Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Škoda Enyaq RS – Málo viditelné, o to však větší změny

40 komentářů

Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Zkratovozy nikdo nechce, diesel ničím nenahradíš.
Etalon všech dob - Volkswagen Passat B 5.5 4motion s mezinápravovou převodovkou Torsen, 6-ti stupňovou manuální převodovkou, šíbrem a motorem 1,9 TDI :yes:
https😐/www.autoforum.cz/…taly-do-prodeje/
MrViki
Nikdo to nechce, proto je nejprodávanějším vozem Světa elektrická Tesla. Co mi tu jen neštymuje... Poradíte?
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
Svět se píše s velkým "S"? Vám koukám neštymuje vůbec nic, uctívači Muska.
MrViki
ano, píše, musk nevím kdo je, nezájem, jen zkoušíte trapné urážky bez jakéhokoliv příspěvku do diskuse, mějte se
Avatar - Mokrous
Mokrous
😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁
Pavel Poeschl
A na tenhle nesmysl jste přišel sám? Toto přesně tvrdí ti, co jezdí ve dvacet let starých paštikách.
Avatar - Anonym
Anonym
Redakce si holty trolly hýčká no 😄
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
ale to je úplně jinde.
Othello
Citace: ...Za mnohem důležitější ovšem považuji nárůst točivého momentu. Místo 310 newtonmetrů jich má synchronní elektromotor s permanentními magnety rovnou 545...

Upřímně by mě zajímalo co je na točivém momentu tak důležité.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Othello, já tomu moc nerozumím, proč udávat krouťák nemá význam? Vezmu-li motor z cirkulárky 1,1 kW a 2,2 kW, tak při stejných otáčkách (3000/min) má silnější motor jednou tak větší krouťák. A v polovičních otáčkách má sinější motor jen 1,1 kW ale krouťák furt stejný. Udávat jen výkon bez otáček ti tak nic neřekne, když motor může točit 5, 10t i 20 t otáček. Jak tedy na to?
Othello
Zkus si dát do cirkulárky dva různé 2 kW motory, například takový co točí 750 otáček anebo druhý s 1500 ot. . Ten pomalejší bude mít logicky dvojnásobný krouťák, ale abys dosáhl pokaždé stejných otáček pilového kotouče, musíš na ten pomalejší dát hnací řemenici s dvojnásobným průměrem.

A co zjistíš ? Že ten dvojnásobný krouťák motoru se ti zcela rozplynul na dvojnásobně velké řemenici a výsledné otáčky pilového kotouče i moment na něm budou v obou případech nachlup stejné. Tedy že výkonnost celého stroje závisí na výkonu motoru, přičemž krouťák toho motoru nehraje prakticky žádnou roli (má význam pouze pro správné nastavení převodů)

Samozřejmě v praxi existují určitá omezení, nicméně princip platí vždy
Avatar - xxc
xxc
No dobre, a keď to naštartujem, bude to mať tak 20 otáčok v prvej sekunde a priložím drevo na kotúč, tá pomalšia bude rezať drevo a tá rýchlejšia sa zasekne?
Othello
Otáčky obou pil jsou stejné
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
U benzínů se musíš ke krouťáku dostat ve vysokých otáčkách, i proto beníny žerou i trávu u silnice.
vysloveně lidově - krouťák tin zajišťuje tah, proto diesely utáhnou o hodně víc než benzíny
Othello
Poněkud nepatřičná poznámka, Enyaq nemá ani benzínový ani dieselový motor.

A v ostatním tě musím opravit - tah nezajišťuje krouťák, ale obvodová hnací síla na kolech. A ta má s krouťákem motoru jen pramálo společného
DonVito
Neni obvodova hnaci sila primo umerna kroutaku?

Pokud se zrevodovani nezmenilo, pak je v clanku uvedeny udaj relevantni. 😉

Tvuj neustaly boj proti udavanemu kroutaku v kontextu toho, ze u fosilu sis nestezoval, uplne nechapu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
A víme, že se převod nezměnil?
U dieselu byly delsi převody kvuli nižším vyuzitelnym otáčkam. Takze tam kroutak na konci retezce stejně padal.
Avatar - xxc
xxc
prevod sa zmenil, toci to menej otacok, nie? preto je to o 5% efektivnejsie 😄
Othello
Ne, obvodová hnací síla u různých aut NENÍ přímo úměrná krouťáku..

Samozřejmě si občas stěžuju i u fosilů, ale tam krouťák ještě nějaký význam má, aspoň k posouzení charakteru motoru. U elektriky je to ale dost jiné, dyť to přece musíš vědět.

A ano, pokud by se zpřevodování nezměnilo, byl by údaj relevantní. Ale to nikde pan redaktor nepotvrdil a přitom je to stejně zásadní informace. A za druhé by to mělo i jiné důsledky, jako člověk co se vyzná v EV to určitě taky víš.
Avatar - Anonym
Anonym
Nesmysl. Třeba zážehový (benzín/ethanol) motor Fordu T měl maximální točivý moment v 900 ot/min a maximální výkon v 1600 ot/min. Záleží na tom, jak konstruktér motor naladí.
Pavel Poeschl
Na krouticím momentu je důležité, že udává sílu 😄 😄 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
A k čemu mi to je, když nevím danou sílu na kole? Výkon se nezmění, krouťák ano.
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Othello
To Mikesus udělal už dávno. Možná ty ses k tomu ještě nedostal ?
Othello
ano krouťák udává sílu. Bohužel jen tu bezvýznamnou 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Jak by řekl klasik ... Čím více proužků, tím více Adidas.

Nevíme, při jakých otáčkách je točivý moment dosahován. Nevíme, jestli při vyšších, stejných nebo nižších než u staršího motoru. Nevíme, jestli byl upraven stálý převod v převodovce. Čili údaj o zvýšení z 310 na 545 Nm je asi tak důležitý, jako údaj o tom, že diskutér Horký Rom má týdně o procházku více.
Prasivak P
Nesuhlasim, cim viac vychadzok pre Horkeho Roma, tym menej tu bude zasierat diskusie.
S tym krutakom samozrejme suhlasim
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Elektrovehikl ... :no:
Avatar - sargis
sargis
Nema nahodou funkciu automatickeho uzamknutia kazde vozidlo s Keyless systemom?
Avatar - xxc
xxc
Nemá. Starý Enyaq sa ani nezamkne, keď sa po zamknutí zatvoria dvere
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nemá.
Kuraprox
Panečku, to je alespoň nabídka, Škodověnka za skoro 2 milióny. Elektromasírka jede z posledních dil :yes:
panenka skákavá
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
Už dlouho nepojede, továrny v ČR snížily výrobu EV o 50%.
Můžou Enykvak načančávat jak chtěj a stejně jich prodají míň.
A jestli to dělají kvůli momentálním dotacím v ČR tak jsou k smíchu.
Avatar - xxc
xxc
Lebo sú drahé, ľudia robia dobre, že to za takú cenu nekupujú.
vondry87
V tom je mi sympatická Tesla. Když jdou prodeje dolů, sníží cenu. Když jdou prodeje dolů koncernu, tak místo slevy přidají novou "výhodnou" edici, která je o 100 tis. dražší než ten výchozí drahý model, o který nikdo kvůli vysoké ceně nestál. A pak se diví, že se to neprodává.
Avatar - xxc
xxc
To je dost omyl, Tesla bola stale drahsia, ako koncern, ked som kupoval auto. Len zo zahadnych dovodov bola Skoda dost vysoko cenovo a este stale je, zatial co VW bol najlacnejsi, lacnejsi ako Tesla. A to som cakal par mesiacov, kedy automobilky cenovo zareaguju, ale nic. Az na konci dala Kia nejaku zlavu na skladove auta, ktore neboli na sklade a nove sa objednat nedali 😁 Potom ludia placu nad predajmi. Realne ponuka aut ziadna slava nie je. A Tesla, kym nefaceliftuju Y tak, ako sa im to podarilo s 3, tak je nezaujimava a kto nemusi, tak si staru Y nekupi. Preto tie predaje.
Avatar - xxc
xxc
To je asi jediné auto, kde zavadzajú a nejakú extra funkciu to nemá, lebo auto má automatickú rekuperaciu. Ale dobre, že to autor spomenul, som zvedavý, či to aj vyskúšal 🙂
Johnn
Rádoby sport? Nebo?
J J
Akcny radius nie je 565 km, ale 282,5 km...Akcny radius znamena, ze sa niekam dostanete a vratite naspat...