Novinky
.... s tím dojezdem je to na denní ježdění použitelné jako plnohodnotný EV.... a při cestě nad 100km to holt pojede na benzín.... Za mě hodně zajímavá technika a využitelnost za tu cenu (že je auto hnusný neřeším) :yes:
Díval jsem se že i PHEV patrně jde koupit se třetí řadou sedadel takže opravdu zajímavý "people-mover" za ty prachy.... :yes:
Díval jsem se že i PHEV patrně jde koupit se třetí řadou sedadel takže opravdu zajímavý "people-mover" za ty prachy.... :yes:
Jo, tento nový plugin je už zaujímavý parametrami a zdá sa, že na elektrinu bude schopný jazdiť prevažnú väčšinu bežných ciest. A za mňa osobne Kodiaq nie je hnusný, stratil možno niečo z ostrosti predchodcu, ale to pri SUV nejak moc nevadí. Asi viac mi to vadí pri Superbe, ten je viac bezpohlavný.
jj.... tomu PHEV Kodiaqu bych vzhled prominul, tam se mi fakt líbí ty parametry. Pokud je v reálu dodrží, proč ne....
Nový Sup mi až tak nevadí... tam bych neměl problém.... Ono už stejně pomalu není z čeho vybírat.... ;-\ 😉
Nový Sup mi až tak nevadí... tam bych neměl problém.... Ono už stejně pomalu není z čeho vybírat.... ;-\ 😉
Plugin hybrid se dobíjí i při jízdě nebo pouze ze zásuvky?
doma nabiješ ze zásuvky a máš EV s dojezdem max 100km (v reálu to bude míň to je jasné). Jak se to vybije (nebo když mu to ručně zadáš), tak se z toho stane normální hybrid.... nabije se až ho zase někde připojíš.
No vidiš, to jsem se chtěl zeptat, ty si s tím jezdil. Jak moc ten hybrid po vybití funguje, umí se dobít, že aspon nějakej ten kilák odjede zas na EV v nějakém usporném modu, či kombinuje to ? Nebo spotřeba letí nahoru jak s benzinem? Zkoušel jsem Tucsona PHEV a ten si nechával jen malou část baterky, kterou připojil na akceleraci, ale jezdilo to za 9-10 na sto pak.
V nějakém testu myslím říkali, že v nové generaci už nebude ten čistě dobíjecí režim, kdy spalovák dobíjel baterii, protože to bylo strašně neefektivní, takže myslím, že za běžné jízdy se bude baterie dobíjet jen rekuperací, což i mně dává největší smysl.
můžu mluvit jen za starou variantu tedy 1.4TSi + baterka. Po vybití je to klasický hybrid, vypíná se kdy může, rozjíždí se vždycky prvních pár metrů na elektriku atd. Když jedeš dlouho z kopce, tak samozřejmě brzdí rekuperací a energii si ukládá.... Kdysi jsem sjel kopec v Alpách a naškrábal na tom energii na dalších 5km po rovince 😄 A samozřejmě, celou dobu nešlápl na brzdu. To co mám já funguje jako hybrid výborně - okresky tak za 5-6, dálnice v limitu za 7.... město nevím, tam jezdím výhradně v EV módu. Pro někoho kdo do práce dojede na elektriku a tam to zadarmo nabije je to skvělé auto.... samozřejmě jízdní vlastnosti jsou koncepcí ovlivněny.... ale žádná trága.
Plusy i minusy PHEV znám, mne zajímala ta praxe, protože jsem se setkal, že některé PHEV právě po vymlácení baterky už moc rekuperací nenabralo a jezdilo to většinou na ten spalovák. To co píšeš je pak srovnatelné s klasickým fullhybridem (já tedy dálnici umim i za 10 😁). Ve městě předpokládám, že to šlo i pod 5 ne ?
Ja som jazdil doteaz výhradne vybité pluginy (obľúbené v požičovniach, že ti dajú plugin vyšlahaný a ja samozrejme nemám čas s požičaným autom stáť na nabíjačke). Viaceré PHEV si takto držali nejaké jednotky percent, ktoré sa hneď pri prvom rozjazde minuli, potom trošku brzdením dobili a tak dokola v rozsahu 0 až 5 %. Ale reálne brzdením plugin nenabiješ, to by si musel dať zjazd z Grossglocknera.
Spotrebu som moc neriešil, ale napr. BMW 330e mi ukazovalo tuším 7,3 l.
Spotrebu som moc neriešil, ale napr. BMW 330e mi ukazovalo tuším 7,3 l.
Nejsem bláhový, abych si myslel, že dobiješ baterku do plna, ale jde mi spíše o to, aby fungovaly alespoň jako hybrid a ten elektromotor vypomáhal během celé jízdy a snižoval spotřebu. Viz ten Tucson, těch pár procent se zapojilo na akceleraci maximálně a defakto to jelo jen na ten turbobenzín = vysoká spotřeba.
Proc bys mel dobijet baterku do plna? Ten dobijeci rezim je v realu strasne plytvani energii. A to pisu jako majitel PHEV, ktere umi baterku dobit (do cca 80😖 - nikdy jsem nemel potrebu to pouzit.
Hele, já s PHEV nikdy dlouhodobě nejezdil, proto se ptám, jestli když ji vybiju, rekuperuju a nabijim a jezdim s tim jako s hybridem, nebo tam zustavaj jen zbytky energie na občasné pošťouchnutí, ale leze nahoru spotřeba ?
Kazde PHEV ma nejakou hladinu nabiti, pod kterou moc nechce jit. U mne je to okolo 15%. Jakmile auto vybijes na tuhle uroven, nenecha se premluvit k EV jizde a chova se jako klasicky hybrid, tj. rekuperuje, dokaze jet kratkodobe na elektrinu, pripojuje spalovak podle potreby. Ale porad si udrzuje nabiti nekde okolo toho sveho minima, aby mel rezervu pro akceleraci apod. Zmenou oproti HEV je hlavne kapacita baterky, takze si muzes zpetne ulozit vic energie nez u bezneho HEV. Ja jsem si takhle e😜erimentalne overil, ze na plne dobiti z "prazdna" do "plna" potrebuju sjet asi 1800m prevyseni.
Nektera PHEV muzes pozadat, aby nabily baterku vic. Rika se tomu rezim "charge" nebo tak nejak, podle vyrobce. Pak bud zapnou spalovak nebo zvysi jeho vykon nad normalne pozadovany a z prebytku dobiji baterku. Ale je to velmi neefektivni a prakticky zbytecny rezim. Vhodny mozna tak pokud se po dalnici blizis k nejakemu mestu, ktere ma v centru bezemisni zonu.
A po vybiti baterky leze nahoru spotreba, pochopitelne. Protoze spalovak se musi zapojovat casteji. Jak moc, zalezi na vyrobci a konstrukci hybridu. Nektere znacky (treba Toyota a asi i konstukcne podobny Ford) jedou podobne jako jejich HEV, jini vyrobci jedou za hodnoty podobne jejich beznym spalovakum, bohuzel.
Nektera PHEV muzes pozadat, aby nabily baterku vic. Rika se tomu rezim "charge" nebo tak nejak, podle vyrobce. Pak bud zapnou spalovak nebo zvysi jeho vykon nad normalne pozadovany a z prebytku dobiji baterku. Ale je to velmi neefektivni a prakticky zbytecny rezim. Vhodny mozna tak pokud se po dalnici blizis k nejakemu mestu, ktere ma v centru bezemisni zonu.
A po vybiti baterky leze nahoru spotreba, pochopitelne. Protoze spalovak se musi zapojovat casteji. Jak moc, zalezi na vyrobci a konstrukci hybridu. Nektere znacky (treba Toyota a asi i konstukcne podobny Ford) jedou podobne jako jejich HEV, jini vyrobci jedou za hodnoty podobne jejich beznym spalovakum, bohuzel.
Zaujímavé, PHEV čo som ja mal všetky išli na 1-3%.
Tak on ten údaj, který auto píše na displeji může být hodně zavádějící. V jednom německém videu k uvedení nové generace PHEV v Pass/Sup/Tigi/Kod se tvrdí, že hrubá kapacita baterky je 25,7 kWh, využitelná kapacita baterky je 22,3 kWh a kapacita využitelná pro čistě EV jízdu je 19,7 kWh. Rozdíl mezi 22,3 a 19,7 (tedy 2,6 kWh) je pro EV mod nepoužitelný, ale využije se v případě požadavku na 150 kW systémového výkonu v hybridním režimu aby při každé akceleraci měl el. motor z čeho brát energii. V okamžiku, kdy se vybije těch 19,7 kWh a auto automaticky ukončí EV mód a na displeji svítí 0%, je v systému stále 2,5 kWh energie, takže čistě matematicky to není 0%, protože se stále udržuje buffer pro hybridní mód pro opakovatelnost dynamiky tak aby nedošlo jako u některých PHEV k tomu, že po vybití baterky (která se EV jízdou dokáže vybit skutečně do nuly) autu prudce klesne dynamika, protože všechno musí urvat ICE a ten bývá o dost slabší než udávaný systémový výkon.
.... tady jsem na to téma poměrně vydatně blogoval.... 😉
vybírám teda díl o spotřebě v hybridním režimu, jsou tam ale i další....
https😐/blog.auto.cz/…ybridnim-rezimu/
vybírám teda díl o spotřebě v hybridním režimu, jsou tam ale i další....
https😐/blog.auto.cz/…ybridnim-rezimu/
rozdil v cene 170 tis za 20kWh baterii, elektromotor (vykon ?) a nabijeci elektroniku….
To neni moc.
Samozrejme se to takhle jednoduse pocitat nedá, ale neco to naznačuje o realne cene baterii.
To neni moc.
Samozrejme se to takhle jednoduse pocitat nedá, ale neco to naznačuje o realne cene baterii.
mas tam baterku, elektromotor v prevodovce, slozitejsi management motoru, spoustu kabelu atd, to fakt neni o cene baterky....
Dostanes podstatne vic vykonu, nezavisle topeni, elektrickou jizdu ve meste, nizsi provozni naklady (kdyz levne nabijis....), nejake ty uspory na poplatcich.... kazdy si to musi zhodnotit sam....
Dostanes podstatne vic vykonu, nezavisle topeni, elektrickou jizdu ve meste, nizsi provozni naklady (kdyz levne nabijis....), nejake ty uspory na poplatcich.... kazdy si to musi zhodnotit sam....
Nic víc není třeba k výše uvedené sáhodlouhé (a přitom zcela zbytečné) diskuse dodávat! 😄
V rámci výberu rodinného SUV dme pozerali aj Kodiaq a ono tá základná cena aj výbava je vcelku fajn. Len predsalen mi Kodiaq príde ako dosť veľké auto na 1,5ku. Akceptoval by som skôr tú 1,5ku v sesterskom Tiguane, ktorý je predsalen o 20 čísel menší.