Jediný elektromobil v nabídce Škodovky prošel vítaným osvěžením, které přineslo například výkonnější zadní elektromotor, lepší multimédia a funkci předehřevu trakčního akumulátoru.
Zkratovozy nikdo nechce, diesel ničím nenahradíš.
Etalon všech dob - Volkswagen Passat B 5.5 4motion s mezinápravovou převodovkou Torsen, 6-ti stupňovou manuální převodovkou, šíbrem a motorem 1,9 TDI :yes: https://www.autoforum.cz/…taly-do-prodeje/
Citace: ...Za mnohem důležitější ovšem považuji nárůst točivého momentu. Místo 310 newtonmetrů jich má synchronní elektromotor s permanentními magnety rovnou 545...
Upřímně by mě zajímalo co je na točivém momentu tak důležité.
Othello, já tomu moc nerozumím, proč udávat krouťák nemá význam? Vezmu-li motor z cirkulárky 1,1 kW a 2,2 kW, tak při stejných otáčkách (3000/min) má silnější motor jednou tak větší krouťák. A v polovičních otáčkách má sinější motor jen 1,1 kW ale krouťák furt stejný. Udávat jen výkon bez otáček ti tak nic neřekne, když motor může točit 5, 10t i 20 t otáček. Jak tedy na to?
Zkus si dát do cirkulárky dva různé 2 kW motory, například takový co točí 750 otáček anebo druhý s 1500 ot. . Ten pomalejší bude mít logicky dvojnásobný krouťák, ale abys dosáhl pokaždé stejných otáček pilového kotouče, musíš na ten pomalejší dát hnací řemenici s dvojnásobným průměrem.
A co zjistíš ? Že ten dvojnásobný krouťák motoru se ti zcela rozplynul na dvojnásobně velké řemenici a výsledné otáčky pilového kotouče i moment na něm budou v obou případech nachlup stejné. Tedy že výkonnost celého stroje závisí na výkonu motoru, přičemž krouťák toho motoru nehraje prakticky žádnou roli (má význam pouze pro správné nastavení převodů)
Samozřejmě v praxi existují určitá omezení, nicméně princip platí vždy
No dobre, a keď to naštartujem, bude to mať tak 20 otáčok v prvej sekunde a priložím drevo na kotúč, tá pomalšia bude rezať drevo a tá rýchlejšia sa zasekne?
U benzínů se musíš ke krouťáku dostat ve vysokých otáčkách, i proto beníny žerou i trávu u silnice.
vysloveně lidově - krouťák tin zajišťuje tah, proto diesely utáhnou o hodně víc než benzíny
Ne, obvodová hnací síla u různých aut NENÍ přímo úměrná krouťáku..
Samozřejmě si občas stěžuju i u fosilů, ale tam krouťák ještě nějaký význam má, aspoň k posouzení charakteru motoru. U elektriky je to ale dost jiné, dyť to přece musíš vědět.
A ano, pokud by se zpřevodování nezměnilo, byl by údaj relevantní. Ale to nikde pan redaktor nepotvrdil a přitom je to stejně zásadní informace. A za druhé by to mělo i jiné důsledky, jako člověk co se vyzná v EV to určitě taky víš.
Nesmysl. Třeba zážehový (benzín/ethanol) motor Fordu T měl maximální točivý moment v 900 ot/min a maximální výkon v 1600 ot/min. Záleží na tom, jak konstruktér motor naladí.
Jak by řekl klasik ... Čím více proužků, tím více Adidas.
Nevíme, při jakých otáčkách je točivý moment dosahován. Nevíme, jestli při vyšších, stejných nebo nižších než u staršího motoru. Nevíme, jestli byl upraven stálý převod v převodovce. Čili údaj o zvýšení z 310 na 545 Nm je asi tak důležitý, jako údaj o tom, že diskutér Horký Rom má týdně o procházku více.
Už dlouho nepojede, továrny v ČR snížily výrobu EV o 50%.
Můžou Enykvak načančávat jak chtěj a stejně jich prodají míň.
A jestli to dělají kvůli momentálním dotacím v ČR tak jsou k smíchu.
V tom je mi sympatická Tesla. Když jdou prodeje dolů, sníží cenu. Když jdou prodeje dolů koncernu, tak místo slevy přidají novou "výhodnou" edici, která je o 100 tis. dražší než ten výchozí drahý model, o který nikdo kvůli vysoké ceně nestál. A pak se diví, že se to neprodává.
To je dost omyl, Tesla bola stale drahsia, ako koncern, ked som kupoval auto. Len zo zahadnych dovodov bola Skoda dost vysoko cenovo a este stale je, zatial co VW bol najlacnejsi, lacnejsi ako Tesla. A to som cakal par mesiacov, kedy automobilky cenovo zareaguju, ale nic. Az na konci dala Kia nejaku zlavu na skladove auta, ktore neboli na sklade a nove sa objednat nedali :-D Potom ludia placu nad predajmi. Realne ponuka aut ziadna slava nie je. A Tesla, kym nefaceliftuju Y tak, ako sa im to podarilo s 3, tak je nezaujimava a kto nemusi, tak si staru Y nekupi. Preto tie predaje.
To je asi jediné auto, kde zavadzajú a nejakú extra funkciu to nemá, lebo auto má automatickú rekuperaciu. Ale dobre, že to autor spomenul, som zvedavý, či to aj vyskúšal 🙂