Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla v Česku zlevnila Model 3 Highland. Stojí jen lehce přes milion

Ondřej Šámal
Diskuze (204)

Americká automobilka snížila ceny svého druhého nejprodávanějšího modelu. Ten v Česku v základní verzi startuje už na milionu korun, čímž se stal nejlevnějších vozem v nabídce Tesly.

Tesla má velmi agresivní cenovou politiku, díky níž se udržuje hluboko pod evropskou a korejskou konkurencí a na paškál si bere i jinak velmi levné, komunistickým státem dotované čínské elektromobily.

Na začátku roku se Američané snažili podpořit prodeje svého nejúspěšnějšího modelu Y, když základní cenu srazili o 120 tisíc korun na 1.044.900 Kč. Jenže tahle částka za provedení Standard Range už neplatí. Aktuálně tohle provedení pořídíte od 1.094.900 Kč, přičemž k částce je nutné započítat dalších 25.500 korun za doručení vozu a dokumenty.

Místo SUV se teď Tesla rozhodla podpořit svou největší novinku. Model 3 s přídomkem Highland, který označuje verzi po rozsáhlé modernizaci, zlevnil o citelných 50 tisíc korun a stal se nejdostupnější novou teslou dneška. Za vůz ve variantě Standard Range s 208kW elektromotorem vzadu a trakčním akumulátorem typu LFP (lithium-železo-fosfát) s využitelnou kapacitou 57,5 kWh, která dostačuje až na 513 kilometrů, dáte 1.003.900 Kč.

Výkonnější model 3 Highland Long Range s pohonem všech kol, systémovým výkonem 366 kilowattů, akumulátorem se 75 kWh (typ NMC neboli nikl-mangan-kobalt) a zrychlením z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy je přesně o 200.000 Kč dražší. K ceně je v obou případech nutné připočíst zmíněný transportní a administrativní příplatek (25.500 korun).

U obou modelů máte na výběr minimum příplatků. Pokud se nespokojíte se základním bílým lakem, který je jako jediný v ceně, můžete sáhnout po modré či černé metalíze za 32 tisíc. Případně po rudém či tmavě šedém metalickém laku za 48 tisíc.

Devatenáctipalcová kola místo osmnáctipalcových vyjdou na 45.000 Kč, sada 18“ kol se zimními pneumatikami stojí 54.055 korun. Za interiér s bílou kůží si Tesla u Modelu 3 účtuje 32 tisíc, tažné zařízení se zatížením až 1000 kg je za 36.000 Kč.

Video se připravuje ...

Na výběr jsou také dvě varianty autonomního řízení. Základ s autopilotem dle navigace a automatickou změnou jízdního pruhu vyjde na 100.000 Kč, za vyspělejší verzi, která mj. umí zastavit před červeným světlem na semaforu, dáte dvojnásobek.

Dodací lhůty Modelu 3 v provedení Standard Range a Long Range je pouze dva až pět týdnů.

Ondřej Šámal
Diskuze (204)

Doporučujeme

Avatar - twistedTSD
25. 4. 2024 13:40
Re: Tesla 3
To je určitě proto, že Tesla nedává páčky a senzory. :D
Avatar - twistedTSD
25. 4. 2024 11:12
Re: Ceny
:D Teslafans by fakt byli schopní to kupovat i bez volantu a odstavit to na dvacet let do kopřiv, hlavně že mají nachystané FSD.
Avatar - twistedTSD
25. 4. 2024 10:14
Re: Ceny
To jsou kecy. :D Teslu částečně následuje Čína a posledních pár let třeba Ford. Japonci se drží klasické koncepce, v reakci na feedback někdy i navracejí ty fyzické ovladače, které odebrali. Korea je poměrně konzervativní, Renault taky, Peugeot blbne s dotykáči, ale taky se snaží najít určitý kompromis. VW slepě následoval Teslu a zákazníci dali jasně najevo, že takhle ne.

Na to, abych mohl říct, že stěrače v displeji jsou víc na ho*no než v displeji, fakt nepotřebuji prověření časem. To auto má bezpečně fungovat TEĎ, ne za 10-20 let. Až bude nějaký tvůj vybájený full FSD, desetitisíce Tesel budou ve šrotu.
25. 4. 2024 09:41
Re: Ani kdyby stála půl mega...
Asi si mě s někým pleteš. Popis absolutně nesedí.
Avatar - Barrichello
25. 4. 2024 09:37
Re: Ani kdyby stála půl mega...
To nejsou urážky, to je čistý popis faktu. Já nemůžeu za to že se někdo stydí za to že je zelený bolševik a nazývá se liberál. Nazývjeme věci skutečnými jmény :-)