkteří netušili, že jsme pro ně tak daleko na Východě něco takového vyráběli...škoda, že komunisti Tatru tak zprznili, až už jí nebylo pomoci.
Kdyby tak někdo chtěl aspoň stručně sepsat hromadu unikátních nadčasových řešení, která jsou v muzeu k vidění - koukal a poslouchal pěkné doprovodné stojany, které ho k nim navedou. Pak by zjistil, že se lze na slušné požádání podívat i na podrobnosti běžně skryté - třeba na uložení plochého motoru v zádi prototypu V570 - vzoru VW Brouk. Vše vzbudí smutek nad tím, proč to všechno vzalo ten osud. Držme palce novému českému vedení !!!
PS: Kdysi jednou někdo řekl, že Tatra a Citroen se vždycky vyznačovaly progresivními konstrukcemi.
se hádat, ale zemská hranice Moravy a Slezska je řeka ostravice, např Frýdek je na Moravě, Místek ve Slezsku, nebo moravská a slezská Ostrava, tím pádem bych řekl, že Kopřivnice je na Moravě, nikoliv ve Slezsku....
Pod pojmem severská klenotnice jsem si představil, že tam vznikl nový blok kde jsou verze s svojitými okny a korby vyhřívané výfuky a ono to autor myslel zcela jinak >:D No dobrá, musíme se spokojit s tím, že kluci vyjeli z Prahy takový kus >:D Hlavní je, že se Tatře začíná celkem dařit, kéž by to vydrželo ;-)