Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Stellantis spalovací motory dobrovolně neodstřelí. Dokud tedy o ně bude zájem

Lancia Ypsilon Electric
Lancia Ypsilon Electric
Lancia Ypsilon Electric
Lancia Ypsilon Electric
107 Fotogalerie
Ondřej Šámal
Diskuze (100)

Už ani nadnárodní koncern Stellantis konvenční motory zcela neodepisuje. Bude je vyrábět do té doby, dokud o ně zákazníci budou mít zájem. Také proto se zaměřuje na platformy, které zvládnou více pohonů.

Je tomu teprve několik málo let, kdy se automobilky předháněly v oznamování termínů konce výroby spalovacích motorů a přechodu na elektromobilitu. Jenže prodeje aut s lokálně bezemisním pohonu zatím nerostou tak rychle, jak se očekávalo, s koncem fosilních paliv to proto nevypadá tak žhavě, jak se třeba ještě okolo roku 2020 zdálo. Také proto výrobci aut přehodnocují taktiku a nechávají si otevřená zadní vrátka.

Platí to také o francouzsko-německo-italsko-americkém koncernu Stellantis, který patřil k nejhlasitějším zastáncům čistě elektrické budoucnosti. Té se, pravda, zatím nevzdává, zároveň ale stále počítá s konvenčními motory. I proto své elektromobily v koncernu stavějí na univerzálních platformách, do kterých mohou namontovat i benzinové či vznětové agregáty. Nevýhodou je však menší vnitřní prostor, s kterým architektury určené primárně pro lokálně bezemisní auta hospodaří mnohem lépe.

Video placeholder
Nový Peugeot e-3008: Exteriér oficiálně • Zdroj: Peugeot

Zatímco v Evropě Stellantis do roku 2030 chce mít elektrifikované celé portfolio (zřejmě v podobě bezemisní alternativy ke spalovacím), ve Spojených státech je cílem alespoň polovina nabídky. Takové řešení by dávalo smysl, jelikož elektromobilita zkrátka není a ani nebude pro každého. Možnost domácího nabíjení je totiž v takovém případě naprostou nutností.

Vstoupit do diskuze (100)