Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: ADAC testoval systémy pro jízdu v pruzích, obstály jen s výhradami

V hodnocení asistentů pro jízdu v pruzích se dařilo vozům Audi a BMW, naopak Volva skončila mezi posledními.
Zpět na článek
22. 9. 2012 08:54
22. 9. 2012 09:23
22. 9. 2012 11:50
22. 9. 2012 11:58
22. 9. 2012 12:50
22. 9. 2012 14:14
23. 9. 2012 15:14
24. 9. 2012 08:31
24. 9. 2012 09:53
24. 9. 2012 13:15
22. 9. 2012 16:29
24. 9. 2012 08:54
24. 9. 2012 09:39
22. 9. 2012 14:18
22. 9. 2012 15:58
22. 9. 2012 20:00
22. 9. 2012 23:26
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
22. 9. 2012 17:14
23. 9. 2012 15:29
24. 9. 2012 00:59
24. 9. 2012 13:19
22. 9. 2012 17:19
23. 9. 2012 09:34
24. 9. 2012 09:00
24. 9. 2012 09:08
Avatar - Blue Sun
22. 9. 2012 08:54
ADAC
Kdy bude ADAC testovat taky řidiče? Myslím, že by moc neobstáli... a hlupákovi za volantem pomůže jen automatické řízení.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - eliot
22. 9. 2012 09:23
Re: ADAC
Nebo spíš...nevyjíždět na silnice vůbec.
22. 9. 2012 11:50
Re: ADAC
Hlupák si může tu automatiku špatně nastavit. Takže radši nevyjíždět. :-)
Avatar - Blue Sun
22. 9. 2012 11:58
Re: ADAC
Když automatika, tak logicky asi bez možnosti toho, že do ní hlupák může zasáhnout. Pak už to není automatika, ne?
22. 9. 2012 12:50
Re: ADAC
Automatiku máme od toho, aby za nás něco dělala. Když jí řekneš, aby za tebe udělala blbost, tak ji za tebe udělá. Bráno obecně. Umím si samozřejmě představit autonomní auto, které nastavit ani nepůjde, jen mu zadáš cestu. On je ale rozdíl mezi autonomním a blbuvzdorným. Hlupák si vždy něco najde. Nastavení k tomu nutně nepotřebuje. :-)
22. 9. 2012 14:14
Re: ADAC
"Když jí řekneš, aby za tebe udělala blbost", tak ti má automatika říct, že seš blbec a udělat si to po svým ;-)
24. 9. 2012 09:53
Re: ADAC
Heh, tak to je myslenka hodna kandidata na europoslance :-!
Ti maji taky kazdeho obyvatele evropy za blbce, kteremu je treba nalajnovat zivotni prostor.
Avatar - escorpion
22. 9. 2012 16:29
Re: ADAC
Keby ADAC testoval vodičov, tak viac ako polovica by neprešla. Jazda po 3-prúdovej diaľnici ? Najmä ženy jazdia okolo 90-100 v strednom pruhu. Nepoznanie zipsu a o používaní smeroviek ani nehovorím. Podľa mňa najväčší problém sú smerovky. Nepoužívajú vodiči prémiových áut a seniory v starých herkách, ktorí raz za čas vyjdu medzi civilizáciu :no:
24. 9. 2012 08:54
Re: ADAC
Obavam sa, ze system ktory strazi jazdu v jazdnych pruhoch je skor na pritaz ako na uzitok. Ked to zacne vybrovat volantom vodic sa moze skor vystrasit, kym mu dojde co vlastne auto od neho chce. Navyse niektore situacie si vyzaduju vybocenie z jazdneho pruhu za ucelom dodrzania plynulosti premavky, alebo vyhnutiu sa nehode. Neviem ako by system reagoval na toto. Osobne povazujem tento system za zbytocny. Radsej by sa mali vodici preskolovat v skole smyku s vypnutymi systemami, aby sa naucili ako sa auto naozaj sprava a nespoliehat sa len na elektroniku.
24. 9. 2012 09:39
Re: ADAC
ADAC o některých asistentech tvrdí, že nejsou zcela přesní. >:D >:D >:D
tak ja nevim, pokud ma ADAC na mysli zijici asistenty jako jsou treba "odborni asistenti" na vysokych skolach, tak ti mozna nejsou zcela PRESNI.
Jelikoz asistenti v autech jsou rodu muzskeho nezivotneho, tak bych spis rekl, ze ADAC o asistentech tvrdi, ze nejsou zcela PRESNE. (stejne jako tvrdit o hradech, ze nejsou presne, nebo o strojich, ze nejsou presne)....

To jen tak na okraj, pani redaktori. Neverte vsemu, co vam MS Word a jeho autokorekce chyb napovida

8-s

No a a bych se vratil k reakci na vlakno vyse, pokud se o asistentech tvrdi, ze nejsou zcela PRESNE (tedy jsou ve vyraznem procentu pripadu NEPRESNE, pripadne maji spatny interface), tak jsou to asistenti k nicemu, protoze jakykoliv system ktery produkuje "false alerty" pripadne nekdy reaguje a nekdy nereaguje pripadne nedava jasnou a prehlednou zpetnou vazbu je nespolehlivy a tim padem k nicemu.
22. 9. 2012 14:18
CX-5
1) v článku není ani zmínka o Mazdě CX5(v tabulkách je). A na to, jak je to nové auto, dostala dost špatné hodnocení, takže by se o tom něco mohlo napsat, že?

2) když už se redakci nechce psát o všem, tak by nebylo od věci hodit pod článek odkaz se zdrojem. Toto by bylo dobré dělat u všech článků a myslím, že by to kvalitě tohoto webu jenom prospělo!

PS:
video: [odkaz]
detailní hodnocení: [odkaz]
Rozbalit vlákno
3
22. 9. 2012 15:58
Re: CX-5
Vdaka za odkazy.

Tiez myslim ze uvedenie zdroja spravy je spravny krok.
22. 9. 2012 20:00
Re: CX-5
Dobry odkaz. Vdaka :yes:
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
22. 9. 2012 23:26
Re: CX-5
CX-5 ako jedina vo vybere nema "premiove" ambicie :-)
Avatar - salamoon
22. 9. 2012 17:14
ano ano
volvo,ktore ma v tom uz dlhorocnu tradiciu a skusenosti bude posledne za nemcami.... >:D

celkovo z tych systemov ma aky taky prinos iba BLIS,zvysok si vie a mal by vodic ustrazit sam.
Rozbalit vlákno
3
23. 9. 2012 15:29
Re: ano ano
Hodně se hodnotilo, jaký dojem ten systém vyvolává. Jestli tě varuje vhodně a intuitivně. Dobrý výsledek neznamená, že takový systém bude mít vysokou úspěšnost. U Volva za to může z velké části zvukové varování (místo například vibrací volantu).
Avatar - PlugIN
24. 9. 2012 00:59
Re: ano ano
Nj tak když zastáváš víru CHINA power dopředu tak si říkej co chceš :-)
24. 9. 2012 13:19
Re: ano ano
to neni problem CHina power, cinani davaji mraky penez inzenyrum Volva na vyvoj.. jsou to dute a line mozky evropanu zamestnanych u Volva, ktere jsou pricinou problemu.. a taky me neprekvapuje ze NEMECKY Adac protezuje NEMECKE pojeti u Audi a spol.

Jakoze Volvo u me je na nejspodnejsi pricce zebricku automobiloveho povlu pote, co se prezentovali svou EU vizi dalnicnich vlacku pohybujicich se osmdesatkou bez aktivniho rizeni.
Typicky projekt EU.. nikdo o to nestoji, k nicemu dobremu to nevede, je to drahe a je na to mastnej grant, ktery clovek nedobrovolne sponzoruje ze svych dani.
22. 9. 2012 17:19
Všechny
podobné systémy jdou podle mě proti proudu, s čím dál hustším provozem se méně a méně klade důraz na to aby řidiči byli pozorní a věnovali se plně řízení, hlavně aby jezdili hlavou! :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ham.
22. 9. 2012 19:47
Propadák Citroenu nebo Mazdy
až tak nepřekvapí, ale že se mezi ně zařadí i jeden model Volva to je smutné.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - PlugIN
24. 9. 2012 00:59
Re: Propadák Citroenu nebo Mazdy
Čiňani asi už tak dobří nejsou.
24. 9. 2012 09:31
Re: Propadák Citroenu nebo Mazdy
spise neumi odladit software..
Avatar - Ham.
24. 9. 2012 15:46
Re: Propadák Citroenu nebo Mazdy
Spíš naopak, nový model jakžtakž prošel, starý model propadl.
Avatar - Tomogo
22. 9. 2012 20:02
Těmto systémům nevěřím.
Jednak jsem IT a proto o tom něco vím a jednak mi stačí v autě automatické stěrače, které nikdy nefungovaly tak jak by měly. Takže bych nikdy nevěřil takovým systémům.
Rozbalit vlákno
8
22. 9. 2012 21:13
Re: Těmto systémům nevěřím.
to by mě jen tak zajímalo, co za IT jsi? My necháváme přistávat letadla a těm systémům dost věříme ;-)
24. 9. 2012 09:34
Re: Těmto systémům nevěřím.
nojo, protoze letadlo je letadlo a v nem neni hloupa elektronika za 100 euro kus ;-) .
kdyby se do aut montovala stejna elektronika ktera zabezpecuje komunikaci mezi ridici vezi a letadlem a ridili to spickovi piloti a dispeceri, tak by sice jizda autem byla prima bezpecna, ale cesta Praha-Brno po dalnici by stala tak 10.000 Kc jen na poplatcich za sluzby a elektronicke systemy.
Avatar - Tomogo
24. 9. 2012 11:36
Re: Těmto systémům nevěřím.
Jo a při přistání se řídíte podle namalovaných čar na zemi, co?
24. 9. 2012 13:24
Re: Těmto systémům nevěřím.
co jsi tim chtel rict ?
Byl jsi nekdy na letisti a pozoroval pristani dopravnich letadel, kdy ti v minutovych intervalech seda na drahu jeden Boeing za druhym s presnosti na metry ?
Myslim ze kdyby sis vytycil pomyslny obdelnik deset metru dlouhy a sest metru siroky kde udelaji pneumatiky stopu po dosednuti, tak by jich vetsina byla v toleranci.

Jak by jsi tohle chtel delat bez jakekoliv asistence jen podle oci pilota mi neni ani trochu jasne. jakoze by nebyl vubec problem nechat pristavat ciste elektroniku, ale to by piloti vysli ze cviku ;-)
Avatar - Tomogo
24. 9. 2012 13:44
Re: Těmto systémům nevěřím.
Chtěl jsem tím říct, že systém který řídí přistávání letadel je jiný než systém který drží auto v pruzích. U letadel je to signál (paprsek) který ze země navádí letadla na dosednutí, u auta je to kamera v autě, která se snaží rozpoznat namalované pruhy na dálnici. A jak všichni víme, ne vždy jsou pruhy na dálnici krásně čitelné aby je mohla kamera a následný software dobře rozpoznat. A jelikož o tom něco vím, tak si dovoluji tvrdit, že řídit auto je podstatně složitější (a to "podstatně složitější" dvakrát podtrhuji), než navést letadlo na přistání.
Až budou ve vozovce dráty, které budou do auta posílat přesné informace o poloze auta, tak věřím, že takový systém bude spolehlivý, ale ve vozovce, žádné dráty nejsou. A dokud nebude mít auto vlastní inteligenci (teď myslím opravdovou inteligenci) nebudou takové automaty nikdy na 100% spolehlivé. A proto si to raději odřídím sám.
Tím ale nechci říct, že různí asistenti jsou na nic. Dokážu si představit, že asistent udržení vzdálenosti vozu od překážky v předu může spolehlivě fungovat a s kombinací variabilního tempomatu a automatické převodovky může být skvélý pomocník.
24. 9. 2012 13:59
Re: Těmto systémům nevěřím.
tak to sorry ale z tveho prispevku to neslo poznat.
no a k tomu navadeni aut.. nebyl by to samo problem udelat "samoriditelne" auto, ale uz ne "komercne pouzitelne samoriditelne auto".
Bylo by neunosne drahe, neunosne nespolehlive, neunosne pomale a v jednom kuse by volalo o pomoc zive operatory na dispecink. Dovolim si tvrdit, ze pri vsech vyse uvedenych nevyhodach by stejne bouralo casteji nez kdyby clovek vsude jezdil taxikem.
Prulom se v nejblizsi dobe neda ocekavat a to nikoliv kvuli problemu s hardwarem, ale kvuli problemum se softwarem a kvuli katastrofalni urovni cest, ktere nikdo neopravuje, natoz aby je pripravil pro pouzivani elektronickym autopilotem. V letecke doprave je ponekud jina efektivita prepravy a ponekud jine penize, tak je tam i uroven navadeci elektroniky mnohonasobne vyssi.
A letove koridory se ve svem principu nijak udrzovat nemusi..
Avatar - Tomogo
24. 9. 2012 14:43
Re: Těmto systémům nevěřím.
No a právě proto se vrátím k mému původnímu příspěvku a budu se citovat:
"Těmto systémům nevěřím." :-)
24. 9. 2012 16:11
Re: Těmto systémům nevěřím.
Presne tak :yes:
23. 9. 2012 09:34
hmmm...
to by mě zajímalo, jak by to dopadlo, kdyby netestoval ADAC, ale někdo jiný...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - dochtor
24. 9. 2012 09:00
Re: hmmm...
:yes:
tak ako Dacia Logan, Citroen Nemo, Jeep Grand Cherokee, Renault Kangoo...
24. 9. 2012 09:08
Berlicky
na ktere se spolehat znamena snad vetsi riziko nehody nez se plne venovat rizeni.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - igi2
24. 9. 2012 09:37
Problém je že si to někteří experti
pletou s autopilotrm >:-[]
Rozbalit vlákno
1
24. 9. 2012 09:51
Re: Problém je že si to někteří experti
mluvis o sobe ? :-)
24. 9. 2012 14:04
Hlídání mrtvého úhlu
.. mám v novém Pašíkovi a myslím, že je to super pomocník. Né že by člověk přestal koukat do zpětných zrcátek, to rozhodně ne, ale může se stát, že se někdy přehlédne a potom mu tento asistent přijde vhod, respektive někomu třeba zachrání život. Co jsem to zatím zkoušel, krásně to detekuje i motorku nebo cyklistu, takže za mne super. Oproti tomu hlídač únavy je totální propadák a naprosto k ničemu. ;-)
Rozbalit vlákno
0