Americká automobilka snížila ceny svého druhého nejprodávanějšího modelu. Ten v Česku v základní verzi startuje už na milionu korun, čímž se stal nejlevnějších vozem v nabídce Tesly.
Taky mě to napadlo, ale zase nutno dodat, že v praxi se ten Superb prodá do fleetu s 25 % slevou, takže cenově bude výrazně níž, ale i tak je to jistě k zamyšlení..
Jinak za sebe bych spíš preferoval, kdyby Tesla cenu zachovala a přidala páčky pod volantem a klasické senzory (tzn. dešťový a ultrazvukové parkovací), pak by to pro mě asi bylo dokonalé auto a určitě bych mu před tím Superbem dal přednost.
Tak nehovořil jsem o podmínkách, ale preferencích, ale ano, tyhle věci mi hodně vadí a doufám, že to Tesla vyřeší. Ale reálně o TM3 v tuto chvíli neuvažuju, čekám, jak se vyvrbí situace ve firmě a pravděpodobně vezmu toho nového Superba jako služební auto, je to prostě pro mě jako pro zaměstnance výhodnější, přestože ta Tesla by pro mě byla vzhledem k zamýšlenému používání (městské auto, druhé auto do rodiny) podstatně vhodnější.
Tak pokiaľ ide o fleet, tých firiem, čo by zvažovali Teslu, bude voči Superbu ako šafránu, takže nie je dôvod porovnávať fleetovú cenu. Na druhú stranu treba povedať, že je tam pri porovnateľnej cene rozdiel triedy; koľko ľudí radšej vezme menšie auto ako Ty? Plus pochopiteľné výhrady k ovládaniu auta alebo k servisu. Povedal by som, že napriek cene je to stále kopec kompromisov za milión.
No faktem zůstává, že naprostá většina Superbů se prodá do fleetu za úplně jinou než ceníkovou cenu tzn. reálná "průměrná" cena Superbu je prostě o řád nižší než reálná cena Tesly. Ale je pravda, že typický zájemce o Teslu zpravidla na fleetovou slevu nedosáhne, tak má o dilema míň. Ale kdyby dosáhl, třeba by vzal něco jiného, to jsem tím myslel.
Jinak menší auto si vezme každý, kdo už doma jedno velké rodinné auto má. V mém případě by TM3 byla druhé auto do rodiny a k tomu účelu je ta velikost myslím ideální. Zrovna jsem rozvezl děti do školy/školky a 5m auto je k tomuto účelu prostě zbytečně veliké.
Pamatuju si, jak se kdysi Škodě 105s říkalo, Škoda dodo, dodělej doma, švihadla k zadním oknům, sklápění sedaček atd. Tohle je podobné, koupíš si teslu a postupně dokoupíš displej před volant, ovládací páčky atd. Docela vypovídající jsou i ty promo snímky, společné pití kávičky uvnitř auta, na displeji hořící krb, pohledy skrz střešní okno, dva mobily se nabíjí vedle sebe... Prostě všechno možné, jen nic spojeného s jízdou, s řidičem. ;-)
Ale klidně jim přiznejme, že šli trochu do sebe, mám vedle firmu jejíž majitel dělá EV přestavby přes dvacet let, teslu měl v době, kdy tu místní Hendlyové jezdili s EV tak max 1:48 a do firmy pořizoval pro zaměstnace model 3 od začátku. A ta auta byla opravdu žabotlamy s petkovým vnitřkem a gumou na sedačkách. Teď koupil dvě nové a pokrok v kvalitě tam je, žabotlam je zredukovaný, uvnitř lepší materiály, i ta umělá kůže je už na standardní úrovni, auto je výrazně líp odhlučněné a i cena už je mnohem reálnější. Každopádně to ovládání je šílenost, která to celé naprosto degraduje.
Tohle nemáš jak obhájit, vzhledem k tomu rozsáhlému aftermarketu je naprosto zjevné, že i lidé, kteří teslu chtějí, rychle dospějí k tomu, že když se jim snažili namluvit, že auto se nejlíp řídí ovladačem playstationu za neustálého šilhání do prava a matlání po displeji, tak je "trošičku" vodili za nos, zřejmě ve jménu pokroku, výrobní náklady v tom určitě nehráli roli, to vůbec... :D
Znova
Co je podle všeho cílem Tesla? Plne nasazení FSD.
To je jejich “svatý grál” kam směřuje vse.
A to je vec ktera rozhodne svet automotiv. Podle poslednich zprav je Tesla blizko.
Upřímně, osobně se na to těším a doufám, že se FSD dožiju, protože bych ve stáří opravdu nerad používal hromadnou dopravu. Ale tady jsi mimo, ostatně jako vždy, nic takového, jako příprava pro FSD za chybějícími ovládacími prvky aktuálních tesel není, nedává to žádný smysl, jak by plnému FSD ty ovládací prvky bránily? I auta s plným FSD budou mít ovládací prvky pro manuální řízení a není důvod, aby ergonomicky nejlepší řešení kvůli tomu z aut mizela, tohle playstationovatění je čistě záležitostí tesly a je za tím prosté snižování nákladů. Že to lidem nevyhovuje, viz existence masivního aftermarketu.
Není právě u Tesly obrovský příplatek za tu autonomii? Základní auta to nemívala, jestli se něco nezměnilo.... a jsme tam, o čem píšeš :D Prostě systém pay to win :D
Netuším, s těmi příplatky, každopádně, když jsem si loni v SF objednal robotaxi, ať si to vyzkoušíme, přijelo sice s borcem za volantem, bylo to po tom průseru, co tam ta autonomní taxi měla, ale chlap neřídíl, jen tam prostě musel sedět. To auto byl jaguar i-pace, jel v plně autonomním režimu a světe div se, měl normální volant, páčky, displej před řidičem a nijak to jeho FSD režimu nevadilo. :D:D
Člověk hlida věci a nevěří jim, které nezná. Až zjistíš, že to funguje, případně v kterých situacích hůře, tak tomu začneš věřit. Já minulý týden při cestě do Hradce zjistil, že když se vypne systém udržování v pruhu kvůli me nečinnosti, do pruhu mne vrátí systém proti opuštění jízdního pruhu a tím se znovu aktivuje systém udržování v pruhu bez mého zásahu. Jsem chtěl vyzkoušet, zda se to chová stejně jako u minulého HL, ale evidentně tne je tam posun.
Podivej se kam směřuje design vnitřku aut posledni dobou. Svym zpusobem následují to co nastavila Tesla svym S.
Jestli se i absence pacek atd ukaze jako správná ukaze cas.
Tesla to vetsinou prezentuje jako přípravu na plne robotické rizeni s tim ze, prave packy atd přestane mit svuj smysl a je tudíž zbytecne to tam davat a tim samozrejme i ušetří.
Kdyz se podíváš na pokrok Tesla s FSD a na rychlost toho pokroku tak to zřejmě prijde driv nez kdo odhadoval.
Já bych doufal, že automobilky v poslední době pochopily, že přestřelily a že zákazníci vnímají absenci fyzických ovládacích prvků negativně - např. nový Superb vs. nová Octavia.
Ano, to je přesné, tesla to prezentuje a truhlíci jim na to krásně naskakují. :D Prosté kouzlo marketingu.
Škoda, žes jenom teroretik, reální kupci tesel to vidí jinak, pokud se někomu vyplatí vyvinout a vyrábět displej před řidiče, ovládání klimy, páčky pod volant, pak to znamená jediné, velmi silnou poptávku. Takže, "až přestane dávat smysl..., je tudíž zbytečné", to je jen takové sebezáchovné plkání.
Ty řídíš svůj názor podle PR tesly, evidentně.
Tesla S měla normální kulatý volant, páčky pod volantem vč. voliče jízd. režimů, měla displej před řidičem, naprosto standardní rozvržení, tvou logikou okopírované, od jiných automobilek. Místo tehdy standardní velikosti středového displeje použila velký a do něj adaptovala fce klimatizace, ovl. světel atp., to obvyklé nebylo, celkově ale na tom nic převratného není, je to jen šetření, a po dekádě takto lidem pod rouškou modernosti vnucovaných úspor, dnes dochází k renesanci klasických ovládacích prvků klimatizace a dalších fcí, např. výstražných světel, zpět k fyzickým, protože se tato cesta ukázala naprosto neergonomickou. Jinými slovy, z tohohle žádné vizionářství neuděláš a absenci ovl. prvků u fl TM3 nemáš jak obhájit. Na aliexpresu se provádá kde co, ale pro žádnou jinou značku nebo model se neprodává nic, co by ve standardním provedení vůbec nebylo, to je unikum tesly. Nemluvě o tom, že spec. firmy na dovybavení tesel, Tesery atp., nejsou žádný aliexpres.
Ty úkroky stranou jsou hezké, tady kritizujeme chybějící displej před řidičem a páčky ovládání blinkrů, voliče jízd. režimů u TM3. Co z toho model S v roce 2012 neměl?
Nesnaž se být větší trouba, než jsi, argumentem není nabídka na aliexpressu, argumentem je, že vůbec existuje nabídka něčeho, co ve standardním autě od výrobce vůbec není. A proč se ty věci vyrábějí? Protože je reální kupci tesly chtějí, říkají tím, že řešení tesly jim nevyhovuje. A ani to zlehčování aliexpresem samotným nesedí, jak ti píšu výše, v usa jsou firmy specializované přímo na úpravy tesel, které ty displeje a fyzické ovladače dodávaji a montují. Jen v Kalifornii jsou min tři velké s vlastními dílnami, jedna z nich jako dealer tesly prodává nová už upravená auta. A to je jen co vím, co jsem viděl, po státech bude takových firem x.
Začína to dokupovaním páčok pod volant a skončí to tak že na alieexprese budeš dokupovať sedačky a volant. 😄 V tom je Elon vizionár a novátor, o tom žiadna.
To jsou kecy. :D Teslu částečně následuje Čína a posledních pár let třeba Ford. Japonci se drží klasické koncepce, v reakci na feedback někdy i navracejí ty fyzické ovladače, které odebrali. Korea je poměrně konzervativní, Renault taky, Peugeot blbne s dotykáči, ale taky se snaží najít určitý kompromis. VW slepě následoval Teslu a zákazníci dali jasně najevo, že takhle ne.
Na to, abych mohl říct, že stěrače v displeji jsou víc na ho*no než v displeji, fakt nepotřebuji prověření časem. To auto má bezpečně fungovat TEĎ, ne za 10-20 let. Až bude nějaký tvůj vybájený full FSD, desetitisíce Tesel budou ve šrotu.
Tak FSD je stále úroveň SAE2, zodpovědnost má řidič.
Mezitím už jsou v prodeji plné autonomní auta od jiných výrobců, Ovšem tam, kde to umožňuje legislativa. Ale ani tam zatím není FSD Tesly na úrovni SAE3, nebo 4.
Co chapu, tak Tesla jde na to opacne. Chce nasadit system, ktery bude umět řídit vsude.
Konkurence vyzobava situace kde nabídne vic, ale nejde o univerzální reseni - dalnice, zmapování mesta atd.
Tak řízení úrovně SAE3 to je plně autonomni jízda na dálnicích nabízí Mecedes a to je zřejmě jednodušší varianta.
Úroveň SAE 4 už jsou robotaxi ve městech a to už opět nabízí více firem. A tyto zvládnou provoz všude.
Ona Tesla dala podnět pro autonomní auta, ale zkrátka ji jiní už předběhly. Vývoj jsou neustále závody s konkurencí.
Až přijme Tesla plnou zodpovědnost a nebude to tudíž na řidiči, pak srovná krok s konkurencí.
Jinak je to zatím pouhý marketing.
Efektivita- to je zatím největší síla Tesly.
A stále ignoruješ fakt, ze autonomni taxi od jiných firem jsou už v provozu a dokonce jsou v sériové výrobě.A za všech podmínek ve složitém městském provozu.Tesla to bude také mít, ano, ale to si musíme počkat, do srpna.
No a pak schválení legislativy. Tak zatím je to pouze marketing, nic co by jsi mohl naplno využít.
Je dobře že o tom píšeš v budoucím čase. :yes:
Uvidíme zda do všech zpětné, to přeci není jisté.
Jde o speciální auta, ale v sériové výrobě a můžeš si ho zřejmě také objednat, použitelné také všude, ale pouze teoretický kvůli legilslativě, tož tak.
Pisu svuj nazor na zaklade veřejných dat. Posledni videa a ohlas na novou variantu FSD jsou opravdu plne superlativů.
Zda je to opravdový průlom v robotickem rizeni se dozvíme casem.
Jestli ano, tak nas čekají velice zajimave časy v oblasti nejen automotiv.
No právě. Chybí to nejdůležitější “ vaše auto se právě aktualizuje, a je schopno vždy všude autonomní jizdy, v případě nehody přebíráme plnou zodpovědnost a je to v souladu s platnými předpisy.”
Zdá se to jako maličkost? Mně ne.
Také píši svůj názor, nečerpal jsem z jednoho zdroje ( Tesly), ale více zdrojů. Proto můj pohled je možná kritičtejši, ale rozhodně reálnějši,
Určitě, jestli má Ajlon cca 150-400 BILIONU USD na soudní výlohy, tak se do toho směle může pustit, protože až to zabije prvních 5 000 lidí, tak se toptálně nedoplatí
Hendly je evidentne neřidič a čistý teoretik, jinak by takovou blbost ze sebe nevyplodil. Argumentačně mu absence páček a obhajova autonomního řízení kulhá na obě nohy. Aktuálně to trh neakceptuje. Upřímně TM3 může klidně spadnout o 300tis níže a stejně víc zákazníků na našem trh neosloví ;-) Ten kdo jí chtěl už ji má a maximálně vymění starý model za nový, ostatní + firmy zůstanou u klasiky…
To autoforum snad nemyslíte vážně, ne? Pokud ne, tak dobrej vtip a pokud jo, tak je mi vás líto. Jestli máte nějaké psychické problémy, prosím kontaktujte odborníky.
O víkendu jsem jezdil Corollou 2.0 hybrid GR sport. Na tomhle autě za 1.000.000 Kč jsem si uvědomil, jak dobrá nabídka Modelu 3 za stejný peníze je. Když uvážím možnost si nechat přispět 200tis od státu, asi není o čem.
Blbost - s dotací, kterou nedostane každý je to zajímavé, ale NEDOSTANE ji každý..... soukromník vůbec. Obě auta jsou pořád drahá, ale nesrovnatelná. Když už, tak interiér TM3 bohužel nemá ani na naprosto mainstreamovou a ještě japonskou automobilku (kde je kolikrát estetika podřízena funkčnosti a trvanlivosti), Corollu (a dosaď si tam jakékoliv jiné auto podobné ceny, třeba Superb/Passat) muže provozovat každý bez omezení, né jen ti, kdo má možnost nabíjet výhodně (neprodraží se ti to, jako u TM3), Corolla (sup/passat) má za ty peníze směrovky ;)
Některé ovládací prvky se nikdy nesmějí vypustit, tedy pokud chceš prodávat masám a ne jenom nadšencům. Jinak namísto Prius 5 bych dnes raději Teslu. Když už v Toyotě zahodili HUD a vytvořili pro mě nepřijatelný panel přístrojů, tak raději tu Teslu za stejné peníze.
Jak zahodili HUD ?U velké části auta je, jen si ho nemužeš dát ke všem výbavám, já ho tam mít nemohl, ale mam digitální přístrojovku s možností individualizace jak na chytrém telefonu. Prius má pak tu přístrojovku vystrčenou jak HUD, ten sem nezkoušel, ale to elektro Toyoty, ktery ma stejny interier ano a přišlo mi to stejné jako HUD
Ok, ja bez toho dokazu zit, porad lepsi, kdyz mas volant a packy a dobijes to na benzince :) Moja volba mezi tema dvema by byla jasna, navic Prius neni jediny auto v te cenove
Chápu, je to divný pocit když projíždíš v Tesle okolo benzínky :-) Možná bych nakonec vzal přece jen ten Prius ale naštvali mě s tím. Jinak mě ale žádná jiná auta neoslovují. Vždy bych volil v současné době mezi Prius a TM3 a neříkám, že musí být nové.
Tak když už miluješ tu Toyotu a chceš HUD, tak ho má Corolla/Corolla Cross, Ravka...
Mne se líbí jízda na elektro, ale pořád k tomu mám alespoň ten motor a nemusím se stresovat, jak moc na to pak šlápnu a kam dojedu a kde nabiju. TM3 je zajímavá, ale já bych si ji nekoupil. Prius 5 vypadá docela dobře, může být i 4x4 (to mne na Corolle chybí) ale pro mé účely je taková karoserie horší...
Nevím, jak dlouhé trasy běžně jezdíš. Pro mě byl víkend s Teslou absolutně bez obav, kam dojedu. LR skutečně na jedno nabití dalo 480-520 km a trasy se pohybovaly okolo 200km tam a 200 zpět. Nabito u Kaufu za necelé 2 hodiny.
Já mám vozy dva, jedním ujedu tak 400 za týden, nabíjím ho 1x týdně na čerpačce a druhým ujedu za týden 0-stovky či tisíce, dle toho, kam jedem na výlet/dovolenou. Nabíjím ho podle potřeby, teď ho zajíždím, tak s ním jezdím více i běžné cesty, ale jinak třeba nabiju 1x plnou za pár minut a pak je připraven měsíc a kdykoliv s ním lze jet :)
No ale bez rejpani - prave proto je EV v nejakych situacich dobry jako druhy auto do rodiny. Mas nejaky na naftu nebo benzin jako hlavni a EV jako druhy. Klidne takovahle zakladni Tesla 3 s lifepo baterkou co je realne nesmrtelna a muzes ji klidne nabijet do 100% a nevadi to.
To je vsechno fajn, jen to proste stoji mega. Mega za druhy auto do rodiny je dost i na zapade. A za 600 tisic nikdy nic slusnyho elektrickyho nebude.
(stačilo jednou, ale redakce má jiný názor)
Nevím, jak dlouhé trasy běžně jezdíš. Pro mě byl víkend s Teslou absolutně bez obav, kam dojedu. LR skutečně na jedno nabití dalo 480-520 km a trasy se pohybovaly okolo 200km tam a 200 zpět. Nabito u Kaufu za necelé 2 hodiny.
Je to super. Ten základní model je velmi dobrá nabídka. Evropské automobilky budou muset začít něco dělat.
Je to auto o třídu menší než Superb, je to sedan, dojezd je do nějaké míry limitující, interiér a ergonomie je tragédie... ale pořád ten poměr techniky (hnací řetězec + podvozek) a ceny je sakra dobrý.
Souhlas, jak odhlučnení tak odpružení je u fl TM3 výrazně lepší. Za milion v základu už by se to jako auto na poskakování kolem komína dalo pořídit, akorát je opravdu třeba investovat ještě pár tisíc a koupit aftermarket displej/budíky, páčky pod volant a panel s kolečkem ovládání klimy. Je to sice dodo za mega, ale dnešní autosvět je plný kompromisů. ;-)
No a to je ten problém, že to je auto do města a okolí, má v základu kolik, 300 koní? :D To asi není ani tak potřeba, kdyby radši mělo 150 koní a volant a páčky...
A tobě to příjde v pořádku ? To, že se prodává Tesla vlastně nemusí o kvalitách vůbec nic říkat, protože stejně jako Apple si dokázala vybudovat takový specifický kult a lidi ji chtějí, protože je to Tesla, nebo proto ,že chtějí elektromobil ?
Tato skupina lidí je omezena, mají omezene kapacity, ale kdyby nabídli normálnější EV, budou ukrajovat z koláče ještě více..
Já nemám problém s tím, že to někomu nevadí, ale sakra ať řekne "nevadí mi" že je to jiné, vyhovuje mi to, ale chápu, že to nevyhovuje všem a nebudu pořád chodit prudit do diskuzí, že je to tak srpávně ...
Ve vlákne to neni jasne.
Plany Tesla neznam. Muzu odhadovat z veřejných informaci. Jestli je to spravne pro to je jedine měřítko. Prodeje.
Kdyz jde o tema kultu tak z meho pohledu dve veci.
Prvni existence kultu nenavisti k EV mnohdy zosobněny v Tesle😀
A druha, ted uz vazne. “Kult” prece buduje každá znacka, nekdo kult kvality, nekdo kult spolehlivosti, nekdonkult sportovního náčiní atd
Vse je to vlastne reklamní obálka toho, ze vyrabi smejd s pohonem přední nápravy s příčnými motorem.
A z toho mam asi nejvetsi smutek. Kazdy mluvi o zážitku z rizeni, ale kupuje SUV a koncern… a nadává na EV
S tím kultem je to pravda, prodává to, jen tím chci říct, že pak takovému autu ledasco odpustíš i když je to objektivně né zrovna dobré.
Já s tím problém nemám, pokud to napíšeš, jak říkám... že to někomu vyhovuje, je jeho věc, ale musí akceptovat, že to nevyhovuje ostatním.
To je krásný příklad ten Apple, má to spousty argumentů proti, ten je navíc i drahý, za každou blbost tam platíš nesmyslnné peníze, jen aby to mělo jejich logo a velká část lidí to mají jako kult a otravují s tím druhý tábor, že je to nej i když není.... (sámto používám, abys viděl, že dokažu být objektivní)
S tím koncernem je to pravda, dříve tu bývala komunita, která ten koncern brala jako něco víc, vše co bylo jinak bylo špatně a to mne vadilo uplně stejně (koneckonců to ve mne zanechalo stopu, že i když už jsem dnes jinde, tak pořád mám lehkou averzi vyměnit své peníze za koncernové auto, nicméně to lidem nevymlouvám a kvality těch aut tam jsou).
No vidíš, a já jsem i nadále odolal a SUV mne neláká a koupil si kombík zase, bohužel jsem v menšině.
Ano, jsou takoví pod spalovákem, hlavním bojovníkem je Donvito, který si to neodpustí tu Teslu cpát všude a otravovat s tím život, pak brečí, jak jsou diskuze vyhrocené, ale on je hlavním aktérem a důvodem, proč třeba i já si do EV, hlavně do Tesly, rád rýpnu a je pro mne tím stejným, který mi tu automobilku znechutil, jako dříve již bývalí diskutéři ten VW. Jen se podívej níže, i on to největší negativum Tesly neuzná a bagatelizuje to..
A ano, i z řad spalováků jsou tu tací, ale velká část jsou anonymové či trollové (Áda třeba)
Kdo jsem já, abych to soudil ? Já ti říkám, že stejně, jako tady prudí Don, prudí i někteří z těch tebou zmíněných a když jsem v té diskuzi, tak jim kolikrát i něco napíšu... já nejsem majitel diskuze, ani její správce, mě je to jedno :D Já sem tu sám za sebe
Já teda rozhodně nejsem člen Tesla kultu, ale stejně o Tesle uvažuju, protože co naplat, EV technologii a infotainment mají vyřešené nejlépe. Pořád trochu doufám, že Y Juniper přinese nějaké ústupky (třeba zachová páčky) a novinky (HUD), přinejhorším to vyřeším pomocí sexy buttons
Ale ať si to tesla dělá jak chce, to je její věc, jak to souvisí s tím, že jako motorista, uživatel aut někdo jejich produkt srovnává s jinými nebo kritizuje? Ty jsi skutečně pacient, doufám, že za to teslí ambasadorství aspoň něco máš, protože jinak by to tvé teoretické nadšenectví bylo opravdu jen projevem prostého ducha.
Dobrý podvozek se přece počítá i u cesťáku, ne?
Já to nevidím tak, že by Tesla 3 byla nutně jen auto pro neřidiče... pokud se budeme bavit o tom, že stojí stejně jako Passat 1.5TSI FWD, tak jako řidič takhle od stolu beru jako řidičtější volbu tu Teslu.
A není ta emoce jen taková výmluva? Opravdu máš pocit, že odezva a emoce jsou u Tesly 3 zásadně horší než u relevantních spalováků s polovičním výkonem?
Mne třeba největší emoce dával hothatch s atmosférou... má mnohem horší odezvy a výkon, ale to mne na tom baví. Pro mne ta emoce z elektriky, která vše dělá okamžitě a lehce prostě není. Na běžnou jízdu je to asi fajn. Tohle je subjektivní, já to nikomu necpu. Sám mám už auto, které umí jezdit i na EV a trochu se tím přibližuje, ale pořád mám větší emoce, když vytočím tu starou atmosféru v tom starém Meganu :D
Jenze o tom to je.
Existovala super auta s emocí, ale jak to dopadlo? Silnice plne diesl SUV.
Ale zde se nadává, ze za to muzou EV…
Ne, za to, ze v nabídce je naproste minimum poctivých aut muze jenom to, ze je skoro nikdo nekupoval.
S tím souhlasím... já teď auto vybíral a je to opravdu šíleně osekaná nabídka, nicméně to neznamená, že mne více emocí způsobí vytočený benzinový motor, než sekačka na trávu ;) ať je jak chce rychlá.
Opravdu ? V nižší střední a střední mainstramové už toho moc nezbylo, když chceš tedy kombík/ nebo alternativně liftback- aby to uvezlo rodinu, obešel jsem toho více...
Píšu o mainstreamu, ta A4 je už na mne a muj nájezd zbytečně drahá, tolik bych za auto nyní nedal i když je to skvělá nabídka, navíc jsem nechtěl diesel.
No ale o tom to cele je.
Dnes jsou realne ceny daleko níže nez driv, ale musis se spokojit s orezanou nabídkou. Kdyz akceptujes reálnou cenu ktera byla drive daleko vetsi tak mas výběr.
Chtit nizkou cenu a nadavat na nedostatečný výběr proste je hloupost.
No promin, ale to jsi trochu jinde, když mainstreamové automobilky nemají ty modely a motory, tak tě to nutí jit jinam, až do prémie ? Co je reálná cena ? takový pojem neznám. Chceš říct, že auta zdražila, to ano, a že se platy zvýšily, to taky platí, ale dříve si za ty reálné peníze měl větší výběr u více automobilek, dnes to nabízí až prémie, kde je cenový odstup. NAvíc i ty osekané verze končí a nejdou objednat, nebo přichází o motorizace. Kdybych chtěl naftové SUV, tak mám výběr větší i když jsem socka a vybíral jsem jen do cca 900
Takovy hodne zjednodušené vysvětlení plne nepřesnosti co přirovnání prinasi, ale popisující o co jde.
Zatímco pred 20 lety jsi mel za cenu bytu kombik stredni velikosti. Dnes mas kombik za cenu dřevěné budky bez pozemku.
Kritizovat ze za tuhle cenu neni tak široký výběr je prehlizeni teto skutečnosti.
To neni nic zjednodušeného, ty za ty peníze auto koupíš, když to bude SUV, protože kombík střední velikosti už pomalu a jistě přestávají nabízet ve většíně případů a přetrvává v nabídce prémiovek, které byly a jsou s cenovým odstupem, protože ty lepší verze mainstreamu zmizely a dříve si je za příplatek koupil. Třeba u Fordu Fokus si nemužeš připlatit už za nic nad tříválec (vyjma ST, které snad už ani nejde objednat) a dojíždí výroba, stejně v Renaultu, už nekoupíš jiny motor, než TCE140 a ani nejde zadat do výroby nový... Nesrovnávejme to s bydlením, to vyrostlo uplně jinou dynamikou.
Vetsina chce SUV (trend IMHO tlaci automobilky) pak logicky je mensi nabidka v segmentu mimo tuhle kategorii.
Zcela logická vec.
Nemusis to srovnávat s bydlením, klidne použij median mzdy nebo jine měřítko. Vychazi to podobne.
Ano, proboha o čem se tu bavíme? Začal si tuhle část vlákna tím, že lidi mudrují a kupují SUV, já ti řekl, že jsem teď vybíral a nechci SUV a proto díky těmto lidem nemam na výběr moc a ty si do toho začal tahat prémii a že chci za mych malo peněz hodně a že to tak bylo vždy, až jsme se dostali zpět k tomu, že v mainstreamu ty normální auta nejsou, protože lidi kupují SUV :D:D To já přeci vím, proto si stěžuju..
To je špatný příklad, zvedly se mzdy a parita a tak, takže dejme tomu, že tehdy si dosáhl na 1.6M na V8 a dnes za nominálně stejné peníze koupíš horšího Jeepa s V6 a ten s V8 stojí kolik, 2 M ?, ale já mluvím o situaci, že si došetřím ty 2M, ale já toho Jeepa nekoupím, protože ho nenabízí už a musím si připlatit třeba ještě 30 % navíc, abych měl alespoň adekvátní auto u jiného výrobce s tím V8. To je jiná věc.
Mně největší emoce (z mých vlastních aut) dávala zadokolka s turbem a samosvorem... a měl jsem předtím úplně stejnou zadokolku s atmosférou, tak mám srovnání 1:1.
Jasně, kdyby ta atmosféra měla třeba 250k... jenže neměla.
Když si vzpomenu na naše letiště... blbé bávo v naftě s automatem... a jaká s ním byla na mokru sranda.
A naopak - třeba Civic 1.8i - jako jo, já uznávám že se to řídí hezky, ještě třeba na nějaký slalom fajn... ale v realitě běžného provozu mi to nic nedává.
No a ten mne nebral, byl rychlej, hezkej, ale mne více bavila třeba tvoje Insi. Mne se tam nejvíc líbila asi dvojice Alf (myslím obě letiště teď, nebyli spolu).
Co tě nebralo? BMW 330d? Insi se zdaleka tak hezky neklouže...
Giu QV je samozřejmě o dva levely jinde... no, to je ta zadokolka + samosvor + silný turbo + manuál :-)
Mluvíme o té zábavě, bylo to rychlé, zadokolka, na smyky dobry na letiště, do realného života bych si to nevybral :D Jo, QV je jiny svět, ale mě se líbila i ta otova giulietta s 1.4T a manualem, mam taková auta rád. Jak říkám, tohle máme každej jinak.
No v běžném životě právě obvykle mám v autě posádku a nemusím nutně točit motor do červeného ani hledat limity pneumatik... ale silnej motor mi udělá radost vždycky. Pokud se bavíme o řidičském autě, tak nepochybuju o tom, že to 3er bylo (je) více řidičské, než ta Insignia (a můžeme to omlouvat velikostí auta atd., ale tohle je fakt).
Beru že to máme jinak a nic proti tomu :-)
To je v pořádku, sám mám normální auto na denní jízdu, jen nebudu diskuzně psát, jak ve mne budí ty správné řidičské vášně a emoce :D I když podvozkově je překvapivě schopné s dobrou odezvou a pomalé uplně také ne (ale to se zase rodině nelíbí) :D
Ty jo, na každodenní poježdění s rodinou mi stačí, když to nedrncá, v zatáčkách se moc nenaklání a nejsou v tom cítit poryvy větru na dálnici. Řidičské auto na to fakt nepotřebuju...
Záleží čemu říkáš řidičské zaměření. Troufnu si říci, že s TM3, kterou používá manželka na městské a příměstské poskakování ujedu na křivoklátských silničkách s prstem v nose libovolnému sériovému HH. Podvozek je totiž velmi dobře postavený, čtyřkolka má má slušnou trakci, těžiště je nízko, hmotnost není extrémní, potud je vše OK. Na druhou stranu musím říci, že trvanlivost toho podvozku je tragická, dvakrát jsem měnil přední ramena kvůli vyžvejkaným silentblokům a teprve náhrada za aftermarket snad pomohla (auto má pouze 60tkm najetých stylem "paní radová"). A zároveň je pravda, že interiér je ještě větší tragédie, materiály, ovládáním, prostě vším, takové socíkovské umakartové panelákové jádro, kde navíc nepřizpůsobivý spoluobčané ukradli vodovodní baterie, splachování a el. vypínače, z tohoto pohledu je to auto zcela "antiřidičské".
křivoklátsko je úzké, znám to tam dobře, tak ja taky sázím na malý HH, tam stačí auto v protisměru a máš co dělat na určitých úsecích :D Za cenu te TM3 je YAGR4, s tim by Tesla měla problém
Já bych si asi vsadil na nějaký TypeR... pro suchý kvalitní povrch je 4x4 zbytná věc a rychlost je do velké míry souboj pneumatik s váhou auta... a Civic má pokud si pamatuju nějaké 265 bo co... :-)
Že si tady slepě obhajoval poslední dobu elektromobily, to ještě umím pochopit, že jsi ublížený a cpeš je všem okolo, i to chápu, ale že se budeš zastávat nejdebilnější věci na té Tesle, kterou kritizují i testeři, profíci a většina lidí, co to vyzkoušela, to je už fakt diagnóza... pořád si říkám, že trollíš schválně, že ani ty nejsi takový hlupák, ale ty jsi duvod, proč je tady tolik hejtu na Teslu... už ti to řeklo více lidí, přidávám se k nim.
On bagatelizuje ty směrovky, viz výše, kdyby napsal.. "mne to neva, ale chápu, že to lidem na Tesle vadí", tak mlčim a ještě ho možná pochválím, že je objektivní...
V každém případě jsou s tím neustálým adorováním, přesvědčováním a omlouváním různých failů elektromobility trapní a úpřímně dost otravní. Btw ale ještě to nedosahuje Hamuny a jeho X nicků, ale ty nejhorší už naštěstí nevidím ;-)
Všetko dotykové na volante stojí za prd a smerovky tomu dávajú korunu, o dalších pre mňa ergonomických prešlapoch ani písať nejdem.
Spoliehať sa na autopilota nechcem, mne aj po okreskách uplne stači obyč tempomat.
T 3 sa mi vcelku páči cena už hodne slušná ale cez toto u mňa vlak nejde.
Odmietam si zvykať pretože na jednom z áut mám podobné ovládanie a tam som už odignoroval smerovky. Tam je to skôr nutnosť ako šetrenie nákoladov, a myslím že to má ešte strmšie riadenie.
Neumím si představit na okresce zapnout tempomat.
Já to zapnu 3x do roka někde v AT na dálnici s IGL omezením a když si chci protáhnout dřevěnou nohu a třeba se napít a chvilku se nesoustředit na 100, ale jen 99%.
Jinak celoročně vypnuto. A to mám špičkový Travel Assist High
Asi bych se zbláznil, kdyby za mě řídilo auto na okresce.
Bez predikce by jelo pořád 90, nebo bych musel stále na volantu měnit tempo, nebo brzdit a pak zase aktivovat a tak pořád do zblbnutí.
S predikcí to 5x brzdí do zatáček moc a 2x málo, takže to je taky na howno.
No, prostě to nechápu.
Ale každýho asi baví něco jinýho. Nikomu to neberu, jen to nechápu.
Jak jsem psal, já to zapnu někdy v AT na IGL a jen si protáhnu nohy a dám třeba tyčinku, nebo vodu a nechám to chvilku jet rovně samo a po chvíli už mě to tak se.re, že to zase vypnu.
Kdybych chtěl jet autobusem, nebo vlakem, nemusel jsem si kupovat auto. Já auto řídím.
by určitě měli počkat a nyní nekupovat, protože brzy bude za polovic. V březnu evropské prodeje Tesly spadly o rekordních 35% i přes předchozí slevy, navíc Model 3 padá v prodejích rychleji než Y, takže je jasné, že pád cen TM3 bude rychle pokračovat.
Tesla nemá problém s výrobou, ale s poptávkou, na to nemusí být člověk Einstein když vidí, že fajruje 10% lidí a snižuje ceny. Kdyby měla výpadek výroby a velkou poptávku, tak naopak ceny zvyšuje a lidi nabírá.
Dokud to bude experimentální krávovina místo plně funkčního automobilu, tak mne cena nezajímá.
Zde vcelku realistická recenze od člověka, který fandí EV a moderně:
https://youtu.be/fLLxx1--pFQ?si=O-DfEYykDfcV__ek
Klidně mohl Elon TM3 zdražit o 50 tisíc, ale měl do ní přidat parkovací senzory, senzory stěračů, páčky blinkrů, světel, řazení, funkční kamery, kapacitní volant, normální a funkční ambientko, normální budíky, otvor do kufru, atd... A mohl by si sebou vzít klidně prdící hry, střešní okno i prudící jakobyautopilot.
Ano, mohl bych mít na firmu TM3 s dotací už za cca 660 tisíc bez DPH, ale nechci. LFP s kapacitou okolo 55 kWh (po pár letech) na delší trase v režimu 10-80% dá max. 40 kWh a to znamená v horším počasí 200 km na dálnici normálním předpisovým tempem.
Zde kapacita baterie po 3 letech od uživatele, který nebyl denně otrokem péče o baterii:
https://youtu.be/LZbI6PQmDCo?si=-kWPNPG5XNEwSMLO
Zde reálná spotřeba od v poslední době fanatického propagátora EV a nadšeného majitele TM3 LR:
https://youtu.be/nsiRoAyxxfg?si=pxwdcti2kJ9aRGIn
Ano, místy jel i těch 130, ale většinu času pomaleji. A trochu pršelo a foukalo. Ale to se tak někdy stává, že?
Jasně, všechno jsou to nesmysly. Zejména všechno co se Vám nehodí do krámu. Klasické bolševické kdo nejde s námi je nepřítel lidu :-)
Známe - opakujete se.
Natření na zeleno nepomáhá.
A naštěstí to taky nikdo nekupuje, jenom svědci Elonovy :-)
To nejsou urážky, to je čistý popis faktu. Já nemůžeu za to že se někdo stydí za to že je zelený bolševik a nazývá se liberál. Nazývjeme věci skutečnými jmény :-)