Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Aktualizováno. VW najíždí na nouzový plán. Známe ceny "oprav" motorů EA 189!

Německý koncern radikálně mění svou dosavadní strategii. V souvislosti s emisním skandálem zruší nebo pozastaví všechny aktivity, které "nejsou bezpodmínečně nutné".
Zpět na článek
7. 10. 2015 08:08
7. 10. 2015 08:55
7. 10. 2015 09:06
7. 10. 2015 10:58
7. 10. 2015 11:33
7. 10. 2015 11:26
7. 10. 2015 08:11
7. 10. 2015 08:35
7. 10. 2015 08:36
7. 10. 2015 08:39
7. 10. 2015 09:09
7. 10. 2015 09:18
7. 10. 2015 09:25
7. 10. 2015 11:23
7. 10. 2015 09:32
7. 10. 2015 11:26
7. 10. 2015 16:06
7. 10. 2015 12:35
7. 10. 2015 09:17
7. 10. 2015 09:19
7. 10. 2015 09:25
7. 10. 2015 11:29
7. 10. 2015 11:56
7. 10. 2015 12:29
7. 10. 2015 14:05
7. 10. 2015 18:18
7. 10. 2015 09:26
7. 10. 2015 10:26
7. 10. 2015 11:50
7. 10. 2015 12:50
7. 10. 2015 15:06
7. 10. 2015 14:22
7. 10. 2015 18:24
7. 10. 2015 21:05
7. 10. 2015 08:54
7. 10. 2015 09:01
7. 10. 2015 09:09
7. 10. 2015 19:50
8. 10. 2015 00:57
8. 10. 2015 02:01
8. 10. 2015 06:46
8. 10. 2015 09:00
8. 10. 2015 10:10
7. 10. 2015 09:12
7. 10. 2015 09:17
7. 10. 2015 09:23
7. 10. 2015 09:53
7. 10. 2015 10:22
7. 10. 2015 11:29
7. 10. 2015 11:32
7. 10. 2015 10:13
7. 10. 2015 10:44
7. 10. 2015 14:18
7. 10. 2015 17:37
7. 10. 2015 13:20
7. 10. 2015 13:27
7. 10. 2015 14:23
7. 10. 2015 22:12
No toto!!!
Jak je tohle mozné? Podle nekterých místních "expertu" prece Volkswagen nepodvádel a dusledky celého skandálu budou minimální. No toto!!!

Jinak uvidíme jestli se setrení Volkswagenu projeví na mensí servilnosti ACZ vuci nejmilovanejsímu ze vsech koncernu. >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
16
7. 10. 2015 08:08
Re: No toto!!!
Nejlepší by bylo ukončit činnost úplně,Renault nám naprosto vyhovuje :yes: :yes: :yes:
Avatar - twistedTSD
7. 10. 2015 08:18
Re: No toto!!!
Really? [odkaz] pěkně jste se vy dva vybarvili...
Re: No toto!!!
Copak? Je v tom co jsem napsal neco nekorektního?
Avatar - woody-alien
7. 10. 2015 08:21
Re: No toto!!!
Mně vyhovuje výběr. A ty si můžeš podat ruku s dalšími fanatickými zastánci "svých" značek a dál si snít o tom, jak Renault válcuje konkurenci. Nejhorší na tom je, že svým způsobem děláš Renaultu podobnou medvědí službu jako Vošický Hyundai. A to si Renault nezaslouží.
7. 10. 2015 08:55
Re: No toto!!!
A stejně tak jako nekritičtí adoranti koncernu, podle kterých není důvod chodit jinam jelikož u VAG si dle nich vybere každý. ;-)
Avatar - boost.
7. 10. 2015 09:06
Re: No toto!!!
Jak malý děti.
Avatar - woody-alien
7. 10. 2015 10:16
Re: No toto!!!
Fanatik jako fanatik...to souhlasím. Něco jiného jsou sympatie ke značce a něco jiného zuřivé obhajování všeho co ta "tvoje" značka vyrábí.
Avatar - Barrichello
7. 10. 2015 10:42
Re: No toto!!!
A pak sou tu ještě fanatici do D3, kteří třeba zuřivě neobhajují jen značku Audi, ale zato zuřivě obhajují vše co je Made in Germany a všemu sotatnímu se vysmívají, že >:D
Avatar - Ham.
7. 10. 2015 10:58
Re: No toto!!!
Přesně jak říkáš, ale zapomněl jsi na úplně nejzuřivější sortu antifanatiků, kteří když vidí znáček FCA, tak tak jsou z toho okamžitě na plech a jsou schopni popsat půlku webu totálními nesmyly. :-)
Avatar - Barrichello
7. 10. 2015 11:30
Re: No toto!!!
Pravda už se za nesmysl vydávala za dob Jana Husa, to je obecně známý fakt >:D
Avatar - Ham.
7. 10. 2015 11:33
Re: No toto!!!
Kdy tě chtějí upálit?
Já jen abych si to nezapomněl zapsat do plánovače jako významný den.
Avatar - Barrichello
7. 10. 2015 11:47
Re: No toto!!!
HAHAHA >:D >:D >:D
Avatar - twistedTSD
7. 10. 2015 13:15
Re: No toto!!!
Já zde vidím spíše škodolibé antifans se zálibou v provokacích a kopání do koncernu při každé příležitosti. Rozhodně mi nepřijdou o nic lepší.
Re: No toto!!!
Pro informaci: koncern do sebe momentálne úspesne kope sám.
Avatar - Emel
7. 10. 2015 11:26
Re: No toto!!!
To nepochybuju, však taky 1.6dCi produkuje nejvíc emisí ze všech... ;-)
Avatar - Bubáq
7. 10. 2015 08:11
Ironii stranou,
tato situace je opravdu vážná. Ani mě nezajímá, jestli bude pokračovat Bugatti; pro Česko je nejdůležitější otázka, kolik investic zůstane přiklepnuto škodovce a Bratislavskému Volkswagenu. protože Škoda neexportovala do USA, pravděpodobně zůstane ušetřena dryáčnických žalob. Domnívám se, že evropské právo moc šancí na miliardové žaloby nedává. Jenže pokud bude hotovost potřebovat Audi a Volkswagen, stejně bude muset škodovka některé novinky když už ne rovnou zrušit, nejspíše tedy posunout o pěkných pár let. A to je druhá vážná otázka: o kolik let? Pět? Sedm? Deset? Teď by se hodil nějaký insider....
Rozbalit vlákno
3
Avatar - fOE
7. 10. 2015 08:31
Re: Ironii stranou,
To co ted VW logicky dela je priprava na nejhorsi mozny scenar, dokud ale nemas na stole finalni ucet za celou tuto srandu, tak ani nemuzes vedet jestli a co budes ze svych investic rusit. Tady zadny insider nepomuze, ne dokud se nevi o kolik penez VW prisel (a ty dnesni odhady se ruzni v radech, to ted nema cenu resit).
7. 10. 2015 08:38
Re: Ironii stranou,
Ten průser proleze do celýho koncernu. Podle mě je teď jedno, zda jde o Škodu, Seat nebo Lamborghini. Ostatně, podle článku hrozí rušení modelů Lamborghini a třeba dojde i na odložení Bugatti. Ti nikdy 2,0 TDI v nabídce neměli :-)
7. 10. 2015 15:06
Re: Ironii stranou,
To prostě proto, že je u takových projektů menší návratnost investic. Představují méně efektivní využití peněz. A pracuje na nich relativně málo lidí. VW by mohl položit výrazný propad odbytu. To totiž znamená pokles vytížení továren a to ti vynuluje zisky, než bys řekl švec. Přitom propouštění většího množství dělníků a případné rušení továren není v EU jednoduché.
Avatar - woody-alien
7. 10. 2015 08:15
Špatná zpráva pro Valašsko
Poté, co se ukázalo být představení finálního R420 ve Frankfurtu jen novinářskou kachnou, je tohle další špatná zpráva pro jednoho potenciálního zájemce z Valašska. ;-)
No co už, M2 od vrtulek taky nemusí být špatná. :-)

A jen tak na okraj. Nedávno zde diskutované, draze zaplacené vyvázání se Suzuki ze spolupráce s koncernem, najednou nevypadá jako tak špatný krok. Stejně jako nákup dieselů od Fiatu.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - iudex
7. 10. 2015 08:49
Re: Špatná zpráva pro Valašsko
Veru, hneď ako prepukla kauza Dieselgate, predpokladal som, že VW bude šetriť na pokutu a R400 mi napadol ako prvý obetný baránok na oltár šetrenia. Nový Veyron je už asi takmer hotový, to sa asi stopnúť nedá, ale evidentne sa stopne nielen akákoľvek expanzia mimo zabehané segmenty, ale najmä také okrajové záležitosti ako je 400 koňový hatch.
Otázka je, ako to postihne expanzívne plány Škodovky v segmente SUV (3 avizované modely), zrejme tiež dôjde k redukcii.
7. 10. 2015 09:00
Re: Špatná zpráva pro Valašsko
Myslím že ne. Jelikož půjde o sdílené platformy VW, Škoda a Seat. Byli by blázni kdyby si zrovna teď podřezávali zlatonosnou slepici. SUVéčka prostě teď frčí.
Avatar - 3_diamanty
7. 10. 2015 09:06
Re: Špatná zpráva pro Valašsko
:yes:
Avatar - Blue Sun
7. 10. 2015 10:14
Re: Špatná zpráva pro Valašsko
Pokud by měli ta tři SUV už vyvinutá nebo ve vyšší fázi rozpracování, pak asi skutečně ne. Ovšem ve chvíli, kdy mají třeba jedno hotové (Snowman) a dvě v lehkém rozpracování, nejspíš pozdrží a přehodnotí vývoj a dají třeba jen jedno z nich k dokončení.
Avatar - 3_diamanty
7. 10. 2015 09:03
Re: Špatná zpráva pro Valašsko
SUV od skodovky budu vynasat prachy... tu k redukcii podla mna nepride .. sli by sami proti sebe .. takze ocakavam 3 SUV od skody podla planu

redukcia sa ma tykat len specialnych "neziskovych alebo maloziskovych" modelov ako su sportove vozy pripadne kabria alebo beetle, mozno phaeton a podobne "nepodarky"
Avatar - fOE
7. 10. 2015 09:15
Re: Špatná zpráva pro Valašsko
Stopnout se da cokoliv co negeneruje zisk. Ze je novy Veyron hotovy mu jeste svetle zitrky nezajisti dokud si na sebe nevydela. Jestli by jej VW znovu prodaval za min nez kolik by stala vyroba kazdeho kusu tak muze byt "odlozen" stejne jako R400.
7. 10. 2015 15:18
Re: Špatná zpráva pro Valašsko
Teď je otázka, jestli skutečně stála výroba každého kusu víc, než za kolik ho prodávali. Podle mne je to hloupost a je to jen výsledek rozpočítávání nákladů na vývoj atp., navíc někým zvenku. Kolikrát ani firma samotná neví, co je co stojí. A nakonec je to čistě jen otázka toho, jak si to rozúčtují. Což je jeden z důvodů, proč mají firmy rády outsourcing.

Pokud je vývoj zaplacený (peníze už zpět nedostaneš), tak máš prakticky dvě možnosti - dělníky propustit a továrnu zavřít, nebo je nechat auto vyrábět a vydělat na sebe. Nechat je nic nedělat je nejhorší možnost. Kromě vývoje samotného v tom hrají roli i náklady na rozjetí výroby atp. (kolik z toho je už nevratně fuč a kolik bys ještě musel investovat). Nemá smysl bezhlavě promarnit investici, která už je hotová. Alternativou k propouštění by bylo jim dát jinou, výdělečnější práci, ale to může být těžké, obzvláště v případě poklesu odbytu.
Avatar - 3_diamanty
7. 10. 2015 08:59
Re: Špatná zpráva pro Valašsko
suzuki vie co robi..... a som rad ze s vw uz nema nic spolocne ... znacka suzuki ma dnes uz vysoky kredit.... a este vacsiu buducnost pred sebou :yes:
7. 10. 2015 09:56
Re: Špatná zpráva pro Valašsko
FRS od modrého oválu taky nemusí být špatný, beztak je to jeho tajný favorit >:D
Avatar - woody-alien
7. 10. 2015 10:21
Re: Špatná zpráva pro Valašsko
Nevím jestli favorit, ale zatím se o něm vyjadřuje s respektem. ;-) Ovšem pět dveří....to asi nepůjde. >:-[]
Avatar - boost.
7. 10. 2015 11:25
Re: Špatná zpráva pro Valašsko
Předseda hnutí 3D. >:-[]
Avatar - AUDIRS6
7. 10. 2015 12:27
Re: Špatná zpráva pro Valašsko
a mozem ja kandidovat na predsedu 4D ? :-)
Avatar - white label
7. 10. 2015 18:42
Re: Špatná zpráva pro Valašsko
Když už, tak i 2D. ;-)
7. 10. 2015 11:40
Re: Špatná zpráva pro Valašsko
Tak pak už zbývá jedině Mustang, u toho modrýho oválu stejně jednou skončí >:-[]
Avatar - white label
7. 10. 2015 18:27
Re: Špatná zpráva pro Valašsko
Nestraš s modrým oválem, až takový flegmatik zase nejsem a milovník železnice také ne. >:-[] ;-)
7. 10. 2015 23:01
Re: Špatná zpráva pro Valašsko
Jaká železnice, za tu cenu by ti zbylo i na VIP kartu od KLM >:D
Avatar - white label
7. 10. 2015 23:45
Re: Špatná zpráva pro Valašsko
Jj, s VIP kartou od KLM máš Kuřivo LM zdarma. ;-)
[odkaz]
Avatar - white label
7. 10. 2015 18:49
Re: Špatná zpráva pro Valašsko
Jo, respekt vzbuzuje především systém 4x4 a výkon motoru. Bohužel ne tak vzhled, interier a celkové (tradiční) zpracování by Ford. A že to je první RS od Fordu (vůbec) se dvěma páry dveří, tak to se mi nelíbí ani trochu, to je taky fakt. ;-)
Avatar - white label
7. 10. 2015 14:38
Re: Špatná zpráva pro Valašsko
Při pohledu na titulku (s benzínovým! konceptem) mě taky napadla pouze podobná (nepřímá) souvislost. ;-)
Škodovácký odborář Povšík má plné kalhoty a stýská se mu po
Škodovácký odborář Povšík má plné kalhoty a stýská se mu po Winterkornovi

Předseda Povšík:

JSOU TO PRO NÁS VELKÉ ZTRÁTY

Co se bude z hlediska zaměstnanců a jejich zástupců – Odborů KOVO – dít ohledně skandálus naftovými motory dál? Jak se k celé věci staví odbory a co lze očekávat od personálních změn ve vedení ŠKODA AUTO? Aktuální situaci vysvětluje předseda PR Jaroslav Povšík (zkráceno):

„Pro nás jsou to velké ztráty. Dosavadní předseda představenstva dr. Martin Winterkorn byl velmi dobrým patronem zástupců zaměstnanců. Budou mi chybět osobní setkání a rozhovory s ním mezi čtyřma očima, kdy se dala vyřešit spousta věcí a problémů tížících osazenstvo. S panem dr. Winterkornem jsem měl osobní telefonický rozhovor v pátek."

"Zaměstnanci na všech lokalitách koncernu Volkswagen se ptají, jakbude zajištěna zaměstnanost, jak budou vypadat investice, ale je jasné a zřejmé, že situace bude bolet´všechny tak, jako bolí odchod pana Winterkorna. Každý dělník, který to myslí s Volkswagenem dobře, pocítí, že problém je, a to zásadní. To se může projevit v kolektivním vyjednávání, investicích, sociálním zabezpečením zaměstnanců a nedej bože zaměstnaností, zavíráním´závodů jak u nás, tak u dodavatelů."

"Provedeme jednoznačně tyto věci: Problém rychle rozkryjeme, vyřešíme jeho důsledky a zároveň budeme nejvyšší možnou intenzitou pracovat co nejrychleji, abychom přesvědčili zákazníky a nás všechny, že děláme ty nejlepší vozy na světě. Dál plánujeme jít cestou jedničky ve výrobě aut."
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Hammunasakra
7. 10. 2015 09:38
Re: Škodovácký odborář Povšík má plné kalhoty a stýská se mu
:yes: >:D >:-[]
Avatar - Ham.
7. 10. 2015 10:20
Re: Škodovácký odborář Povšík má plné kalhoty a stýská se mu
Myslím, že má plné kalhoty celkem oprávněně, protože až se vrátí strýček Ferda a on se už vrací (při odchodu jenom zapomněl pronést "I'll be back")
[odkaz]
a všude dosadí své lidi (Wintíka už vyhnal a dosadil svého Müllera a dnes je řada na Osterlohovi, kterého má nahradit opět Ferdův kůň Pötsch), tak začnou radikální řezy a první do čeho razantně zakrojí budou odborářské prebendy, takže Povšík bude mít po ptákách a se slzou v oku bude vzpomínat na hodného dědečka Wintíka, což se už, jak vidno, začíná pomalu dít.
Re: Škodovácký odborář Povšík má plné kalhoty a stýská se mu
Souhlas, az na to ze Pötsch nenahrazuje Osterloha. Pötsch je/bude nový predseda dozorcí rady, Osterloh je séf odboru koncernu a clen dozorcí rady.
Avatar - Ham.
7. 10. 2015 10:48
Re: Škodovácký odborář Povšík má plné kalhoty a stýská se mu
Ano, máš pravdu, nahrazuje dočasného šéfa Hubera. Nicméně po odchodu Piecha Osterloh všude vystupoval jako ředitel zeměkoule (mimo jiné protože byl zadobře s Wintíkem) a s tím je myslím nyní konec.
Re: Škodovácký odborář Povšík má plné kalhoty a stýská se mu
Osterloh jako reditel zemekoule vystupoval uz drív, ale po odchodu Piëcha vyskakoval jeste víc, to je pravda.
7. 10. 2015 08:35
Nic se nestane
Z těch jmenovaných není ukončení žádná tragédie. Osobně bych 10° převodovku rozhodně nechtěl, vstup do F1 by jim toho zase tak moc nepřinesl (ostatně i jiné kolosy se na to vybodly), Golf 400 - zbytečnost, takových je na trhu plno a tohle by byla přemotorovaná obluda,...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - speedfred
7. 10. 2015 08:43
Re: Nic se nestane
ale prečo zbytočnosť, G 400 mohol byt spestrenie trhu(nieže by som bol kupec) a F1 ma celkom mrzí - čím viac konkurencie tým lepšie. Kto vie ako to dopadne s ďalšími športovými aktivitami : rely, WEC
Avatar - Magister
7. 10. 2015 08:36
Hysterie
"těžce pošramocenou image koncernových značek" ... pro koncového zákazníka je nějaký překročený limit u určitého typu emisí naprosto jedno. Doprava se na znečištění ovzduší podílí jen několika procenty a to ještě zejména ta nákladní. Tohle vše, v čem jede i ACZ je jen ekologická šikana a její propaganda. Přímo lze mluvit o ekofašismu. Hrubě se mi to nelíbí (byť jsem VW nikdy neměl), poškodí to naše hospodářství a úplně zbytečně. Místo, aby se mluvilo o emisích továren, případně svinstvech, kterými někteří topí, tak se hledá úplně jiný marginální obětní beránek.
Rozbalit vlákno
30
7. 10. 2015 08:39
Re: Hysterie
Není, možná u nás nebo obecně v EU, ale rozhodně ne v USA.
Avatar - speedfred
7. 10. 2015 09:09
Re: Hysterie
v priemysle sa toho hodne robí pre čistejší vzduch - tam z toho žije obrovské množstvo firiem a ľudí. Podniky dostavajú aj slušne pokuty za prašnosť,emisie atd len sa o tom tak nepíše.
Mám pocit,že na VW nejaký ľudia zacítili možnosť ako ich poriadne podojit.
Avatar - Magister
7. 10. 2015 09:18
Re: Hysterie
Tak proč třeba fabrika od Brembo v Ostravě smrdí na kilometry? Nebo celulózka Biocel Paskov.... ta otravuje život na desítky kilometrů kolem. A teď přijde zima...doprava menší, ale z našeho kraje se stane Mordor, který si tady dělají lidé sami pálením tuhých paliv, šlamu, ostravské rakety (petky s pilinami a olejem) atp. A radnice možná dá městskou hromadnou dopravu zdarma....protože je snadnější hledat viníka v dopravě. A je to přitom blábol. A koukám, že i tady už mnozí podlehli těm bludům, kterými jsme krmeni.
Avatar - Hittman
7. 10. 2015 09:25
Re: Hysterie
To je dnešní EKOmóda, a jak máš jiný názor a nedržíš z davem, budeš "upálen" jak Hus. To je v dnešní době normální.
Avatar - Magister
7. 10. 2015 11:23
Re: Hysterie
Všímám a je to smutné. U veřejnosti....ale tady mezi těmi, kteří se o auta zajímají, bych čekal střízlivější uvažování.
Avatar - speedfred
7. 10. 2015 09:32
Re: Hysterie
My robíme v priemysle na odsireniach a podrobných eviro projektoch tak aspoň máličko do toho vidím. Z celulozkami s tým smradom je to problematické všade vo svete,ale uz sa to hodne redukovalo.No,na severnej Morave je veľká koncentrácia ťažkého priemyslu + k tomu pomáha ešte Poľska strana. Ako sám píšeš,aj samotný ľudia prispievajú k "lepšiemu" vzduchu pálením kdejakeho bordelu.
Avatar - Magister
7. 10. 2015 11:26
Re: Hysterie
Já vím, je to tak. Ale shodneme se, že doprava, zvlášť ta osobní, hraje jen malou roli. Navíc je po celý rok, v zimě navíc menší a přitom je znečištění největší. Proto mi vadí hysterické normy na emise aut, tlak na zmenšování motorů a teď celá ta maškaráda kolem VW. Nejen, že to ničemu nepomůže, ale poškodí to průmysl u nás...
7. 10. 2015 12:35
Re: Hysterie
Celulózky smrdí vždycky. S tím nic moc nejde dělat. Nevím jak Brembo, ale třeba cementárny jsou obvykle odprášeny krásně, tam je vývoj vidět zcela jasně.
Avatar - fOE
7. 10. 2015 09:17
Re: Hysterie
Podle ceho soudis ze "pro koncového zákazníka je nějaký překročený limit u určitého typu emisí naprosto jedno"? Protoze je to tobe jedno predpokladas ze je to jedno vsem nebo... ?
Avatar - Magister
7. 10. 2015 09:19
Re: Hysterie
A jaký to má vliv na provoz auta?
Avatar - fOE
7. 10. 2015 09:25
Re: Hysterie
To je zcela jine tema, neodpovedel si mi na mou otazku.
Avatar - Magister
7. 10. 2015 11:29
Re: Hysterie
Ta otázka je odpovědí. Zákazník si toho ani nevšimne. Mnohem důležitější je,ayb byl vůz dlouhodobě spolehlivý, což je v přímém rozporu s eko útlakem automobilek....máme tu stále menší a složitější motory. Ještě bych pochopil, kdyby to mělo zásadní vliv na životní prostředí, ale ten je taky marginální. Protože tady jde jen o ekoterorismus.... místo, aby se tyto aktivity soustředily tam, kde by to mělo význam...tedy na skutečné znečišťovatele životního prostředí.
Avatar - fOE
7. 10. 2015 11:56
Re: Hysterie
Vez ze lide se muzou zajimat i o jine aspekty nez jen spolehlivost, spotreba a vykon. Tech 20% hlasu u zapadnich nemcu nedostavaji pravidelne ve volbach zeleni jen tak. Lidem na zivotnim prostredi jednoduse zalezi, muzou to brat jako dulezity faktor a to ze autem zamoruji svet jim proste vadi. Ekoterorizmus a podobne blaboly me vzdy rozesmeji, podobne nalepky radi rozdavaji lide kteri jedini maji pravdu, nebo si to o sobe alespon mysli.
A smysl? Co je pro tebe nebezpecnejsi karcinogen, tovarna 20km za mestem rozprasujici exhalace 100m nad zemi nebo auto co vypousti 40x vice NOx nez by melo, ikdyz jich v absolutnich cislech vypousti o rady mene nez ona tovarna, ale za to tobe primo pod nos pri cekani na svetlech ve meste? Nebezpecne tvemu zdravi je oboje.
Avatar - Magister
7. 10. 2015 12:29
Re: Hysterie
Ano můžou. Pár výjimek. Třeba design, image značky. Co se Němců týká, mnozí tam se ekologicky zbláznili. Viz jejich obnovitelné zdroje, které ničí naši elektrickou síť. Lidé, kterým záleží na životním prostředí, tak neřeší dopravu....která se na znečištění ovzduší podílí minimálně.
Vzhledem k tomu, co se děje na severní Moravě, kdy v zimě doprava klesá, ovzduší se rapidně zhoršuje, tak to bude ten průmysl a způsoby vytápění u jednotlivých občanů, co mi opravdu vadí.
7. 10. 2015 14:05
Re: Hysterie
Souhlas, auta budou brzy vypouštět jemně parfémovaný vzduch levandulí a přesto budou lokality, kde nejde často ani vyjít na ulici. Nejblahodárnější vliv na životní prostředí má, když zkrachuje velký průmyslový podnik a přestane zasviňovat okolí, příklad Kladno a útlum dolů a krach Poldi, prostředí čistší o 100% a přitom provoz aut vyšší než byl kdy v minulosti. Člověk nemusí být žádný Einstein a když se podívá na mapu ČR s vynesenými koncentracemi jednotlivých škodlivin, tak je nad slunce jasné, že silniční doprava nemá žádný podstatnější vliv. Ta mapa totiž zcela věrně kopíruje koncentraci průmyslových firem. Proč je na tom asi Ostrava daleko hůř než Praha v které je ovšem intenzivnější doprava? Protože mají v Ostravě čistý průmysl a nadprůměrný výskyt vyřezaných filtrů částic v autech? Asi blbost že. Znečištění prostředí je samozřejmě velký problém, ale tím, že se pozornost soustřední na auta ten problém řešíme asi tak, jako když pacienta, který má tepenné krvácení nejdříve pošleme na oční.
Avatar - CHerokee
7. 10. 2015 18:18
Re: Hysterie
Pěkně napsáno. Pod to bych se podepsal. Celé je to fraška. Zajímalo by mě, kdo za tím stojí. Proč se v Evropě tak protlačují alternativy, hybridy a nesmyslně malé tříválcové motůrky. Kvůli záchraně světa to jak vidno rozhodně není.
Avatar - Hittman
7. 10. 2015 09:26
Re: Hysterie
Žádný :-) Ba dokonce auto se softwarem od VW jede lépe a žere méně
Avatar - Hammunasakra
7. 10. 2015 09:47
Re: Hysterie
Logicky když se emisema vrátíš před Euro3 je dosažení vyššího výkonu daleko snazší

Proto to taky udělali
7. 10. 2015 10:26
Re: Hysterie
Tak to bylo v Cine, na ekofasizmus se muzeme vys... hlavne ze prumysl jede naplno. Potom to na ne dolehlo. Smog v mestech, mrtve reky, puda atd. Postkomunisticke krajiny maji k tomuto nazoru bliz, nez k Zapadu. Jednotlivec potom premysli tak, ze jedu na TDI, DPF je ekofasizmus, NOx take, hlavne ze jedu za 5 na stare Octavii z Rajchu. Pneumatiky vyhodim v lese. Olej liju do kanalu. K cemu nam ten rust bude, kdyz se tady nebude dat zit?
Avatar - Magister
7. 10. 2015 11:50
Re: Hysterie
4 největší uhelné elektrárny v EU mají dohromady emisí jako 1/4 miliardy dieslů od VW. Chce to širší pohled a ne jen to, co některá média předkládají. Jak se vlivem ekologie mění automobilismus v Evropě, kdo je skutečný znečišťovatel životního prostředí... tedy méně populární pravdy.

[odkaz]
7. 10. 2015 12:29
Re: Hysterie
To neznamená, že by sa mal riešiť priemysel a autá nie. Riešiť treba VŠETKO. Nikto nie je len čirtny alebo biely.
7. 10. 2015 12:50
Re: Hysterie
Jo to je presne o prumyslu tyhle uhelni elektrarny odebiraji uhli z Mostecka, kde zamestnava horniky. Na SK je to zase Prievidza basta premiera Fica. Nijaky soucasny politik nezavre tyhle elektrarny, to je fakt. Resit se ale neco musi, tak se resi auta, jakozto luxusni zbozi. Napriklad na motorky si nikdo nedoslapl, nemusi mit katalyzatory a smrdi jak stary trabat a jejich pocty se zvysuji.
7. 10. 2015 15:06
Re: Hysterie
Ty elektrárny nepotřebuješ?
Avatar - Barry Lyndon
7. 10. 2015 11:34
Re: Hysterie
snůška nesmyslů, patrně od někoho z vidlákova
7. 10. 2015 14:22
Re: Hysterie
Já jsem koncový zákazník a jedno mi to rozhodně není. Když už nic jiného, tak lháře a podvodníky svou peněženkou podporovat rozhodně nechci.
To, že doprava (a zvlášť osobní doprava) je jen jedním ze znečišťovatelů ovzduší, přece neznamená, že se jí nemáme zabývat. To je špatný úsudek typu falešné dilema: "máme problémy A a B. Budeme řešit A, nebo B?" Proč neřešit oba?
O emisích továren a dalších zdrojů, o kterých píšeš, se navíc mluví a i na ně se tlačí ke snižování emisí, ale tady jsme na serveru zaměřeném na auta.
Avatar - CHerokee
7. 10. 2015 18:24
Re: Hysterie
V tom případě jezdi raději na kole. Ještě jsem neviděl auto, které by jezdilo za údávanou spotřebu. Co se týká znečištění ovzduší, použiju podobné přirovnání jako kolega výše. Když bude mít pacient akutní zápal plic, nepošle ho praktický lékař na kožní.... v ekologii to tak ale zjevně funguje. Moderní enviromentalisté neřeší, že větrné elekrárny ničí rozvodové sítě, zabíjejí ptáky, mění proudění větru a hyzdí krajinu, ale to že je to "in" a "alternativní". Stejně tak se u nás neřeší vytápení domů, ale raději doprava.
7. 10. 2015 21:05
Re: Hysterie
Jenže to přirovnání je právě nesmysl: nestojíme před volbou, jestli řešit auta, nebo vytápění, můžeme řešit obojí dohromady.
Mimochodem právě to vytápění se řeší, např. v rámci dotačního programu zelená úsporám dostávají domácnosti příspěvek na zateplení a výměnu zastaralých kotlů. Nové domy se staví čím dál častěji v pasivním standardu, s fotovoltaickými panely atd.
Nevím, koho myslíš těmi moderními enviromentalisty, ale co já vím, tak nevýhody větrných elektráren se řeší a lidé pracují na tom, jak je udělat líp, kam je postavit líp, a čím je doplnit pro větší stabilitu rozvodné sítě.
Na závěr: udávaná spotřeba je spotřeba naměřená v standardizovaném testu, nikoli v provozu. To, že mi auto v provozu spotřebuje víc, není podvod automobilky, ale chyba designu toho testu (což mi samozřejmě vadí, ale je to odlišný, nezávislý problém).
Avatar - Ja Prvni 123
7. 10. 2015 22:01
Re: Hysterie
A to sám.. nebo se tím živíš?

Nejde ani tak o ty emise... ale koncern lhal a podváděl.. veden vlastní nenažraností, v kombinaci s povýšeností a pocitem nadřazenosti pravidlům a zákonům... a v tom je ten problém.

:-!
Avatar - Ondore
7. 10. 2015 08:54
2016
Aj keby prišli prvé žaloby a prípadne pokuty, tak celé sa to začne lámať najskôr v nasledujúcom roku, tam začnú vyskakovať sumy prípadných pokút, tam sa začne ukazovať, či to zákazníci berú systémom "stalo sa", alebo naopak príde prepad objednávok...

Napriek tomu, ako to tu niektorí zľahčovali, tak sa naplno ukazuje, aká vážna vec sa stala, vw je taký Lehman Brothers v automobilovom priemysle... Krach im rozhodne neprajem, naopak, budem rád, ak sa naplno pustia do CNG a všetkým ukážu, ako majú emisie áut vyzerať (snáď údaje o emisiách CNG motorov nefalšujú tiež >:-[] ). Vw je totiž automobilkou, ktorá zrejme ako jediná má potenciál presadiť tieto motory vo veľkom. Je čas zabojovať a začať novú éru!
Rozbalit vlákno
0
7. 10. 2015 09:01
Anketa
Řeči kolem "DieselGate" je zbytečně moc a některé jsou naprosto stupidní !!! Žádám tímto redakci o vytvoření ankety na téma ztráty důvěry v koncern VW. To je pro celý koncern nejdůležitější. Důležité je jak budou reagovat zákazníci. Já bych si VW nebo Škodu koupil bez ohledu na tuto nafouknutou aféru. A co Vy ostatní ? Jak jste na tom ? S emisemi podvádějí všichni, jen každý jinak. Rekakce Auto.CZ, jděte do toho. Marek
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Ondore
7. 10. 2015 09:09
Re: Anketa
Nafúknutá aféra? Anketa na tému strata dôvery?
Sa mi páči Tvoj pohľad na svet, klamú všetci, takže je to v pohode. Nezabudni na to, keď budeš vypisovať na web anketu o nevere svojej manželky, klamú predsa všetci... 8-s
7. 10. 2015 19:50
Re: Anketa
Ty slovenský d.e.b.i.l.e, možná tvoje manželka je d.ě.v.k.a, tak se laskavě nenavážej do moji a drž se tématu. Tokud na to nemáš, tak táhni na jiný web.
Avatar - Ondore
8. 10. 2015 00:57
Re: Anketa
Tak si si uľavil a ukázal aj svoju šovinistickú stránku, snáď je Ti lepšie.

Tému si nahodil Ty sám: "S emisemi podvádějí všichni, jen každý jinak" a na to som reagoval, špeciálne pre Teba po lopate:
1.) Ak mi pamäť slúži, tak dieselgate sa týka automobilky volkswagen na americkom trhu. Máš dôkaz, že podobný podvod spravila aj iná automobilka? A máš tú drzosť obviňovať iných? Nebavíme sa o tom, či sú dodržiavané limity emisií, ale o tom, že niekto vedome podvádza, detekuje napr. natočenie volantu, atmosférický tlak a ďalšie indikátory certifikovaného merania a v tej chvíli tam šupne inú mapu, aby prešiel procesom schvaľovania.
2.) Fascinuje ma Tvoja benevolencia k podvodom, to, že ich považuješ za normálne a bežné. "Já bych si VW nebo Škodu koupil bez ohledu na tuto nafouknutou aféru." Zabudni na NOx, skús si predstaviť, že kupuješ výrobky, ktoré sú iné pri bežnom používaní a iné pri kontrole. Je to ok?
Mal som tú drzosť a vytiahol stratu morálnych hodnôt, každé druhé manželstvo sa rozvádza, nevera je bežná, milenky tolerované - to je predsa svet, ktorý považuješ za normálny, nie? Aha, tak tam už máš hranicu, fajn vedieť, že vôbec nejaké hranice morálky máš, gratulujem...

A na záver - máš tu dokopy dva príspevky, jedna perla lepšia ako druhá a vyhadzuješ ma z webu, ktorý Ti nepatrí. Keby si najskôr pár príspevkov prečítal, tak by si sa o.i. dozvedel, že zbytočne veľké množstvo "dieselgate článkov" som kritizoval dávno dávno pred tebou a k téme som sa vyjadril. Viac čítať by Ti fakt prospelo, skús to kým niečo vypotíš nabudúce.
8. 10. 2015 09:00
Re: Anketa
Bylo by mi líp, kdyby na světě nebyli takoví tupci jako Ty. Já jsem žádné téma ohledně manželky nenadhodil !!! Možná jsem měl použít jiný výraz než že podvádějí všichni, to přiznávám, ale i tak Ti to nedává právo urážet moji ženu.
Avatar - Ondore
8. 10. 2015 10:10
Re: Anketa
Môj posledný príspevok do tohoto vlákna.
Marek asi neuveríš, ale Tvoju manželku nepoznám, nesúdim a mrzí ma, že si to vztiahol takto osobne. Mrzí ma, že si nepochopil nič, ale vôbec nič. Tebe i Tvojej manželke sa ospravedlňujem a ver mi, že v hĺbke duše by som bol moc rád, keby ste sa verne milovali a do smrti boli spokojní a šťastní. Rovnako ako všetky ostatné manželstvá na svete. Ale...
Realita okolo nás je iná, popísal som ju vyššie. Len nemo pozerám, ako schvaľuješ podvody, ktoré sa tu dejú. Pýtal som sa Ťa niekoľko otázok, ani na jednu si neodpovedal, viem, chce to trochu zamyslieť sa, preto som ich nadhodil. Tak ako by sa Ti páčilo, keby lieky v lekárni mali iné zloženie ako to, ktoré mali pri schvaľovaní? Ako by sa Ti páčilo, keby Tvoja pračka prala 40x horšie ako deklaruje v technických údajoch? Tých "ako otázok" si vymyslím milión a osobne si myslím, že keby sa podvody stali štandardom tak ako sa o to pokúsil vw v US, tak náš život by - s tichou toleranciou ľudí ako Ty - vyzeral o kus horšie.
"Já bych si VW nebo Škodu koupil". Choď si za svojím snom, držím palce. A keď prestaneš byť bychař, skús používať aj svoju hlavu.

A opäť pridám niečo na záver, tentoraz je to o vyspelosti diskutujúcich.
V tejto chvíli som si našiel dva palce hore od ľudí, ktorí tu diskutujú už nejaký piatok. Napríklad ten od white labela by si asi nepochopil, pretože párkrát sme v diskusiách stáli na opačných stranách. Vážim si to o to viac. A o tom to je - že si môžeš vážiť aj názory niekoho, kto má iné postoje ako Ty. Ja som Ti palec dole nedal, ani jediný. Ty si rad radom všetkých opalcoval dole. Nie, že by na tých palcoch záležalo, ale ukazuje to na určitú mieru vyspelosti diskutujúceho.
Avatar - iudex
7. 10. 2015 09:12
Re: Anketa
Výsledok je predpokladateľný. Majiteľom áut koncernu VW to na 95% nevadí, resp. je im to jedno. Najviac to predpokladám vadí ľuďom, ktorí koncernové auto nevlastnia a aj tak by si ho pravdepodobne nekúpili. Percento ľudí, ktorí uvažovali o kúpe VW a práve kvôli kauze zvolia inú značku bude pomerne zanedbateľné (pozn.: platí pre naše končiny, západniari sú - aspoň čo čítam na zahraničných fórach - predsalen citlivejší).
7. 10. 2015 12:34
Re: Anketa
Mne by vŕtalo v hlave, keď takto bez hanby klamali emisiami, čo všetko ešte môže byť na tých autách oklamané, aby ušetrili. Možno menšie klamstvá, ale s citeľnejším možným dopadom na majiteľa auta...
7. 10. 2015 09:17
Re: Anketa
No, bohužel v USA opravdu podváděl nejspíš jen VW (mimochodem diesel bez AdBlue tam nikdo jiný neprodává, asi ví, proč). A to je zatím nejdůležitější, protože tam jsou podmínky jasně dané - reálný provoz, žádné "manipulace" při měření.
Všechno ostatní je jen mlžení. V EU jsou pravidla jiná. VW nejspíš ztratí na americkém trhu, což ho může, ale nemusí tolik bolet (finančně to bude bolet hodně). V Evropě půjdou prodeje stejně jako dosud. Nevidím důvod pro nějakou velkou změnu.
Re: Anketa
Skalním českým VAGinistum podvody evidentne nevadí. A s tím podvádením si to ujasni.
7. 10. 2015 09:23
Re: Anketa
Z toho důvodu lidé v ČR například pořád dokola volí ty stejné lidi a strany. Kupují pořád stejné produkty a dělají pořád stejné chyby. To, že je někdo grázl, podvodník, lhář a nebo, že je to šunt ... přece nic neznamená. Já to tak mám rád, žejo.

Například nedávno, jsem byl jedním známým nařčen s pomatení se na mozku vzhledem k tomu, že potraviny nakupuji pouze v polsku. Ačkoliv jsem mu dal pádné argumenty typu - stejné párky 60% vs 92% masa, 100% mleté maso apod. dostal jsem ráznou odpověď opatřenou argumentem - ,,já bych si v polsku nikdy nic nekoupil a basta ,,. A tak to je se vším. Vyjmenuji ty časté týkající se aut.

- Já bych si nikdy nekoupil auto s automatem
- Já bych si nikdy nekoupil auto se spotřebou 9L
- Já bych si nikdy nekoupil japonce
- Já bych nikdy nechtěl benzínové auto
- Já bych nikdy nechtěl hybrid
- Já bych nikdy nechtěl nic jinýho než škodu/vw/audi
- Já bych si nikdy nekoupil seat - španělům nevěřím - mají poruchové motory hlavně
- Já bych si nikdy nekoupil nové auto - hned po vyjetí z autosalonu ztratí 500% ze své hodnoty !
- Já nikdy nedám dopustit na oktávku/pasáta/ á6ku v dízlu.
Avatar - Hammunasakra
7. 10. 2015 09:52
Re: Anketa
Tesat do kamene :yes: :yes:
7. 10. 2015 09:53
Re: Anketa
Bych chtěl vidět ty párky s 92% obsahem masa, obzvlášť nakoupený v Polsku >:D Pominu-li pár lokálních výrobků, tak pro kvalitní potraviny musíš na nákup na západ nebo ještě lépe na jih.
7. 10. 2015 10:22
Re: Anketa
No vzhledem k tomu, že poláci většinou mají německé řetězce ( páč jsou v německu jako doma ) v každé menší dědině, je složení jejich potravin v obchodech úplně jinde. Párky s 92% masa jsou v dostání konkrétně v lídlu za 4 zloté. V inter/marche mají vlasní udírnu ( udí polotovary ) a klobásy tam jsou za stejnou cenu jako u nás nepoživatelná madarská klobása - tudíž kolem 15 ZL/ 1 KG . Polská klobása se pak skládá pouze z masa a koření. O zelenině nemluvím, protože poláci jsou sami zemědělská velmoc a trh s kvalitní levnou zeleninou je kromě klasických krámků přímo u políček vždy v sobotu a neděli dopoledne ( mimochodem dá se tady parádně smlouvat a brblat - dokonce to zvyklost vyžaduje. Jednou jsem poslal ženu koupit jahody a 30% jich bylo shnilých - pokud to tý babě neřeknete, tak vám je tam nasype. V opačném případě je do poslední vybere a doplní pěknýma ). Takhle bych mohl pokračovat.

Nejedná se přitom o žádné rychlé rozhodnutí. Žiju v dědine z které je to 7km do nejbzližšího českého marketu a 8km do nejbližšího polského. Obě města mají podobné složení marketů. V polsku mi přijde nejlepší lídl a velká biedronka.
7. 10. 2015 11:29
Re: Anketa
Za 4 zloté těch 92% masa bude jistě "kvalitního původu". A pokud budu chtít kvalitní klobásu, tak pro ni nepůjdu rozhodně do nějakého řetězce (ať už Polsko nebo ČR), ale k osvědčenýmu řezníkovi.

Krámky se zeleninou a ovocem máš i u nás, dokonce si můžeš za mnohem méně peněz chodit na pole sám vykopat, načesat, atd. Jak píšu, od malých lokálních prodejců (výrobců) lze nakoupit kvalitní suroviny (jak u nás, tak v polsku). Ale jezdit nakupovat do Polska do velkých řetězců a myslet si, že tam člověk nakoupí mnohem kvalitněji než v našich řetězcích, to chce hodně naivity.
Avatar - Hammunasakra
7. 10. 2015 10:40
Re: Anketa
S tim Polskem bacha polský potraviny sou no problem. Pokud nemáš na mysli to nejlevnější z nejlevnějšího co si u nich objednáváme my

S tou Itálii souhlasim. Tam se pije i jí fakt fantasticky :yes: :-)
Re: Anketa
Presne tak. V Polsku se dají koupit výborne potraviny, jenom se nesmí čecháčkovsky setrit.
7. 10. 2015 11:32
Re: Anketa
Jih není jen Itálie, ikdyž ji taky nejvíc preferuji. Řecko, Španělsko, Francie...
7. 10. 2015 09:35
Z těch věcí, které budou muset stopnout
Z těch věcí, které budou muset stopnout, mi nebude chybět nic. Ale pořád nechápu, jak je možné, že o tom vědělo jen pár zaměstnanců a vedení ne ??? A také, že původně uvažovali, že napáleným majitelům vymění auta celá, za jiná, a nyní bude stačit, u některých aut (předpokládám u těch ve východní Evropě), jen nový software ???

Ale jedno vím jistě, v životě si nekoupím nic od VW.
Rozbalit vlákno
7
Re: Z těch věcí, které budou muset stopnout
Samozrejme ze o tom lidé ve vedení vedeli.
Avatar - Anonym
7. 10. 2015 09:50
Re: Z těch věcí, které budou muset stopnout
Přesně!! Když mi kamarád, který dělal ve firmě, která dělá pro VW jen plastové díly do interiéru, vyprávěl, jak se VW k nim chovalo (termíny, kvalita, arogance atd.), tak budu určitě věřit tomu, že o softwaru vědělo jen pár lidí. Teď tu o červené Karkulce >:D >:D

A k tý svolávačce jen dodám, že VW se může těšit a mnout si ruce, že Češi (i zde přispívající) jsou stádo tupců, kterým vlastně žádná škoda nevznikla. To uspoří spustu peněz, když si tento každý Čech nechá nas..at na hlavu a místo toho, aby požadoval výměnu auta (jako běžný západní občan), si dojezdí tu svou škodovčičku, kterou tak milujou. Fakt super a plně souhlasím s příspěvkem esenbe výše, kde přesně trefil argumenty českých tupců při koupi auta. >:D

K zamyšlení příklad:
Koupím si barevnou televizi a doma zjistim, že je černobílá.
Řešení:
-američan, němec atd - jde a nechá si jí vyměnit za barevnou
- čech- nechá si tu černobílou, vždyť ordinaci v růžový zahradě přece taky zkoukne a vlastně se nic nestalo >:D
7. 10. 2015 11:38
Re: Z těch věcí, které budou muset stopnout
Souhlasím, v ČR je to lidem většinou jedno, ale je také západ a jiné krajiny.

Např. v USA se dají očekávat 2 typy soudních sporů:

1) žaloba státu a státních agentur za nedodržení limitů,
2) žaloba od spotřebitelů za podvod, možné zdravotní následky atd. - stačí jedna vítězná žaloba a bude se brát jako precedens - připojí se další žalující (to bude hodně finančně bolet)

Možné (pravděpodobné) následky Dieselgate:

-VW na hodně dlouho může zapomenout na pozici největšího výrobce aut,
-začátek konce diesel aut ve světě (ví to Toyota a další asijské automobilky, neinvestují do dieselů, ale do jiných paliv)...
Avatar - Emel
7. 10. 2015 11:48
Re: Z těch věcí, které budou muset stopnout
Začátek konce diesel aut - no to záleží na dalším vývoji emisních norem a také na tom, jak se potvrdí / vyvrátí tušení, že ten problém je mnohem širší než staré motory od VW v USA.

Zatím se zdá, že aktuální nafta s AdBlue je schopná plnit jak americké normy, tak Euro 6. A zároveň mnohá auta plní tu Euro 6 jen na papíře...
7. 10. 2015 12:49
Re: Z těch věcí, které budou muset stopnout
IMHO si tu vyměníš černobílou telku za barevnou, na který naladíš jen ČT1 a Primu (omezenej výkon).
Avatar - Anonym
7. 10. 2015 13:52
Re: Z těch věcí, které budou muset stopnout
Zajímalo by mě ještě, zda ty "čecháčky škodávčky", co říkají, že na svolávačku nepůjdou a nenechaj si udělat úpravy (kdy dojde na 100% minimálně ke snížení výkonu), taky napadlo, že ministerstvo ŽP, dopravy nebo dokonce celá EU může klidně vydat po roce 2016 befel (například vyhláškou), že ty VIN, který neprošly úpravou, automaticky nedostanou STK. Poslat na STK ty VIN a ohlídat si to je snadné. Pak jsem na majitele, až ji VW řekne v roce 2017, pane vy jste ale propásl svolávačku, teď si úpravu zaplaťte, zvědavej. >:D
7. 10. 2015 15:03
Re: Z těch věcí, které budou muset stopnout
To se nestane, to by nakrklo voliče :-)
Avatar - Ondore
7. 10. 2015 10:13
Rozdelme si to
Otáznikov okolo budúceho vývoja je plno, odpovede zväčša závisia od osobných preferencií a prípadne vlastnej miery zainteresovanosti. Napr. keby Matthias Müller prehlasoval, že o nič nejde, tak:
a) by si pohneval širokú verejnosť, lebo klamať sa predsa nepatrí
b) by si podpílil vlastnú stoličku, lebo v prípade prepadu predajov by to spadlo na jeho hlavu

Rozdelme si to:
Existujúci zákazníci
a) spokojný zákazník - nič riešiť nebude, vysoké NOx ho nezaujíma, ako by aj mohlo, kúpil si diesel
b) realista - očakávať, že začnú hromadne predávať svoje ojazdené autá so stratou je nezmysel. Na auto mnohí z nich ťažko strádali a kým auto jazdí, inštitúcie im neberú techničáky, tak skrátka budú fungovať ako doteraz
c) nespokojný zákazník - je úplne jedno, či to budú "vychcálkovia", ktorí sa len rozhodnú vyťažiť finančný prospech pre seba, alebo do toho pôjdu z presvedčenia, práve tu je tá "nebezpečná skupina" ľudí pre vw, pretože ak podajú hromadné žaloby a uspejú, bude to ďalšia finančná strata pre koncern. Takže tu sa ukáže nakoľko sú zákazníci vw spokojní.

"Potenciálni noví zákazníci"
a) bychaři - medzi nimi vyniká pár odhodlaných, bijúcich sa do pŕs, aký je vw najsupermainstream, ale sami si ho nekúpili. Ich mokrý sen o nadpriemernej vyspelosti vw dostáva trhliny, ich myslenie ale neutŕžilo aférou žiadnu ranu - žiadne myslenie totiž nebolo.
b) realisti - bez ohľadu na aféru realisticky zvažujú ponuku trhu. Nové motory problém nemajú (dúfajme), teraz je len otázka, či antireklama, ktorú si vw vyrobilo na nich pôsobí natoľko negatívne, aby koncern škrtli zo zoznamu, alebo to zafunguje naopak a vďaka širokej publicite, ktorej sa koncernu dostáva to bude prvá automobilka, ktorá im pri myšlienke na kúpu auta napadne.

Aké skupiny som vynechal? Doplň do diskusie :-)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Blue Sun
7. 10. 2015 10:19
Re: Rozdelme si to
U nových: optimisti - spoléhají na to, že aféra pohne koncernem směrem k lepším řešením a jejich nové VW bude ještě lepší, než konkurence.
Avatar - Ondore
7. 10. 2015 10:27
Re: Rozdelme si to
Úprimne by som si želal, aby aféra neviedla k tomu čo vzletmo nazývajú "menej centralizovanou spoločnosťou" - rozumej tým, že sa bude dať ľahšie odpíliť nefungujúca vetva. Ale presne ako si povedal - že ich to nakopne k lepším riešeniam, aby dokázali, že majú na to byť leaderom trhu. Že na to majú technologicky, že ich riešenia sú lepšie ako konkurenčné a nie tým, že (s)prosto nakupujú iné automobilky a tým si zväčšujú podiel na trhu.
Avatar - Emel
7. 10. 2015 11:18
Re: Rozdelme si to
Tak v měření reálných emisí byl nejlepší Sharan...
Avatar - Hammunasakra
7. 10. 2015 14:17
Re: Rozdelme si to
A BMW X5 30d 30d a dokonce 550xd :yes:
7. 10. 2015 15:15
Re: Rozdelme si to
VW hodně dlouho věděl, že má průser, tak se na ten domácí test nachystal. :-)
Avatar - Hammunasakra
7. 10. 2015 17:26
Re: Rozdelme si to
Obrovsky ušetřil vypuštěnim jedný generace emisních norem. Ty současný TDi s adBlue splňujou
Avatar - fOE
7. 10. 2015 10:24
20 eur až po 10.000 eur
To bude krasne az tech 20 eur bude reseni, ktere dostanou vsechny evropske auta a 10.000 eur reseni, tentokrat skutecne reseni, a ne jako v pripade toho za 20eur jen na papire, ktere dostanou auta v USA. >:D
Rozbalit vlákno
3
7. 10. 2015 10:26
Re: 20 eur až po 10.000 eur
za dvacet ecek to jenom umejou >:-[]
7. 10. 2015 10:39
Re: 20 eur až po 10.000 eur
Vcera v TN na Narkoze za kvazi "odpornici" vyjadrili, ze oni by do servisu na zvolavacku nesli a to radia kazdemu Slovakovi. Tu presne vidno vychodoeuropsku mentalitu. Ser... na ostatnych, mne auto vyhovuje, co sa deje mimo moj uzavrety interier ma nezaujima. Nase STK ani nemeria to co v Amerike uplne zamedzuje beznym dieslom pristup na trh.
7. 10. 2015 10:25
VW najizdi na nouzovy plan
ovsem bude expandovat do odvetvi se kterymi maji jiz zkusenosti. [odkaz] >:-[] proste ten fiat nejak musi dohnat
Rozbalit vlákno
0
7. 10. 2015 10:44
:D
Náklady na jeden automobil by se v závislosti na zvolené variantě mohly podle jednoho ze zdrojů pohybovat od pouhých 20 eur až po 10.000 eur (zhruba 500 Kč až 270.000 Kč).

Tímhle tak trochu popíráte nadpis, znáte velký kulový - tak nějak by to údajně podle okolností odhadl i člověk, který nikdy neviděl auto a posledních 15 let strávil na Marsu.
Teď užiju své analytické schopnosti a magickou kouli a odhadnu, že ta nižší částka je půlhodiny práce technika s kabelem (EU) a ta vyšší náklad na instalaci SCR (USA a Švajc).
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hammunasakra
7. 10. 2015 14:18
Re: :D
V Německu píšou o 200-300 eurech na auto za přehrání SW
7. 10. 2015 17:37
Re: :D
Tak to mají nějakou vysokohorskou přirážku, já ti komplet soft přehraju za 30 minut se vším všudy :-)
Soused z Boleslavi prechází na výrobu uzenin
Jednou z cest k minimalizování financních následku soucasného skandálu má být podle zatím neoficiálních informací zavedení výroby uzenin jako doplnkového výrobního programu ve vsech továrnách koncernu Volkswagen, tedy i v továrnách Skoda Auto a.s. v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí. Prodej uzenin má uhradit náklady na opravy motoru EA 189.

Koncern Volkswagen pritom vyuzuje bohaté zkusenosti s výrobou uzenin ve vlastním provozu ve Wolfsburgu. V roce 2014 vyrobila továrna ve Wolfsburgu 7,8 milionu kusu uzenin, o 10 % víc nez v roce 2013. Z velké cásti se jedná o známou Currywurst, která se prodává i v normální obchodní síti mimo koncernu Volkswagen.

[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barrichello
7. 10. 2015 11:31
Re: Soused z Boleslavi prechází na výrobu uzenin
Apríl už byl >:D >:D >:D
7. 10. 2015 12:59
Kouzelná úprava
To je zvláštní. Sice to není v tomto článku, ale dle VW se "opravením motoru" nic nezmění. Výkon bude stejný, spotřeba taky a emise lepší. Dokonce bude stačit obvykle pozměnit software. Jak to, že to neudělali od výroby, když stačí jen obyč software, který je při zisku automobilky, prakticky zdarma? :-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - iudex
7. 10. 2015 13:11
Re: Kouzelná úprava
Klinec po hlavičke. :yes: Veď práve o tomto to celé je: ak by sa problém vyriešil jednoduchým prepísaním softwaru, bez negatívneho dopadu na výkon a spotrebu, prečo to VW nerobil dávno a riskoval (a doplatil) s "vypínacím softwarom"? Na odpoveď netreba vysokoškolský diplom, aj žiak základnej školy pochopí, že sa to jednoducho nedá. VW podľa mňa zúrivo hľadá možnosti, ako to spraviť bez finančne nákladnej výmeny či dodatočnej montáže hardware, iba softovou úpravou, ale keďže zatiaľ ešte konkrétne riešenie nepredstavili, je jasné, že to zhoršenie parametrov motora je citeľné a medzi zákazníkmi by im to neprešlo.
Avatar - Barrichello
7. 10. 2015 13:18
Re: Kouzelná úprava
Minimálně v USA jim to načarovat neprojde, budto budou muset auta stáhnout anebo provést změny na železe.
7. 10. 2015 13:21
Re: Kouzelná úprava
Ona to byla řečnická otázka. Nezmínil jsem cíleně ještě jeden problém, který by mohl zlobit a to životnost či poruchovost motoru. Tam bych viděl zádrhel. Třeba pak nevydrží jak staré nezmary i víc jak 500 000, ale třeba jen 250 000.
7. 10. 2015 15:05
Re: Kouzelná úprava
Já myslím, že to vyřeší elegantně a levně. Nahrají jim legální soft a k tomu dostanou jako dárek poukázku na chiptuning. Tam jim to zase vrátí do původního stavu.
Avatar - twistedTSD
7. 10. 2015 13:20
motorsport
F1 nesleduji, ale tak mě napadá, že by třeba mohlo dojít k ukončení rallye aktivit VW a Škody...což by byla obrovská škoda, už jen proto, že v jejich kategoriích se o přebytku továrních týmů opravdu mluvit nedá. Každopádně stále doufám, že nebude tak zle.
Rozbalit vlákno
1
7. 10. 2015 13:27
Re: motorsport
Relly podle mě neskončí. Není to zase tak finančně náročné jako F1 a hlavně musí mít alespoń nějakou minimální reklamu. Spíš stopnou nějaký model a nebo prodlouží životnost stavajícího - třeba Bugatti. A nebo Phaeton nepřijde v roce 2017, ale později. A nebo nepřijde nakonec vůbec. Stejně tak nemusí být nový Golf v roce 2018, ale může přijít dříve facelift.
7. 10. 2015 14:23
Dieselgate
[odkaz]

Zajimave je:
"Zdroje nicméně upozorňují, že postup Volkswagenu se může v jednotlivých zemích lišit." Snad tim nemysli, ze na zapade to bude poradne resene a na vychode to skonci prehranim softu >:-[] Jelikoz jde o prachy az v prvni rade, tak bych se nedivil >:-[]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
7. 10. 2015 22:08
Hoši v redakci.. už jste fakt jen smutně komičtí...
píšete tady o megaprůseru svého oblíbeného nadkoncernu.. ale považujete za vhodné se navážet do koncernu FCA.. a jeho šéfa.

To jste rádi, že nejste v USA.. to už by šla taky pěkná žaloba... tady o peníze nejde, jen o ostudu - a na tu jste podle všeho zvyklí.
:-(

Škoda.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - praděda7
7. 10. 2015 22:12
Ježíšek
Co si budeme povídat. Tato VW aféra je pro Toyotu jako pro malé děti Ježíšek 4x do roka... ;-)
Rozbalit vlákno
0