Odpověď na otázku v nadpisu je jasná: jak v čem. Pět testovaných pneumatik bylo oznámkováno v šesti kategoriích a každý řidič tak může posoudit, co je pro něj při výběru pneumatik důležité.
priznam se, ze nerozumim tomu, proc zvolili tento vuz...skoda, podle me to bude tim padem trochu zkreslene a bude to mit mensi vypovidajici hodnotu, ale prepocitano bych rekl, ze vyhoda sirsich pneumatik tim vice vynikne
E? Kia Ceed je akoze trojkolka? Ide tu o pomer a najma typ znamkovania poskytuje dostatocnu volnost, podobne by dopadla aj A8 keby tam tie male kolesa narvali.
Myslim ze vysledky Kia Ceed su reprezentativne pre auta od Fabie az po Passat. Ale mozno "anonym" ma Porsche Carrera GT a nevie sa rozhodnut ci 175/65 R14 s plechacmi, alebo nejake 225/45...
Jel jsem, porovnával jsem, šel bych do ní bez váhání...
Jinak jde přece opravdu o poměr, tak je jedno, na jakém autě se to zkouší. Myslím, že ADAC vybral vhodné auto - ani velké, ani malé, žádné "speciality", prostě normální kvalitní auto...
Volba cee'du k pneumatikám Michelin je naprosto logická a správná, protože je cee'd od letoška obouvá z prvovýroby - Michelinu se podařilo vyhrát v konkurzu na dodavatele. Jinak samozřejmě platí, co tu už bylo řečeno - cee'd je zcela standardní hatch nižší střední, takže jako mustr pro srovnání s většinou mainstreamu naprosto vyhovuje. Nota bene, brzdy a stabilita při brždění jsou jednou ze silných stránek Kií, takže tam problémy opravdu nehledejme.
Trošku mi to připomíná Ústav českého jazyka, ten taky jednou za rok vymyslí pár změn v českém pravopisu, aby to vypadalo, že něco dělá. Takže dámy a pánové, zjistili jsme, že širší pneumatiky mají jistější jízdní vlastnosti a ty užší lépe odvádějí vodu, protože jsou užší. A v příštím dílu se budeme zabývat tím, jestli má delší brzdnou dráhu plně naložený kamion nebo osobní automobil. Už se těším ;-)
Ty si mag..or. Prva vec- nejde o to, ci to vies ty, ale ci to vedia aj ostatni.
Druha vec-pokial si si nevsimol, je tam kompletny test viacerych pneumatik s rozdielnou sirkou pre porovnanie.
Takze neslo len o konstatovanie faktu ten rozmer je lepsi ci horsi. :-!
Vazne? Ale galusky ti nepomozu pri stabilite na suchu. Ja napriklad viem, ze ked si budem davat na auto nizsej strednej triedy pneu, tak tam hodim 205. Tie maju totiz vyrovnane znamky vo vsetkych testovanych oblastiach.
Souhlasím, test o ničem. Zajímavé by bylo srovnání brzdné dráhy a rychlosti průjezdu zatáčkou u různých výrobců pmeuatik a různých rozměrů pneu. Tenhle extrémní rozdíl v rozměru prostě jinak dopadnout nemohl a vypovídací hodnota je nulová :no: .
Suhlasim dozvedeli sme sa ze tepla voda tecie z cerveneho kohutika. Niekedy by sa autor clanku mohol zamysliet ci podava potrebne info... Ak je to pre neznalych, tak ti to tak ci tak citat nebudu, pojdu do pneuservisu a tam si kupia pneu na svoje auto, vacsinou sa rozhodnu podla ceny...
Sumar je:
195/65 R15 je proste standard pre komfort
205/55 R16 vyhovie trochu sportovejsej jazde
vsetko sirsie a uzsie bude mat lepsie vlastnosti v jednej oblasti a naopak nedostatky v druhej
Nuz, dezen rovnaky ani byt nemoze, ked jedna guma je sirsia nez druha ;-) Alebo zeby ich natiahli? V kazdej kategorii je top performing guma od jedneho vyrobcu, to sa mi zda fair.
anonym myslel ze michelin energy ma iny dezen ako napr. exalto atd... spravna pripomienka, tiez sa cudujem, ze nezvolili jeden typ. ale asi je tazko najst typ, ktory ponuka vsetky testovane rozmery...
inac nerozumiem jednemu : valivy odpor je pri sirokych gumach o cca 10% vyssi, zato znamka v hodnoteni je o 25-50% horsia... 8-s
pekne tu vidno ako sa masiruje verejna mienka a vysledky testov, ked nejaka guma dosiahne vysledok o napr. 2% horsi, tak vo vyslednych grafoch jej ukazu chudinke 50% a z "velmi odporucame" je napr. "neodporucame"... a kto by si potom taku gumu kupil? nikto! ;-\
No jiste ze jsou lepsi uzke pneu a navic jeste s hroty.Uzka guma ma na snehu lepsi trakci , jde o snazsi zaboreni gumy do vrstvy snehu.Proc se treba brousi brusle??
A hlavně ze zimní směsi gumy+siliky a spol. a se zimním vzorkem, že. Ty hroty jsou jak známo u nás tabu, takže o těch si můžeme povídat jen teoreticky. Pravda je, že v posledních letech se ale od užších pneu na zimu v rámci "běžné" Evropy celkově ustupuje, protože většina řidičů se pohybuje po oschlých posolených nebo mokrých silnicích, případně po slané břečce, po sněhu a ledu málokdy. Takže se statisticky vlastně ty užší gumy moc nevyplatí, doporučují se spíš lidem, so bydlí v extrémních oblastech - hory apod. - Jenže v tomhle článku šla řeč o letních gumách.
Ze nie?? Naposledy som obehovalzapchu na dialnici po snehovej brecce ktera malem mrzla asi o 10mph rychlejsie na 215 v 50 mph asi 10cm kase tak to sedi ale na skode s ASRESP by to urcite bolo viacej
Vacsich vygumovanych testerov som nevidel testovat energy saver uzke pneutriedy B so sirokymi triedy f sak to je jasny oblb na to aby sme kupovali uzke a drahe ktore sa zodru rychlejsie!!tie dobre pneu triedy B slubuju usetrit 15% paliva a7000eur na 100000km kde je zvysnych 13%??? Bastardi z michlinu ja si aj tak kupim C triedu Goodride