Automatiku máme od toho, aby za nás něco dělala. Když jí řekneš, aby za tebe udělala blbost, tak ji za tebe udělá. Bráno obecně. Umím si samozřejmě představit autonomní auto, které nastavit ani nepůjde, jen mu zadáš cestu. On je ale rozdíl mezi autonomním a blbuvzdorným. Hlupák si vždy něco najde. Nastavení k tomu nutně nepotřebuje. :-)
Heh, tak to je myslenka hodna kandidata na europoslance :-!
Ti maji taky kazdeho obyvatele evropy za blbce, kteremu je treba nalajnovat zivotni prostor.
Keby ADAC testoval vodičov, tak viac ako polovica by neprešla. Jazda po 3-prúdovej diaľnici ? Najmä ženy jazdia okolo 90-100 v strednom pruhu. Nepoznanie zipsu a o používaní smeroviek ani nehovorím. Podľa mňa najväčší problém sú smerovky. Nepoužívajú vodiči prémiových áut a seniory v starých herkách, ktorí raz za čas vyjdu medzi civilizáciu :no:
Obavam sa, ze system ktory strazi jazdu v jazdnych pruhoch je skor na pritaz ako na uzitok. Ked to zacne vybrovat volantom vodic sa moze skor vystrasit, kym mu dojde co vlastne auto od neho chce. Navyse niektore situacie si vyzaduju vybocenie z jazdneho pruhu za ucelom dodrzania plynulosti premavky, alebo vyhnutiu sa nehode. Neviem ako by system reagoval na toto. Osobne povazujem tento system za zbytocny. Radsej by sa mali vodici preskolovat v skole smyku s vypnutymi systemami, aby sa naucili ako sa auto naozaj sprava a nespoliehat sa len na elektroniku.
ADAC o některých asistentech tvrdí, že nejsou zcela přesní. >:D >:D >:D
tak ja nevim, pokud ma ADAC na mysli zijici asistenty jako jsou treba "odborni asistenti" na vysokych skolach, tak ti mozna nejsou zcela PRESNI.
Jelikoz asistenti v autech jsou rodu muzskeho nezivotneho, tak bych spis rekl, ze ADAC o asistentech tvrdi, ze nejsou zcela PRESNE. (stejne jako tvrdit o hradech, ze nejsou presne, nebo o strojich, ze nejsou presne)....
To jen tak na okraj, pani redaktori. Neverte vsemu, co vam MS Word a jeho autokorekce chyb napovida
8-s
No a a bych se vratil k reakci na vlakno vyse, pokud se o asistentech tvrdi, ze nejsou zcela PRESNE (tedy jsou ve vyraznem procentu pripadu NEPRESNE, pripadne maji spatny interface), tak jsou to asistenti k nicemu, protoze jakykoliv system ktery produkuje "false alerty" pripadne nekdy reaguje a nekdy nereaguje pripadne nedava jasnou a prehlednou zpetnou vazbu je nespolehlivy a tim padem k nicemu.
1) v článku není ani zmínka o Mazdě CX5(v tabulkách je). A na to, jak je to nové auto, dostala dost špatné hodnocení, takže by se o tom něco mohlo napsat, že?
2) když už se redakci nechce psát o všem, tak by nebylo od věci hodit pod článek odkaz se zdrojem. Toto by bylo dobré dělat u všech článků a myslím, že by to kvalitě tohoto webu jenom prospělo!
Hodně se hodnotilo, jaký dojem ten systém vyvolává. Jestli tě varuje vhodně a intuitivně. Dobrý výsledek neznamená, že takový systém bude mít vysokou úspěšnost. U Volva za to může z velké části zvukové varování (místo například vibrací volantu).
to neni problem CHina power, cinani davaji mraky penez inzenyrum Volva na vyvoj.. jsou to dute a line mozky evropanu zamestnanych u Volva, ktere jsou pricinou problemu.. a taky me neprekvapuje ze NEMECKY Adac protezuje NEMECKE pojeti u Audi a spol.
Jakoze Volvo u me je na nejspodnejsi pricce zebricku automobiloveho povlu pote, co se prezentovali svou EU vizi dalnicnich vlacku pohybujicich se osmdesatkou bez aktivniho rizeni.
Typicky projekt EU.. nikdo o to nestoji, k nicemu dobremu to nevede, je to drahe a je na to mastnej grant, ktery clovek nedobrovolne sponzoruje ze svych dani.
podobné systémy jdou podle mě proti proudu, s čím dál hustším provozem se méně a méně klade důraz na to aby řidiči byli pozorní a věnovali se plně řízení, hlavně aby jezdili hlavou! :no:
Jednak jsem IT a proto o tom něco vím a jednak mi stačí v autě automatické stěrače, které nikdy nefungovaly tak jak by měly. Takže bych nikdy nevěřil takovým systémům.
nojo, protoze letadlo je letadlo a v nem neni hloupa elektronika za 100 euro kus ;-) .
kdyby se do aut montovala stejna elektronika ktera zabezpecuje komunikaci mezi ridici vezi a letadlem a ridili to spickovi piloti a dispeceri, tak by sice jizda autem byla prima bezpecna, ale cesta Praha-Brno po dalnici by stala tak 10.000 Kc jen na poplatcich za sluzby a elektronicke systemy.
co jsi tim chtel rict ?
Byl jsi nekdy na letisti a pozoroval pristani dopravnich letadel, kdy ti v minutovych intervalech seda na drahu jeden Boeing za druhym s presnosti na metry ?
Myslim ze kdyby sis vytycil pomyslny obdelnik deset metru dlouhy a sest metru siroky kde udelaji pneumatiky stopu po dosednuti, tak by jich vetsina byla v toleranci.
Jak by jsi tohle chtel delat bez jakekoliv asistence jen podle oci pilota mi neni ani trochu jasne. jakoze by nebyl vubec problem nechat pristavat ciste elektroniku, ale to by piloti vysli ze cviku ;-)
Chtěl jsem tím říct, že systém který řídí přistávání letadel je jiný než systém který drží auto v pruzích. U letadel je to signál (paprsek) který ze země navádí letadla na dosednutí, u auta je to kamera v autě, která se snaží rozpoznat namalované pruhy na dálnici. A jak všichni víme, ne vždy jsou pruhy na dálnici krásně čitelné aby je mohla kamera a následný software dobře rozpoznat. A jelikož o tom něco vím, tak si dovoluji tvrdit, že řídit auto je podstatně složitější (a to "podstatně složitější" dvakrát podtrhuji), než navést letadlo na přistání.
Až budou ve vozovce dráty, které budou do auta posílat přesné informace o poloze auta, tak věřím, že takový systém bude spolehlivý, ale ve vozovce, žádné dráty nejsou. A dokud nebude mít auto vlastní inteligenci (teď myslím opravdovou inteligenci) nebudou takové automaty nikdy na 100% spolehlivé. A proto si to raději odřídím sám.
Tím ale nechci říct, že různí asistenti jsou na nic. Dokážu si představit, že asistent udržení vzdálenosti vozu od překážky v předu může spolehlivě fungovat a s kombinací variabilního tempomatu a automatické převodovky může být skvélý pomocník.
tak to sorry ale z tveho prispevku to neslo poznat.
no a k tomu navadeni aut.. nebyl by to samo problem udelat "samoriditelne" auto, ale uz ne "komercne pouzitelne samoriditelne auto".
Bylo by neunosne drahe, neunosne nespolehlive, neunosne pomale a v jednom kuse by volalo o pomoc zive operatory na dispecink. Dovolim si tvrdit, ze pri vsech vyse uvedenych nevyhodach by stejne bouralo casteji nez kdyby clovek vsude jezdil taxikem.
Prulom se v nejblizsi dobe neda ocekavat a to nikoliv kvuli problemu s hardwarem, ale kvuli problemum se softwarem a kvuli katastrofalni urovni cest, ktere nikdo neopravuje, natoz aby je pripravil pro pouzivani elektronickym autopilotem. V letecke doprave je ponekud jina efektivita prepravy a ponekud jine penize, tak je tam i uroven navadeci elektroniky mnohonasobne vyssi.
A letove koridory se ve svem principu nijak udrzovat nemusi..
.. mám v novém Pašíkovi a myslím, že je to super pomocník. Né že by člověk přestal koukat do zpětných zrcátek, to rozhodně ne, ale může se stát, že se někdy přehlédne a potom mu tento asistent přijde vhod, respektive někomu třeba zachrání život. Co jsem to zatím zkoušel, krásně to detekuje i motorku nebo cyklistu, takže za mne super. Oproti tomu hlídač únavy je totální propadák a naprosto k ničemu. ;-)