Testy
Citace: ...Za mnohem důležitější ovšem považuji nárůst točivého momentu. Místo 310 newtonmetrů jich má synchronní elektromotor s permanentními magnety rovnou 545...
Upřímně by mě zajímalo co je na točivém momentu tak důležité.
Upřímně by mě zajímalo co je na točivém momentu tak důležité.
Othello, já tomu moc nerozumím, proč udávat krouťák nemá význam? Vezmu-li motor z cirkulárky 1,1 kW a 2,2 kW, tak při stejných otáčkách (3000/min) má silnější motor jednou tak větší krouťák. A v polovičních otáčkách má sinější motor jen 1,1 kW ale krouťák furt stejný. Udávat jen výkon bez otáček ti tak nic neřekne, když motor může točit 5, 10t i 20 t otáček. Jak tedy na to?
Zkus si dát do cirkulárky dva různé 2 kW motory, například takový co točí 750 otáček anebo druhý s 1500 ot. . Ten pomalejší bude mít logicky dvojnásobný krouťák, ale abys dosáhl pokaždé stejných otáček pilového kotouče, musíš na ten pomalejší dát hnací řemenici s dvojnásobným průměrem.
A co zjistíš ? Že ten dvojnásobný krouťák motoru se ti zcela rozplynul na dvojnásobně velké řemenici a výsledné otáčky pilového kotouče i moment na něm budou v obou případech nachlup stejné. Tedy že výkonnost celého stroje závisí na výkonu motoru, přičemž krouťák toho motoru nehraje prakticky žádnou roli (má význam pouze pro správné nastavení převodů)
Samozřejmě v praxi existují určitá omezení, nicméně princip platí vždy
A co zjistíš ? Že ten dvojnásobný krouťák motoru se ti zcela rozplynul na dvojnásobně velké řemenici a výsledné otáčky pilového kotouče i moment na něm budou v obou případech nachlup stejné. Tedy že výkonnost celého stroje závisí na výkonu motoru, přičemž krouťák toho motoru nehraje prakticky žádnou roli (má význam pouze pro správné nastavení převodů)
Samozřejmě v praxi existují určitá omezení, nicméně princip platí vždy
U benzínů se musíš ke krouťáku dostat ve vysokých otáčkách, i proto beníny žerou i trávu u silnice.
vysloveně lidově - krouťák tin zajišťuje tah, proto diesely utáhnou o hodně víc než benzíny
vysloveně lidově - krouťák tin zajišťuje tah, proto diesely utáhnou o hodně víc než benzíny
Poněkud nepatřičná poznámka, Enyaq nemá ani benzínový ani dieselový motor.
A v ostatním tě musím opravit - tah nezajišťuje krouťák, ale obvodová hnací síla na kolech. A ta má s krouťákem motoru jen pramálo společného
A v ostatním tě musím opravit - tah nezajišťuje krouťák, ale obvodová hnací síla na kolech. A ta má s krouťákem motoru jen pramálo společného
Neni obvodova hnaci sila primo umerna kroutaku?
Pokud se zrevodovani nezmenilo, pak je v clanku uvedeny udaj relevantni. 😉
Tvuj neustaly boj proti udavanemu kroutaku v kontextu toho, ze u fosilu sis nestezoval, uplne nechapu.
Pokud se zrevodovani nezmenilo, pak je v clanku uvedeny udaj relevantni. 😉
Tvuj neustaly boj proti udavanemu kroutaku v kontextu toho, ze u fosilu sis nestezoval, uplne nechapu.
A víme, že se převod nezměnil?
U dieselu byly delsi převody kvuli nižším vyuzitelnym otáčkam. Takze tam kroutak na konci retezce stejně padal.
U dieselu byly delsi převody kvuli nižším vyuzitelnym otáčkam. Takze tam kroutak na konci retezce stejně padal.
Ne, obvodová hnací síla u různých aut NENÍ přímo úměrná krouťáku..
Samozřejmě si občas stěžuju i u fosilů, ale tam krouťák ještě nějaký význam má, aspoň k posouzení charakteru motoru. U elektriky je to ale dost jiné, dyť to přece musíš vědět.
A ano, pokud by se zpřevodování nezměnilo, byl by údaj relevantní. Ale to nikde pan redaktor nepotvrdil a přitom je to stejně zásadní informace. A za druhé by to mělo i jiné důsledky, jako člověk co se vyzná v EV to určitě taky víš.
Samozřejmě si občas stěžuju i u fosilů, ale tam krouťák ještě nějaký význam má, aspoň k posouzení charakteru motoru. U elektriky je to ale dost jiné, dyť to přece musíš vědět.
A ano, pokud by se zpřevodování nezměnilo, byl by údaj relevantní. Ale to nikde pan redaktor nepotvrdil a přitom je to stejně zásadní informace. A za druhé by to mělo i jiné důsledky, jako člověk co se vyzná v EV to určitě taky víš.
Na krouticím momentu je důležité, že udává sílu 😄 😄 😄
Jak by řekl klasik ... Čím více proužků, tím více Adidas.
Nevíme, při jakých otáčkách je točivý moment dosahován. Nevíme, jestli při vyšších, stejných nebo nižších než u staršího motoru. Nevíme, jestli byl upraven stálý převod v převodovce. Čili údaj o zvýšení z 310 na 545 Nm je asi tak důležitý, jako údaj o tom, že diskutér Horký Rom má týdně o procházku více.
Nevíme, při jakých otáčkách je točivý moment dosahován. Nevíme, jestli při vyšších, stejných nebo nižších než u staršího motoru. Nevíme, jestli byl upraven stálý převod v převodovce. Čili údaj o zvýšení z 310 na 545 Nm je asi tak důležitý, jako údaj o tom, že diskutér Horký Rom má týdně o procházku více.
Nema nahodou funkciu automatickeho uzamknutia kazde vozidlo s Keyless systemom?
Panečku, to je alespoň nabídka, Škodověnka za skoro 2 milióny. Elektromasírka jede z posledních dil :yes:
panenka skákavá
Příspěvek podléhá schvalování.
Už dlouho nepojede, továrny v ČR snížily výrobu EV o 50%.
Můžou Enykvak načančávat jak chtěj a stejně jich prodají míň.
A jestli to dělají kvůli momentálním dotacím v ČR tak jsou k smíchu.
Můžou Enykvak načančávat jak chtěj a stejně jich prodají míň.
A jestli to dělají kvůli momentálním dotacím v ČR tak jsou k smíchu.
Lebo sú drahé, ľudia robia dobre, že to za takú cenu nekupujú.
V tom je mi sympatická Tesla. Když jdou prodeje dolů, sníží cenu. Když jdou prodeje dolů koncernu, tak místo slevy přidají novou "výhodnou" edici, která je o 100 tis. dražší než ten výchozí drahý model, o který nikdo kvůli vysoké ceně nestál. A pak se diví, že se to neprodává.
To je dost omyl, Tesla bola stale drahsia, ako koncern, ked som kupoval auto. Len zo zahadnych dovodov bola Skoda dost vysoko cenovo a este stale je, zatial co VW bol najlacnejsi, lacnejsi ako Tesla. A to som cakal par mesiacov, kedy automobilky cenovo zareaguju, ale nic. Az na konci dala Kia nejaku zlavu na skladove auta, ktore neboli na sklade a nove sa objednat nedali 😁 Potom ludia placu nad predajmi. Realne ponuka aut ziadna slava nie je. A Tesla, kym nefaceliftuju Y tak, ako sa im to podarilo s 3, tak je nezaujimava a kto nemusi, tak si staru Y nekupi. Preto tie predaje.
To je asi jediné auto, kde zavadzajú a nejakú extra funkciu to nemá, lebo auto má automatickú rekuperaciu. Ale dobre, že to autor spomenul, som zvedavý, či to aj vyskúšal 🙂
Akcny radius nie je 565 km, ale 282,5 km...Akcny radius znamena, ze sa niekam dostanete a vratite naspat...
Etalon všech dob - Volkswagen Passat B 5.5 4motion s mezinápravovou převodovkou Torsen, 6-ti stupňovou manuální převodovkou, šíbrem a motorem 1,9 TDI :yes:
https😐/www.autoforum.cz/…taly-do-prodeje/