Škoda rozšiřuje nabídku pohonů pro druhou generaci SUV Kodiaq. K dieselu 2.0 TDI se přidává základní zážehová patnáctistovka a plug-in hybrid s rychlým dobíjením a velmi slušným elektrickým dojezdem.
Bude aj 2.0 TSI, bude aj RS. Ale to je take to frflanie na vsetko len aby sa frflalo. S tymto novym Kodiaqom 1.5 TSI som najazdil par stoviek kilometrov a mozem povedat, ze motor staci na bezne jazdenie aj na slovenskych horskych prechodoch. Chces tahat obytny prives, motorovy cln? OK, je tu 2.0 TDI, ktory to utiahne. Chces silny benzin? OK, pockaj do konca roka - bude. Chces len sportovu jazdu? Tak naco si kupujes Kodiaq?
Je to tak. Málokto môže reálne frflať na nedostatočný výber motorov v Kodiaqu.
V rámci výberu rodinného SUV dme pozerali aj Kodiaq a ono tá základná cena aj výbava je vcelku fajn. Len predsalen mi Kodiaq príde ako dosť veľké auto na 1,5ku. Akceptoval by som skôr tú 1,5ku v sesterskom Tiguane, ktorý je predsalen o 20 čísel menší.
Souhlas, zvlášť poslední dvě věty, ale holt lid si to žádá, takž tu máme Sportline a RS varianty a Scout končí napříč modely, což je trošku škoda, osobně mi dával větší smysl, též ty RS verze. i když pravda, já jsem na ty outdoor verze trochu ujetej :-)
.... s tím dojezdem je to na denní ježdění použitelné jako plnohodnotný EV.... a při cestě nad 100km to holt pojede na benzín.... Za mě hodně zajímavá technika a využitelnost za tu cenu (že je auto hnusný neřeším) :yes:
Díval jsem se že i PHEV patrně jde koupit se třetí řadou sedadel takže opravdu zajímavý "people-mover" za ty prachy.... :yes:
Jo, tento nový plugin je už zaujímavý parametrami a zdá sa, že na elektrinu bude schopný jazdiť prevažnú väčšinu bežných ciest. A za mňa osobne Kodiaq nie je hnusný, stratil možno niečo z ostrosti predchodcu, ale to pri SUV nejak moc nevadí. Asi viac mi to vadí pri Superbe, ten je viac bezpohlavný.
doma nabiješ ze zásuvky a máš EV s dojezdem max 100km (v reálu to bude míň to je jasné). Jak se to vybije (nebo když mu to ručně zadáš), tak se z toho stane normální hybrid.... nabije se až ho zase někde připojíš.
No vidiš, to jsem se chtěl zeptat, ty si s tím jezdil. Jak moc ten hybrid po vybití funguje, umí se dobít, že aspon nějakej ten kilák odjede zas na EV v nějakém usporném modu, či kombinuje to ? Nebo spotřeba letí nahoru jak s benzinem? Zkoušel jsem Tucsona PHEV a ten si nechával jen malou část baterky, kterou připojil na akceleraci, ale jezdilo to za 9-10 na sto pak.
V nějakém testu myslím říkali, že v nové generaci už nebude ten čistě dobíjecí režim, kdy spalovák dobíjel baterii, protože to bylo strašně neefektivní, takže myslím, že za běžné jízdy se bude baterie dobíjet jen rekuperací, což i mně dává největší smysl.
.... mě se zdá jestli to snad i nějak legislativně nezakázali.... protože prostě není fér aby si někdo PHEV dobil jízdou za 11 na 100 a pak slavně mohl jezdit v zóně výhradně pro EV....
můžu mluvit jen za starou variantu tedy 1.4TSi + baterka. Po vybití je to klasický hybrid, vypíná se kdy může, rozjíždí se vždycky prvních pár metrů na elektriku atd. Když jedeš dlouho z kopce, tak samozřejmě brzdí rekuperací a energii si ukládá.... Kdysi jsem sjel kopec v Alpách a naškrábal na tom energii na dalších 5km po rovince :-) A samozřejmě, celou dobu nešlápl na brzdu. To co mám já funguje jako hybrid výborně - okresky tak za 5-6, dálnice v limitu za 7.... město nevím, tam jezdím výhradně v EV módu. Pro někoho kdo do práce dojede na elektriku a tam to zadarmo nabije je to skvělé auto.... samozřejmě jízdní vlastnosti jsou koncepcí ovlivněny.... ale žádná trága.
Plusy i minusy PHEV znám, mne zajímala ta praxe, protože jsem se setkal, že některé PHEV právě po vymlácení baterky už moc rekuperací nenabralo a jezdilo to většinou na ten spalovák. To co píšeš je pak srovnatelné s klasickým fullhybridem (já tedy dálnici umim i za 10 :D). Ve městě předpokládám, že to šlo i pod 5 ne ?
hele já po městě typu Prahy nebo Brna s tím autem vybitým fakt nikdy nejel.... ale nemám důvod si myslet že by to tam bralo nějak moc.... Myslím že do šesti litrů by se to v pohodě vlezlo....
Ja som jazdil doteaz výhradne vybité pluginy (obľúbené v požičovniach, že ti dajú plugin vyšlahaný a ja samozrejme nemám čas s požičaným autom stáť na nabíjačke). Viaceré PHEV si takto držali nejaké jednotky percent, ktoré sa hneď pri prvom rozjazde minuli, potom trošku brzdením dobili a tak dokola v rozsahu 0 až 5 %. Ale reálne brzdením plugin nenabiješ, to by si musel dať zjazd z Grossglocknera.
Spotrebu som moc neriešil, ale napr. BMW 330e mi ukazovalo tuším 7,3 l.
Nejsem bláhový, abych si myslel, že dobiješ baterku do plna, ale jde mi spíše o to, aby fungovaly alespoň jako hybrid a ten elektromotor vypomáhal během celé jízdy a snižoval spotřebu. Viz ten Tucson, těch pár procent se zapojilo na akceleraci maximálně a defakto to jelo jen na ten turbobenzín = vysoká spotřeba.
Proc bys mel dobijet baterku do plna? Ten dobijeci rezim je v realu strasne plytvani energii. A to pisu jako majitel PHEV, ktere umi baterku dobit (do cca 80%) - nikdy jsem nemel potrebu to pouzit.
Hele, já s PHEV nikdy dlouhodobě nejezdil, proto se ptám, jestli když ji vybiju, rekuperuju a nabijim a jezdim s tim jako s hybridem, nebo tam zustavaj jen zbytky energie na občasné pošťouchnutí, ale leze nahoru spotřeba ?
Kazde PHEV ma nejakou hladinu nabiti, pod kterou moc nechce jit. U mne je to okolo 15%. Jakmile auto vybijes na tuhle uroven, nenecha se premluvit k EV jizde a chova se jako klasicky hybrid, tj. rekuperuje, dokaze jet kratkodobe na elektrinu, pripojuje spalovak podle potreby. Ale porad si udrzuje nabiti nekde okolo toho sveho minima, aby mel rezervu pro akceleraci apod. Zmenou oproti HEV je hlavne kapacita baterky, takze si muzes zpetne ulozit vic energie nez u bezneho HEV. Ja jsem si takhle experimentalne overil, ze na plne dobiti z "prazdna" do "plna" potrebuju sjet asi 1800m prevyseni.
Nektera PHEV muzes pozadat, aby nabily baterku vic. Rika se tomu rezim "charge" nebo tak nejak, podle vyrobce. Pak bud zapnou spalovak nebo zvysi jeho vykon nad normalne pozadovany a z prebytku dobiji baterku. Ale je to velmi neefektivni a prakticky zbytecny rezim. Vhodny mozna tak pokud se po dalnici blizis k nejakemu mestu, ktere ma v centru bezemisni zonu.
A po vybiti baterky leze nahoru spotreba, pochopitelne. Protoze spalovak se musi zapojovat casteji. Jak moc, zalezi na vyrobci a konstrukci hybridu. Nektere znacky (treba Toyota a asi i konstukcne podobny Ford) jedou podobne jako jejich HEV, jini vyrobci jedou za hodnoty podobne jejich beznym spalovakum, bohuzel.
Tak on ten údaj, který auto píše na displeji může být hodně zavádějící. V jednom německém videu k uvedení nové generace PHEV v Pass/Sup/Tigi/Kod se tvrdí, že hrubá kapacita baterky je 25,7 kWh, využitelná kapacita baterky je 22,3 kWh a kapacita využitelná pro čistě EV jízdu je 19,7 kWh. Rozdíl mezi 22,3 a 19,7 (tedy 2,6 kWh) je pro EV mod nepoužitelný, ale využije se v případě požadavku na 150 kW systémového výkonu v hybridním režimu aby při každé akceleraci měl el. motor z čeho brát energii. V okamžiku, kdy se vybije těch 19,7 kWh a auto automaticky ukončí EV mód a na displeji svítí 0%, je v systému stále 2,5 kWh energie, takže čistě matematicky to není 0%, protože se stále udržuje buffer pro hybridní mód pro opakovatelnost dynamiky tak aby nedošlo jako u některých PHEV k tomu, že po vybití baterky (která se EV jízdou dokáže vybit skutečně do nuly) autu prudce klesne dynamika, protože všechno musí urvat ICE a ten bývá o dost slabší než udávaný systémový výkon.
O tom, jak funguje Toyota vím docela dobře, jenže ty máš PHEV zrovna Toyotu, tak mne asi neuspokojíš, proto jsem se ptal Murpyho, který má konstrukčně odlišné auto :) Tam to očividně Superb taky umí, ale třeba ten Hyundai to nějak nedělal.
rozdil v cene 170 tis za 20kWh baterii, elektromotor (vykon ?) a nabijeci elektroniku….
To neni moc.
Samozrejme se to takhle jednoduse pocitat nedá, ale neco to naznačuje o realne cene baterii.
mas tam baterku, elektromotor v prevodovce, slozitejsi management motoru, spoustu kabelu atd, to fakt neni o cene baterky....
Dostanes podstatne vic vykonu, nezavisle topeni, elektrickou jizdu ve meste, nizsi provozni naklady (kdyz levne nabijis....), nejake ty uspory na poplatcich.... kazdy si to musi zhodnotit sam....