Konec životního cyklu Alfy 147 se blíží, a tak ceny spadly už před časem na historické minimum. Hatchback nižší střední třídy s nestárnoucím designem a vyspělým podvozkem je teď levnější než Mito.
chcel by som si ju kupit o rok teda ale ako jazdenu ale viem ze taliani nie su nemci, ma niekto skusenosti s tou alfou? Co sa tyka zivotnosti, spolahlivosti, prevodovky, a tak dalej.
Uvitam kazdu radu dik pekne, rozhodne dizajnovo je stale krasne to auto
Mám velké zkušenosti se dvěma 156. Lepší auto najízdu neseženeš, ale furt tam něco odchází. Naposledy si dělali srandu v Top Gearu, jdu si tak pěšky, ale těch prvních 10 kilometrů s Alfou byla opravdová nádhera.
Nevim cim to je, ale 147 je mnohem spolehlivejsi a i lepe postavena (myslim uroven dilenskeho vypracovani) nez 156. Zkusenost s 2,0TS, 1,9 JTDm Q2 (tuhle verzi se samosvorem a 6speed doporucuju!!!) pak 2,0 TS ve specifikaci pro okruhy italske amaterske serie GT, a tresinka na dortu: GTA Autodelta. Jedine, co z toho je sypac, je posledne jmenovana. Ruku na srdce, to clovek tak jaksi ceka. Ty bezne 147 jsou spolehlive. Specialne ta 1,9 JTDm je perfektni. Na urovni doby dle me neni ztvarneni stredove konzoly, autoradio a razeni s vetsimi vulemi v kulise - zase je ale prijmene snadne. Jinak odhlucneni i kvalita jizdy je zcela v poradku (urcite lepsi nez u malych aut, kam ted cenove muze zapadat). Nema smysl prehanet to se zbytecne nizkoprofilovymi koly (18'') - jizdni vlastnosti se uz moc nezlepsi a komfort a paradoxně i jizdni vlastnosti utrpi na spatnem povrchu, o ktery neni v CR/SR nouze :-) Je nutné se připravit na drivejsi opotrebeni nekterych spotrebnich komponent jako dily na predni naprave a koroze vyfuku. Jinak je 147 s poruchovosti zcela v normalu.
Jezdil jsem se 147 a hlavne s GT, ktere z ni a ze 156 vychazi. Snad ti tedy tento report pomuze:
- Doporucuji 1.6 s 88 kW motorem, ma promenlive casovani ventilu a spotreba je stejna, jako u slabsi verze. Pokud vsak netouzis po nafte nebo dvoulitru (zde mam zkusenosti pouze s modernejsim JTS, ktery mel nadherny zvuk a hezky tahl). Benzinove motory u Alfy musis bezne vytacet, ale stoji to zato :-)
- Nezanedbavat vymenu oleje a pravidelne jej kontrolovat! U JTS bylo treba nenechat dojit hladinu az na minimum, jinak v ostrych zatackach mi PP hlasil nedostatek oleje. Avsak zase je treba nedavat prilis. Pokud se budes drzet vyrobcem predepsane Selenie (ja pouzival na doporuceni prodejce Shell) 10W/60, nemela by byt spotreba oleje nadstandardne velka a motor bude dobre slouzit.
- Za studena NIKDY nevytacet! A po drsne jizde nechat pred vypnutim trochu oddychnout, proste jako s dieslem. Jinak se dockas predcasneho konce...
- Po faceliftu je jiz utlumen prenos ran od kol, ktery byl docela hruzostrasny.
- Na 17" kolech bylo GT jeste o neco tvrdsi nez BMW na 18". A deformovaly se na nasich silnicich (origal Alfacky za 15.000 kc jeden rafek!!!) Proto ber max. 16".
- Procti si treba moji recenzi na GT, min. polovina veci z toho plati i pro 147. Posaz v GT je vsak o necem jinem a ten prijemny pocit neceho zvlastniho mi ve 147 chybel, prestoze to je velmi dobre auto, ktere te bude bavit, predevsim kdyz zvolis nejakou lepsi motorizaci. Kamarad si ji vsak ted poridil, v GT nikdy nejel, takze je spokojen a nevi, o co prichazi ;-)
Ak by si do tohto auta šiel, jednoznačne sa vyvaruj oboch benzínových verzií 1.6. Majú krásny zvuk a v podstate aj slabšia 77kw verzia ťahá slušne, ale ruku na srdce, motory twin spark sú mačkou v mechu. Pri nadštandardnej údržbe by nemalo prísť k veľkým problémom, ale prax ukázala niečo iné. Podstatne lepšou voľbou sú naftové motorizácie, z ktorých slabšia 88kw verzia s autom slušne cvičí a to všetko pri výbornej spoľahlivosti a spotrebe. Vyššia verzia JTDm so 110kw je skutočným zážitkom, ktorá berie všetkým „prémiovým“ hatchbackom vietor z plachiet. Zabudni na frigidný Golf a podobné nudné nezmysli, napriek mnohým „odborníkom“ na technickú a morálnu zastaranosť auta si môžeš byť istý, že aktuálna Alfa 147 s výbavou Disinctive a napr. spomínaným motorom JTDm je stále auto, na ktoré v jazdných vlastnostiach nebude mať ani Golf 33. A posledná vec, Alfa je proste krásna a faceliftovaný model 147 je štandardne spoľahlivé auto.
...A čo sa týka ceny, fakt je, že dobre vybavená 147 nepatrí medzi ľudové vozítka. Ak si výsostne nepotrpíš na úplne nový kus, aktuálne dobrou voľbou je ponuka predajcov napr. v Nemecku. Predvádzacie modely (veľa u nás ani v ČR nepredávaných akčných sérií, ako napr Black Line, alebo Corse) s počtom nabehaných km cca do 15 000 so zárukou zoženieš za cca 13 000 EUR.
Ufff, to je auto. Ako naladova palymate. Nadherne auto pre radost, ale narocne na peniaze a cas.
Kedysi som si ju chcel kupit ako ojetinu, ale jej zla povest je viac rozsirena, ako u Laguny II.
Nevie niekto blizsie vysvetlit toto?:
Případnému kupujícímu bychom vřele doporučili diagnostiku v servisu s nasimulováním závady (jednotka pak ukáže skutečné kilometry ne ty, které někdo přepsal na tacho)
Dámy a pánové, tady nám končí jedna éra. 147 je spolu s GT poslední Alfou "staré školy", kdy hlavními body charakteru byly lehkost, hravost a krása. Krása zůstává i u nové generace reprezentované řadou 159, ale pocit fantastické schopnosti auta reagovat na sebemenší řidičův podnět, ta pocitová lehkost a snadnost ovládání dokonce i na a za hranicí přilnavosti - ne, toho už se u nových aut nedočkáme (u Alfy ani jinde, ovšem mimo extrémů typu Caterham, Lotus a spol.).
Takže pokud rádi ŘÍDÍTE auto a nikoliv jste v něm vezeni, pokud v zatáčkách spoléháte raději na odladění podvozku, přilnavost pneumatik a svůj um než na hlídací elektroniku, TEĎ je tu skvělá příležitost. :yes::yes:
Jen upozorňuji: určitě stojí za to si připlatit za verzi 88 kW, ta základní je trochu moc "Eco".
Nebuť takový skeptik.
Podle posledních vyjádření mají být nové Alfy zase lehčí a sportovnější.. Má být za tím nová technologie... Lehké kovy a kompozity...
Mě přijde, že i ta 88kW je pořád "Eco", tedy aspoň ve srovnání s ještě poctivými a nepřiškrcenými Alfami 146 plnícími "normální" Euro2. :-!
A ještě přileju trošku oleje do ohně.
Každej nechť si pořádně rozmyslí, jestli chce vypláznout třistapade za starou vykopávku, nebo raději chvilku počkat, něco přihodit a dostat novou, podstatně lepší a snad i spolehlivější Milano (nebo Golfa >:-[] ).
147 je báječné auto.... pro rok 2001, kdy byla představena....
Její dnešní dožívání (s crash-testem na úrovni 3*) je naprostou potupou pro kdysi výjimečný model....
Proč kupovat 147 za 400 tisíc, když o 20 tisíc výš začína Bravo s moderním T-jetem, lepší výbavou, bezpečností i prostorem. Hezké je taky, ikdyž zatáčku rychleji určitě neprojede....
Za úpornou snahu prodávat Zombie174 a neschopnost přijít s něčím novým patří do Milána mnoho :no::no::no:
tak za 250 už by to prodejné bylo, ziskové určitě ne....
Jinak problémem tohoto auta je jen ten crash-test, který prostě ničím neokecáš a dnes je již totálně out. Jinak podvozkově a řízením určitě strčí do kapsy 90% dnešních hatchů, o tom nepochybuju. Bohužel Fiat se na tento model totálně vykváknul, nedal mu T-jety ani jiné moderní technologie a prostě ho nechal takto potupně dožít....
Jinak tohle auto se objevilo v době, kdy třeba VW dělal ještě směšného Golfa IV. s primitivní zadní nápravou, s 1.6 co měla ve své top verzi 100k.... Tehdy tahle Alfička měla dvouzónovou klimu, interiér jak víno a jízdní vlastnosti, kterýma by si toho Golfíka povodila s prstem v nose.... Bohužel čas jaksi běží a dnes jezdí Golf VI. a u Alfy pořád ten samý model.... :*):*):*)
Tohle prokoučovali na plný čáře.
Jak píšeš, jde tady o fakt, že chcou prodávat konstrukčně/morálně starý auto za cenu novýho. A v tom vidím největší minus. Kdo chce uvalit třistapade za "deset" let starý krám? To člověka ani nemůže těšit, že má nový auto. Pro ostatní to bude jen "bazarovej kovboj". ;-\
Jak jistě víš, škodovka má výsostné postavení. Osobně taky považuju starého Toura za beznadějně zastaralé auto po VŠECH stránkách, ale lidem, kteří si ho kupují asi stačit bude.
Tour dle mého určitě není na závodění, vidím ho spíš jako rodinné auto přepravující hromady krámů v poklidném provozu.
Alfa má problém ten, že je to chtě nechtě sportovní značka a tedy se od ní čeká nějaká technologická specialitka a vedoucí postavení. Což tato stočtyřicetsedma nemá. ;-\
Škodovka (a všechno od VW) má výsadní postavení hlavně v tvojí hlavě.... Od toho se pak odvíjejí ty zoufalé bláboly, kterýma tenhle server zásobuješ.... 8-s
Máš pravdu - před deseti lety, když jsem kupoval 156ku, tak měla skutečně (na tehdejší dobu) velice dobré jízdní vlastnosti. Jenže za pět let tyhle vlastnosti měla celá řada srovnatelných aut - z vlastní zkušenosti mohu jmenovat zejména Mazdu6 a Ford Mondeo. Šestku jsem si koupil následně a byť se slabším motorem, podvozek, brzdy, řízení - to všechno bylo před oněmi šesti lety už u Mazdy6 model 2003 ledpší, než u Alfy 156 pět let předtím. Vývoj se nezastavil a ta 147 nebyla ve své době zas takový zázrak, aby taky nezastarala. Jinak jako perlu mohu uvést, že jedna kolegyně tohle auto měla a upadlo jí u něj kolo. Takže před cca třemi roky přesedlala na menší Mercedes - jak konstatovala, poněkud jiná liga....taky jí to Cuore sportivo přestalo tlouct.
já nevím, ale mně 350tis nepříjde jako nějaké hrozná cena. Kdyby jí nasadili tak 1-2 roky dozadu bylo by to určitě lepší. No ale až budou potřebovat uvolnit sklady pro Milano, to pak bude čardáš >:-[]
Souhlasím, že je to určitě dobrá koupě. 147 je pořád krásný nestárnoucí auto, ale za poslední Alfu ze "staré školy" považuju 75. Alfa Romeo 75 byla poslední poctivou Alfou s náhonem na zadek. Strašně bych si přál, aby jednou Alfa zrušila suverenitu BMW 1er v nižší střední a vrátila se pohánění "tý správný nápravy". Ale jinak Alfa :yes:
147 neni zadna rakev, vykopavka, ani nic podobneho. 147 je co se jizdnich vlastnosti a pocitu z jizdy tyce lepsi nez MiTo a lepsi nez cokoliv, co je ve tride na trhu s pohanenou predni napravou. Za to dam ruku do ohne. zadny Focus, Golf, Astra ani Bravo se ji rovnat nemuzou, protoze 147 je lehci, ma skvely podvozek a klasicky hydraulicky posilovac rizeni. CHCE TO NEJDRIV VYZKOUSET NA VLASTNI KUZI a potom soudit. PS: pro test je nejlpesi okruh nebo zatackovita okreska s dobrym povrchem. Tam umi 147 lousknout kdejakeho "namachrovaneho radoby sportaka made in reich".
Alfa byla možná dobrá v roce 2001, jenže teď už tu máme skoro rok 2010 a úplně jiné etalony. Děláš, jako by Alfa nestárnula a všichni ostatní stagnovali, což je nesmysl jak Brno. :-!
Josíku tvůj problém je, že Alfou 147 jsi nikdy nejel (jestli jsi teda někdy řídil vůbec nějaké auto...) a tím pádem nevíš co mluvíš.... Essant má pravdu, její podvozek a řízení jsou opravdu stále špičkové a v kombinaci s nízkou homotností oproti dnešním autům v dané třídě to tvoří hodně konkurenceschopný celek...
Druhá věc jsou benzínové motory atd., nicméně podvozkově a ovladatelností je tato Alfa pořád na špici....
Škoda, že tvé nadšení nesdílí třeba nějací novináři, kteří by tvé touhy potvrdili, ale oni bezmyšlenkovitě cpou všude Focuse, Megana a jiný "outsidery".
Alfa dobrá byla, dnes ji dávno ujel vlak. Co bylo bylo, odvolávat se na minulost by mohl každý, kdo nemá budoucnost. BMW bylo taky špičkové sportovní náčiní, lehké, hravé, vykonné. Jaké je teď všichni víme.
Na nurburgringu porazila Golfa (tehdy V) i jedničku...a vyhrála. Takže rozhodně má stále co říct. Já osobně jediné co bych ji vytkl je ten pokažený CT. Ale i tam si myslím, že to byla smůla spíše jednoho kusu v tomto případě, neboť došlo k nalomení nosníku díky prasklému sváru (náraz z boku vzládla na výbornou a ještě 3 roky potom měly auta na boční náraz problém dosáhnout tak dobrého výsledku). AR 147 nebyla jediným autem, kterému se něco podobného stalo. Ostatní opakovali, alfa ne. není mi jen známé proč. Ale to není zásadní otázka. To auto má přijatelnou cenu, jezdí skvěle, vypadá skvěle. Na trhu pro ni ještě místo je, vedle paskvilu jakým je bezesporu Tour - zcela jistě.
Kdybys byl co k čemu, tak víš, že narážím na to, že když se Alfa 166 ještě vyráběla, už tehdy byla zastaralá. Viz diskuze pod článkem o AR 169 (tuším), která tu byla nedávno.
No vidíš.. a krásné na internetu je to, že je to svobodné médium... A pokud tady budeš psát o autech a ne tvé úchylárny, tak můžeš psát co chceš a kam chceš... A to platí o všech... takže slušní a inteligentní lidi se musí prokousávat tvýma žvástama v každém treadu, byť nemáš věcně co říct. O Alfě Romeo nevíš vůbec nic a přesto sem píšeš o tvých třídních schůzkách...
Ještě že ty o AR toho tolik víš, asi si jich vlastnil celoé hromady - slovy NULA, ale víš o nich ouplně všecko. Stejně jako o německé prémii, kterou jsi schopen taktéž hodnotit bez znalosti a zkušenosti byť apoň s nějakou ojetinou. :-!
Ono co se sportovních podvozků týče, nikdo nic nového nevymyslel. Alfa s dvojitými lichoběžníky vpředu a samosvorem je v tomto ohledu skutečně stále na špici.
Crashtest je jiná... no, ale i nová Octavia má jen o jednu hvězdu víc...
Ober chyba to je... To tady nikdo nikdy nezpochybnil. Ale pokud chceš auto s rozumnými jízdními vlastnostmi s klasickým, ale moderním motorem, pak má 147 co říct. Ten výsledek toho nárazového testu odradil i mne. Já bych si to auto taky nekoupil, chtěl sem víc.
Tak mám pocit, že ty si dnes chceš pořádně užít těch pochval od dalších "kašparů", tak svoji blbost předvádíš v dalším tématu..
No jde ti to znamenitě... Jen mne mrzí, že taková osobnost vůbec bere do úst jméno tak skvělého města...
Kašpare, už ti řekli i ostatní, že si trapný..., tak se vzpamatuj a nechoť na půdu, kde nejsi silný v kramflecích... A nebo nám snad jako důkaz pošleš fotku tvé milé? ...Posselta >:D
Nemusíš, tohot ady všichni známe. Berndtův knírek je nezapomenutelný... >:D
Jinak tady je to forum o autech a ne o babách (a klucích), tak nezabředávej na téma, kde nemáš co říct...
Bože bože. Ty si fakt moula.
Podívej se kolem sebe, snad všichni tví vrstevníci dávno chodí na třídní schůzky svých potomků a ty sis teprv teď našel ženskou. Co k tomu dodat? Snad jen to, že kdo tě zná, tak to prostě soustrastně chápe. Jednou se ti to podařit už muselo. :-!
Pokud považuješ za úspěch tvého sexuálního života účast na třídních schůzkách, pak ti opět blahopřeji... :yes:
Si ještě větší kašpar a pravděpodobně eunuch, než sem si myslel... a sem rád, že nám tady něco o sobě napíšeš... Začíná to být zajímavé...a srandovní...
P.S. Nezapomeň si u Providentu pořídit fajnovou, ale opravdu fajnovou dovolenou na Hurkádě... Tam přece všichni tatínci s Golfama jezdí... :yes:;-)
Jen je škoda, že podobné pako může vychovat zase stejné pako jako si ty sám, to je na celé věci to neštěstí. Slušní a inteligentní lidi mají většinou málo potomků (až na výjimky) a společnost tak blbne a chudne... No nic, ale s tím já asi nic nenadělám.
Tohle to fakt sedí od někoho, kdo si nebyl schopen roky najít žádnou přítelkyni a až mu táhne na čtyřicet tak pak začne dělat ramena, jak se těší na tu svou a na sexík.
Střílíš tak nějak do svý vlastní brány. U tebe to staromládenectví není zapřičiněno "vysokou" inteligencí, ale něčím úplně jiným a kdo tě zná, tak ví o čem mluvím. :-!
Hele, kolik lidí tady mu už napsalo, že je trapnej? Dokonce jsme se tady shodli, že je to nějvětší trapák v diskuzi AUTO.cz. Co s ním? Ignorovat? Zastřelit? Dřív to byla sranda, dneska je to takovej Nuda v Brně. Zlatý léto, to po něm nebylo ani vidu ani slechu.
Hmm, a ridil jsi ji? Ocividne ne, protoze bys takhle nemluvil. Netvrdím, ze by ostatni stagnovali, ale proste mene je nekdy vice. Napriklad hydraulicky posilovac rizeni je z hlediska citlivosti, presnosti a komunikativnosti jednoznacne lepsi nez elektricke servo. To ma vyhodu v nizsi spotrebe a snadnejsi zastavbe. Alfa 147 ma sve nedostatky, to nepopiram, ale tvrdit o ni za je zastarala out apod. je nesmysl. Schavlane, ktery konkurent nabizi auto s mechanickym samosvornym diferencialem (pokud teda vis, co to je)? Focus RS? Jinak nikdo jiny. To je znamka zastaralosti? Pochop, ze AR 147 je vyjmecne auto postavene nejlip, jak se auta stavela "kdysi" (pred cca 10 lety) a ne vse co je moderni a nove je zakonite lepsi. Zaverem bych podotkl, ze AR 147 v plne vybave vcetne samosvoru pod 1/2 mega je lepsi nabidka nez Mito s Multiairem a nez totalni vetsina novych aut na pomezi malych aut a kompaktu. Samozrejme pro nekoho, kdo rad RIDI a smiri se s tim, ze nebude mit brand new model...
Mňo tak JTD s Q2 ve 147 je už jiné kafčo :yes: Rozhodně to dává 100x větší smysl než za 350 nějaká 1.6TS....
Já dost často jezdím s GT Q2 a je to moc pěkné svezení, ve 147, která je lehčí to bude ještě o dost lepší.... Ano, tohle auto za 500tkč je pro opravdového "blázna", který chce opravdu špičkově odladěné a dynamické auto a zároveň kašle na bezpečnost, moderní technologice typu Blue&Me apod.
Nenapadá mě jiný hatch, který by za tyhle peníze nabídnul víc zábavy a zážitků (neříkám že není, jen mě nenapadá....)
Ojeta Mazda RX8 ;-) nebo jak ja rikam "alfa vychodu" Je bozska!
Jinak nesouhlasim jen s tim argumentem o bezpecnosti: testovana byla predfaceliftova verze a po faceliftu byla struktura karoserie vylepsena. Samozrejme mas pravdu, z pohledu dnesnich standardu je to jinde a asi nejvetsi argument proti.
O 1,6 bych uvazoval mozna s tim vykonejsim motorem. Skutecna pecka je ale prave ta vrcholova motorizace.